View Full Version : Nog enkele geruchten
Het BMW team Moore zou ook overwegen om volgend jaar met een V8 te rijden.
Het Zweedse Viper team zou volgend jaar met TWEE Vipers aantreden....
WAIT and SEE ...
Werner333
14-10-2001, 16:59
Schnitzer zou een fabrieks M3 GTR V8 inzetten.
Toch niet in de belcar zeker???
Zou er nog wel plaats zijn voor de echte amateur als ik als deze geruchten hoor.
Maar ja zoals elk jaar veel intenties maar als de defenitieve inschrijvingen daarzijn is het meestal wat anders :
kijk dit jaar maar eens naar de hoeveelheid speciale wagens aangekondigd die dan maar een enkele 'race' gereden hebben.
Nissan Skyline, Mercedes CLk, Venturi LM600
Maar toch zijn het de amateur teams die elk jaar het deelnemers veld volledig maken en dan toch nog meestrijden voor de ereplaatsen.
Maar ik juich alle initiatieven to om meer en spectaculere auto's naar het belcar te halen.
Greetz
WILMAI
WWW.CORSA-RACING.BE
RoBByNiO
16-10-2001, 19:25
cool die M3's, kheb daar wel iets voor :)
geven goe gas maken goe lawaai, i love it :)
vincentdb2001
16-10-2001, 20:10
is er zo één in de franse supertoerisme klasse, maar dan een silhouette ?
<br><br>
http://www.multimania.com/circuitzolder/bmwm3.bmp
tja da mag er ook wel komen van mij in de belgian procar samen met een heel seizoen voor die toledo
Werner333
16-10-2001, 20:17
Silhouette racers:eek:
Neen dank U.
Geef mij maar het echte werk.
vincentdb2001
16-10-2001, 20:19
waarom niet?
CLK van Deti ook soort silhouette
ook niks voor u werner
Werner333
16-10-2001, 20:57
Wel waarom niet?
Omdat er eigenlijk geen verschil meer is in een klasse waar er verschil moet zijn.
Clio cup en dergelijke zijn ook allemaal dezelfde autokes maar dat weet je dan ook.
Dat silhouette gedoe kan misschien de kosten drukken maar het heeft niks meer te maken met het originele concept van de auto waar men van begonnen is.
De CLK heeft de link met de originele auto nog wel.
En nog iets: als men met silhouette's begint wil het gewoonlijk ook zeggen dat het kampioenschap ten dode is opgeschreven.
Zie DTM. Dat komt nooit meer goed.
Terwijl er goede formules aanwezig zijn om de tourwagens een goed en populair kampioenschap te laten rijden. (Toch op Europees niveau) Maar dank zij de FIA gaat het daar blijkbaar ook de verkeerde weg op.
Maar ja die silhouette's ogen knap en dat wil het publiek natuurlijk zien.
Dus als je het tof vind, geniet ervan.
Net als van alle andere toffe dingen in het leven.
Volledig mee eens, silhouettes dat heeft nog nooit echt gewerkt in europa. Kan me eerlijk gezegd geen daverend succes herinneren. Amerika en de 33 Nascar-varianten is een ander verhaal...............
Alleen DTM ben ik het niet mee eens, vergeet niet: Het zijn duitsers.....niet negatief hoor. Let maar op 2002 gaat qua DTM mooi worden.............:D
komen ze nu naar zolder in 2002 ?
BTW voor nascar zie menne signature. rode ben ik en die groene is men teammate
Silhouette staat inderdaad ver van DTMs. Zowel technisch als ... euh ... anders. Als ik me niet vergis gebruikt DTM nog steeds de originele monocoque (vs tubliar frame). En volgens jaar word alles daar heel wat democratischer, heb ik gehoord. Hoe dat zal gebeuren weet ik nog niet precies.
-PJ
wtf is silhouette???? update me plz!!
kenek precies nie veel van!!
airco
DTM zijn toch ook buizenframes? Met een ongeveer dezelfde motor en versnellingsbak, alleen vant merk zelf...
dus V8 met Quaife sequentiele bak (k zeg maar iets hé)
Daar geloof ik niet veel van hoor!
DTM-wagens zijn eigenlijk Kevlar monocoque's met een carrosserieke rond! Heb ik vorig jaar in Essen op de Racing Show nog zelf vastgesteld. Mario en Johan kunnen dit getuigen!
Mmmm, k dacht da'k da ergens gelezen had.
Never mind (wee"r wa bijgeleerd ;) )
Awel Sennake en Laurent, ge hebt alle twee gelijk: Een DTM-auto bestaat uit een buizenchassis met daarin een veiligheidscel van koolstofvezel.
De motor is een V8 van 4 liter met om en bij de 460 pK. De sequentiële versnellingsbak is voor iedere wagen gelijk. Het is één van het merk Xtrac. De reminstallatie (van AP) en de banden (Dunlop) zijn ook voor iedere wagen gelijk. Om de kosten te drukken is de elektronica beperkt en beschikt iedere wagen voor het volledige seizoen, inclusief tests, over slechts 2 motoren. Deze worden aan het begin van het seizoen verzegeld.
En om op airco's vraag antwoord te geven: een silhouette bestaat uit een volledig buizenchassis waarop dan een 'koetswerk' in glasvezel wordt geplaatst. Het buizenchassis zorgt ervoor dat het een echte racewagen is terwijl het koetswerk doet vermoeden dat het een wagen is die dicht bij de productiewagens staat. Onderhuids zijn de wagens dan ook bijna identiek, maar op de ene wordt de kap van een Astra Coupé gezet, op de andere een van een Audi A4 of van een Citroën Xsara, of van nog andere wagens. Bij de Astra's is de motor een 3 liter V6 van 300pK die gebaseerd is op de welbekende Ecotec-motoren van Opel. Deze formule heeft als voordeel dat het 'spotgoedkoop' is in vergelijking met andere takken van autosport.
Werner333
31-10-2001, 22:03
Bedankt voor den uitleg Lambo.
En hopelijk begrijpt iedereen nu dat silhouette's niet het echte werk is.
vincentdb2001
31-10-2001, 22:06
ja, inderdaad.
maar ik vind ze toch wel spectaculair...
ach silhouette's zijn net als siliconenborsten....................je moet ervan houden:D
Tja procar :no:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.