Log in

View Full Version : Leer de Paddockers eens kennen vanuit een andere hoek...

Sennake
01-06-2004, 20:56
De Paddockers : wie zijn ze, wat doen ze... Het zou zo uit een "Jambers" aflevering kunnen komen :D

Maar ik ben eigenlijk echt eens nieuwgierig wat voor vlees we hier "beroepsmatig" in de kuip hebben. Met andere woorden : welk beroep voeren jullie uit, of voor de studenten : welke richting studeren jullie en wat wil je er later mee gaan doen?

Ik zal zelf het goede voorbeeld geven door de spreekwoordelijke spits af te bijten. Ik heb mijn opleiding van industriëel ingenieur bouwkunde genoten via de Koninklijke Militaire School (afgestudeerd in 1985). Dat betekent dat ik dus zowel beroepsmilitair (ik heb het ondertussen geschopt tot commandant) als ingenieur ben. Ik ben dan ook tewerkgesteld in een studiebureau dat uitsluitend ten voordele van landsverdediging werkt, maar op de keper beschouwd is het werk identiek aan dat van een ingenieursbureau in de burgerij. Alleen ontwerpen wij doorgaans "militaire" infrastructuurprojecten zoals garages, administratieve blokken, logementsblokken, benzinestations, werkplaatsen, sporthallen, enz. Maar ook de plannen van rioleringswerken, waterzuiveringsstations, sportterreinen, pipe-lines en weet ik wat meer zijn al door mijn handen gegaan. Het is dus een zeer gevarieerde job, zowel wat de aard der werken als de locatie betreft. De ene keer zitten we in St-Vith, de andere keer in Zeebrugge...

Ziezo, en nu is het aan jou. Vertel eens, waar hou jij je beroepsmatig mee bezig?

laurent
01-06-2004, 21:07
Ik heb een diploma Technisch Tuinbouw, heb derna 1 jaar graduaat Biotechnologie gedaan, 1 jaar graduaat Bedrijfsbeheer optie informatica, en in avondschool Programmeur/Analist

In 1999 aan de slag gegaan bij het ondertussen ter ziele gegane Scoot als junior ITer. Derna webmaster bij Advalvas.be, Supervisor op helpdesk bij Techteam Europe, en als laatste job IT Verantwoordeijke op de luchthavens van Luik, Zaventem en Antwerpen voor een cargo-afhandelaar.
Ondertussen een kleine 8 maand werkloos, maar vanaf volgende week terug op de schoolbanken, VDAB cursus lassen, draaien en frezen.

Verder hoe k mij bezig met evenement-organistatie (voor zaken van 15 tot 1500 mensen ongeveer).

Oneliner
01-06-2004, 21:11
Aaaaaaaaaaah interessant seg :)
Onze pa was beroepsmilitair in Duitsland toen ik geboren was, en heb daar dus ook mijn lagere schoolopleiding genoten tot en met het derde studiejaar. Weliswaar in een nederlandstalige school, waar alle militaire kindjes naart school gingen. Dan zijn we in 94 als ik me niet vergis naar België verhuisd.

Nu Studeer ik Menswetenschappen in het 6e middelbaar na voorafgaand ook Latijn, Latijn-Wiskunde en Moderne talen - Wiskunde gedaan te hebben.
Volgend jaar ga ik Communicatiewetenschappen doen op de Universiteit Antwerpen. Wel met de intentie om na de Bachelor communicatiewetenschappen een master Politieke wetenschappen te behalen. Tijdens deze opleiding denk ik dat ik de optie journalistiek erbij neem.

Wat het later wordt weet ik niet. Aangezien de hoeveelhied werklozen na afstuderen gestegen is met 38% gedurende de laatste legislatuur van onze regering ziet het er heel moeilijk uit om een job te vinden in een scotor waarvoor je gestudeerd hebt.

Als de arbeidsmarkt zo blijft plan ik wel een jaar of 3 extra te doen om een leerkrachtenopleiding te doen.

Ik heb ook een korte tijd gedacht om sociale en militaire wetenschappen te gaan studeren op de KMS maar dat is helaas niet doorgegaan wegens een beetje te laat in het hoofd geschoten. Maar ik heb er gene spijt van :)

Anneke
01-06-2004, 21:14
In 1982 heb ik mij voor de eerste keer laten horen in het Militaire Hospitaal in Soest (Duitsland). Ik heb dan 12 jaar in Duitsland gewoond.
In 1994 ben ik Latijn beginnen studeren. 2 Jaar Latijn dan 2 jaar Latijn -Wiskunde en dan 2 jaar Latijn Moderne talen.
In 2000 kwam ik uit het middelbaar en kroop ik op de Hogeschool Antwerpen weer achter de schoolbanken in de Initiële Lerarenopleiding Onderwijzers om het netjes te zeggen :)
Na 3 jaar was ik er daar ook weer vanaf. Ondertussen zit mijn eerste werkjaar als leerkracht er al bijna op. Nog een maandje en dan 2 maandejs verlof en op naar het volgende schooljaar!
Ik geef nu les in een 3e graad. Dat wil zeggen het 5e en 6e leerjaar samen. En voorlopig ziet het er toch naar uit dat dat ook volgend jaar zo zal zijn.

Brecht
01-06-2004, 21:22
Ik zit in het derde jaar Hotelschool in VTIVT Ter Hercke in Herk De Stad. Later zou ik graag iets willen openen in ''Wheels'' stijl. Als het maar met racen te maken heeft, Pas maar op A.J. :D

Greetzz.. Corvetteboy

Ottooke
01-06-2004, 21:22
Goed idee Sennake! Eens zien he: een half jaar zomerklas, 3 jaar kleuterklas, 6 jaar lager, 2 jaar Latijn-Grieks, 2 jaar Economie-Wiskunde en 2 jaar Wetenschappen-Wiskunde. Na lang getwijfeld te hebben tussen Biomedische wetenschappen en Criminologie heb ik uiteindelijk gekozen voor Informatica. Momenteel zit ik in de laatste weken van de opleiding. Ik vind dat ik lang genoeg op de schoolbanken heb gezeten dus zal het na dit schooljaar werken worden. Als IT'er moet je constant bijscholen, dus ik moet eigenlijk nog tot aan mijn pensioen (en dat is nog lang) lessen volgen en blokken. Eerst wat vakantie nemen na mijn opleiding en dan dus werk gaan zoeken.

