PDA

View Full Version : RACE-thread: Suzuka

Laskaat
14-10-2001, 09:17
Met welke superwagen reed MS? Beide Ferrari's zelfde strategie, allebei licht vertrokken en MS 2 sec /ronde sneller dan de rest (ook dan Rubens B), kan dan ook nog enkele ronden langer uitblijven dan Rubens (minder verbruik of meer benzine?). Als dit een wagen was die reeds voor een deel geld voor volgend seizoen, amaai dan. 2 Sec /ronde, dat kan onmogelijk aan de rijder aleen liggen hé! Veel werk voor de boeg voor de andere teams dan in de winterstop.
Laat ons zeggen dat de beste 6 van het seizoen dit keer de punten wegkaapten hé. Hopelijk een beetje meer weerstand volgend jaar t.o.v. MS van de andere coureurs, word een beetje eentonig die grote smile op het podium te zien.
Bijzonder jammer voor Alesi, zo je F1 carriere te moeten eindigen in een crash waar je zelf niks aan kunt doen, hopelijk herhaalt Raikonnen dit niet veel volgend jaar.
Al bij al een interressante GP, krijgt 7/10 van mij.
En nu, op naar volgend seizoen.
Greetz,
De Laskaat

sledge
14-10-2001, 09:23
7/10? dat is wel heel veel voor zo een saaie gp, er is nu eens niks gebeurd. Van mij krijgt hij maar een 5.5/10

airco
14-10-2001, 09:27
De F1 is nog wel bezig (9 laps remaining), maar kdenk dat ik al wel aan mijn conclusies kan beginnen!!

saaie race, voorspelbaar als wat!!!

dus maar naar de voorbeschouwing van volgend jaar!!!

Hoewel er hier voorbije jaar veel geschreven is over de nakende driestrijd denk ik dat we mogen stellen dat die er volgend weer niet gaat komen!!! Ook 2002 zal voor McLaren een bouw-jaar worden!! Ze laten veel ervaring vertrekken, en halen weliswaar een top-talent, maar iemand die nog niet de ervaring van een topteam heeft, en ook nog het winnen onder de knie moet krijgen!! Er is weliswaar Coulthard, maar het is zeer onwaarschijnlijk of hij alleen de bestaande kloof tussen McLaren en M.Schumacher kan dichten.

Dus een tweestrijd voor volgend jaar!! Wat het zal worden is moeilijk te zeggen!! Montoya is zowat het grootste talent dat sinds Schumacher de F1 is binnengetreden!! Of hij groter is, zal hij moeten bewijzen!!!

Voor volgend seizoen zijn er veel vraagtekens, maar 1 ding is zeker!! Spanning moet terugkomen!! Alhoewel mijn favoriet dit seizoen alles overklaste, was dit zowat het seizoen met het minste F1-plezier voor mij!!

Wie er zal terugkomen is Renault, waar bennetton in het begin van het seizoennog moeite had met minardi, spelen ze nu mee in de subtop!!! Een goeie winter, met veel ideeën voor de nieuwe wagen, en ze zouden wel eens de rol van williams dit jaar kunnen spelen!!

airco

*edited*
ff 2 threads samengevoegd, zodat we niet in 2 threads over hetzelfde gaan beginnen te babbelen

Mario
14-10-2001, 09:33
Allez, al goed dat ik mijn bed niet ben uitgekomen dan. Nog efkes de eerste ronden meepikken en dan mij met andere zaken bezighouden.

airco
14-10-2001, 09:34
bwa, de zaak nu ook niet overdrijven he laskaat!! Idd, zijn start-ronde's waren fenomenaal. Maar Barrichello was in gevecht met eerst Ralf, daarna vast achter Montoya!!

Williams start zoals gewoonlijk trager, maar na 6 ronden was het verschil gestabiliseerd!!!

Voor de rest ultra-saaie GP!!! 4/10

Sennake
14-10-2001, 09:45
"Vast achter Montoya" vind ik overdreven als JPM (weliswaar na één inhaalpoging van RB) elke ronde iets meer wegrijdt van RB eh beste Airco...
Voor de rest een paar korte reacties :
* Proficiat MS, je was (weer maar eens) (en weer maar eens tegen mijn goesting dat ik dit moet zeggen maar ik blijf eerlijk) de beste. (Oef 't is er uit).
* "Last man standing" als al de rest al lang weg is, is (weer maar eens en dit zeg ik wel graag) JPM!
* Vaarwel aan Alesi en Häkkinen (die ik nooit meer zie terugkomen eerlijk gezegd) en misschien ook wel aan Jos (maar dat weten we pas volgend seizoen). Als Red Bull idd Arrows overkoopt en de US markt wil veroveren zal het met 2 US piloten zijn en dan is Jos er teveel. We zien wel.
* Jammer van de crash van Kimi en Jean, want Jean was nog maar één finish verwijderd van het record van Ritchie Ginther (!!!!) te evenaren door ELKE GP van een seizoen te finishen. Dat had ik hem nog wel gegund.
* Op naar volgend seizoen waar JPM het MS zeker nog moeilijker gaat maken dan dit seizoen. Of het zal volstaan om hem te onttronen zullen we wel zien. Ik hoop het, anderen hier vrezen het misschien. Maar dat is het mooie van autosport. In elk geval verwacht ik volgend jaar MEER spanning dan dit jaar (kan ook moeilijk anders, daarvoor moet je geen profeet zijn :-)

En nu ga ik de resultaten van de F1-kwis posten en de winnaar bekend maken!
Tot in die andere thread!

