PDA

View Full Version : ERAN RACING 16 juni 2004


Pascal
31-05-2004, 20:47
Het gaat snel en de volgende Eran komt er al aan. Als alles goed zit zullen wij er opnieuw zijn om ons nog wat te vervolmaken met de Mégane. Hopelijk wordt het snel zomer en hebben we mooi weer op 16 juni....

Wie nog ???

C U

Jo Smets
31-05-2004, 20:51
Wij zullen er zeker zijn,

nieuwe sproeiers in de Weber, dat gaat al een stuk beter.
Voluit gaan zit er spijtig genoeg nog niet in.

Race groeten,
Jo Smets

bart VDB
01-06-2004, 08:07
Wij komen ook zeker met 2 wagens.
Wij gaan deze dag taxi spelen voor een hele hoop mensen.
zie thread (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=8081)

Jemme
01-06-2004, 14:10
Originally posted by bart VDB
Wij komen ook zeker met 2 wagens.
Wij gaan deze dag taxi spelen voor een hele hoop mensen.
zie thread (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=8081)

Ah jullie ook? Wij komen met 2 MX5s om een circuitdoop te geven aan de leden van de Flanders MX5 club ;)

Maarten
01-06-2004, 19:03
wij komen met de biplace fun cup in de namiddag normaal gezien

Don Kamiel
01-06-2004, 19:17
En ik kom wat fotokes pakken (rijd dus nie mee).
Ne maat gaat voor den eerste keer meerijden, dus moet ik wat supporteren hé (met een gewone Mitsubishi carisma).

FormulaV-JH495
02-06-2004, 11:29
me 2 ... nog een paar keer de grindbak opzoeken

A.J.
02-06-2004, 12:54
We zitten opnieuw in volle voorbereiding van de volgende eran dag. Ruim 20 nieuwe mensen hebben zich reeds aangemeld maar er moeten nog enkelen bevestigen. Hopelijk zal het opnieuw mooi weer zijn zodat iedereen zich fijn kan amuseren.
See you in Zolder

Op 14 juli is er een Free Driving dag bijgekomen. Dan kan er gereden worden van 13u tot 16u. Geen cursus die dag.

rappe106
02-06-2004, 14:50
ik ga ook van de partij zijn. ik heb nieuwe velgen gekocht die breder zijn en natuurlijk ook bredere banden. dan nog maar hopen dat het dan niet gaat regenen, want ze zijn niet bedoeld voor de regen. ook nog wat lager leggen en uitlijnen.
ik heb nog wat werk, want heb nog alleen maar de velgen.

16 juni is de periode dat de exames beginnen. en als ik mij goed herrinner scheen vroeger altijd de zon.
ik kijk er zowieso naar uit.

Don Kamiel
02-06-2004, 18:49
@ Andy: de passagiers moeten een klein bijkomend bedrag betalen voor de verzekering dacht ik. Mijn vraag: kan dit de dag zelf nog even geregeld worden of moet het op voorhand ??

stars
02-06-2004, 21:16
Ik kom ook !! De al te snelle ZX nog is los laten! (100 echte pk's)
En Andy, ik heb nu al een fleece maar als het warm is hebt ge toch wel een polooke voor mij hé ??

A.J.
03-06-2004, 00:53
Originally posted by Don Kamiel
@ Andy: de passagiers moeten een klein bijkomend bedrag betalen voor de verzekering dacht ik. Mijn vraag: kan dit de dag zelf nog even geregeld worden of moet het op voorhand ??
De 5€ per passagier of extra piloot kunnen in de rode vrachtwagen achetr aan de pits betaald worden en niet op voorhand dus.

A.J.
03-06-2004, 00:54
Originally posted by stars
En Andy, ik heb nu al een fleece maar als het warm is hebt ge toch wel een polooke voor mij hé ??

Ik handel niet in kleine VW's :D

ubie
03-06-2004, 21:51
Ik kom ook ..... met de camera en auto :p
nieuwe Intrax HDA ophanging zit onder de impreza ... ben benieuwd wa da ga geven .

Loe en karel komen ook ... grijze en groene impreza's.


Fil.

Don Kamiel
06-06-2004, 23:48
@ Andy: merci voor de snelle reply ;)

Witte
13-06-2004, 13:18
Ik zal er ook zijn met de MX3. De ophanging en de remmen zijn wat aangepast. De nieuwe motor heb ik spijtig genoeg nog niet. :fight:
Hopelijk gaat het niet regenen, want ik heb mij enkele slicks aangeschaft.

bart VDB
13-06-2004, 14:32
Originally posted by Witte

Hopelijk gaat het niet regenen, want ik heb mij enkele slicks aangeschaft.