laurent
01-06-2004, 21:29
good luck! IT is een hard wereldje, met heel weinig plaats op dit moment

yvdp
01-06-2004, 21:33
na de richtingen moderne talen-wiskunde en menswetenschappen-talen ben ik nu terechtgekomen in het 6de middelbaar informaticabeheer
volgende jaar karel de grote hogeschool ti gaan volgen met een derde jaar multimedia :)

Ottooke
01-06-2004, 21:34
Op het eerste zicht lijkt er toch beterschap in te komen. De tijd van bedrijfswagens en laptops is voorbij, en dat merk je ook aan de inschrijvingen op school, die zijn met 60% gedaald. Kan alleen maar beter worden in de toekomst ;)

Raceboy
01-06-2004, 21:43
Originally posted by yvdp
na de richtingen moderne talen-wiskunde en menswetenschappen-talen ben ik nu terechtgekomen in het 6de middelbaar informaticabeheer
volgende jaar karel de grote hogeschool ti gaan volgen met een derde jaar multimedia :)

Yes yves we hebben er ene voor den doop :D
Ik studeer daar nu op de moment ook. Kans is da ik volgend jaar ook beke nog in het eerste zit. Dus ge kunt maar beter braaf zijn en mij vanaf nu met meneer aanspreken. :D

FleaBite
01-06-2004, 22:04
Na de middelbare school (economie-moderne talen) in 1999 naar het VHTI in Kortrijk geweest waar ik Toegepaste Informatica ging studeren. Daar ben ik vorig jaar afgestudeerd. Sindsdien heb ik een lange reeks sollicitatiegesprekken erop zitten, maar zonder veel succes. Ook al bereikte ik al regelmatig de laatste selecties, telkens verloor ik van die laatste concurrent :( . Vorig jaar in november een interimjob gedaan, en in februari de kans gekregen om te starten aan de opleiding CCNA (Cisco Certified Network Associate). Intussen zit ik in het derde luik van deze opleiding, met het laatste deel voorzien binnen een week of drie. Hopelijk kan dit certificaat mij helpen.

Gilles
01-06-2004, 22:26
Ik studeer momenteel Boekhouden-Informatica, een richting die mij eigenlijk wel bevalt.

In 2003 kreeg ik de kans van GLPK en Anthony Kumpen om mijn informatica"kunsten" te botvieren op hun website met de deskundige Martijn aan mijn zijde, nadat ik ongeveer 1 jaar een vaste editor van F1world.be was.

Tot begin dit jaar combineerde ik mijn werk voor AK/GLPK dus met F1world.be, maar ook met de Ferrari Club Modena Maasmechelen, een vzw waarin het hele gezin betrokken bij is, en waar ik in eind 2001 van aan de basis lag wegens een mysterieus Ferrari-virus dat ik al enkele jaren te pakken had ...

Voor de start van het race-seizoen hebben Dries, Martijn en ik de koppen bij elkaar gestoken en hebben we Racingworld.be opgestart. Een website die toch mag genieten van interessante partners zoals Anthony Kumpen/GLPK, Team Astromega, BRI, etc. Daardoor heb ik mijn inspanningen voor F1world drastisch moeten terugschroeven, maar als ik nog wat kan doen, doe ik het ook.

Het doel van mijn Boekhouden-Informatica studie was eigenlijk de IT-sector ingaan, maar al snel werd duidelijk dat er geen echte toekomst meer inzit. Het is een soort blijvende schoolbank, die IT-sector. Vandaar dat ik het wel zie zitten om later een persverantwoordelijke te worden bij één of ander team in vb de Belcar, om dan gestaag door te groeien naar hogere klasses, en misschien ooit te eindigen bij Sauber Petronas of B.A.R Honda, ondanks de Ferrari-voorliefde.

fordje
01-06-2004, 22:35
Vooruit dan maar, hier is mijn "lijdensweg" tot hiertoe:

Zowat 41 jaar geleden uit de bloemkool gestapt, ergens in Kapellen. Dan 12 jaar lagere school in Burcht, aangezien mijn ouders "werkten" op de school was het een logische keuze da'k daar ook naar school ging.
Vandaar terug verhuisd naar Kapellen en dus ikke weer mee naar het Atheneum.

Dan Industrieel Laborant, A1 op het ter ziele gegane Prov. Hoger Techn. Instituut voor Scheikunde (gefusioneerd met de KDGH, dus Oneliner: jij zegt ook mijnheer tegen een oud collega :) ! )

Aangezien ik de klassieke opleiding van (toen) slechts 2 jaar te kort vond en het studentenleven mij meer aansprak....heb ik er 4 jaar van gemaakt :) :). KWestie van mezelf ook iets te gunnen.

Na eindelijk toch te moeten afstuderen, ikke naar de (k)luchtmacht als KROO, later ROO, afdeling NBC.
Eerlijk gezegd een toffe boel daar. 1 maand legerdienst en 9 maanden plezier gehad.....

Tenslotte zijn we dan toch maar gaan werken. Eerst op BP Chemicals te Antwerpen als productie-arbeider; shift"werk", dus goed betaald en eigenlijk een schoon leven.
Na een jaartje was ik het daar echter ook beu. Ttz, ik wou naar het labo muteren, maar mijn baas liet me niet gaan; ik deed mijn werk te goed (volgens hem toch) en dus liet ik de boel letterlijk maar ontploffen :) :) (dat was in 1987).

Van BP dan naar SGS als milieulaborant gegaan en daar volledig omgeschoold naar "Enviromental Engineer". Na zo'n 10 jaar SGS werd ik gevraagd om mee een servicebedrijf op te starten ivm. milieuboringen. Dat heb ik dan zo'n 5 jaar volgehouden (bedrijf had 15 man in dienst toe ik de boel verliet,...intussen zijn ze zowat failliet). En intussen zit ik weer terug op een studiebureau voor het opmaken van bodemonderzoeken (oa voor ons aller ABL, he Sennake :) ).

O ja..tussendoor ook nog eens getrouwd, huisje gebouwd en 2 kindjes erbij "gekweekt".

