View Full Version : Gumball 3000
Daarnet de reportage gezien op Telefacts. Eén voor mij heel bekend persoon deed mee én kwam aan het woord ;)
Bart.Vandecavey
31-05-2004, 23:16
Ik dacht dat Kim Schmitz in de bak zat voor fraude... niet dus...
Die was weer leuk de politie aan het omkopen. Die is gewoon zot die man. Maar wat de denken aan die zoon van een oliesjeik met z'n 750 pk sterke en speciaal geprepareerde Porsche Cayenne mét mechaniekers crew om de auto 's avonds te onderhouden! Werd speciaal uit Stuttgart nog een extra boîte overgevlogen omdat die 750 pk toch wat veel was. Auto kostte over de 300.000 euro.
Originally posted by Bart.Vandecavey
Lijkt me een erg foute kerel als ik een van zijn sites bekijk: http://www.kimble.org/ .........veel Gumball pics op zijn site.
Inderdaad, die gast is eigenlijk een mysterie. Zou een ex-hacker zijn volgens sommige, andere beweren dan weer dat dit niet waar is. Louche zaakjes dus ;)
http://users.pandora.be/alstarrex/gumball/
fotokes van voor de start
Originally posted by laurent
http://users.pandora.be/alstarrex/gumball/
fotokes van voor de start
Skyline in Gulf livery gezien? ;)
Prachtige auto's gezien,lijkt me heel avontuurlijk om deel te nemen,maar enkele deelnemers denken dat ze gewoon alles mogen,blijkbaar speelt een medemens zijn leven geen rol voor hen.....
Greetz,Speedy.
Originally posted by stijnconinx
Daarnet de reportage gezien op Telefacts. Eén voor mij heel bekend persoon deed mee én kwam aan het woord ;)
zat hij in de groene Aston Martin of in dat oranje "bolleke" (zie foto's vd start)? Toch wel een opvallende deelname van deze laatst genoemde.
Wat me ook opviel was een Elise MKII...waarschijnlijk ter voorbereiding van Stelvio 2004... :D
ongelooflijk graaf
wat een bakken toch ieder jaar weer!
spillie liet zich ook niet onbetuigd met aantal gevaarlijke inhaalmanoevres
zware crash gezien van de viper, zotte marrokanen ... geen snelheidsbeperking geven aan die mannen ... en die kim schmitz is niet normaal, zo zot als iets!
Originally posted by RaceFan
zat hij in de groene Aston Martin of in dat oranje "bolleke" (zie foto's vd start)? Toch wel een opvallende deelname van deze laatst genoemde.
Hij was degene die de deskundige uitleg over de Porsche Cayenne gaf ;) Vermoed dat hij met een Porsche meereed.
Ik vind die Spillie wel ongeloofelijk zwak: een begrenzer op 160 :rolleyes: Als ge daar aan meedoet doe het dan tegoei eh seg :D Die mannen met hun Enzo konden en gingen 200 km/u sneller :eek:
Speesman
01-06-2004, 13:43
Originally posted by stijnconinx
Hij was degene die de deskundige uitleg over de Porsche Cayenne gaf ;) Vermoed dat hij met een Porsche meereed.
Die kerel reed idd mee met een (zwarte) Porsche. Mijn broer kent namelijk de zoon van die kerel en is ook naar de start van de rally gaan kijken in Parijs.
filmke (http://www.passion-gt.com/video/GumBall3000_PassionGT.mpg) :crazy:
En dat Spillie met een Hummer H2 met een begrenzer van 160 km/uur nog 6de wordt, dat is knap gedaan. En Tony Hawk doet ook maar eventjes mee met een Morgan, veel bekend volk toch die meedoen.
Greetzz.. Corvetteboy
Ja, bekend volk met hersenen ter grootte van een walnoot.
Oneliner
01-06-2004, 21:44
6es met een begrenzer... dat geloof je nu zelf toch niet?
DAt er een begrenzer op ZAT durf ik nog aannemen, maar als je nooooit sneller dan 160 gaat wordt je nooit 6es in de Gumball...
Heeft hij trouwens ook ergenes geïncinueerd... => dat hij op 1 of andere manier er toch ingeslaagd was om sneller dan 160 te gaan.
Ik heb de TV na welgeteld 10 minuten uitgeschakeld. Sorry, maar ik vind dit gewoon niet kunnen. Probeer met dergelijke taferelen maar eens wat goodwill bij Jan Modaal, de overheid, de groenen enz. los te weken voor de autosport. Die gumballdinges staat mijlenver van wat wij (ik hoop dat ikhet woord "wij" mag gebruiken) onder autosport verstaan, maar wordt door Piet Snot (halfbroer van Jan Modaal) wel over dezelfde kam gescheerd.
