View Full Version : Spa Euro Race
We zullen hier alles mbt deze race verzamelen. Een aparte trainings en race topic kan er komen maar dat hangt wat af van de belangstelling in deze thread natuurlijk.
De nieuwtjes bij G&A:
In de TB wagen ligt vanaf deze race een 3.2L ipv 3.0. Vermogen blijft ongeveer hetzelfde (+400 pk).
Op onze V8 hebben ze niet stilgezeten. Gemodifieerde voorbumper, koelingen verplaatst, uitlaat wordt anders en nog vanalles maar we geven hier niet alles prijs natuurlijk. Ook het remprobleem is gevonden (in de klauwen), daarom andere (kleinere) AP klauwen voor deze race. Er wordt ondertussen gezocht naar een oplossing om de volgende race terug met de grote Brembo's te kunnen rijden.
Originally posted by stijnconinx
De nieuwtjes bij G&A:
In de TB wagen ligt vanaf deze race een 3.2L ipv 3.0. Vermogen blijft ongeveer hetzelfde (+400 pk).
Geen vermogenswinst maar toch een andere motor, wat is daar dan de achterliggende gedachte van? Beter koppel of meer reserve onderdelen ter beschikking?
Originally posted by Marshal
Geen vermogenswinst maar toch een andere motor, wat is daar dan de achterliggende gedachte van? Beter koppel of meer reserve onderdelen ter beschikking?
Vorige race is de motor stukgegaan en aangezien we nu in TB tot 3.2L mogen gaan daar voor gekozen. Allé, het zit wel iets gecompliceerder in elkaar maar daar komt het op neer.
Belgian Race Invest heeft ervoor geopteerd om niet deel te nemen aan de 4u wedstrijd te Spa. In overleg werd beslist de wagen optimaal te prepareren voor het verder verloop van het seizoen. Al bij aanvang van dit Belcar Kampioenschap heeft BRI duidelijk laten blijken dat 2004 een leerjaar is voor hen, zowel voor de piloten als voor de wagen. Vandaar onder meer ook de niet-deelname volgende week.
De huidige preparatie van de Volvo S40 omvat o.a. het vervangen van de motor. Motor 1, van de eerste twee races, wordt volledig gereviseerd in Zweden. Daarnaast wordt de wagen zowat helemaal uit elkaar gehaald voor een volledige check-up en verdere aanpassingen. Motor 2 komt in de wagen te liggen tegen de race op de Nürburgring, waar BRI zal aantreden met Dries Heyman en Chris Voet. Patrick Snijers is in Duitsland niet van de partij, aangezien hij dat weekend deelneemt aan de EK Rally van Ieper. Vanaf de 24u van Zolder is Patrick weer aan de slag bij BRI, samen met Dries en Chris (en een nog aan te duiden vierde piloot).
Mogelijke gasten:
Zwaans Racing
Bovendien overwegen we ons in te schrijven in de Belcar-race van volgend weekend (samen met de broers van der Zwaan en Val Hillebrand), om zo nog beter de 24 uur te kunnen voorbereiden." www.autosport.be
Cor Euser
Kalender 2004, Diversen
6 juni BELCAR Spa-Francorchamps (B)
http://www.coreuser.nl/
Blikvanger wordt uiteraard de M3 GTR van Schnitzer. Blijft het bij 1 exemplaar of worden het er toch 2? Iemand die daar meer over weet?
1 exemplaar voor Priaulx-Lamy-Mollekens. Maar op dit ogenblik is niet zeker of de wagen daadwerkelijk de hele wedstrijd vol zal maken.
Mr.Dallara
31-05-2004, 21:11
Originally posted by joost
1 exemplaar voor Priaulx-Lamy-Mollekens. Maar op dit ogenblik is niet zeker of de wagen daadwerkelijk de hele wedstrijd vol zal maken.
Hoe bedoel je???
- Denk je dat de mecaniek van de wagen het geen 4uren gaat volhouden???
- Of denk je dat ze bij Schnitzer de wagen na een een paar uur gaan binnen halen, om dan te zeggen "we hebben genoeg data voor de 24u!"
Als ik Kurt mag geloven, dan zal de wagen zeeeeeeeker de finish halen! Hij spreek van een erg grote betrouwbaarheid van de wagen! ;)
En dat ze de race niet zouden beeindigen, tsssssss, het is wel Schnitzer hé, dus geen loesers... ;)
Originally posted by Mr.Dallara
- Of denk je dat ze bij Schnitzer de wagen na een een paar uur gaan binnen halen, om dan te zeggen "we hebben genoeg data voor de 24u!"
Dat zou wel heel straf zijn en getuigen van een verregaande arrogantie.
Akkoord, die deelname aan de Spa Euro Race is voor Schnitzer-BMW niet meer dan het vervullen van een formaliteit om aan de 24 Uren van Francorchamps te kunnen deelnemen. Maar Charly Lamm en zijn team zijn toch wel professioneel genoeg om, zelfs uit zo een verplichte deelname, het maximum te halen.
misschien komen ze gewoon genoeg data halen in de eerste uren, de rijders laten gewennen aan wagen + circuit. om dan te stoppen en de mechaniek te sparen...
Mr.Dallara
01-06-2004, 10:35
Originally posted by marcel
misschien komen ze gewoon genoeg data halen in de eerste uren, de rijders laten gewennen aan wagen + circuit. om dan te stoppen en de mechaniek te sparen...
Geloof me: dit gaat éch niet gebeuren hoor!!
Trouwens van de wagen sparen is totaal geen spraken! (het is dan ook met de TESTwagen dat ze komen rijden in de Spa Euro Race)
Ze gaan dan ook komende zaterdag nog eens de betrouwbvaarheid testen van de wagen! Want die testwagen gaat 7 dagen na de Spa Euro Race ook nog eens 24u van Nurburgring rijden. STEL dat de bv motor ZOU stuk gaan in Spa, dat is dat totaal geen probleem (ik bedoel maar Schnitzer kan veeeel doen op een weekje tijd hoor ;) )
Bij ons werd er ook een andere motor ingelegd. Een 3.2 i.p.v. de vorige 3-liter wat ons vooral meer koppel zou opleveren. De pk's zouden ook ongeveer t zelfde blijven (ongeveer 365 pk). Ook werden er nieuwe schokdempers geplaatst. De race in Spa word afgewerkt door Alexandra van de Velde & Vanina Ickx. Wie het team zal komen versterken tijdens de 24 uur van Zolder is tot op heden nog niet geweten.
Onze 3.2L zal rond de 420 pk gaan leveren. De enige die daar ook rond zit is Moore (die hebben de grote en dure computer van Motorsport).
Zoals het er nu naar uitziet voorlaatste race van het seizoen voor Guino en Georg...
Uit persbericht van de organisatie (te lezen op www.autosport.be onder andere)
Dat deze BMW wordt ingedeeld in de Divisie GT, is omdat deze 2-deurs Coupé speciaal voor de racerij is gebouwd en er momenteel wereldwijd maar een handvol exemplaren in omloop zijn. Deze zijn niet te verwarren met de BMW's van Severich/Kenis, De Keersmaecker/Smets en Beliën/Jacobs, die eigenlijk zuivere Toerismewagens zijn met een GTR-look . Qua look lijken ze fel op elkaar, maar ze zijn opgebouwd op een héél andere basis.
GTR-look? :confused: :frusty:
Wat rare uitleg vind ik maar zal aan mij liggen :)
:rolleyes: ze moeten iets verzinnen om dit uitgelegd te krijgen.
Giovanni
01-06-2004, 23:04
GTR-look? :confused: :frusty:
Wat rare uitleg vind ik maar zal aan mij liggen :)
Die discussie is reeds eerder gevoerd.
We zijn er toen ook niet uitgeraakt wat een GTR is en wat niet ;)
Originally posted by Giovanni
Die discussie is reeds eerder gevoerd.
We zijn er toen ook niet uitgeraakt wat een GTR is en wat niet ;)
Bij ons is het een DTM-look en geen GTR-look. Die hadden we ook kunnen kiezen maar de DTM heeft het gehaald.
Geen Van der zwaan, loos gerucht
PorscheGT
02-06-2004, 21:37
Mogelijke gasten:
Zwaans Racing
Cor Euser
op race-rally.be staat een deelnemingslijst.. daar staat nergens een Marcos bij... maar Euser staat wel bij de Benelux Racing League ingeschreven.. indien er gene marcos lm/mantis van Euser zou meedoen... :( snif :)
Mr.Dallara
02-06-2004, 21:52
Inderdaad geen marcos te zien in de lijst! :mad:
Maar wat mij wel opvalt in deze lijst, is dat er 2 !! BMW M3 GTR's staan!!! (nr 24 en nr 25)
Ik veronderstel dat dit een tikfout is, aangezien er als piloten Dirk en Jörg Muller staan, en deze niet gaan meerijden nu zaterdag.
Maar toch hoop ik dat deze lijst correct is, en dat er twee machtige GTR's aan de start staan :p
In de deelnemerslijst staan normaal gezien ALLE wagens met piloten die dit seizoen in actie gaan komen. Zaterdag rijden alleen Priaulx-Lamy-Mollekens. Op de Nürburgring in hun eigen Duitsland zullen ze waarschijnlijk dus wel rijden met twee auto's, met Jörg en Dirk Müller achter het stuur.
Kwestie van dit even duidelijk te maken.
De laatste stand van zaken volgens autosport.be: 58 deelnemers :eek: Welke recessie? :D
Dat gaat een mooie zaterdagavond worden in Rivage, Barbeque en paar flessen wijn doen de rest ;)
Dat gaat een mooie zaterdagavond worden
Ssssssssssshhhhhht ;)
Sommige mensen hebben examens en willen daar liever niet teveel aan herinnerd worden :frusty:
Ik ga dus gewoon het eerste optreden van de M3 GTR missen :fight:
Ssssssssssshhhhhht ;)
Sommige mensen hebben examens en willen daar liever niet teveel aan herinnerd worden :frusty:
Ik ga dus gewoon het eerste optreden van de M3 GTR missen :fight:
andere mensen hebben ook examens maar gaan toch. :D
Originally posted by raceboy
andere mensen hebben ook examens maar gaan toch. :D
... omdat ze weten dat ze toch al gaan buizen :D
... omdat ze weten dat ze toch al gaan buizen :D
slechte verliezer coninx?