Voila zie..ne mens doet wat in zijn leven hé

yvdp
01-06-2004, 23:06
Originally posted by raceboy
Yes yves we hebben er ene voor den doop :D
Ik studeer daar nu op de moment ook. Kans is da ik volgend jaar ook beke nog in het eerste zit. Dus ge kunt maar beter braaf zijn en mij vanaf nu met meneer aanspreken. :D
haha
allé, da geeft moed :)
soit, madam racegirl, tot volgend jaar dan hé ;)

moore
01-06-2004, 23:14
ben in hasselt geboren, in het hoger ik heb beroeps gekozen dit was door mijn ziekte HME (hereditaire Multiple Exostosen al vanaf de geboorte heb ik dat) toen de beste oplossing maar ben op mijn 18de gestopt met school dus geen dimploma of getuigschrift en door mijn ziekte dus geen werk en schommel ik veel tussen stempelen en ziekenkast vanwege de operaties de volgende staat trouwens al vast voor de 2de week van juli dus eigelijk ben ik een vaste huisvrouw

Scapa
01-06-2004, 23:22
Na het kleuter en lager onderwijs, de algemene richting moderne gekozen in het eerste jaar van het middelbaar, vanaf het derde jaar moderne talen-wiskunde en vanaf het vijfde wetenschappen-wiskunde (de 8u wiskunde dus). Hierna in Diepenbeek begonnen aan TEW/Handelsingenieur (eerst jaar is dat daar gemeenschappelijk). Het tweede jaar moet je een keuze maken en Handelsingenieur gekozen en dat jaar zij het met tweede zit doorgekomen. Helaas vorig jaar in m'n derde jaar "geflest" en de wijze beslissing genomen om TEW te gaan doen in 1ste Lic. De overstap is geen probleem.

Als alles meezit studeer ik volgend jaar af (afstudeerrichting Accountcy en Financiering) en wat daarna gebeurt... heb ik vrees niet volledig in eigen handen. Veel zal afhangen van de economische toestand. Ik ga volgend jaar sowieso meedoen aan de examens voor aan de Europese Commissie, hopelijk kan ik daar aan de slag. Twee nonkels van mij werken daar nu al dus een kruiwagen heb ik al :D

JPMontoya
01-06-2004, 23:30
Originally posted by Oneliner
Aaaaaaaaaaah interessant seg :)
Onze pa was beroepsmilitair in Duitsland toen ik geboren was, en heb daar dus ook mijn lagere schoolopleiding genoten tot en met het derde studiejaar. Weliswaar in een nederlandstalige school, waar alle militaire kindjes naart school gingen. Dan zijn we in 94 als ik me niet vergis naar België verhuisd.

Nu Studeer ik Menswetenschappen in het 6e middelbaar na voorafgaand ook Latijn, Latijn-Wiskunde en Moderne talen - Wiskunde gedaan te hebben.
Volgend jaar ga ik Communicatiewetenschappen doen op de Universiteit Antwerpen. Wel met de intentie om na de Bachelor communicatiewetenschappen een master Politieke wetenschappen te behalen. Tijdens deze opleiding denk ik dat ik de optie journalistiek erbij neem.

Wat het later wordt weet ik niet. Aangezien de hoeveelhied werklozen na afstuderen gestegen is met 38% gedurende de laatste legislatuur van onze regering ziet het er heel moeilijk uit om een job te vinden in een scotor waarvoor je gestudeerd hebt.

Als de arbeidsmarkt zo blijft plan ik wel een jaar of 3 extra te doen om een leerkrachtenopleiding te doen.

Ik heb ook een korte tijd gedacht om sociale en militaire wetenschappen te gaan studeren op de KMS maar dat is helaas niet doorgegaan wegens een beetje te laat in het hoofd geschoten. Maar ik heb er gene spijt van :)

Ah, Ne Pol & Soccer in Spé. Veel succes maar kom toch naar leuven studeren (waar ik zit) betere kwaliteit & toffer studentenleven.
Eerst ne BA commwet doen en dan overschakelenen naar ne MA Pol Wetenschappen ik weet eigenlijk niet of dat technisch wel kan, maar met die nieuwe BAMA structuren weet ik niet juist hoe het zit.

Als je nu Menswetenschappen doet mag je niet vergeten dat Communicatiewetenschappen/ Politieke Wetenschappen echt niets te zien heeft met Humane wetenschappen in Middelbaar. Want zo'n vakken als Media... Communicatiewetenschap is iets totaal anders. (en saai in mijn opinie).

Dan heb je volgend jaar waarschijnlijk Sociale Statistiek, wapen u al maar met een goed boek over statistiek deze zomer want statistiek is niet makkelijk...

Maar natuurlijk als ik slaag wil ik je wel alle hulp verlenen :):)

Maarten
02-06-2004, 00:09
bibi hier heeft ook de nodige papscholen gedaan, middelbaar als latijn-griekser begonnen, overschakeld naar latijn-wiskunde om als latijn-moderne taler te eindigen

dan mijn geluk beproef aan de universiteit antwerpen TEW en na iets meer tijd dan nodig ondertussen in 1ste licentie gearriveerd en van plan om ook volgend jaar af te studeren als strategisch manager!

daarnaast de race-activiteiten begonnen een viertal jaar geleden. samen met mijn broer heb ik mijn vader vergezeld die ondertussen al twee jaar actief was, en zo zijn we ons familieteam perdieus motorsport begonnen in de vw fun cup.

ge ziet het, nog een heel leven van geld verdienen voor mij :D

The Interceptor
02-06-2004, 00:47
Middelbare school in Turnhout gevolgd: al meteen begonnen in Moderne, want talen was toch niets voor mij. Dan in't 3e moderne talen - wiskunde en vanaf het 5e wiskunde - wetenschappen met 8 uren wiskunde.

Toen hard getwijfeld tussen Industrieel Ingenieur (in geel) of Burgerlijk Ingenieur (in leuven) om vorig jaar te starten, toch maar voor het studentenleven gekozen: Leuven dus :D
Maar 't 1e jaar is altijd moeilijk he, en dus niet erdoor. En dan voerden ze bij de burgies het BaMa systeem nog eens een jaartje vroeger in dan bij de meeste andere richtingen, hierdoor had ik een aantal vrijstellingen die gewoon wegvielen. Zo was de motivatie snel weg om het jaar over te doen en dan dit jaar maar aan mijn tweede keuze begonnen: Industrieel Ingenieur, maar wel in Leuven (Groep T): eens ge van dat studentleven geproefd hebt, wilde da nimmer afgeven :+ Ik kon zo wel enkele vrijstellingen van vorig jaar mee overpakken naar hier (2 dit jaar, volgend jaar nog eentje (statistiek :p ))
Dit jaar lukt het voorlopig naar wensen, nu nog een maandje afzien, en dan hopelijk drie maand verlof !!!