En dan heb ik het nog niet over Spillie die als een puber staat te kwijlen bij het aanschouwen van een Gallardo. Om veel mooiere versies zonder lelijke stickers te zien hoef je echt niet naar Parijs.
De Paddock is een vzw ter bevordering van de autosport, de Gumball 3000 bewijst ons daarbij echt geen dienst.
jan :frusty:
Originally posted by Oneliner
6es met een begrenzer... dat geloof je nu zelf toch niet?
DAt er een begrenzer op ZAT durf ik nog aannemen, maar als je nooooit sneller dan 160 gaat wordt je nooit 6es in de Gumball...
Heeft hij trouwens ook ergenes geïncinueerd... => dat hij op 1 of andere manier er toch ingeslaagd was om sneller dan 160 te gaan.
De laatste RIT is hij 6de geworden omdat hij de stickers eraf had gedaan en bijgevolg niet werd tegengehouden door "la police" ;)
idd door zijn stickers er af te halen is hij als één van de enige niet tegengehouden en daardoor heeft hij een mooie 6de plaats kunnen behalen zonder overdreven snel te moeten rijden, maar als ik mij niet vergis is hij algemeen wel 10de geworden niet?
soit, let op mijn woorden: ik doe daar nog aan mee!!! :D
Originally posted by jan
De Paddock is een vzw ter bevordering van de autosport, de Gumball 3000 bewijst ons daarbij echt geen dienst.
Volledig mee eens!
Gumball 3000, Quote Challenge of hoe het ook mag heten...............vreselijk ordinair nieuw geld die laten zien dat hun normen en waarden van een bedenkelijk nivo zijn. Na het bezoeken van de sites van die "Kimberly" weet je hoe laat het is.
Originally posted by Marshal
Lijkt me een erg foute kerel als ik een van zijn sites bekijk: http://www.kimble.org/ .........veel Gumball pics op zijn site.
Zaterdag in Spa die kerel ontmoet. Is een goede vriend van één van onze piloten geworden ;)
Originally posted by Marshal
Volledig mee eens!
Gumball 3000, Quote Challenge of hoe het ook mag heten...............vreselijk ordinair nieuw geld die laten zien dat hun normen en waarden van een bedenkelijk nivo zijn. Na het bezoeken van de sites van die "Kimberly" weet je hoe laat het is.
Helemaal mee eens
Leuk twee doden door die klojos:
Twee deelnemers aan de omstreden Gumball-rally hebben een fataal ongeluk veroorzaakt met hun Porsche 911 Turbo Techart. De Golf van Vladimir Cepuljoski (67) en zijn vrouw Margarita werd met hoge snelheid frontaal geraakt door de Porsche van Team 74. De golf was geen deelnemer aan de Gumball-rally.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/76277
Zoals ik al op een ander fora zei, van mijn part mogen ze die daders hun benen afkappen, gedaan met dat idioot gedoe. Er zijn geen woorden voor, racen dien je op een circuit te doen!:mad:
Justitie wil autorally's verbieden
Justitie onderzoekt of het mogelijk is autorally's op de openbare weg te verbieden. Dat meldt het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM) dinsdag. Aanleiding zijn aanhoudingen bij de Gumball 3000. Bij deze jaarlijkse autorally reden zondag diverse deelnemers met meer dan tweehonderd kilometer per uur over Nederlandse snelwegen. Zeven bestuurders raakten hun rijbewijs kwijt
http://www.trouw.nl/laatstenieuws/laatstenieuws/article704898.ece/Justitie_wil_autorallys_verbieden?backlink=true
Die doden? Was niet meer dan een kwestie van tijd dat het mis zou gaan. Jammer dat het geen van de deelnemers zelf is.
Als het verboden zou worden zalMaximilian Cooper zal wel een omweg vinden om de rally altijd te kunnen organiseren.
Rohrl-fan
03-05-2007, 23:24
Het jarenlange geluk van de Gumball is opgebruikt, het moest vroeg of laat helaas eens fout gaan. Mijn deelneming gaat uit naar de slachtoffers van dit trieste ongeval. De Gumball is gruwelijk fout gegaan. Hopelijk betekent dit nu stilaan het begin van het einde.
Ik hoop dat organisator Maximillion Cooper ook gaat beseffen dat de Gumball te gevaarlijk is geworden. Wat is begonnen als een redelijk onschuldige roadtrip van Mr. Cooper en enkele van zijn gefortuneerde vrienden is gemuteerd in een miljardenbussiness. Deze schandalige, decadente smeerboel zal helaas altijd wel een plekje vinden op deze aardbol waar de locale machthebbers graag soepel willen zijn in de wetgeving in ruil voor de nodige deviezen. Wetgeving, hoe goed de stap al mag zijn, is niet genoeg om de Gumball te stoppen. Alleen Maximillian Cooper kan de race stoppen.