De voorspellingen al eens gehoord? Misschien niet slecht om ook regenbanden mee te nemen. Maar ja, nog 3 dagen en dus kunnen de voospellingen nog wel eens veranderen.

Witte
13-06-2004, 16:25
De weersvoorspellingen zien er inderdaad niet al te rooskleurig uit. :frusty: Hopelijk komt de eventuele regen pas na 18u00. Hoop doet leven! :D

kurtvaes
13-06-2004, 16:43
ALS de Manta klaar geraakt ...
ALS het goed weer is ...

ALS ... ALS ... ALS ....

Dan zal ik er ook zijn !

Veel te veel ALS'en, om de muren van op te lopen :frusty: Alles gaat tegen dit jaar

IK WIL :gas:

rappe106
14-06-2004, 08:15
wat een voorspelling voor woensdag! ben er niet tevreden mee.
ik hoop echt dat er geen regen gaat vallen.
dat ze dat vies weer niet een koppel dagen later kunnen zetten.
ik ben een beetje overmoedig in de regen. hetgeen slechte gevolgen heeft voor mijn 106'je

Jemme
14-06-2004, 08:19
De weergoden staan precies aan onze kant..... de voorspellingen zijn aangepast. Slecht weer pas vanaf donderdag :D

Meteo (http://www.meteo.be/nederlands/pages/Verwachtingen/VerwGrafBel3Dagen.html)

Jo Smets
14-06-2004, 11:28
Ik heb er maar opmerking voor :
Lang leve de weermannen

@Rappe106 : Vergeet uw stikkerke niet he ;)

Race-groeten,
Jo Smets

rappe106
14-06-2004, 12:30
maar dat is vriendelijk van de weermannen dat ze het slecht weer een dagje uitstellen.
@jo: ik zal een toepasselijk stickertje maken.

ik ben deze keer wel toe aan een dubbele dosis circuit (2 uur ipv 1). ik kan niet meer wachten!

rappe106
14-06-2004, 12:39
jonge, jonge, jonge. dzu!
ik had die meteolink niet dadelijk gezien. op de prentjes zijn druppels te zien, net als wolkjes en net als een zonnetje.
WEET IK OOK WEL DAT HET NIET MEER GAAT SNEEUWEN!
zo kan ik ook weer voorspellen.
dzu, dzu, dzu
nu is mijn humeurladder terug gezakt van hoopvol, optimistisch naar geirriteerd en verveeld.
maar wachten dus
groetjes

Jo Smets
15-06-2004, 09:32
Heb net het weerbericht gehoord,
het blijft morgen en donderdag droog volgens Sabinetje

Wel wat bewolkt, maar dat is al niet zo erg he.

C U All tomorrow

Race-Groeten,
Jo

neo_vvl
15-06-2004, 09:34
Hallo, ik ga ook men eerste stappen op het circuit wagen morgen. :p
Daar ik nog niet zeker was of de wagen klaar ging zijn heb k mij niet op voorhand ingeschreven. Dit kan morgenvroeg toch ook nog he? K zal zeker op tijd zijn (07u dacht k). :confused:
*Ook hopend op goed weer*

A.J.
15-06-2004, 10:21
dag neo_vvl
aanmelden kan inderdaad morgenvroeg nog.
Dit kan vanaf 7u en moet gebeuren voor 8u.

Jemme
15-06-2004, 10:24
euhhh... ff checken. gewoon vrij rijden is toch in de namiddag hé???

A.J.
15-06-2004, 10:34
natuurlijk,

voor de beginners loopt het van 8u tot 14u.
mensen met ervaring mogen de baan op vanaf 14u tot 18u.
Aanmelden zoals steeds in WHEELS.
Extra piloten of passagiers moeten zich aanmelden einde boxen aan de rode vrachtwagen.

kurtvaes
15-06-2004, 20:36
YES YES YES ... de Manta draait !!!

We zullen er dus morgen bij zijn. (enkel er nog 20dB afpitsen)

Als het weer nu nog meezit.

Don Kamiel
16-06-2004, 18:49
Enkele foto's online, http://www.imagestation.com/album/?id=4286530899

KoenC
16-06-2004, 23:46
Het was een leuke namiddag. Weer veel bijgeleerd en wat meer de limieten van de corsa opgezocht in de bochten. Net zoals vorige keer had ik echter last van remvloeistof die uit het reservoir kwam. Volgens mij komt het eruit via de dop van het reservoir. Heeft nog iemand hier last van? Hoe kan ik dit verhinderen? Bestaan er andere types van doppen of moet ik de rubberen ring vervangen? De oorzaak is volgens mij de hoge temperatuur in het motorcompartiment.

ubie
17-06-2004, 00:57
Toffe namiddag, veel volk ... de intrax hda op de sub deed het aardig .... de banden iets minder :)
Volgende keer semi slicks / of slicks. (enige suggesties iemand over wat/hoe ivm met slicks?) prijzen ed. wel of niet doen ??..