Voorlopig ben ik van plan om in de ingenieursjaren voor de richting Electro-Mechanica te kiezen, deze interesseert me het meest, en daar zit zeker nog toekomst in! En dat is dan onlangs nog eens vergroot door het lezen van een artikeltje in onze schoolkrant: ene dat aantal jaren in die richting bij ons is afgestudeerd, werkt nu bij Durango Racing, dit jaar nog F Renault 1600, maar volgend jaar veel kans F3000 !!
Indien mogelijk wil ik dus echt wel in het racewereldje tewerkgesteld worden, in de F Renault ofzo starten, en hopelijk opbouwen naar hogere klassen ...

't zou ook altijd kunnen dat ik na mijn opleiding nog één of twee jaar bijstudeer, maar dat zien we dan allemaal nog wel

@ JPMontoya: in Leuven is't zeker leuk :+ , een aanrader voor elke student, zeker nu het vervroegde sluitingsuur toch niet doorgaat :D :D

Speesman
02-06-2004, 01:00
Na kleuterklas (wat ik toen echt niet graag deed, ik haatte knutselen en tekenen) en de lagere school heb ik in het middelbaar wiskunde-wetenschappen gedaan (8u richting). Ik ben namelijk altijd wat bezeten geweest door wiskunde. Zo voerde ik als kleuter veel liever staartdelingen uit dan tekeningskes te maken (ik ben een rare, ik weet het :) ). Die wiskunde en wetenschappen bevielen me heel goed in het middelbaar zodat ik beslist heb om nadien aan de univ burgelijk ingenieur te volgen. Dit kunt ge in 3 steden in Vlaanderen volgen en heb uiteindelijk beslist om het in Leuven te volgen (omdat ik daar meeste mensen kende). Een keuze waar ik zeker geen spijt van had. :)
Heb dan een aantal keren een optie moeten kiezen zodat ik uiteindelijk in 2002 afgestudeerd ben als "burgerlijk ingenieur elektronica optie multimedia en signaalverwerking" (wat een titel he ;) ). Het studeren beviel me wel (en vooral het studentenleven) en daarom heb ik beslist om nog niet te gaan werken voor een bedrijf. Ik doctoreer namelijk nu aan de univ (meer bepaald in computerbeveiliging en cryptografie, ook het gebied waar ik mijn thesis in gemaakt heb). Dit zal nog duren tot minstens eind 2006, begin 2007. Wat ik daarna ga doen, weet ik nog niet. Veel kameraden zeggen dat ik prof ga worden, maar dat denk ik niet. Dit is namelijk zeer moeilijk en onwaarschijnlijk. De kans is dus groter dat ik na mijn doctoraat in een bedrijf ga werken. Wel liefst in de sector van computerbeveiliging, kwestie dat mijn doctoraat toch niet voor niks geweest is.

Speesman
02-06-2004, 01:03
Originally posted by The Interceptor

@ JPMontoya: in Leuven is't zeker leuk :+ , een aanrader voor elke student, zeker nu het vervroegde sluitingsuur toch niet doorgaat :D :D

Idd, dat kan ik beamen :D

A.J.
02-06-2004, 03:04
Originally posted by corvetteboy
Later zou ik graag iets willen openen in ''Wheels'' stijl. Als het maar met racen te maken heeft, Pas maar op A.J. :D

Als simpele mens heb ik dus blijkbaar al een "stijl" gecreëerd.....

Hoe is het zover gekomen?
School was voor mij slechts een verplichte opvulling tussen de weekends die voor mij altijd in teken hebben gestaan van de autosport.
Op mijn diploma staat A2 industriële informatica. Heb er niks mee gedaan...
Ben beginnen te werken in een plastiek fabriek waar ze cola en bier bakken maakten (vroeger maakte ik lege bakken, nu maak ik bakken leeg :D)
Heb er steeds voor gezorgt dat ik op donderdagen en de races in Zolder, Spa, rallyl's, of eender waar autosport bedreven werd aanwezig was.
Ben dan beginnen te racen in 1992
Heb Eran Racing in 1999 opgericht samen met Erik Bruynoghe.
Vorig jaar een idiote inval gehad om een autosport café te beginnen en voor ik het wist stond ik er midden in, en met veel plezier.
Dit is zeker geen eindstadion voor mij maar aan iedereen die nu aan het studeren is wil ik enkel meegeven : HET LEVEN BEGINT PAS NA DE SCHOOL. Denk dus niet dat een goed diploma u meteen succes verzekerd in het verdere leven. BLIJVEN KNOKKEN is de boodschap.

DJ Scorpio
02-06-2004, 09:01
Hoi, ik heb in het middelbaar verschillende jaren samen met AJ in de klas gezeten (dankzij AJ ben ik dan ook gebeten door de autosportmicrobe en sta ik nu regelmatig langs de baan te vlaggen) en heb net als AJ een A2 Industriële informatica gehaald.

Daarna ben ik begonnen aan een graduaat in de informatica. In 1992 ben ik dan afgestudeerd als A1 Analist-programmeur.

Inmiddels ben ik reeds 12 jaar aan het werk als analist-programmeur (daarom vind je me meestal tijdens de kantooruren op depaddock :D ). Daar ik als consultant werk, wissel ik dus heel vaak van bedrijf, hierdoor is dit wel een heel afwisselende en plezante job en zo leer je heel wat bij aangezien elk bedrijf anders werkt en andere tools gebruikt.

Voor de mensen die net in de IT afgestudeerd zijn en niet dadelijk werk vinden in de IT wil ik zeggen dat zelfs als je 10 of meer jaren ervaring hebt het momenteel heel moeilijk is om werk te vinden dus ga aub niet twijfelen aan jezelf en blijf volhouden (blijven knokken zoals AJ hierboven ook al zei). De IT-markt is momenteel zeer slecht, ik heb ex-collega's met meer dan 10 jaar ervaring die reeds een jaar aan het stempelen zijn, ze vinden absoluut geen job en nochtans kennen die er heel wat van. Maar vergeleken met 2 jaar geleden is er reeds heel wat beterschap en het ziet er naar uit dat de markt blijft beteren, dus alvast veel succes gewenst... ;)

Alain
02-06-2004, 10:13
Afkomstig van het mondaine Maaseik en zeer verheugd in de nabije toekomst terug naar Limburg te keren...