Rohrl-fan
04-05-2007, 10:11
Update: De editie 2007 van de Gumball is stilgelegd. Hopelijk krijgen de organisatoren het nu eindelijk eens door en was dit de laatste keer!
Update: De editie 2007 van de Gumball is stilgelegd. Hopelijk krijgen de organisatoren het nu eindelijk eens door en was dit de laatste keer!
Wat is er eigenlijk gebeurd? Ik lees DODEN. Dit is toch niet waar hoop ik. Alles in de autosport wereld gaat dan weer eens een slechtere naam krijgen doordat vele mensen het verschil tussen Gumball en autosport niet zien.:( Ik volg het niet nauw maar als het op tv is en ik weet het dan kijk ik wel eens. De auto's zijn mooi maar over de rest ben ik eigenlijk niet te spreken.
2 Britten hebben op een kruispunt een andere wagen ingehaald (over een witte lijn gereden ook) en zijn met een snelheid van meer dan 200 km/u frontaal op de wagen van een bejaard koppel gereden. De bestuurder van die wagen was op slag dood, zijn vrouw ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.
de 2 deelnemers zijn in de M6 van een andere deelnemer gestapt, en weggereden (ze zijn later wel aangehouden)
2 Britten hebben op een kruispunt een andere wagen ingehaald (over een witte lijn gereden ook) en zijn met een snelheid van meer dan 200 km/u frontaal op de wagen van een bejaard koppel gereden. De bestuurder van die wagen was op slag dood, zijn vrouw ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.
de 2 deelnemers zijn in de M6 van een andere deelnemer gestapt, en weggereden (ze zijn later wel aangehouden)
Zo maar wegereden Die moeten ze ophangen. Een kameraat van mij is op 11 september ook omvergereden en nu verlamt. Die gasten met hun m6 moeten leren dat ze op het circuit 200 kunnen maar toch niet in het openbaar das gek zou ik zelf niet doen. VRAAGJE: Is gumball nu legaal of niet want ik heb filmkes van amsterdam waar het op lijkt alsof de straten zijn afgezet voor de auto's. Zou het heel raar vinden als de politie aan de gumball organisatie in hun land helpen. In dit geval in nederland.
Astra-fan
04-05-2007, 17:51
Euhm, zal niet betwisten dat ze te snel reden, maar of dit echt meer dan 200 km per uur was zal nooit geweten zijn. Laten we het er op houden dat ze veel te snel reden. Maar een exacte snelheid noemen is onmogelijk.
Gumball moest deze gekken loslaten op de bestaande circuits in Europa.Dan zullen ze zien wie ECHT met deze supercars kan rijden.Rechtdoor plankgas kan iedereen.Rijden op de circuits zou ook de publieke belangstelling bevorderen.Racen op de openbare weg hoort niet!
BMW...Kraftbayers!:gas:
Op het VTM-nieuws noemden ze de deelnemers 'piloten'. Amai wat een grap.
Rohrl-fan
05-05-2007, 00:13
Euhm, zal niet betwisten dat ze te snel reden, maar of dit echt meer dan 200 km per uur was zal nooit geweten zijn. Laten we het er op houden dat ze veel te snel reden. Maar een exacte snelheid noemen is onmogelijk.
Dit in elk geval! Maar inderdaad, in de verschillende persberichten is er het volgende te lezen: "volgens ooggetuigen reed de Porsche minstens 200 km/u". Ik wil wel eens weten hoe men dat dan zo precies kan weten. :confused: Dit geheel terzijde, heel deze zaak is een schandaal, vluchtmisdrijf nog niet in't minst inbegrepen! :mad:
Dit in elk geval! Maar inderdaad, in de verschillende persberichten is er het volgende te lezen: "volgens ooggetuigen reed de Porsche minstens 200 km/u". Ik wil wel eens weten hoe men dat dan zo precies kan weten. :confused: Dit geheel terzijde, heel deze zaak is een schandaal, vluchtmisdrijf nog niet in't minst inbegrepen! :mad:
Of het nu 150, 200 of 250 is maakt niets uit.
Rohrl-fan
05-05-2007, 11:34
Of het nu 150, 200 of 250 is maakt niets uit.
Klopt. Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven. Ik hou er alleen niet van dat dergelijke uitspraken in de internationale pers worden overgenomen zonder enig echt bewijs. Juister zou zijn: "volgens ooggetuigen reed (of scheurde) de wagen met een veel te hoge snelheid over de weg" of iets dergelijks. Maar nogmaals, dit alles geheel terzijde. Zoals je zelf al aangaf, al was het met 150, dat maakt niets uit in heel deze affaire.
De vrouw van het koppel is vandaag helaas trouwens bezweken aan haar verwondingen.