Kzal wel een fotooke pakken zenne ;)
Originally posted by raceboy
slechte verliezer coninx?
Kzal wel een fotooke pakken zenne ;)
Dan is het goed ;)
Als er iemand (of een paar mensen) de kans heeft (hebben) om detailfoto's van de M3 GTR te nemen (hiermee bedoel ik: motorruimte, in de wielkasten, onder de auto, in de koffer,... noem maar op): u zou mij er een groot plezier mee doen :) Ik heb nu toch al ongeveer 400 foto's van deze beauty maar ik kan er maar niet genoeg van krijgen.
Ik zal er wel een paar voor u maken Stijn. ;)
Toch heerlijk als je die auto's in het echt kan zien rijden. :D :D
Nicki_Mks
03-06-2004, 11:03
Doet HIBN weer een live verslag dit keer?
HIBN zal heeft inderdaad een live internet uitzending voorzien. RIS heeft een live timing voorzien voor de SER.
Wat het in Duitsland wordt, staat momenteel nog niet vast. Wat wel vast staat is dat de Belcar 24 Uren van Zolder een volledige live-coverage krijgen i.s.m. 24u.be, de werkgroep die ook de twee voorgaande jaren instond voor de live-verslaggeving via internet.
Originally posted by Marcosmeister
op race-rally.be staat een deelnemingslijst.. daar staat nergens een Marcos bij... maar Euser staat wel bij de Benelux Racing League ingeschreven.. indien er gene marcos lm/mantis van Euser zou meedoen... :( snif :)
Cor rijdt zaterdag de laatste stint bij Meijers Motorsport
Originally posted by Mistery
Wat het in Duitsland wordt, staat momenteel nog niet vast. Wat wel vast staat is dat de Belcar 24 Uren van Zolder een volledige live-coverage krijgen i.s.m. 24u.be, de werkgroep die ook de twee voorgaande jaren instond voor de live-verslaggeving via internet.
Wat heeft dit met de Spa Euro Race te maken? :confused: Graag on-topic blijven!
Coninx, ik deel in de pijn
en misschien nog erger dan gij, want maandag dinsdag en woensdag staan examens op de agenda en dat is dus niet normaal op universitair niveau !!! zelfs de live coverage zal ik dus ni kunnen volgen, het schema is te strak!
maak maar veel filmpjes en foto's, kwestie van in het begin van de congé te weten wat doen!
L.V.C. Motorsport zet twee wagens in.
Bij deze de link voor de mensen die de trainingen en race via het net willen/moeten volgen: http://users.skynet.be/ris/2004/ser/
Giovanni
04-06-2004, 10:16
Ik heb nu toch al ongeveer 400 foto's van deze beauty maar ik kan er maar niet genoeg van krijgen
Kan je die nergens online zetten ?
Zo een collectie moet de moeite waard zijn om te bekijken
( ik wil ze althans eens bekijken ;) )
Na mijn examens wil ik dat gerust eens doen. Let wel, het zijn foto's die ik via het net verzameld heb. Ze zijn dus niet van mij. Ik wacht nog altijd ongeduldig op het moment dat AlainH z'n detailfoto's online gaat zetten eigenlijk :)
Giovanni
04-06-2004, 10:43
Ik heb hier nog +/- 39 GB. webspace vrij !!!
Als je wil maak ik voor jullie beide een account en een folder aan en kan je ze zelf uploaden.
Gewoon COPY/PASTE, dat kan toch niet lang duren ;)
allé coninx .... kheb u nu juist geleerd hoe te FTP'en
dan kan da toch geen probleem meer zijn he ..... :D:D
Originally posted by airco
allé coninx .... kheb u nu juist geleerd hoe te FTP'en
dan kan da toch geen probleem meer zijn he ..... :D:D
Tis al goed, ben bezig met uploaden :D
De foto's zijn niet van mij dus ik ga die daar wel niet laten opstaan aangezien er geen bron bijstaat eh. Van de 320i zet ik er ook nog een paar op.
Giovanni
04-06-2004, 10:56
Tis al goed, ben bezig met uploaden :D
Naar waar ?
Naar hier (http://www.depaddock.eu/stijnconinx/) Het is niet met thumbs (weet niet hoe dat werkt), het amusement :) Zijn nog een paar filmkes bij ook denk ik. Zoals gezegd, straks gaan ze er wel af. Ik wil daar niet mee in de problemen komen ;)
En dan nu terug over de Spa Euro Race!
Bij deze de link voor de mensen die de trainingen en race via het net willen/moeten volgen: http://users.skynet.be/ris/2004/ser/
Bij mij blijft die pagina maar laden en komt er niks van tijden tevoorschijn... Heeft iedereen dit probleem?
Giovanni
04-06-2004, 11:39
Ze blijft niet laden maar ik zie inderdaad geen tijden verschijnen.
Giovanni
04-06-2004, 11:44
Kan er eens iemand op de "GO" knop gaan drukken bij RIS ... :D
Dragonfly
04-06-2004, 11:45
Pagina werkt hoor!
"Offtoppic"
Wel knappe collectie foto's , soms geintreseerd in nog een paar foto's van M3csl laat maar iets wete dan ;)
Ik probeer hier ook te volgen maar zie niks. Volgens enkele team ter plaatse heel slecht weer ginder nu.
Giovanni
04-06-2004, 11:50
Originally posted by Dragonfly
Pagina werkt hoor!
Welke browser gebruik jij ?
Originally posted by Dragonfly
Pagina werkt hoor!
"Offtoppic"
Wel knappe collectie foto's , soms geintreseerd in nog een paar foto's van M3csl laat maar iets wete dan ;)
Kan je misschien wat tijden hier neerzetten?
ps: thanks, is wel wat tijd ingekropen :)
Het rare is dat het bij de clio cup enzo wel werkte :s
Werkt!
Duidelijk regen ja. Kuismanen snelste met een tijd van 2.34 momenteel dus...
edit: lijkt me wel iets mis met die tijd in vergelijking met de rest...
Werkt!
Duidelijk regen ja. Kuismanen snelste met een tijd van 2.34 momenteel dus...
edit: lijkt me wel iets mis met die tijd in vergelijking met de rest...
Neen, hij heeft gewoon nog een halve ronde gereden in droog omstandigheden. De BMW van Lamy gaat wel wa traag.
Verder heb ik speciale aandacht voor alle TA en TB wagens.
Giovanni
04-06-2004, 12:09
De GTR heeft kennelijk reeds problemen
Giovanni
04-06-2004, 12:10
Is het normaal dat bijna iedereen met een MG rijd ...
RIS heeft ook nog wat problemen op te lossen.
Originally posted by Driesco
Neen, hij heeft gewoon nog een halve ronde gereden in droog omstandigheden. De BMW van Lamy gaat wel wa traag.
Verder heb ik speciale aandacht voor alle TA en TB wagens.
Nogal veel G&A's vooraan in Toerisme :p :D
We kunnen toch al zeggen dat we 1 training met alle drie de wagens voor de alom gevreesde M3 GTR zijn geëindigd :D
Nuttige tip :
Voor zij die vandaag of morgenvroeg vertrekken naar Spa is het nuttig om weten dat er aan de verkeerswisselaar te Verviers werken aan de gang zijn. Paddockers die momenteel ter plaatse zijn, wisten te vertellen dat ze vanmorgen ongeveer een half uur in de file hebben gestaan.
Een gewaarschuwd man.........
C U
JPMontoya
04-06-2004, 14:39
Vertigo heeft vanochtend niet gereden maar dit was ook aangekondigd. Vertigo heeft gisteravond gereden.
Dan is het goed ;)
Als er iemand (of een paar mensen) de kans heeft (hebben) om detailfoto's van de M3 GTR te nemen (hiermee bedoel ik: motorruimte, in de wielkasten, onder de auto, in de koffer,... noem maar op): u zou mij er een groot plezier mee doen :) Ik heb nu toch al ongeveer 400 foto's van deze beauty maar ik kan er maar niet genoeg van krijgen.
http://www.laurentonline.com/schnitzer/
Hier staan ook nog wa fotokes, ge moogt ze hebben :-)
Nicki_Mks
04-06-2004, 15:21
Ze hebben precies problemen nu: meer dan 20 minuten vertraging op het schema. Is er een code rood geweest, of zorgt de regen gewoon voor chaos?
BTW: er heeft vanmorgen niemand droog gereden ze, ik heb de live streaming van in het begin gezien.
Hier nog een extra link (http://www.race-rally.be/2004/spaeurorace2004/multimedia/Default.asp) voor live streaming en dergelijke op de site van de organisatie.
Schnitzer heeft reeds een nieuwe motor gestoken in de M3 GTR vandaag. Die mannen doen dat echt graag denk :D
Bart.Vandecavey
04-06-2004, 16:57
Voorlopig
1 Vosse 2.28.067
2 Hezemans 2.32.022
3 Paltalla 2.32.
4 Priaulx 2.34.331
5 Kumpen
6 Franz Lamot 2.36.407
7 Menten
8 Wauters 2.37.155
9 Kuismanen 2.37.266
spannend in de kwalificatie voorlopig
1. vosse 2'35''6
2. menten 2'36''5
3. goossens 2'36''7
4. lamy 2'36'8
zo heb ik toch onthouden van de live results die ik net zag
let wel, de sessie is nog niet gedaan, dus er kan nog vanalles veranderen
edit: het verandert snel dus ik zal maar geen tussentijden meer posten, ze zitten momenteel al aan 2'31''065 voor vosse/bouvy dus bovenstaande klopt al niet meer
Bart.Vandecavey
04-06-2004, 17:06
Theeuws Derdaele staan stil met problemen boven op Raidillon; is terug vertrokken
Bart.Vandecavey
04-06-2004, 17:14
Lefort Lambert eruitgegaan...