Tja, ik heb me altijd met talen bezig gehouden, na mijn middelbaar naar A'pen getrokken waar ik met brio ben geslaagd in de universiteit van het Levensgenieten. Heb vier jaar bij Planet Internet gewerkt, voornamelijk als projectcoördinator en redacteur. Heb besloten het bedrijf eind 2002 te verlaten, enkele maanden bij onze tegenvoeters te vertoeven, bij mijn terugkomst beginnen solliciteren en nu werk ik als Sales Support voor Europa bij Inxight Software, Inc. te A'pen.

Guido
02-06-2004, 10:45
Toen de Russen nog Sovjets waren en de socialisten er nog kommunisten waren, heb ik enige tijd als beroepsmilitair het vaderland gediend. Opleiding onderofficier gevolgd in Saffraanberg en er na 3 jaar mijn A2 Electronica diploma op zak gestoken. Dat was in 1985. Dan naar de BSD, veel lol gehad, hard gewerkt, operationeel geweest voor 4 jaar. Toen de Sovjets besloten zichzelf op te doeken, was meteen de reden waarom ik in het leger was, weg en ben ik naar de privé overgestapt. Zeggen en schrijven 1991.

Bon, om een heel lang verhaal kort te maken. Momenteel ben ik marketing communicatie manager voor een Amerikaans bedrijf dat gespecialiseerd is in computergebaseerd testen en meten, computer-instrumentatie dus. Ben zover geraakt via verschillende bedrijven, verschillende functies en heb zelfs op een bepaald moment ('97-'98) mijn eigen bedrijfje uit de grond willen krijgen, maar da's minder goed afgelopen. 1 ding was wel constant, iedere positie was er eentje hoger dan de vorige en indien het niet in hetzelfde bedrijf kon, jammer, dan maar in een ander, en & positie nooit langer gehouden dan 2,5 jaar. Bij mijn huidige werkgever ben ik nu al iets meer dan 5 jaar.

Niet slecht hé voor een boeferke met een A2 op zak.

Wat ik zeggen wil, en zeker aan de schoolverlaters: werk hard en 'be the best'. Als 'competing in your blood' is, kan je alles en iedereen aan. Een diploma is een vod (hé-ter hier soms iemand een vod? :D ) papier en is heden ten dage een noodzakelijk kwaad om in een bepaalde functie te kunnen starten. Maar eens begonnen is het de survival of the fittest.

Op Huudo's bureau brand het licht dan ook heel dikwijls het langst. :D

Driesco
02-06-2004, 11:04
Begonnen met Latijnse - niet kunnen volgen
Dan moderne wetenschappen - hakken over de sloot
Sportschool tot mijn 18de
Unief Kiné ( 4 jaar Gent op kot, man, man )

Eerst job verkoper " Streekkrant "
Tweede job verkoper advertenties " Autokrant"
Derde job " dossierberheerder Heyman & Co"
Vierde job " zaakvoerder delicatessezaak Gent"
Vijfde job " verkoper Idator websites "
Zesde job " Sales Belgie Deckers Druk "
Zevende job " pensioen "

Maw. laat mij maar in de verkoop blijven :)

TiBo
02-06-2004, 11:26
Ondergetekende is geboren en getogen in de Metropool op 15/08/1977. Op mijn identiteistskaart staat onder beroep "levensgenietende student", ... de familie ziet mij echter liever als studerende levensgenieter. Tja, nuanceverschil.

In het middelbaar Latijn-Wiskunde gedaan, vandaar mijn huidige Latijnse tongval en grote voorliefde voor alles wat met cijfers te maken heeft *kuch*.
Later aan de VUB gaan studeren en daar voor Criminologie gekozen. Het bleek een foute keuze! Oooooo.
Ondertussen wel interesse gekregen voor Psychologie en dat dan ook volgehouden. Nog net even die thesis afwerken en het is "move over Freud"!
Het voorbije jaar heb ik me beziggehouden met een aggregaat voor een academische lerarenopleiding.

Toekomstperspectief? Daderprofilering spreekt me sterk aan, therapie geven is zeer interessant, les geven behoort tot de mogelijkheden, ... oh ja, en Schumacher opvolgen bij Ferrari natuurlijk. :D

bart VDB
02-06-2004, 12:41
In het middelbaar Latijn - Wiskunde gevolgd.
Dan op 18 jaar naar Sint - Lukas in Brussel om er A1 - bouwkunde te volgen. Geslaagd en toen in 1994 de zaak van mijn ouders overgenomen: bouwwerken en bouwmaterialen.
In 1997 nog de zaak uitgebreidt met een afdeling ijzerwaren en gereedschappen (doe-het-zelf).
In 1999 heeft mijn vrouw haar job in de farmacie opgegeven om als boekhoudster en algemeen verantwoordelijke van de doe-het-zelf zaak in de firma te komen.
Ik blijf ondertussen bezig als calculator en werfleider van de verschillende werven. Dus de afdeling van de bouwfirma is ten mijne laste.
Dus eigenlijk in het kort: al 10 jaar in den bouw.

R@ce@holiC
02-06-2004, 14:39
Ik zit momenteel (terug :() in het 5e. De gebruikelijke kleuter en basisscholen afgedaan. 2 jaar latijn , een jaar Latijn-Wiskunde , jaar erop geen goesting meer in latijn en overgegaan naar economie-wiskunde. Jammer genoeg het wat laten hangen zodat ik in het 5e moest overschakelen naar economie-moderne talen of een technische school. Eerste poging : eco- moderne -> grandioze buis op frans en duits. 2e poging nu bezig : informatica beheer (technisch) wat me beter ligt en vooral ook interesseerd.

Wat brengt de toekomst? Hopelijk iets met informatica aan gebonden maar we zullen wel zien zeker?

FastFons
02-06-2004, 15:25
Ik heb mijn middelbaar voltooid in de richting Wetenschappen-Wiskunde, ondertussen al zo'n 5 jaar geleden. Dan aan de KUL burgerlijk ingenieur gaan studeren en 2 keer vruchteloos het 1e jaar gedaan. Die pure wiskunde was achteraf gezien toch niks voor mij. Dan maar op een lager niveau industrieel ingenieur gaan studeren (GroepT Leuven) en daar ben ik ieder jaar in juni geslaagd en ik zit nu in het voorlaatste jaar Elektromechanica-automatisatie. Ik ben sinds dit schooljaar van al die wiskundige zever af en mijn richting ligt mij wel maar toch ben ik het studeren eigenlijk beu. Dus na volgend jaar werk zoeken, alhoewel ik wel nog iets ga bij studeren als dat te lang duurt.
Maar studeren is lang niet het enige wat ik doe (speesman zal dat wel kunnen beamen). Ik kan niet stilzitten en doe dus vanalles tegelijk en met volle overtuiging. Meestal ben ik met auto's of computers bezig. Ik heb ondertussen ook al een diploma van automechanieker en lasser behaald.

