PDA

View Full Version : Klein vraagje


BMW E46 V8
23-05-2004, 17:22
Volgend jaar in 2005 komen dan allé Formule 1 wagens uit op schaal 1/20 van dit seizoen ? want kwil zo'n heel startveld maken maar ja dat gaat lang duren :)

BMW E46 V8
23-05-2004, 17:53
en nog eentje ik heb op de site van tamiya geizen hoe een gemaakte f2001 van ferrari eruitziet en de uitlaat is zo koper met blauwe glanz enz geschilderd weet iemand hier precies welke kleuren ik daar het best voor kan gebruiken ? :) kwil echt werk maken van mijn volgende modellen :D

Sennake
23-05-2004, 18:27
Eerst en vooral moet ik je ten stelligste aanraden om de FAQ eens te lezen. Een titel als "klein vraagje" is iets waar wij admins en mods grijze haren van krijgen : het zegt totaal niets over de inhoud van je post en binnen afzienbare tijd zal niemand deze thread nog kunnen terugvinden door middel van de search engine want ik denk dat er al zo'n 1000 "klein vraagje" posts bestaan. Doe dat dus niet meer aub.

En dan als antwoord op je vragen : Tamiya brengt soms eens 1 of maximum 2 F1-bolides uit per jaar, soms ook totaal geen. Dit jaar kwam de Williams uit, daarvoor de Ferrari. Met wat geluk brengen ze dit jaar de BAR uit (met Sato als piloot moet dat tot de mogelijkheden behoren) maar reken dus zeker niet op een gans startveld. Dat zou trouwens een fortuin kosten, zowel aan Tamiya om alle modellen uit te brengen en de bijbehorende "royalties" te betalen aan de teams, als aan jou om ze allemaal aan te schaffen. 10 wagens (of 20 als je beide wagens per team wil maken) aan ongeveer € 50,- per bouwdoos = € 500,- of zelfs € 1000,-!! Ik weet niet hoe hoog jouw modelbouwbudget ligt maar dat lijkt me erg stevig als budget.

Uitlaten realistisch spuiten is niet zo makkelijk. Nadat de basiskleur van de uitlaat gespoten is (meestal zilvergrijs of zoiets) kan je beginnen experimenteren met de "doorzichtige" kleuren van Tamiya, te weten X-23 (blauw), X-24 (geel) en X-26 (oranje). Eventueel kan je er ook nog X-19 (smoke) bijhalen. En dan maar proberen eh. Er bestaat niet echt een vaste richtlijn, wel is het zo dat naden meestal blauwachtig uitslaan van de hitte, en dat dat blauw dan overgaat in oranje en geel. Maar ik zou zeggen : probeer eens iets en laat eens wat foto's zien!

BMW E46 V8
23-05-2004, 18:35
Ok kzal eens iets probere dan :) maar kga dan wel een paar tamiya verfjes aanschaffen. En mijn budget is redelijk hoor :) tis zo mijn enigste echte hobby maar ja dat startveld zal ik wel niet kunne maken maar toch bedankt voor de uitleg