Mr.Dallara
04-06-2004, 17:15
De wagen van Lambert - Leford staat stil boven op de Raidillion!
(het lijkt me geen crsh of spin eerder mechanisch defect...)
Piste is duidelijk aan het opdrogen want de tijden gaan toch snel naar beneden nu. Vosse duikt onder de 2.30. Hezemans en Lamy ook snel onderweg. Daarnet Lefort-Lambert in de muur, idem voor Smets-Dekeersmaecker blijkbaar.
Bart.Vandecavey
04-06-2004, 17:18
Voorlopig
1 Vosse 2.28.067
2 Hezemans 2.31.702
3 Paltalla 2.32.
4 Priaulx 2.34.331
5 Kumpen 2.35.874
6 Wauters
7 Franz Lamot 2.36.407
8 Menten
9 Kuismanen 2.37.266
10 Van Bellingen 2.39.214
11 De Gastines 2.40.526
12 Verhoeven
NA HET AFVLAGGEN GEEFT DIT
1. BOUVY/VOSSE
2. HEZEMANS/HART
3. PALTALLA/VAN SANDE
4. LAMY/PRIAULX/MOLLEKENS
5. KUMPEN/LONGIN
6. WAUTERS/WAUTERS/VANIERSCHOT
7. GOOSENS/LAMOT
8. MENTEN/VERBERGT
9. KUISMANEN/HASSENBICHLER
10. VAN BELLINGEN/KOENEN/VANDERMAESEN
Meer als 10s tussen de 1ste en de 10de :eek: Straf!
The Interceptor
04-06-2004, 17:23
Amai echt wel een supercrono van Vincent Vosse! In sector 2 (als ik goed gekeken heb) bijna 2 sec sneller dan de rest!!
Hopelijk is't morgen beter weer, zodat de Corvette wa plekskes kan winnen :D.
De broertjes Wauters hun nieuwe voiture is precies ook wel in orde, knappe 6e tijd voorlopig!
Sleutelmoment in het kampioenschap? 03-06-2004
Na twee moeilijke wedstrijden staat het SRT-team voor een keerpunt in het Mediagroep Van Dijck Belcar kampioenschap. Om de kansen op een mooie plaats in het kampioenschap heel te houden, dienen er dit weekend punten gescoord te worden. Patrick Selleslagh legt inderdaad de nadruk op punten scoren en niet winnen wanneer wij hem de vraag stellen naar zijn verwachtingen voor de 4-uurs wedstrijd van dit weekend.
'We pakken dit weekend anders aan. De kwalificaties gaan we rustig beleven. Marc heeft ondertussen bewezen dat de Corvette héél snel kan gaan maar vanzelfsprekend willen we dit ook ervaren in wedstrijdomstandigheden en dus vertaald zien in resultaten. Onvoorziene problemen hebben ervoor gezorgd dat de piloten geen loon naar werken kregen en zowel naar het team als naar de buitenwereld willen we laten zien de Corvette een wagen is die 2 uren, 4 uren of 24 uren vooraan kan meedraaien. Vandaar de ietwat conservatieve aanpak voor de wedstrijd van zaterdagavond.'
Het team heeft dan ook niets aan het toeval overgelaten. De wagen werd volledig ontmanteld en terug opgebouwd voor dit weekend. 'Na een stevige impact is er niet alleen optische schade aan een wagen. Alle onderdelen lijden onder zo'n klap en dus moet je alles checken om eventuele naweeën te vermijden. Zowel de voorzijde als de achterzijde van de Corvette zijn volledig nieuw. Van de voor- en achterophanging over het bodywork tot het gaspedaal, we hebben werkelijk nietsover het hoofd gezien. Alleen duurde het transport van de onderdelen iets langer dan verwacht en daardoor hebben we niet veel testwerk kunnen verrichten,' legt Patrick Selleslagh uit.
In tegenstelling tot sommige andere teams opteert SRT voor twee piloten in deze 4-uurswedstrijd. Franz Lamot en Marc Goossens staan dus voor een scharnierwedstrijd. Dat beseft ook de piloot uit Geel: 'Zaterdag telt enkel goed finishen en niets anders. We rijden onze wedstrijd en kijken niet naar de andere deelnemers.'
BRON SPORT.BE
Palttala is na een zware crash met de truck, gehecht op enkele plaatsen. hij wilde te snel het trapje van de vrachtwagen op... :-(
ni vriendelijk maar LOL :D
ge ziet, crashen moet niet altijd op het circuit ;-)
RX-7 freakske
04-06-2004, 19:58
ik vertrek zo dadelijk naar Spa hopelijk hebben we dan geen file!
The Interceptor
04-06-2004, 20:56
op pitstop.tv staat er te lezen dat het laatste kwartier van de kwalificatie voor de pare nummers was voorbehouden? Is dit een nieuwe regel? Of werd dit enkel nu toegepast met dat regenweer?
Nu was er een opdrogende piste, dus dan zijn de pare nummers wel hard bevoordeeld geweest natuurlijk!
Ook zou Marc Goossens een foutje gemaakt hebben in de chicane? Weet iemand iets meer, of er schade mee gemoeid is of was het gewoon ff de wieltjes in't gras?
[QUOTE]Originally posted by The Interceptor
[B]op pitstop.tv staat er te lezen dat het laatste kwartier van de kwalificatie voor de pare nummers was voorbehouden? Is dit een nieuwe regel? Of werd dit enkel nu toegepast met dat regenweer?
Dit is al enkele jaren zo hoor. Het heeft dus niks te maken met de regen.
Mika 2000
04-06-2004, 21:07
Originally posted by The Interceptor
op pitstop.tv staat er te lezen dat het laatste kwartier van de kwalificatie voor de pare nummers was voorbehouden? Is dit een nieuwe regel? Of werd dit enkel nu toegepast met dat regenweer?
Nu was er een opdrogende piste, dus dan zijn de pare nummers wel hard bevoordeeld geweest natuurlijk!
Ook zou Marc Goossens een foutje gemaakt hebben in de chicane? Weet iemand iets meer, of er schade mee gemoeid is of was het gewoon ff de wieltjes in't gras?
Geen schade...alleen schuivertje, zoals iedere goede piloot welleens meemaakt...
De mannen van Schnitzer zijn gisteren al uitvoerig onze wagens komen inspecteren en ze waren naar het schijnt serieus onder de indruk. Die van ons zijn dan (om die mannen een plezier te doen :D ) eens naar de M3 GTR komen kijken en zij vonden de auto zelf wat tegenvallen. Goes like hell maar ze zeggen zelf ook dat dit wel mag gezien de tijd en middelen er die er zijn ingekropen. Het zou nog 2s sneller over Francorchamps kunnen gaan maar voor de veranderingen door te voeren die ze willen krijgen ze geen budget van BMW. Ze zijn zelf bij ons al stukken komen halen :D
Super spannende kwalif met Marcske die in de laatste rond nog nipt de pole van Anthony (wat een knaltijd voor die "oude" Viper) afsnoept! Het niveau is dit jaar ontzettend hoog, amai. Vier auto's die onder de 2.20 duiken is niet slecht :) Onze twee nieuwe auto's beginnen stillaan op kruissnelheid te komen en bezetten de twee eerste plaatsen bij de Toerismes. De M3 GTR ontgoochelt wat maar in de race verwacht ik die toch vooraan. Ze beschikken over super Michelins (die voor een heel groot deel het verschil verklaren met de auto van Guino en Georg).