Alleen het laatste uur niemeer kunnen rijden .. achterse remmen waren op... (geen tijd gehad om ze eerst te vervangen .. damn)

Pak toffe wagen ..... F575, porsche gt3, turbo's ... nice
sommige gingen goed hard .... bvb die zwarte civic ... en die groene opel ... nice going dudes!

Cu guys next time
Fil.

neo_vvl
17-06-2004, 10:19
Hele toffe dag gehad gisteren. Toch wel handig, zo een instructeur mee aan boord en ook de pacecarrondjes waren zeer leerrijk. Al bij al ging het nog redelijk voor een eerste kennismaking met het circuit. Volgende keer ga k er weer proberen bij te zijn. Véél oefenen is de boodschap.
De zwarte civic van Peter gaat idd loeihard voor een 1600tje :p :D

loe
17-06-2004, 12:00
heel plezant gisteren...

1 conclusie: volgende keer slicks :D

rappe106
17-06-2004, 12:38
gisteren was het te gek. ik had net nieuwe banden. yoko A048 en had mijn autootje ook lager gelegd. ook een andere wielgeometrie laten instellen. ik heb maar liefst 3 sec van mijn rondetijden afgekregen. de achterwielen zijn nu ook veel stabieler.
alleen spijtig van het file verkeer in de vroege namiddag.
@koenC . ik heb ook een remvloeistoflek. de dop is bijna altijd nat. maar het wordt echt aan de koppelstukken uitgeknepen. ik veeg het af en toe wat zuiver. ik heb er nog niet echt last van gehad.

thanx to ERAN

A.J.
17-06-2004, 14:24
Originally posted by rappe106
.
alleen spijtig van het file verkeer in de vroege namiddag.




klopt,
het is een typisch fenomeen. Veel mensen schrijven in voor slechts 1 uur en die komen dan allemaal tesamen op de piste om 14u. Het laatste uur daarentegen is meestal tamelijk rustig.

Ik was gisteren vooral blij dat er gaan ongevallen gebeurt zijn. Buiten enkele uitstapjes in de grindbak bleef de schade helemaal beperkt. Zo hebben wij het liefst en dan kan iedereen naar huis met voldoening.

KoenC
17-06-2004, 20:20
@rappe106: ik denk inderdaad dat het ook geen kwaad kan ( ik merk toch niks aan het gevoel van het rempedaal). een collega heeft me aangeraden om tie wraps rond het reservoir en dop te bevestigen.

by the way, je ging inderdaad vrij goed en je zette hem lekker in de linkse na de pits. je lage gewicht speelt duidelijk in je voordeel. welke bandendruk reed je eigenlijk? ik heb ook gemerkt dat wielgeometrie en een extra stabilisatiestang achteraan een wereld van verschil maken. een veel neutraler rijgedrag en snellere turn-in.

bart VDB
18-06-2004, 07:53
het verslag van onze Eran-dag: zie thread (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=8081)

rappe106
18-06-2004, 11:21
@koenC. aan de banden spanning ben ik nog niet uit. de banden zijn breden dus hebben ze minder bandenspanning nodig dan wat voorgeschreven is. vooraan stonden ze bij hete banden op 2 bar (de band heeft in het midden hard gesleten, dus dat is teveel) en achteraan 1.7 (maar hier zijn de banden dus meer versleten aan de buitenkant, wat weer wijst op te lage spanning)
achteraan had ik de spanning zo laag gezet omdat de binnenkant van het loopvlak niet geraakt werd. maar dit zal een andere oorzaak hebben. achteraan is het me niet gelukt om te verlagen (vastgeroest). mischien heeft de wagen hierdoor teveel rol om een goede slijtage te krijgen achteraan.

in de eerste linkse is het wel even heel vettig geweest. ben toch rond gegaan. ik had hem maar laten gaan, want de grip was totaal zoek. de eerste linkse neem ik vooral voor de show.
mijn lievelings stuk is toch de snelle rechtse (Ka 2) gevolgd door de chicane (brrrrrrr...................brrrrrrrr............. brrrrrrrrrdroem)

greets

Jo Smets
18-06-2004, 14:39
@Rappe106, ik denk dat ge de bianchi bedoeld,90gr die volgt na de ka2, net voor het rechte stuk.