Laskaat
14-10-2001, 09:48
Hoe bedoel je vast achter Montoya? Heb hem 1 keer Montoya zien bedreigen, verder niet meer in de buurt van zijn vleugel gekomen, moest hij 2sec sneller kunnen gaan zoals MS dan hadden we meer pogingen gezien hé, en inderdaad, na een 10tal ronden stabiliseerde de tijden zich, maar mischien had MS dan al voorsprong genoeg om niet meer te puschen kwa tijden en Barrichello alle redenen om dat nog wel te doen hé! En gevecht met Ralf niet gezien hoor, ging er makkelijk over zonder problemen. Dus conclussie: MS reed met een wagen die al neigt naar volgend seizoen , en hebben die wagen niet aan RB durven geven omdat men nog niet 100% zeker was over de betrouwbaarheid . Dit alles natuurlijk met een grote "MISCHIEN" want helemaal in hun kaarten laten kijken zullen ze wel nooit doen bij Ferrari.

RoBByNiO
14-10-2001, 10:24
geeuw en daarvoor ben ik opsgestaan.

Barrichello's strategie begrijp ik niet zenne: hij rijdt beter op 2 stops en niet een extram dat brenmgt toch maar niets op.

Zware crash Raikkonen waardoor Alesi al snel verdwijnt. Pijnlijk afscheid! Zoals Herbert eigenlijk.

MS is gewoon een klasse appart en dit heeft hij weer eens bewezen! JPM liep gemakkelijk uit op Barrichello en finisht weer eens als 2e

O ja Sennake, ik ben vergeten mijn antwoordne door te mailen... Ik was pas herinnert als je schreef dat ge de uitslag ging posten... Dju!

Bernie
14-10-2001, 10:56
Inderdaad een saaie race, maar niets aan te doen de prijzen waren toch al uitgedeeld. Spijtig van Mikka (vind ik natuurlijk) Indien het zijn laatste race zou geweest zijn(want de geruchten doen meer en meer de ronde dat hij toch definitief zou stoppen) dan was het toch schoon geweest dat hij op het podium had gestaan. Maar ja dit is dan ook louter een persoonlijke mening.

JPM heeft niet kunnen overtuigen, RS maakt weer eens een domme fout, gelukkig wordt hij er niet voor gestraft, Jaguar die afgaat als een gieter, Verstappen die al aan zijne winterslaap bezig is, er was dus eigenlijk niet te zien .....

Werner333
14-10-2001, 16:48
Prachtig.
Hoe domineer je een seizoen samen gevat in 1 GP.
Op naar volgend jaar waar Williams waarschijnlijk de challenger wordt van Ferrari.
Vraag me wel af indien RedBull Arrows overkoopt wie die 2 US piloten gaan zijn.

Oneliner
14-10-2001, 17:31
pffff, saaie race, heb maar de helft gezien.

Voor de rest toch nen dikke proficiat aan MS, hij is echt wel een van de betere (ge zult me nooit "de beste" horen zeggen)

Voor de Rest HOOP ik uit de grond van mijn hard, dat zowel williams, ferrari en mclaren als gelijkwaardige kunnen starten, en wie weet met beneton en sauber 2 subtoppers.

Ik VRAAG echter maar 1 ding, laat et please ni zoooooo saai zijn lak dees jaar...

RoBByNiO
14-10-2001, 17:38
zoooooo saai vond ik het ook weer niet zenne!

spanning genoeg gezien zenne! veel rijders die punten halen (18verschillende)

spannign voor de 2e plaats, ik heb 3 races geleeft tijdens de race voor Barri, maar dat is wat persoonlijk.

kgeef het seizoen een vette 7.5/10

Oneliner
14-10-2001, 18:02
Pardon????
7.5 voor et ganse seizoen?
er zelden zoon groot verschil tussen 1 en 2 geweest.
Schumacher evenaart het record van meeste overwinningen en gij spreekt nog van enige spanning??

tsjolder
14-10-2001, 18:35
tja, robby zegt het zelf: "spanning voor de tweede plaats", dat kunt ge nie echt spanning noemen eh. Het was gewoon een mooi jaar voor Ferrari-fans en een slecht jaar voor al wie tegen Ferrari is. Als JPM volgend jaar met groot overwicht wereldkampioen wordt, gaan er hier ook veel zich zeer goed amuseren zonder dat het spannend is.