1 3 GOOSSENS M Corvette C5R GTA 2:36.407 2:18.289
LAMOT Franz
2 1 KUMPEN A Chrysler Viper GTA 2:35.874 2:18.448
LONGIN B
3 9 PALTTALA M Porsche 996 Bi GTA 2:32.570 2:18.837
VAN SANDE L
4 4 KUISMANEN P Chrysler Viper GTA 2:37.266 2:19.931
HASENBICHLER
5 8 VOSSE V Porsche 996 Bi GTA 2:28.087 2:20.211
BOUVY F
6 12 HEZEMANS Mike Chrysler Viper GTA 2:31.702 2:20.503
HART David
7 7 MENTEN Jos Porsche 996 Bi GTA 2:36.426 2:22.580
VERBERGT Tim
8 5 COUWBERGHS B Porsche 996 Bi GTA 2:42.498 2:23.440
Van De HATERD
9 24 LAMY P BMW M3 GTR GTA 2:34.331 2:24.596
MOLLEKENS K
PRIAULX A
10 17 MAES Ruben Porsche 996 Bi GTA 2:43.228 2:24.944
TANGHE O
VERBIST F
11 37 KUPPENS R Gillet Vertigo GTB 2:42.807 2:25.709
UGEUX S
12 51 RADERMECKER V Ford Mondeo SIL 2:51.972 2:26.151
MUYTJENS O
de SORDI L
13 63 KENIS Guino BMW E46 M3 TA 2:40.858 2:27.300
SEVERICH G
14 20 COOK P Chryster Viper GTA 2:43.970 2:28.139
PELLE F
15 16 VanMOERKERKE L Stealth B6 MK1 GTA 2:28.291
DE DRIJVER B
16 52 CHOUVEL M Jaguar X-Type SIL 2:44.231 2:29.409
DUEZ M
17 31 THIERS F Porsche 996 GT GTB 2:50.810 2:30.730
THIERS K
THIERS H
18 36 LAMBERT Y Porsche 996 GT GTB 2:42.536 2:31.121
LEFORT C
19 29 DUBOIS P Dodge Viper G 2:43.729 2:31.213
WIJNEN R
20 33 QVICK Erik Ultima GTR GTB 2:48.329 2:31.296
GEOFFROY C
21 6 WAUTERS K Porsche 996 Bi GTA 2:36.084 2:31.860
WAUTERS Ko
VANIERSCHOT A
22 62 SMETS P BMW E46 M3 TA 2:51.602 2:31.982
De KEERSMAEKER
23 44 DE GASTINES N Porsche 996 GTB 2:40.526 2:32.896
LEMERET S
24 61 BELIEN P BMW E46 M3 TA 2:42.822 2:33.006
JAKOBS Jan
CUYVERS D
25 84 MEIJERS F BMW E46 M3 TB 2:53.222 2:33.135
BROEKMANS M
EUSER C
26 54 VAN BELLINGEN BMW E46 SIL 2:39.214 2:33.722
COENEN R
LEYSSENS K
27 39 VANCRAEYNEST F Porsche 996 Su GTB 2:49.173 2:34.049
DENTANT P
COEKELBERGS W
28 34 VERHOEVEN JP Porsche 996 GT GTB 2:41.668 2:35.095
DOERING F
29 32 THEUWS P Ultima GTR GTB 2:58.967 2:37.398
DERDAELE P
EMPSEN J
30 82 MOORE W BMW E36 M3 TB 2:53.659 2:37.451
COX Dave
31 64 Van DELM P Ford Mondeo T TA 2:50.918 2:38.359
BUERRICK C
BECKERS P
32 93 STEINBERG A BMW E36 M3 TB 2:38.732
STEVENS R
33 81 MOURY J BMW M3 3.2 TB 2:58.180 2:39.134
MORLET J
34 23 MATTHEUS C AUDI TT GTA 2:52.181 2:39.184
REDANT Bert
35 10 MEULDERS Wim Porsche 996 Bi GTA 2:52.605 2:39.954
MOONENS W
LIPPENS J
36 48 FRIJNS R Porsche GT3 Cu G 2:49.322 2:40.156
BAKKER M
37 27 MERZARIO A BMW Z3 Coupe G 2:59.080 2:40.812
NACAMULI U
38 86 VAN DE VELDE A Mini Cooper S3 TB 2:57.396 2:41.094
ICKX Vanina
39 59 DE PAUW C Porsche GT3 G 2:57.945 2:41.460
VD HOVE A
40 14 GABRIEL Luc Porsche 996 Bi GTA 2:57.319 2:41.835
CRACCO P
41 35 SCHUMANN M Porsche 993 GTB 2:57.917 2:41.919
MEERT J-C
42 40 CEUSTERS P Porshce 996 GT GTB 2:55.016 2:42.242
METIOR S
43 18 VAN DYCK W Porsche 996 Bi GTA 2:51.664 2:42.963
RAUS R
RAUS G
44 83 VAN SAMANG J BMW M3 TB 2:56.587 2:45.121
RAES K
CASSIERS S
45 49 VAN ROSSEM B Porsche GT3Cup G 2:49.333 2:45.588
SLUZNY M
46 43 JANSSEN J Porshce 996 GT GTB 2:57.673 2:45.727
MOONEN P
GEMOETS Y
47 88 DEHOEN Robert BMW Compact TB 3:06.431 2:46.015
HOEBBEN C
48 38 De LAET D Porsche 996GT3 GTB 2:53.068 2:46.222
VOLLEBERGH J
49 85 BROODCOREN P BMW Compact TB 3:05.042 2:46.323
DE COSTER M
50 65 CARLIER A BMW E46 M3 3.6 TA 2:59.197 2:46.541
PASTEELS R
PAUWELS H
51 56 VD BRANDEN J Porsche GT3 SC GTB 3:09.504 2:46.947
NELISSEN-GRADE P
52 47 VAN ROEY F Porsche 993 GTB 2:56.422 2:47.040
DE STERCK D
53 92 GROUWELS R BMW E36 M3 G 3:09.979 2:50.230
GROUWELS E
54 45 Van HERCK W Mazda RX-7 GTB 2:51.439 2:52.597
SMOLDEREN J
55 90 HOPCHET Ivan Seat LeonCupra TB 3:06.314 2:52.595
SLUYS Ward
bron: RIS
die streaming is echt niet goed voor de studies
hopelijk kan ik eraf blijven tot vanavond
Vraagje :
Die A. Merzario die met de BMW Z3 rijdt, is dat de vroegere Formule 1-piloot en -constructeur Arturo Merzario? Weet iemand hier meer over?
KrisNX100
05-06-2004, 13:48
Dat is weer fantastisch gereden van Marc en Frans :eek: :eek: , ook een dikke proficiat aan heel het SRT team. ;) ;) ;)
Kris
Het zou nog 2s sneller over Francorchamps kunnen gaan maar voor de veranderingen door te voeren die ze willen krijgen ze geen budget van BMW
Recessie bij BMW? ...............of zand in de ogen strooien? Hoe dan ook, die 2.19 in het begin van het jaar zal dus wel zonder Bus-stop zijn geweest ;)
Bij deze, morele steun aan alle studenten die niet aanwezig kunnen zijn ;) Ik ga nu vertrekken naar Spa :D
Originally posted by Baron
Vraagje :
Die A. Merzario die met de BMW Z3 rijdt, is dat de vroegere Formule 1-piloot en -constructeur Arturo Merzario? Weet iemand hier meer over?
Ik heb hem niet gezien, maar zijn voornaam is in elk geval Arturo. Staat zowel op de wagen als de vrachtwagen.
Toch al eens foto's posten van de top-3 van de kwalifs :
http://www.misteryracing.com/sennake/2004_ser/03_01.jpg
http://www.misteryracing.com/sennake/2004_ser/01_01.jpg
http://www.misteryracing.com/sennake/2004_ser/09_01.jpg
Foto's van onze auto's Guy? :)
Allee, omdat gij get zijt eh ;)
http://www.misteryracing.com/sennake/2004_ser/62_01.jpg
http://www.misteryracing.com/sennake/2004_ser/63_01.jpg
Jullie "ouwe" BMW heb ik gisteren niet gezien...
Ik vertrek hier om 17.00, zal dus rond 19.00 op P1 zijn. Voor zij die nog geen kaarten hebben, ik heb er nog een stuk of 20 + enkele pits + enkele track&pits. Verder voor de hoogst biedende ( qua foto's voor onze krant dan ) nog 4 belcartentbandjes.
Voor de cowboys die nog willen meerijden, ik wel even stoppen op P69 in Zolder, een eenvoudig telefoontje volstaat 0474/952386. Ik weet wel wanneer we vertrekken, echter niet wanneer we thuis gaan zijn, ergens zondag in de vroege morgen vrees ik.
Op=Op 19.00 parking P1 Deckers Druk Previa :)
The Interceptor
05-06-2004, 19:06
Toch weer knappe crono van Marc, net voor ik het examenlokaal instapte, kreeg ik het verlossende berichtje van men pa "Marc pole" en we waren weeral gerustgesteld :p :D
JPMontoya
05-06-2004, 20:04
spin Vertigo 1ste ronde in Source !
racertje
05-06-2004, 20:07
Hebben jullie geluid via de live-streaming?
Nicki_Mks
05-06-2004, 20:11
Nope. En nu is de regie blijkbaar in la Source blijven steken voor de rest van de avond...
racertje
05-06-2004, 20:27
Wie staat er stil in de bus stop?
Nicki_Mks
05-06-2004, 20:28
Ik weet het niet. Een éénmalige deelnemer dnek ik, ik ken hem niet.
Nicki_Mks
05-06-2004, 20:32
Safety Car!
Nicki_Mks
05-06-2004, 21:05
Top 10 na 1 uur:
Pos
N°
Drivers
Car
Clas
Laps
Best Time
Last Time
1
1
KUMPEN A
LONGIN B
Chrysler Viper
GTA
==20==
2:22.037
2:23.512
2
9
PALTTALA M
VAN SANDE L
Porsche 996 Bi
GTA
2.702
2:21.766
2:24.119
3
4
KUISMANEN P
HASENBICHLER
Chrysler Viper
GTA
37.610
2:24.262
2:26.922
4
24
LAMY P
MOLLEKENS K
PRIAULX A
BMW M3 GTR
GTA
59.973
2:26.082
2:28.390
5
3
GOOSSENS M
LAMOT Franz
Corvette C5R
GTA
1:00.419
2:26.937
2:31.246
6
5
COUWBERGHS B
Van De HATERD
Porsche 996 Bi
GTA
1:05.413
2:26.103
2:29.750
7
12
HEZEMANS Mike
HART David
Chrysler Viper
GTA
1:27.868
2:24.546
2:33.573
8
17
MAES Ruben
TANGHE O
VERBIST F
Porsche 996 Bi
GTA
==19==
2:28.754
2:32.698
9
63
KENIS Guino
SEVERICH G
BMW E46 M3
TA
7.544
2:29.776
2:33.567
10
31
THIERS F
THIERS K
THIERS H
Porsche 996 GT
GTB
11.839
2:32.833
2:35.654
Al serieus wat stop & go's gegeven blijkbaar. 15 min geleden eentje voor de leidende Viper van Kumpen/Longin
Spannende eindsprint in zicht
nu de safety car weg is worden de juiste tijdsverhoudingen weer merkbaar
Bert/Anthony krijgt af te rekenen met marc goossens die het volgens mij niet kan laten om ervoor te gaan, nog een kleine minuut scheidt hem van de eerste positie.
Indien het mike hezemans is die achter marc zit, kunnen we ook van die kant nog vuurwerk verwachten. De BMW gtr draait op de vierde positie mooi mee. Ze zitten bij Schnitzer net niet op 1 ronde. In vijfde positie dan de Finse Viper die ook zijn rondjes draait zonder te forceren op 1 ronde van de leider!
In TA volgen Kenis/Severicht op een schitterende 7de plaats, Belien is de eerste touring die volgt op een 13de plaats met een achterstand van 3 ronden op de leider in de klassen. Opmerkelijk is dat Kenis/Severich zelfs voor de eerste GTB rijden. Daar kijken ze bij Schnitzer ongetwijfeld van op!