De Mini, weer pech voor ons deze keer, olielek, al op de parking met het warmrijden. Dat hebben we de rest maar niet aangedaan he, olie op de weg.

Het wordt nu op korte termijn met iets anders gaan rijden en ondertussen de mini repareren.

Spijtig, maar noodzakelijk.

tWas weer een fijne goed georganiseerde en adrenaline-volle dag.

Thnx aan Rappe106 om mee te mogen en zo toch nog wat circuit op te snuiven.
en natuurlijk ook Thnx Eran voor de organisatie

Mini-groeten,
Jo

B.V.S.
18-06-2004, 21:07
Het was een schitterende ERAN-dag...!

We hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Marcos wat te testen. We hebben rustig onze nieuwe versnellingsbak gerodeerd en wat aan de ophanging/wegligging gewerkt...
Toch weer een goei 50 rondjes kunnen afmalen... :gas:
waarbij we een paar serieuze verbeteringen hebben kunnen doen...

'k heb wel bijna een aanrijding gehad met een loslopende knalpot in de Jacky Ickx :D maar voor de rest was alles rustig...

rappe106
19-06-2004, 12:55
AMAAAAAI, jullie waren aan het roderen???!!!!!
ferm machien, k'wil dan wel eens zien wanneer jullie gas geven.
greets

B.V.S.
19-06-2004, 13:46
Originally posted by rappe106
ferm machien, k'wil dan wel eens zien wanneer jullie gas geven.

Op 11 juli kan je ons aan het werk zien tijdens de volgende Touring Cup wedstrijd...!

IlPrincipal
19-06-2004, 17:53
Ik was er ook voor de eerste keer in 3 jaar opnieuw bij. Ik was die trage 911. Al in de tweede ronde bij het uitkomen van de JackIckx dwars gegaan en bij het tegensturen mijn schouder uit de kom gerukt. Gelukkig is die in de pits terug op zijn plaats gesprongen en heb ik nog een uur en half plezier beleefd. Wel wat rustiger dan eerst egedacht.
Ik was uiteindelijk wel tevreden want mijn remmen hebben mij niet in de steek gelaten.
Tegen volgende keer betere achterbanden en goede uitlijning...dan durf ik misschien wat sneller te gaan.
Of anders een auto alleen voor track days...dat is beter voor het gemoed???
Toch bedankt voor de organisatie en ook aan al de anderen op de baan voor het rijgedrag. Ik heb me ondanks mijn traagheid nooit opgejaagd gevoeld.
Tot de 14de
Willy

Jo Smets
21-06-2004, 10:20
@ BVS - de Marcos gaat idd goed vooruit zoals we hebben kunnen zien. Is toch een Cosworth blok wat daarin ligt he?

Mogen we weten hoeveel paardjes dat ding onder de kap heeft ?

In ieder geval komen we de 11e eens kijken naar het echte werk.
Het is dan ook sprinters en historic. Bij dit laatste gaan wij proberen te volgen als de mini weer tiptop is.

Race-groeten,
Jo Smets

B.V.S.
21-06-2004, 17:21
Originally posted by Jo Smets
@ BVS - de Marcos gaat idd goed vooruit zoals we hebben kunnen zien. Is toch een Cosworth blok wat daarin ligt he?

Mogen we weten hoeveel paardjes dat ding onder de kap heeft ?


Da's inderdaad een Cosworth blok... 2.0liter turbo. Het vermogen is afhankelijk van de turbodruk waarop we de motor zetten.
Tot nu toe hebben we die vrij laag gehouden, en schommelen we rond de 300pk... het topvermogen is 380pk, dus we hebben nog overschot :)

Originally posted by Jo Smets
In ieder geval komen we de 11e eens kijken naar het echte werk.
Het is dan ook sprinters en historic. Bij dit laatste gaan wij proberen te volgen als de mini weer tiptop is.


Plezant... 'k zal zeker supporteren!!
Da minike lijkt me ook wel een tof autoke... knap werk!!

Groeten

Maarten
21-06-2004, 19:10
Perdieus Motorsport was met de biplace 332 aanwezig met piloten marc perdieus en raf bleeckx die nog wat getest hebben voor de 25uren, ook david baudeweyns was erbij, mogelijk maakt hij zijn racedebuut tegen het einde van het seizoen op de biplace

Jo Smets
22-06-2004, 15:55
@BVS - Even voor de duidelijkheid, we gaan nog niet de 11e meerijden met de historic, maar het is wel in de korte nabijheid de bedoeling.

Er zijn nog wat aanpassingen nodig aan de mini en het is nu prive een beetje te druk om me hierop te kunnen toeleggen.

Maar toch al bedankt voor het supporteren ;)

Race en Mini-groeten,
Jo Smets