FF

HHugo
02-06-2004, 17:48
6 jaar Latijn-Wiskunde gevolgd in het middelbaar,
daarna Architectuur begonnen aan Sint-Lucas in Gent.
Na enkele weken in de 2° kan heb ik dat echter opgegeven en ben nog datzelfde academiejaar overgestapt naar Industrieel Ingenieur aan de KHBO. Kandidaturen in Kortrijk gedaan, en de licenties in Oostende, optie electro-mechanica.
Nu werk ik al een kleine 2 jaar als calculator/werkvoorbereider in de metaalsector (onderaanneming van lasconstructies).

BMW E46 V8
02-06-2004, 18:02
Ik volg nu Economie Moderne Talen, ik zit nu in het vijfde middelbaar en ik weet belange nog niet wat ik na de middelbare schooltijd ga doen :) Heeft iemand tips of zo wat leuk is , zo in een economische richting in hoge school of zo. Want ik moet dat stilletjes aan toch gaan beslissen :)

Il Dottore
02-06-2004, 18:52
Ondergetekende is 29 jaar geleden door één of andere ooievaar gedropt in Antwerpen en ineens blijven botsen.

Na de nodige pap- en lagere scholen gevolgd te hebben, begonnen aan Latijn-Grieks en later overgeschakeld naar Economie-Moderne Talen. Na het middelbaar 2 jaar rechten gestudeerd aan het Ufsia en de jaren erna nogal zwaar in het studentenleven blijven hangen (tot 2 jaar geleden serieus wa weekends als DJ doorgekomen). Na het Ufsia 3 jaar avondschool gevolgd voor vastgoedmakelaar met nog 2 jaar extra Vastgoedexpertise.

Heb dan ongeveer 1,5 jaar op een immobiliënkantoor gewerkt in Deurne, een tijdje voor een grote bouwfirma gewerkt om daarna samen met mijn vader een eigen vastgoedkantoor op te starten in Aartselaar, en heb daar na 4 jaar nog geen minuut spijt van gehad (tenzij da we hier altijd zes van de zeven werken en er ni veel verlof te nemen is ...).

airco
02-06-2004, 19:59
leuke thread .... zal eens aan mijn epistel beginnen ....

Toen mijn mama op Pasen 1982 (11 april 1982) tegen mijn paps wist te vertellen dat het zover was ... Wist paps er niet beter op om eerst nog ff naar sportweekend te kijken :D:D
Veel overschot was er echter niet ... Want na sportweekend tegen een rotvaart naar het Middelheim waar ik omstreeks 21h00 de eerste klets op de poep kreeg ;)

Na de kleuterschool hier op het kiel en Lager School (Hofke van Thys in Hoboken) ben ik in 1994 op Sint Jan Berghmans aan de Meir in Antwerpen terechtgekomen. Het strenge college-leven heeft mij niet echt kleingekregen .... Want ik was altijd wel een beetje de deugeniet van de klas. Tot het 4e jaar Economie-Wiskunde gevolgd .... Daarna (door een gebrek aan studeren) verplicht moeten overschakelen op Economie - Moderne talen.

Dat ik nooit echt een leerbeest ben geweest mag wel duidelijk zijn. Dit ... samen met het ontzettend leuke studentenleven zorgde ervoor dat de eerste jaren op Karel de Grote nooit een succes zijn geworden .... Desalniettemin Studeer ik normaal volgend jaar af als Bachelor Toegepaste Informatica

Toch kan je me moeilijk een luierik noemen .... Ik ben altijd wel met iets nuttig bezig (maar dus niet met school)

Rode Kruis + ambulancier
Zo zit ik sinds 2000 als vrijwilliger in het Rode Kruis van Zwijndrecht waar ik na de klassieke opleidingen helper/interventie/verzorging bijzonder actief ben geworden op de preventieve diensten (Germinal Beerschot, RAFC, Sportpaleis, Rock Werchter, ...)

Sinds midden vorig jaar ben ik ook actief in het ziekenvervoer van het Rode Kruis als ambulancier ..... Om ook te kunnen werken op de dienst 100 start ik in Oktober met een cursus DGH (Dringende Geneeskundige Hulp)

Depaddock
In mei 2001 heb ik na een reeks omzwervingen via verschillende fora het initiatief genomen op www.depaddock.eu op te richten ....
Toen www.depaddock.eu in 2002 opging in depaddock vzw ben ik mee in dat bootje gestapt .... Waar ik al 2 jaar actief ben als bestuurslid (sinds 2 maanden ook als penningmeester).

Naast de officïele taak binnen de vzw sta ik ook in voor het onderhoud van het forum en andere technische online-taken.

de toekomst ??
Na het afstuderen .... Werken zeker .... Tenzij ik nog voort wil studeren ....
Dan zit de kans erin dat ik nog 2 jaar erbij doe zodat ik naast mijn bachelor TI ook nog een master-diploma Industrieel Ingenieur zou behalen ....
Maar daar is nog niks van beslist.

Verder zie ik me in de toekomst nog wel heel wat shiftjes doen op een ambulance ... omdat ik het gewoon ontzettend graag doe ;)

Dat is het zo een beetje denk ik ;)

dulu
02-06-2004, 20:45
the story of "Medic"

41 jaar geleden in Beringen geboren in het warme nest van een mijnwerkersgezin, na 2½ jaar verplicht melk te drinken naar de "papschool", de kleuterklas en het lager onderwijs.
Dientijd was het "zwarte goud" gedoemd om te verdwijnen en in plaats van de "mijnschool" naar het VTI in Beringen waar ik mocht beginnen op klompjes hout te kloppen, +) na enige jaren trainen ben ik verhuisd naar de RITO in Beverlo om me verder te vervolmaken en zo timmerde ik complete eetkamers, slaapkamers, staanklokken en ander meubilair "in elkaar" ;) (heb trouwens met wielerlegende eric vanderaerden in de klas gezeten)