TB wordt aangevoerd door een andere wagen van G&A, die van Steinberg&Stevens op een mooie 17de plaats op anderhalve ronde van Belien! Heel sterk ook van de mannen met deze machine van vorig jaar. De andere TA BMW van Dekeersmaecker/Smets zat daar tot voor kort nog tussen maar is nu teruggevallen met problemen vermoed ik.
GTB tenslotte wordt geleid door de familie Thiers, gevolgd door de huidige leiders in de stand Lefort/Lambert en dan volgt de eerste Ultima van Qvuick/Geoffroy. Tussen deze drie GTB'ers zit maximaal een ronde, dus hier ook nog voldoende spanning.
tot zover de update na 3uur race
Bij Schnitzer gaan ze ervoor!!!
Het verschil met Hezemans bedraagt nog 6seconden.
Het is terug SC daarmee die tijden van 3 minuten én daarnet en nu meer als 5min. Tien minuten geleden hingen Patrick en Michaël nog op een schitterende 9de plaats, nu komen ze inderdaad niet meer door :(
Nog 33 wagens in koers en voor wat betreft de overwinning zijn er nog 4 kanshebbers!
The Interceptor
05-06-2004, 23:22
safety car haalt wel de spanning uit de wedstrijd :( voor de safety car reed Marc slechts 50 sec achter Anthony, nu met die safety car zijn dat plots 2 min 30 :frusty:
JPMontoya
05-06-2004, 23:28
Wat er met Vertigo gebeurd is
http://www.renaudkuppens.be
schitterend, op tien minuten van het einde zit goossens op een dikke twintig seconden van de leider, de GLPK Viper
De bmw gtr is opgeschoven naar een derde plaats ten nadele van hezemans/hart
de rest blijft min of meer gelijk op het eerste zicht
het is gedaan en volgens mij is de eindstand gelijk gebleven
met andere woorden
1 1 KUMPEN A Chrysler Viper GTA ==84== 2:22.037 2:27.495
LONGIN B
2 3 GOOSSENS M Corvette C5R GTA 10.590 2:22.286 2:27.508
LAMOT Franz
3 24 LAMY P BMW M3 GTR GTA 2:09.347 2:24.183 2:29.875
MOLLEKENS K
PRIAULX A
4 12 HEZEMANS Mike Chrysler Viper GTA ==83== 2:23.685 2:27.151
HART David
5 4 KUISMANEN P Chrysler Viper GTA ==82== 2:24.262 2:44.007
HASENBICHLER
6 6 WAUTERS K Porsche 996 Bi GTA ==81== 2:28.000 2:52.663
WAUTERS Ko
7 31 THIERS F Porsche 996 GT GTB ==79== 2:32.833 2:52.615
THIERS K
THIERS H
8 63 KENIS Guino BMW E46 M3 TA 24.993 2:29.776 2:57.459
SEVERICH G
9 36 LAMBERT Y Porsche 996 GT GTB ==78== 2:34.346 2:37.861
LEFORT C
10 44 DE GASTINES N Porsche 996 GTB 31.102 2:38.446 2:47.926
LEMERET S
11 34 VERHOEVEN JP Porsche 996 GT GTB 48.565 2:36.318 2:46.144
DOERING F
12 33 QVICK Erik Ultima GTR GTB 1:49.790 2:35.410 2:42.322
GEOFFROY C
13 61 BELIEN P BMW E46 M3 TA ==77== 2:36.616 2:40.368
JAKOBS Jan
CUYVERS D
14 17 MAES Ruben Porsche 996 Bi GTA 47.575 2:28.754 2:35.100
TANGHE O
VERBIST F
15 29 DUBOIS P Dodge Viper G 1:28.693 2:32.923 2:40.201
WIJNEN R
16 93 STEINBERG A BMW E36 M3 TB ==76== 2:42.806 2:54.580
STEVENS R
17 81 MOURY J BMW M3 3.2 TB ==75== 2:43.432 2:54.596
MORLET J
18 49 VAN ROSSEM B Porsche GT3Cup G 28.629 2:40.867 2:54.089
SLUZNY M
19 7 MENTEN Jos Porsche 996 Bi GTA 35.537 2:26.050 2:30.344
VERBERGT Tim
20 10 MEULDERS Wim Porsche 996 Bi GTA ==74== 2:40.506 2:53.269
MOONENS W
LIPPENS J
21 38 De LAET D Porsche 996GT3 GTB 29.007 2:45.274 3:05.033
VOLLEBERGH J
22 35 SCHUMANN M Porsche 993 GTB 1:18.854 2:46.572 2:56.609
MEERT J-C
23 40 CEUSTERS P Porshce 996 GT GTB ==73== 2:44.069 2:52.372
METIOR S
24 92 GROUWELS R BMW E36 M3 G 3:31.135 2:47.718 3:09.315
GROUWELS E
25 85 BROODCOREN P BMW Compact TB 4:22.148 2:48.017 2:57.852
DE COSTER M
26 23 MATTHEUS C AUDI TT GTA 6:37.909 2:40.893 2:49.432
REDANT Bert
27 54 VAN BELLINGEN BMW E46 S ==72== 2:39.668 2:44.015
COENEN R
LEYSSENS K
28 88 DEHOEN Robert BMW Compact TB 2:10.950 2:48.859 3:12.036
HOEBBEN C
29 43 JANSSEN J Porshce 996 GT GTB 3:04.689 2:45.936 3:02.478
MOONEN P
GEMOETS Y
30 65 CARLIER A BMW E46 M3 3.6 TA ==71== 2:52.908 2:57.204
PASTEELS R
PAUWELS H
31 90 HOPCHET Ivan Seat LeonCupra TB ==66== 2:51.551 3:07.475
SLUYS Ward
32 52 CHOUVEL M Jaguar X-Type S 1:08.840 2:32.474 2:40.405
DUEZ M
33 8 VOSSE V Porsche 996 Bi GTA ==64== 2:24.517 2:47.736
BOUVY F
34 18 VAN DYCK W Porsche 996 Bi GTA ==59== 2:45.215 2:53.276
RAUS R
RAUS G
35 48 FRIJNS R Porsche GT3 Cu G ==58== 2:38.965 2:50.117
BAKKER M
36 84 MEIJERS F BMW E46 M3 TB 26:26.342 2:41.445 4:40.740
BROEKMANS M
EUSER C
37 56 VD BRANDEN J Porsche GT3 SC GTB ==57== 2:44.363 2:53.270
NELISSEN-GRADE P
38 62 SMETS P BMW E46 M3 TA ==54== 2:35.666 2:41.931
De KEERSMAEKER
39 14 GABRIEL Luc Porsche 996 Bi GTA ==50== 2:41.323 2:47.439
CRACCO P
40 9 PALTTALA M Porsche 996 Bi GTA ==42== 2:21.766 33:27.251
VAN SANDE L
41 32 THEUWS P Ultima GTR GTB ==40== 2:37.930 2:54.048
DERDAELE P
EMPSEN J
42 51 RADERMECKER V Ford Mondeo S ==37== 2:32.279 2:34.608
MUYTJENS O
de SORDI L
43 45 Van HERCK W Mazda RX-7 GTB 7:54.593 2:43.424 5:23.512
SMOLDEREN J
44 39 VANCRAEYNEST F Porsche 996 Su GTB ==31== 2:34.781 2:38.451
DENTANT P
COEKELBERGS W
45 5 COUWBERGHS B Porsche 996 Bi GTA ==28== 2:26.103 2:46.868
Van De HATERD
46 47 VAN ROEY F Porsche 993 GTB 8:42.743 2:44.112 3:54.088
DE STERCK D
47 83 VAN SAMANG J BMW M3 TB ==26== 2:47.122 2:51.105
RAES K
CASSIERS S
48 37 KUPPENS R Gillet Vertigo GTB ==24== 2:33.150 2:35.824
UGEUX S
49 82 MOORE W BMW E36 M3 TB ==16== 2:41.437 2:43.337
COX Dave
50 86 VAN DE VELDE A Mini Cooper S3 TB ==15== 2:49.696 2:55.859
ICKX Vanina
51 16 VanMOERKERKE L Stealth B6 MK1 GTA ==13== 2:31.276 5:12.276
DE DRIJVER B
52 200 xx PACE CAR GTA ==12== 2:29.068 5:38.290
53 20 COOK P Chryster Viper GTA ==11== 2:28.254 2:30.081
PELLE F
54 59 DE PAUW C Porsche GT3 G ==9== 2:45.948 2:49.041
VD HOVE A
55 208 xx PACE CAR GTA 59:04.438 5:23.404 5:23.404
56 64 Van DELM P Ford Mondeo T TA ==5== 2:35.656 2:35.656
BUERRICK C
BECKERS P
1) GLPK
2) SRT
3) Schnitzer
4) Hezemans
5) Kuismanen
6) Wauters
1ste TA: Guino en Georg (8ste algemeen)
1ste TB: Arvid en Rudy (16de algemeen)
1ste GTB: Thiers (7de algemeen)
The Interceptor
06-06-2004, 00:08
Kumpen en co hebben het weer eens voor elkaar gekregen!
De Corvette haalt zijt eerst puntjes :applaus:
En de GTR ging ook niet slecht, net nog in dezelfde ronde gefinished.
De PSI's hebben wel niet erg lang kunnen meedraaien precies.
Het is mooi geweest, mooie live streaming, mooie wedstrijd, jammer dat de corvette er niet meer voorbij is geraakt, zou mooi geweest zijn, maar 2de plaats is ook mooi. Keep up the good work SRT.
Greetzz.. Corvetteboy
Net terug uit Spa.................het was een heerlijk avondje autosport. Waar o waar kun je zoiets beleven in Europa?