Hoe ge het ook draait of keert: een race of een seizoen vindt ge altijd mooier als uw favoriet het goed gedaan heeft.

Over de race van vandaag: geen commentaar, wegens niet gezien.

airco
14-10-2001, 18:45
9/10 voor de prestatie van M.Schumacher dit seizoen!!

8/10 voor JPM
8/10 voor DC
7,5/10 voor Ralf
7/10 voor Rubens
6/10 voor Hakkinnen

8,5/10 voor Ferrari!!
8/10 voor Williams
5/10 voor McLaren

int totaal een 6,5/10!!!

Finish
14-10-2001, 19:03
Hmm, mja, 2 redenen waarom ik hier mijn mening over de race niet neerpen

1) Ik nogal wreed busy vandaag (schooltje enzo) en alle meningen hierboven vind ik me wel min of meer in
2) ik had klein tv'tje op m'n kamer genomen om vanmorgen lekker vanuit m'n bed de laatste van het seizoen te bekijken, en het wedstrijdniveau kon me zo hard boeien dat ik terug wakker werd toen Schumacher z'n champagnefles naar beneden liet vallen....
Chance dat erna nog een kleine herhaling was op rtbf2 anders had ik totaal niks gezien :D

3 maart is wel verschrikkelijk lang weg. En de eerste testen (buiten die van Toyota) laten ook nog een dikke maand op zich wachten...

RoBByNiO
14-10-2001, 19:09
one, schumi heeft het record VERBROKEN! niet geevenaart!

ik zei dat ik voor me persoonlijk een 7.5 geef!

ik vind trouwens wat de nieuwe lichting rookies, montoya alonso en kimi, het schitterend deden, wat voor mij belangrijk is om een seizoen te rate!

Oneliner
14-10-2001, 19:21
Check eerst is alles is voor ge zegt VERBROKEN

Hij heeft het GEËVENAARD.
Mansell deed het hem voor. Ook hij won 9 Grand prix in 1 seizoen

Werner333
14-10-2001, 19:22
Originally posted by RoBByNiO
one, schumi heeft het record VERBROKEN! niet geevenaart!
GEEVENAARD!!!!!
Niet gebroken. Leer Uw geschiedenis.

9 wins in 1 seizoen:
1x Mansell 1992
3x Schummi 1995,2000,2001

airco
14-10-2001, 19:32
rofl

Sennake
14-10-2001, 19:35
Originally posted by Werner333

GEEVENAARD!!!!!
Niet gebroken. Leer Uw geschiedenis.

9 wins in 1 seizoen:
1x Mansell 1992
3x Schummi 1995,2000,2001

En om het plaatje te vervolledigen :

15 wins op 16 in 1 seizoen :
McLaren in 1988!!!

Savi
14-10-2001, 19:37
Ik denk dat hij het over het aantal punten heeft ;)

Werner333
14-10-2001, 19:41
Originally posted by Oneliner
Schumacher evenaart het record van meeste overwinningen en gij spreekt nog van enige spanning??

Over de overwinngen dus.

RoBByNiO
14-10-2001, 20:43
heren,

meeste overwinningen........... alain Prost!

schumi VERBREEKTE dees record!!!!!

that i mean. en one moet er maar deftig bijzegge dat hem het heeft over dat record op 1 seizoen!

Schumacher evenaart het record van meeste overwinningen

daar dacht ik dus aan >>>> deze zin is eigenlijk onduidelijk

btw werner, nice sign :):):):)

Sennake
14-10-2001, 21:08
Mja, maar ik dacht wel dat iedereen hier (uitgezonderd Robby dan) door had dat het over dit seizoen ging eh. Tenslotte was de thread toch ook gestart over hoe dit seizoen verlopen was...

Oneliner
14-10-2001, 21:16
aangezien hier iedereen over gans het seizoen bezig was robby....

Werner333
14-10-2001, 21:41
Het was overduidelijk dat het over dit seizoen ging he.

Als ik de laatste postings van Robby lees vraag ik me af of we geen aparte sectie in dit forum moeten oprichten:
Robby zijn stomme vragen/opmerkingen.

PLease Robby denk eens 10 keer na voor ge iets post.
En denkt nu niet dat ik je aanval he. Ik geef alleen wat goede raad.

RoBByNiO
14-10-2001, 22:48
hoe kan ik da nu weten?????????!!!!!!!!!

en ja werner maak zo iets maar aan as ge u dan goe voelt ....

komaan seg voor mij is da dus ni duidleijk he!

Savi
15-10-2001, 18:33
Ik begrijp ook nie echt wa daar zo erg aan is :confused:

RoBByNiO
15-10-2001, 19:54
wa is ni erg?