Na de studies en het diploma kwam de legerdienst maar Pa maakte me al gauw duidelijk dat de optie "tekenen voor 2 jaar" beter was ... en bij Defensie ben ik dan maar blijven "plakken" dus gedaan met "timmeren" :D

Al 22 jaar bij de Medische Dienst, opgeleid als Ambulancier, aktief bij de Dienst 100, {dat verklaard mijn nickname Medic} "in conflikt gebieden in voormalig Joegoslavie ingezet als Blauwhelm (1992-1993 / 1995) in Kosovo bij de KFOR (NATO) vredesmacht (2002)

01 Maart 2000 zeer zwaar ongeval gehad, .... neergestort met een Alouette 2 - Helicopter, een mirakel ... daar levend uit komen ... na 6 maanden ziekenhuis en revalidatie zo goed als "nieuw" :)

Gehuwd, 2 kids en gesetteld in het leukste demerstadje van Limburg ( met de fameuze brugstraat ... ) en elke dag volle bak genieten van het leven.

Guy
02-06-2004, 22:17
Hebben jullie even tijd ?

51 jaar geleden in Antwerpen geboren.
Gehuwd, twee zonen en een dochter.
Eerst studies Wetenschappelijke A in het internaat van de Jezuiten in Turnhout en Borgerhout en daarna TEW in Antwerpen.

Eerst Natiebaas bij een havenbedrijf vanaf 1976.
Hobbies: rally's en slaloms (!) rijden met een Volvo 122 S !
Helper in het Belgische kampioenschap en de 24 u van Francorchamps vanaf 1971 continu tot 1983, voor het Steinmetz Opel Team, daarna voor het Opel Ac Delco Team , Opel Dealer Gulf Team en daarna voor het Vauxhall Gulf Dealer Team en het Joosen Juma Racing team.
Daarna nog sporadisch voor het Team Van Hove en Raes Racing.
In 1975 legerdienst als Radio-operator in Tervuren.
In 1978 even een jaartje gek gedaan en als Truckie-helper, het volledige Europees kampioenschap voor toerwagens gedaan met de BMW CSL van Joosen-Grano-Giacomelli !

In 1982 werd het havenbedrijf overgenomen en na een periode in de bandensektor, verkoper geworden van Volvo vrachtwagens in Antwerpen, daarna ook Volvo personenwagens.
Hobbies: van 1981 tot 1985 deelnemer aan het VAS-4x4 en Belgisch kampioenschap, eerst met een eigen Daihatsu Taft, daarna een fabrieks Rocky Diesel en Rocky Turbo Diesel.
(oa PAKA kampioen 1984) Enkele uithoudingswedstrijden met een Jeep CJ7 van het team Ijsboerke.

Intussen ook nog deelnemer aan Vas-wedstrijden op circuit met een Golf GTI (Rietje-Van Remoortel), Kadett GTE (Wim Daems), Ascona SR (Van Staey), BMW 323 i (Roefs) en de 24 Uren Van Zolder met de Mercedes 190 E 2.3 met Verhaegen (7e algemeen)

Van 1988 t/m 2000 deelnemer aan de BBL-Cup met Patrick Schreurs , eerst in de Volvo 240 Turbo van Dumortier en daarna met de Volvo 740 Turbo van het VTR team. (oa 3e algemeen 24 uren van Zolder 1989)

Van 1991 tot 1996 verkoper bij Mercedes personenwagens, van 1996 tot 2002 Used Trucks Manager bij Renault Trucks België en sinds 2002 dezelfde job, maar nu bij DaimlerChrysler Belux(Vans en Trucks)
Wedstrijdaktiviteiten beperkt tot enkele deelname's aan de jaarlijkse Crazy Cross en enkele Oldtimerrally's.

O ja, nog vergeten (!): free-lance autojournalist(wedstrijdverslagen, testen en dgl.) van 1978 tot 1982 voor Keesing Auto Magazine en van 1983 tot 1992 voor Autokrant.
Nu sinds 2000 medewerker voor OldtimerPLUS !

(tussen haakjes: ook nog verzamelaar en (om)bouwer van miniatuurautootjes sinds 1970 !)...................................

marcel
02-06-2004, 22:20
mijn verhaal:

net geen 22 jaar geleden ben ik geboren in het Halse St-Maria ziekenhuis, net op het moment dat mijn vader naar de film "the longest day" wou zien.
op mijn 6de werd ik geinstalleerd in het College in Halle waar ik 2 jaar zou blijven alvorens ik naar het... College in Halle verhuisde. De eerste school was een lager schooltje op St-rochus, de andere was een school met lager en humaniora in het centrum. daar zou ik dan veel langer blijven.
In de Humaniora begonnen met Latijn-Wiskunde, in het derde overgeschakeld op Moderne Talen-Wiskunde. Het zou mijn laatste jaar College worden, wegens toch redelijk wat problemen met leraars en medeleerlingen.
Dus marcel verhuisde. Naar het atheneum van Halle. 3 jaar Moderne Talen - Economie gedaan, aangezien Wiskunde mij niet bleek te liggen. Mijn laatste 2 jaar heb ik dan ook slechts 2 uur wiskunde per week gehad.
Dan krijg ik in 2000 een Humaniora-Diploma mee naar huis, dus ik moest op zoek naar een Hogere richting: en dat werd Toegepaste Informatica aan de Erasmus Hogeschool te Brussel. In het eerste jaar verliep dat nog vlotjes. Dan zijn ze begonnen met goede leraars buiten te gooien, en mensen aan te nemen die pas afgestudeerd werden, of mensen vakken te geven waar ze nog nooit mee gewerkt hadden, en dus vond ik het al wat minder. mijn 2de jaar mocht ik dus al herdoen, en toen dat bisjaar nog erger werd, heb ik Erasmus vaarwel gezegd. (het is er nu naar het schijnt trouwens nóg maar eens erger op geworden).
Dit jaar ben ik dan begonnen aan de Ugent, richting ETEW, en daar heb ik nu examens :D.

toekomst-plannen? eigenlijk niet echt, alleen zou ik zo rap mogelijk een rijbewijs willen halen, zodat ik gemakkelijker in Zolder of Spa geraak...

Rrubinio
03-06-2004, 02:03
Kleuterklasjes in een Nonnenschool !!