Zeer apart was de Audi TT, zowat elke keer vlammen onder de motorkap bij het terugschakelen in Rivage :eek: Mooi om te zien in de schemer. Lamot of Goossens achter het stuur van de Corvette? Ogen dicht en luisteren ;)
Enig nadeel was dat enkele paddockers mijn tweede fles wijn hebben leeggemaakt :D
Originally posted by The Interceptor
safety car haalt wel de spanning uit de wedstrijd :( voor de safety car reed Marc slechts 50 sec achter Anthony, nu met die safety car zijn dat plots 2 min 30 :frusty:
Dat kwam omdat AK achter de eerste safety car reed, en MG achter de tweede. Trouwens, dit zijn tijden "achter safety car". In werkelijkheid was het verschil 1.10. Dit zijn 20 seconden voordeel die glpk heeft gehaald, nadat ze er eerder 40 verloren (dubieuze stop-and-go, die wel de spanning terug in de wedstrijd bracht) en nadat zowel SRT als PSI bij hun eerste pitstops "onder safety car" hetzelfde voordeel haalden. Qua voordeel halen, staan ze dus gelijk geschakeld ;)
(Het wedstrijdverslag van deze spannende race is trouwens terug te vinden op onderstaande site.)
yannick88
06-06-2004, 10:44
[QUOTE]Originally posted by Mistery
[B]Dat kwam omdat AK achter de eerste safety car reed, en MG achter de tweede. Trouwens, dit zijn tijden "achter safety car". In werkelijkheid was het verschil 1.10. Dit zijn 20 seconden voordeel die glpk heeft gehaald, nadat ze er eerder 40 verloren (dubieuze stop-and-go, die wel de spanning terug in de wedstrijd bracht) en nadat zowel SRT als PSI bij hun eerste pitstops "onder safety car" hetzelfde voordeel haalden. Qua voordeel halen, staan ze dus gelijk geschakeld ;)
Dit klopt deels niet want SRT heeft zijn eerste pitstop niet onder de safety-car procedure uitgevoerd .
Beter opletten is de boodschap Marc had het stuur al overgenomen toen deze ( SC ) opnieuw uitreed .
Trouwens wat AK deed tijdens de eerste doortocht na de Source in het stuk naar de Raidillon t.o.v Paltalla was weinig sportief te noemen zekers omdat dit een uithoudingskoers was .
Met sportieve groeten
Jan, 'k zal beter opletten in 't vervolg... Nog een geluk dat jij het gezien had ;)
Wat betreft AK: Ik wist niet dat het als leider verboden was om je positie te verdedigen, of dat het als tweede verboden was de leider aan te vallen :( Over het kamikaze inhaalmaneuver van Paltalla in Combes zullen we het dan hier maar niet hebben. Persoonlijk vond ik dat zeer gewaagd, maar wel sjiek... anderen beschouwen het dan weer als levensbedreigend... Koers is koers...door gewoon te volgen win je niet.
Net terug uit Spa.................het was een heerlijk avondje autosport. Waar o waar kun je zoiets beleven in Europa?
Zeer apart was de Audi TT, zowat elke keer vlammen onder de motorkap bij het terugschakelen in Rivage :eek: Mooi om te zien in de schemer. Lamot of Goossens achter het stuur van de Corvette? Ogen dicht en luisteren ;)
Enig nadeel was dat enkele paddockers mijn tweede fles wijn hebben leeggemaakt :D
hehe, hier is het bewijs.... :D :D
http://users.skynet.be/huudo/images/race/spa_euro_race_2004/spa_euro_race_2004_depaddock.jpg
Enneuh, dat van die Corvette. Wel, 't was de eerste keer dat ik de Belcar in zijn huidige vorm 'life' ben gaan bekijken - en neen, ik zeg dit zonder blozen :p Competitie was zeker goed, strijd was er zeker en Spa is natuurlijk het mooiste circuit om er kennis mee te maken. En races in de duisternis blijven toch nog altijd veel misterieuzer dan overdag. Zeker toen we omstreeks 23.30 terugwandelden van Les Combes naar de Raidillon. De Corvette 'was on a big charge' en om die omhoog zien te komen en met een gigantische snelheid te zien voorbij vliegen om dan zwaar in de ankers te gaan. kippevel, zalig, .... enfin, ik heb dus iets met deze auto... klinkt als een 'full-throttle' Corsair F4U, voor diegene die weten wat dat is. Man, man, ik moet stoppen want anders ga ik lyrisch doen . :D
http://users.skynet.be/huudo/images/race/spa_euro_race_2004/spa_euro_race_2004-corvette.jpg
De race gisteren was dus om meer dan 1 reden, historisch te noemen. :D
The Interceptor
06-06-2004, 12:12
(Het wedstrijdverslag van deze spannende race is trouwens terug te vinden op onderstaande site.)
Mooi verslagje, en zeker die woorden over Marc :)
op pitstop.tv staan er reacties te lezen van Kumpen, Goossens en Mollekens. Marc wist te vertellen dat hij tegen het einde toch wat problemen kreeg met de versnellingsbak (versnellingen niet zo goed te selecteren) en ook bleef het gaspedaal eens hangen, en toch constant crono's van 2.22 :confused:
Maar hij had zich toch goed geamuseerd :D
Originally posted by corvetteboy
Het is mooi geweest, mooie live streaming, mooie wedstrijd, jammer dat de corvette er niet meer voorbij is geraakt, zou mooi geweest zijn, maar 2de plaats is ook mooi. Keep up the good work SRT.
Greetzz.. Corvetteboy
hoe erg kan het tegenvallen: net om acht uur viel mijn internet-connectie uit, en nu pas werkt het weer :(
Het was lang geleden, maar nog is een koerske kunnen volgen zonder verplichtingen te hebben in een box (neit da'k dat erg vind he :-))
Vanuit de SRT box alles gevolg, en op tijd is een bochtje gaan bezoeken...
De laatste 15 minuten waren uiterst spannend, iedere keer klom de Corvette iets dichter naar de Viper, nog 10 seconden ertussen uiteindelijk.
Een heel mooie wedstrijd, al een beetje het 24u gevoel op gedaan :-)
Als k plaats vind voor mijn fotos te zetten, volgen die later vandaag...
Mooi om te zien in de schemer. Lamot of Goossens achter het stuur van de Corvette? Ogen dicht en luisteren
Hehe...ik zei net hetzelfde tegen mijn compagnons gisterenavond hé! Zalig beestje hé! Dan heb ik het uiteraard over de wagen! :rolleyes: :D
Nee, serieus, ik vond het een zalige race...ik heb wel zeker 15 kilometers afgelegd gisteren maar het was zeker de moeite waard! En het was een verademing om de Corvette eens de eindmeet te zien halen...
En Marc aan het stuur, wow, die gaat als een speer voorbij, niet normaal!
De nieuwe motor in de AD Euphony gaf anders ook wel een prachtig geluidje... Leuk om aan te horen toen die uit de pitbox vertrok, richting startgrid.
Kortom, het was een heel gezellige dag (en nacht) en als je't mij vraagt kan Zolder echt niet tegen Francorchamps op! ;)
Groetjes,
Belle
Jan, 'k zal beter opletten in 't vervolg... Nog een geluk dat jij het gezien had ;)
Wat betreft AK: Ik wist niet dat het als leider verboden was om je positie te verdedigen, of dat het als tweede verboden was de leider aan te vallen :( Over het kamikaze inhaalmaneuver van Paltalla in Combes zullen we het dan hier maar niet hebben. Persoonlijk vond ik dat zeer gewaagd, maar wel sjiek... anderen beschouwen het dan weer als levensbedreigend... Koers is koers...door gewoon te volgen win je niet.
Er zijn deze wedstrijd veel (meer dan anders) "stop & go's" uitgedeeld. Iemand een idee waarvoor dit allemaal was. Bvb Ultima van Derdaele, Wautersn, Kumpen....
C U
Ikzelf was getuige van het feit dat ongeveer de helft van het ganse Belcarpeleton niet stopt aan de uitgang van de pitlane. Persoonlijk snap ik ook niet goed de regel, de standcommisaris heeft al lang genoteerd wie er in de wagen zit, waarom moet dat eigenlijk 2 maal gebeuren?
RX-7 freakske
06-06-2004, 23:40
Knappe race, half weg breekt bij ons op post het rechter achterwiel af van de Porsche nr. 39, met op dat moment Ph. Dentant aan het stuur, spint en komt net niet tot stil stand in de vangrails. Piloot ok, maar snap er niks van waarom zen velg vant een moment opt andere gewoon brak. Hierdoor komt de safety car op de baan en zien we Longin een andere wagen inhalen onder safety car dat is de reden van hun stop en go. Wat later in de race komt de Mondeo Silhouette voorbij, terwijl de motor afslaat, waardoor wij zien dat er op de post na ons (bruxelles) geel gezwaaid uitkomt. Wetend dat niemand van die post aan de binnekant staat zet ik een spurtje aan tot het inkomen van de bruxelles waar ik enkele meters terug loop om tegen men collega te zeggen de wagens naar de buitenzijde van de bocht te leiden, want de mondeo staat in de binnenkant van de piste. Met enkele marshaal's ( enkele die al reeds de weg hadden overgestoken) de wagen op het gras in veiligheid gebracht en een taxi voor de piloot geregeld kon de race weer voluit verder gaan.
Spannend hebben we het eind duel tussen M. Goossens en A. Kumpen nog zitten volgen maar jammer genoeg kwam Marc nog enkele rondjes te kort om zen achterstand van een seconde of 10 goed te maken.
Peter Baert
07-06-2004, 00:04
Eerste beelden staan online op www.pitstop.tv .
:)
Een ander discussiepunt is het (in gang) duwen van auto's in de pitlane tijdens de race.
G&A kreeg -als ik me niet vergis- een stop-and-go voor het in gang duwen na een pitstop. Op andere plaatsen wordt dan weer niet ingegrepen ...
G&A kreeg -als ik me niet vergis- een stop-and-go voor het in gang duwen na een pitstop. Op andere plaatsen wordt dan weer niet ingegrepen ...