Het ergste vind ik dat de idioten die dit alles op hun geweten hebben maximum 1 jaar celstraf kunnen krijgen. Die gasten jagen 2 onschuldige mensen de dood in, proberen dan nog hun verantwoordelijkheid te ontlopen en ze zouden er dan met een jaartje vanaf komen? Schandalig!!!
Ook het feit dat de Gumball-organisatie niet thuis geeft is een serieus gebrek aan verantwoordelijkheid. (Iemand sinds gisteren nog op gumball3000.com (http://www.gumball3000.com) geraakt? Ik heb daarstraks wel ergens op het net een clipje van een Britse nieuwsuitzending gezien waar men telefonisch contact had met Mr. Cooper. Die begon daar doodleuk te verklaren dat de Porsche slechts een slordige 100 km/u reed en dat de Golf van de slachtoffers zonder te kijken de weg opdraaide. Je moet een dergelijke bewering maar durven stellen!
Klopt. Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven. Ik hou er alleen niet van dat dergelijke uitspraken in de internationale pers worden overgenomen zonder enig echt bewijs. Juister zou zijn: "volgens ooggetuigen reed (of scheurde) de wagen met een veel te hoge snelheid over de weg" of iets dergelijks. Maar nogmaals, dit alles geheel terzijde. Zoals je zelf al aangaf, al was het met 150, dat maakt niets uit in heel deze affaire.
De vrouw van het koppel is vandaag helaas trouwens bezweken aan haar verwondingen.
Het ergste vind ik dat de idioten die dit alles op hun geweten hebben maximum 1 jaar celstraf kunnen krijgen. Die gasten jagen 2 onschuldige mensen de dood in, proberen dan nog hun verantwoordelijkheid te ontlopen en ze zouden er dan met een jaartje vanaf komen? Schandalig!!!
Ook het feit dat de Gumball-organisatie niet thuis geeft is een serieus gebrek aan verantwoordelijkheid. (Iemand sinds gisteren nog op gumball3000.com (http://www.gumball3000.com) geraakt? Ik heb daarstraks wel ergens op het net een clipje van een Britse nieuwsuitzending gezien waar men telefonisch contact had met Mr. Cooper. Die begon daar doodleuk te verklaren dat de Porsche slechts een slordige 100 km/u reed en dat de Golf van de slachtoffers zonder te kijken de weg opdraaide. Je moet een dergelijke bewering maar durven stellen!
Er staat nochtans een persbericht op de website dat ze verdrietig zijn, met spijt in het hart, nog nooit gebeurd in 9 jaren door 40 landen met 1000'en rijders en dat soort zielige kramerij. http://www.automotiveforums.com/vbulletin/images/smilies/puke.gif
Cooper in een mini Coopertje van midden jaren '70, vastgegespt met slechts een grodeltje uit de periode en tegen 100km (de snelheid die hij aangeeft) op een betonnen blok knallen als levende dummy. Dan mag ie eruit gehaald worden en àls ie nog leeft, zullen we hem vertellen dat het pas de eerste keer is dat er iemand zo uit een crashtest komt. http://www.automotiveforums.com/vbulletin/images/smilies/shakehead.gif
De truuk met de Augusta's houden we dan wel achter de hand voor de andere onverlaten die in de toekomst nog zouden deelnemen. :cool:
Quote vanop de Gumball site:
Maximillion Cooper, founder of the Rally says: "It is with extreme sadness I have to make an announcement of this nature in the events nine year history. The event is organised with each local authorities support and permission, and drivers are under strict stipulation to abide by the laws and road regulations of the country they are driving through. It is extremely sad for this unfortunate accident to have occurred. I am informed that the incident was reported immediately by the drivers. Both drivers are extremely traumatised by this occurrence."
Ge moet het maar durven zeggen... onvoorstelbaar, wat voor klootzakken zijn er toch op deze wereld:(
Rohrl-fan
07-05-2007, 10:16
Die gasten zijn nu toch ook voor niets verlegen! Wordt de chauffeur van de Techart Porsche op borg vrij gelaten (Men gaf hem zelfs zijn paspoort terug!), staat hij enkele uren later (alweer) op het punt het land uit te vluchten, deze keer per prive-jet! :mad:
Wat een lafaard!!! Zelfs met de beste juridische bijstand durft hij de gevolgen van zijn daden niet onder ogen zien! Blij dat hij terug "in den bak" zit! (En dat hij daar nog lang mag blijven!)
Het volledige artikel kan je hier (http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2007/05/06/wgum06.xml) lezen.
Good job from the border officer. Give da man a beer!
Nu wel weer http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/article/detail/1382540/2012/01/20/Oprichter-Megaupload-com-verdiende-illegaal-100-miljoen.dhtml
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.