Inderdaad, want in Pitstop.tv kregen we toch te zien dat de Corvette tijdens WS ook in gang werd geduwd doordat de starter stuk was... En die hadden toen ook geen stop and go gekregen... Ja, het had er nog aan gemankeerd! :rolleyes:
Maar ik ga nu snel eens een kijkje gaan nemen naar die video! Bedankt daarvoor Peter! ;)
yannick88
07-06-2004, 00:43
Originally posted by Pascal
Er zijn deze wedstrijd veel (meer dan anders) "stop & go's" uitgedeeld. Iemand een idee waarvoor dit allemaal was. Bvb Ultima van Derdaele, Wautersn, Kumpen....
C U
Een mogelijke verklaring is misschien de volgende ; op het einde van de éérste SC procedure zijn er enkele wagens te vroeg op het gas gegaan in het gedeelte tussen de Source en Radillion.
Wat was er aan de hand ?
Voor zover ik dit interpreteer alsvolgt , de SC dooft zijn lichten een rijdt normaal zijn laatste ronde of halve ronde,op dat moment rijdt de SC terug naar zij positie maar na de source zie duidelijk verschillende wagens voorbij de SC rijden terwijl deze nog op piste was .
Wat ik mij meen te herinneren reed als éérste wagen achter de SC de Ultima van Derdaele die bij het uitkomen van de de Source op racesnelheid voorbij de SC ( met dedoofde lichten ) vertrok met nog enkele wagens waarvan je op die moment zowel enkele piloten als de baanposten ziet twijfelen ook al omdat er op dat moment nog niet met groen werd gezwaaid .
Mogelijks is dat de reden van de vele stop en go's.
Met sportieve groeten
Klopt als een bus, ook de SC panelen waren toen weg zowel voor het opgaan van de Radillon als boven. Ik stond toen aan de voet van de Radillon toen ik de Scar tussen de wagens zag, moet een bangelijk moment geweest zijn voor sommigen, zo een snelheidsverschillen.
yannick88
07-06-2004, 00:53
Originally posted by Peter Baert
Eerste beelden staan online op www.pitstop.tv .
Een ander discussiepunt is het (in gang) duwen van auto's in de pitlane tijdens de race.
Hallo Peter ,
Kleine reactie op hierboven .
Inderdaad op de beelden zie je duidelijk dat de Corvette door problemen met starter in gang wordt geduwd door de mecano's van SRT tijdens de piloten wissel .
Waarom deze geen stop en go en andere wel ,gewoon omdat de wagen twee ronden nadien reeds met pech aan de kant stond tijdens het WS , dus de koersdirectie heeft niet de kans gehad om de Corvette een stop en go uit te delen door de vroege opgave vlak na de pilotenwissel .
Met sportieve groeten
Peter Baert
07-06-2004, 10:50
Yannick,
Ik had het algemeen over "andere plaatsen", niet over een specifiek geval.
Er was inderdaad, zoals Belle en niet ik opmerkte, het duwen van de Corvette tijdens de World Series. En zaterdag bvb. het duwen van de Palttala-Porsche.
Daarna hoorde ik een discussie tussen iemand van G&A en iemand van Belcar over "duwen". Zij hadden een stop-go gekregen voor duwen ...
Blijkbaar is het artikel over "duwen" in het reglement voor interpretatie vatbaar. Dat gaf de Belcar-man ook schoorvoetend toe.
Originally posted by Peter Baert
Blijkbaar is het artikel over "duwen" in het reglement voor interpretatie vatbaar. Dat gaf de Belcar-man ook schoorvoetend toe.
Dat moeten we dan nog maar eens uitpluizen...
C U
Ik denk niet dat we voor dat duwen effectief een stop & go hebben gekregen. Na de pistop kwam de standcommissaris naar de teamchef en die zei hem dat we wegens dat duwen een straf zouden krijgen. Daarop haalde onze teamchef prompt het sportief reglement boven en vroeg hem aan te duiden waar dit dan stond... Dat kon hij niet en bijgevolg geen stop & go dacht ik.
Dit heeft iemand van het team mij gisteren verteld, ik was er zelf niet bij.
Er werd ook nog moeilijk gedaan owv het feit dat onze tanker geen hoge schoenen met speciale zolen ofzo aanhad. Wat is dat nu ineens weer :confused: Daar is nog nooit moeilijk over gedaan (welk team is hiermee wel in orde dan?)...
Ik vond het een schitterende race. Alleen jammer dat wij het zelf maar een ronde of 12 hebben kunnen uithouden. :( Eerst moesten we binnen komen TIJDENS de opwarmronde omdat de deur van de Mini niet goed dicht was en een ronde of 3 na de eerste SC stonden we aan de kant in Blanchimont met een kapotte koppeling. Toch wil ik Alexandra & Vanina (en natuurlijk de rest van het team) bedanken voor alweer een schitterend weekend. Op naar de Nurburgring.
C U
Ik zeg niet dat ik het betreffende artikel goedkeur, maar het staat wel degelijk "letterlijk" in het sportreglement Belcar:
art. 140: Een wagen mag in de pitlane enkel door te duwen achteruit verplaatst worden.
Dit is idd voor interpretatie vatbaar. Je zou bvb ook een wagen in voorwaartse richting kunnen duwen omwille van veiligheid (brand in pitlane)
Ik zeg niet dat ik het betreffende artikel goedkeur, maar het staat wel degelijk "letterlijk" in het sportreglement Belcar:
art. 140: Een wagen mag in de pitlane enkel door te duwen achteruit verplaatst worden.
Wat zoveel wil zeggen als: je mag niet achteruit rijden :)
Hoeveel teams duwen de wagen niet aan om de koppeling te sparen, mag dat dan ook niet? Wat betreft de brandveiligheid op Francorchamps, zelden zoveel brandweermannen samen gezien in de pits tijdens een wedstrijd.
Dit is idd voor interpretatie vatbaar. Je zou bvb ook een wagen in voorwaartse richting kunnen duwen omwille van veiligheid (brand in pitlane)
er staat dus dat je niet achteruit mag rijden. Over voorwaarts duwen om welek reden dan ook staat er niets in he. Er staat niet het is verboden de wagen vorwaart te duwen. Als het niet verboden is dan mag het.
Jawel, je mag achteruit rijden indien je geduwd wordt, maar letterlijk staat er: "achteruit mag rijden door duwen..." Over voorwaarts 'duwen' staat er niks "letterlijk" in, maar interpreteer en lees het reglement zoals het moet, en dan weet je het. Als een wagen enkel achterwaarts mag rijden zonder 'door' duwen, dan wil dan nog niet zeggen dat hij voorwaarts mag rijden door 'duwen'...
Wat betreft de uitrusting van de tankers:
150. De teamchef moet ervoor zorgen dat een teamlid met een eigen brandblusser met een inhoud van minstens 5 kg bij het tanken aanwezig is en dat het tanken gebeurt door maximum twee personen, die hiervoor speciaal zijn aangeduid en die een brandvrije overall, handschoenen, een balaclava en een veiligheidsbril of een helm dragen.
Over schoenen is hier geen sprake...
Originally posted by Driesco
Wat betreft de brandveiligheid op Francorchamps, zelden zoveel brandweermannen samen gezien in de pits tijdens een wedstrijd.
Ja da's waar... maar zelfs met hun grote getale in aanwezigheid, bleven ze wel zowat 30 seconden op de achtergrond bij de brand van da Ford Mondeo Silhouette... enne... ze stonden er zowat 10 meter langs... stemt tot nadenken! Nochtans was de koers geen slaapwekkende vertoning, dus in slaap 'mochten' ze niet vallen...
Het staat er dus niet in m.i.:
Een wagen mag in de pitlane enkel door te duwen achteruit verplaatst worden.
--> dit doelt toch duidelijk alleen op het verbieden van achteruit rijden
Had er nu gestaan: Een wagen mag enkel geduwd worden om achteruit verplaatst te worden, had het iets heel anders geweest.
Nu is er niks aan de hand en mag duwen dus. Vanaf dat een auto de pitlane binnenkomt mogen de mecaniekers aan de auto aankomen en dus ook duwen. Hoe dikwijls wordt er bvb bij de 24u geen auto van de ingang tot aan de box geduwd?
Ja da's waar... maar zelfs met hun grote getale in aanwezigheid, bleven ze wel zowat 30 seconden op de achtergrond bij de brand van da Ford Mondeo Silhouette... enne... ze stonden er zowat 10 meter langs... stemt tot nadenken! Nochtans was de koers geen slaapwekkende vertoning, dus in slaap 'mochten' ze niet vallen...
wat ik in het filmpje gezien heb, was dat toen de brand uitbrak, een teamlid het raampje insloeg, en dat daar toen al een brandweerman achter hem stond, die meteen een brandslang binnenwierp op het moment dat dat raampje der uit was.... ik heb de seconden niet geteld, maar ik denk niet dat het er 30 waren, hoor
Originally posted by marcel
wat ik in het filmpje gezien heb, was dat toen de brand uitbrak, een teamlid het raampje insloeg, en dat daar toen al een brandweerman achter hem stond, die meteen een brandslang binnenwierp op het moment dat dat raampje der uit was.... ik heb de seconden niet geteld, maar ik denk niet dat het er 30 waren, hoor
Maar toen was het al vrij hard aan het branden blijkbaar... men spuit blijkbaar op de blusser ook... :)
Soit, mooie beelden in het filmpje :)
Ja da's waar... maar zelfs met hun grote getale in aanwezigheid, bleven ze wel zowat 30 seconden op de achtergrond bij de brand van da Ford Mondeo Silhouette... enne... ze stonden er zowat 10 meter langs... stemt tot nadenken! Nochtans was de koers geen slaapwekkende vertoning, dus in slaap 'mochten' ze niet vallen... Maar ze ware wel sneller aan het blussen dan de mecanikers. Allez, aan de linkse kant toch. Die mecano wou al blusse ma moest zenne blusser nog eerst afkloppen.
Weet er misschien iemand waar ik een tussenstand van het kampioenschap kan vinden ?
Greetzz.. Corvetteboy
Uit betrouwbare bron vernomen dat Charly Lamm en zijn Schnizter team met een behoorlijk lang gezicht zijn vertrokken uit Spa..................ze hadden deze tegenstand niet verwacht!
:applaus: Kijk, dat is nou nog eens een compliment of niet?
Dat wisten we al eerder dat Charly niet tevreden was. Hij was zaterdag al verbaasd van het niveau van de Belcar!
Wel, dan hadden ze alleszins niet op die Viper en Corvette gerekend! Of meer, die snelle piloten die erachter steken! Mollekens zou het toch moeten weten hé! ;)
Schnitzer is net zoals Belmondo vorig jaar serieus verschoten van het niveau, wees daar maar zeker van. Ze zeiden op voorhand wel dat het allemaal als een test moest gezien worden maar dat is volgens mij louter om zich in te dekken. Die kwamen om te winnen ;) Ik zou wel eens willen weten wat onze Beemers met die Michelins kunnen draaien :)
Als het niveau zo hoog is, misschien beginnen der dan fabrieksteams te denken van ook in den Belcar te stappen.. Dat legt natuurlijk de grens voor veeeeeel andere teams weer een pak hoger, maar toch misschien iets om effe bij stil te staan.
Originally posted by laurent
Als het niveau zo hoog is, misschien beginnen der dan fabrieksteams te denken van ook in den Belcar te stappen.. Dat legt natuurlijk de grens voor veeeeeel andere teams weer een pak hoger, maar toch misschien iets om effe bij stil te staan.
Het is nooit anders geweest, die gaan dan TC of BTCS rijden.
heb een lang gesprek gehad met Pedro Lamy. Dit was echt slechts een test. Ze wisten op voorhand dat ze het heel moeilijk gingen krijgen tegen de Belcar top. Hij vond het niveau inderdaad heel hoog en ook Charly Lamm wist dit op voorhand. Het probleem met de BMW is dat de wagen langzamer is op het rechte stuk dan de Vipers en Corvette maar de bochtensnelheid is wel hogen net als het late remmen is indrukwekkend. Dit is zo'n beetje als de Audi destijds van Hemroulle/Verbergt die ondanks de lage topsnelheid toch kampioen reden.
Ik denk dat de BMW's zeker een goede kans maken tijdens de 24 uren want sneller dan de Freisinger Porsche is hij al en die hebben toch vorig jaar kunnen winnen.
Ook tof hoe de twee Mullers (Dirk en Jorg) de hele dag overal gingen kijken terwijl ze niet moesten rijden.
Ben er trouwens zeker van dat deze BMW niet helemaal de configuratie heeft van de wagens die uiteindelijk de 24 uren zullen rijden...
Het probleem met de BMW is dat de wagen langzamer is op het rechte stuk dan de Vipers en Corvette maar de bochtensnelheid is wel hogen net als het late remmen is indrukwekkend.
Zolder zou dan wel het perfecte circuit zijn voor de M3 V8 GTR... Ik zou toch eens het verschil willen zien eigenlijk... Want ja, Zolder kent meer bochtenwerk en de rechte stukken zijn ook al niet heel lang...
Ik denk dat de BMW's zeker een goede kans maken tijdens de 24 uren want sneller dan de Freisinger Porsche is hij al en die hebben toch vorig jaar kunnen winnen.
Hmm...ik denk toch dat de Freisinger Porsche betrouwbaarder is voor een 24-uren race... :rolleyes: Maar ik zou er mijn hand niet voor in het vuur willen steken, dat geef ik toe! ;)
[QUOTE]Originally posted by Belle
Hmm...ik denk toch dat de Freisinger Porsche betrouwbaarder is voor een 24-uren race...
Denken doet het leger :p. Maar de Freisinger Porsche is inderdaad veel betrouwbaarder. 3de in 2002 en vorig jaar de overwinning, toch zeer indrukwekkend voor een wagen die een 7-tal seconden trager is op Francorchamps dan de snelste GT's.
C U Ik ben wat aan het pluizen geweest :) Ik kwam in het sportief reglement van de Touring Cup een artikel tegen over het in gang duwen van een wagen (Artikel 105). Met deze thread en bijhorende discussie nog in mijn hoofd heb ik het sportief reglement van de Belcar er ook eens bijgenomen. Daarin staat: Artikel 111. Gedurende de trainingen, de warm-up en/of de wedstrijd mag de motor met de starter of met een externe batterij gestart worden. Starten mag slechts gebeuren als de wagen met de vier wielen op de grond staat.
Interpretatie is mogelijk op 2 manieren:
... mag de motor met de starter of een externe batterij gestart worden. Als de "mag" vervangen wordt door "moet" is het duidelijker en mag er niet geduwd worden. Zoals het nu staat "mag" men de motor ook starten door te duwen.
Het reglement bij de Touring Cup is duidelijker.Artikel 105. Gedurende de trainingen, de warm-up en/of de wedstrijd mag de motor met de starter en/of met behulp van een externe batterij gestart worden. Starten mag slechts gebeuren als de wagen met de vier wielen op de grond staat en bij volledige stilstand van de wagen.
Hier staat duidelijk vermeld dat de wagen moet stilstaan! Wanneer de motor gestart wordt tijdens het duwen staat de wagen niet stil en kan men bestraft worden.
R@ce@holiC
12-06-2004, 14:31
In gang duwen (starten) mag dus niet maar duwen om weg te graken mag toch normaal?
Belcar reglement is ook zo klaar als een klontje: duwen mag, geen discussie mogelijk. Er staat nergens dat het niet mag: vier wielen op de grond is de enige vereiste. Case closed :)
btw: is wel wennen aan mijn nieuwe nickname :D
Ik had het Belcar reglement ook al doorgenomen maar echt duidelijk staat het er niet vind ik, als ik dat zo lees.
Ik vind dat wanneer je zulke zaken wilt weigeren, dat dat er heel duidelijk in gestipuleerd moet staan zoals:
"Het in gang duwen van een wagen vanuit de pit tijdens wedstrijden, traning en warm up is niet toegestaan"...of iets in dienen aard. Want voor zo'n dingen zou er in principe geen twijfel mogen bestaan vind ik. Of er zouden toch geen verschillende interpretaties mogen zijn...
R@ce@holiC: Over duwen om weg te geraken als de motor reeds is gestart staat niets in het reglement, dat mag dus wel m.i.
Scapa (he, een nieuw member ;) ): Duwen mag inderdaad volgens het reglement omdat het nergens verboden wordt, maar als ze stop & go's geven omdat ze vinden dat het niet mag dan moet het reglement aangepast worden. Geen enkel reglement is 100% waterdicht, het reglement moet aangepast worden om zulke discussies in de toekomst te vermijden. Het voorstel van Belle is heel duidelijk en zou wat mij betreft dus perfect in het reglement gezet kunnen worden, helaas beslis ik daar niet over.
Originally posted by Scapa
Belcar reglement is ook zo klaar als een klontje: duwen mag, geen discussie mogelijk. Er staat nergens dat het niet mag: vier wielen op de grond is de enige vereiste. Case closed :)
btw: is wel wennen aan mijn nieuwe nickname :D
Voilà, zo duidelijk is het. Ik snap heel deze discussie niet. Wat niet expliciet verboden is door het reglement, is toegestaan.
Baron, als het toegestaan is dan krijgen de teams daar geen stop & go voor. Wanneer er beslist wordt dat de teams bestraft moeten worden dan zal die beslissing op iets gebaseerd moeten zijn, in dit geval het sportief reglement van de Belcar. Er is dus blijkbaar een verschillende interpretatie mogelijk. En daarom moet het reglement aangepast worden.
Originally posted by Belle
Hmm...ik denk toch dat de Freisinger Porsche betrouwbaarder is voor een 24-uren race... :rolleyes: Maar ik zou er mijn hand niet voor in het vuur willen steken, dat geef ik toe! ;)
Gelukkig, kijk maar naar de dubbelslag in de 24 uur van De Ring. Toch heel wat gerenomeerde Porsches verslagen.
Originally posted by Belle
Zolder zou dan wel het perfecte circuit zijn voor de M3 V8 GTR... Ik zou toch eens het verschil willen zien eigenlijk... Want ja, Zolder kent meer bochtenwerk en de rechte stukken zijn ook al niet heel lang...
Wishfull thinking. De M3 V8 GTR wint in Spa en neemt dan ook deel aan de 24 uur van Zolder om dire 24 uurs races op één seizoen te winnen. En wij gelukkig... Stel je voor...
C U
Originally posted by Baron
Voilà, zo duidelijk is het. Ik snap heel deze discussie niet. Wat niet expliciet verboden is door het reglement, is toegestaan.
ben je daar wel zeker van?
in ons reglement staat dat alles wat niet expliciet in het reglement staat niet is toegelaten ... zouden deze kleine lettertjes ook nergens in het belcar reglement kunnen staan? lijkt me niet onlogisch, zo kan de organisatie zichzelf immers indekken tegen allerlei klachten of buitenissigheden ... ik zeg niet dat het zo is, maar misschien moet dit eerst eens uitgezocht worden!
Peter Baert
18-06-2004, 23:23
Samenvatting van 25 minuten van de Belcar Spa Euro Race op KANAALTWEE in Pitstop.TV:
- zaterdag 19 juni vanaf 13u45
- zondag 20 juni vanaf 23u55
Gelukkig, kijk maar naar de dubbelslag in de 24 uur van De Ring. Toch heel wat gerenomeerde Porsches verslagen.
Wishfull thinking. De M3 V8 GTR wint in Spa en neemt dan ook deel aan de 24 uur van Zolder om dire 24 uurs races op één seizoen te winnen. En wij gelukkig... Stel je voor...
C U
Gaat die Seat Toledo GT weer meedoen? Want indien ja, de Toledo GT reed vorig jaar in de kwalificatie een tijd van ongeveer 2:20, verbeter mij als ik fout ben, dus de Toledo GT is precies toch nog een stukske sneller. :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.