Lager onderwijs in het Koninklijk Atheneum in Hasselt. (1962 – 1969)
Onderbroken door een dom ongeval (3 maanden ziekenhuis + 3 maanden revalidatie) met als resultaat een jaartje overzitten in het 6de leerjaar)

In 1970 – 1976 in het centrum van Hasselt gaan wonen waar mijn ouders een horeca zaak uitbaatte. Enkele jaren later zou Yvette Fontaine de zaak (Hooghuis) overnemen. In die periode ook dik bevriend geraakt met buurman † Danny Hoefnaegels.

Mijn middelbaar voltooid in de richting Electro-mechanica aan het HRITO in Hasselt (1969-1975)

Fotografie aan de Stedelijke Academie voor schone Kunsten te Hasselt. (1975–1978)

Militaire dienst: Radiotransmissie (1976–1977) te Hasselt

Van 1978 tot 1980 verkoper van fotografie en hifi en van 1980 tot 1983 zaakvoerder in een fotozaak ergens in Limburg.
Gefrustreerd door de gang van zaken overgestapt naar het Doe het zelf wereldje.

In 1983 dankzij een buurman "baancommissaris" geworden, nog enkele foto’s gemaakt voor het Circuit-tijdschrift “Terlamen-tunning” maar zoals vele gedwarsboomd, bestolen en financieel in het zak gezet door de "hoofdredacteur". Daarna geen één foto meer gemaakt op of langs het circuit.

Tot in juli 2001 de afdrukvinger weer digitaal ging jeuken.
Nog steeds aktief als Baancommissaris en in de "Doe het zelf" sector.

Belle
07-06-2004, 20:39
Op 7 februari 1978 beviel ene mevrouw Wauters in Gent van een identieke tweeling en ja, ééntje daarvan was ik!

Kleuterklas in Mariakerke gedaan maar vanaf mijn 7de zijn we voor 3 jaar naar Texas verhuisd omdat vader daar een bedrijf moest oprichten voor Dow Chemicals en heb ik daar mijn eerste 3 lagere jaartjes vervolmaakt. Daar heb ik trouwens de racekriebels te pakken gekregen! Mijn beste maat en ik hadden samen een kart in mekaar gestoken en daar gingen we natuurlijk vaak mee racen. En de directiesecretaresse van mijn vader had 3 quads en crossbikes thuisstaan, dus daarmee liet ik me ook geweldig gaan! ;)
En mijn tweelingzus maar met de poppen spelen! :D

Dan teruggekeerd in Gent, hier heb ik (samen met mijn zus) het derde leerjaar moeten overdoen en de rest ook afgemaakt. Bovendien moest ik opnieuw Nederlands leren.

In het middelbaar Economie Moderne-Talen gedaan maar in het 5de naar Secretariaat-Talen overgestapt omdat ik meer praktijkvakken wilde, zoals Informatica.

Mijn vader was van Ukkel en Sint-Agatha-Berchem en Franstalig, dus ben ik drietalig opgevoed waardoor de logische keuze kwam om Vertaler-Tolk optie Frans-Engels te gaan studeren. Maar dat bleek supersaai te zijn, niets van Informatica, dus dat was een echte tegenvaller voor mij! Toen zat ik hele dagen op Internet te surfen ipv in de lessen te zitten! Ik heb m'n examens zelfs niet meegedaan en ben beginnen uitkijken naar iets anders. Ik wilde graag cameravrouw worden of iets met Fotografie maar mijn moeder wilde het niet bekostigen omdat de toekomst daarvoor te onzeker was/is.

Ik ben dan aan de Hogeschool Gent gaan studeren, aan de afdeling Handelswetenschappen en Bedrijfskunde. Daar heb ik voor A1 Management Assistant gekozen omdat die richting heel veel talen en computer inhield. Heb de 3 jaren met vrucht beëindigd.

Nadien een jaartje bij Fortis AG in Brussel gewerkt als junior beheerder maar dat vond ik dus ook saai! M'n jaarcontract was af en ik heb er maar de brui aan gegeven. Daarna ben ik naar Texas en New York getrokken voor een paar werken om batterijkes op te laden en had veel zin om in NYC te blijven werken maar ik geraakte niet aan een VISA... Dus heb ik dat toen laten varen...

Mijn tweelingzus (die tevens net hetzelfde gestudeerd heeft), was net aan een lerarenopleiding begonnen en zij mocht al lesgeven op een school in Gent omdat daar een fel tekort was aan leerkrachten Frans. Op dat moment stempelde ik en voor ik het wist wilde die school ook dat ik eens kwam lesgeven omdat ze nog leerkrachten Frans nodig hadden! Dat viel allemaal goed mee, heb me dan ook ingeschreven voor de lerarenopleiding en momenteel heb ik reeds anderhalf jaar van de twee achter de rug. Als m'n examens nu goed meevallen, heb ik nog enkel stage te doen...dus duimen maar! ;)

Wat mijn droom naar de toekomst toe zou zijn? Wel, gewoon deel uitmaken van een racing team. Maakt niet echt uit welke taak ik zou moeten vervullen (heb zelfs al gedacht aan een mecanicien-opleiding als hobby zo en om er meer van te leren)...maar gewoon, ervan deel uitmaken... Dat lijkt me wel iets...

Maar momenteel vul ik m'n dagen met Frans-Nederlands-Informatica-(Engels) te geven in 1ste middelbaar... En ik doe dat heel graag want dan zijn ze nog kleintjes en "onschuldig"!
Ik hoop wel dat ik binnenkort uit die Vervangspool raak, daarom wil ik zo snel mogelijk die D-cursus op zak hebben...

Voilà, dat is het zo ongeveer!

Groetjes,
Belle

yvdp
08-06-2004, 21:36
belle, je hebt al een mooi leven achter de rug :)

Belle
08-06-2004, 21:51
Hehe... vind je? ;)

Ik verschoot trouwens van de lengte van de post :eek: Op het kleine schermpje was het redelijk qua lengte maar toen ik het postte had ik zoiets van hallo????

Tja, ik ben een tetterkont hé! :D

yvdp
08-06-2004, 22:21
hehe
en zo'n passie voor informatica? ;)
mjah, die passie deel ik dan toch met je :)
wat vind je voor leuk aan informatica?

Raikkie
08-06-2004, 22:31
Originally posted by Anneke
In 1982 heb ik mij voor de eerste keer laten horen in het Militaire Hospitaal in Soest (Duitsland). Ik heb dan 12 jaar in Duitsland gewoond. Welke straat ? :) Ik zal mijn verhaaltje hier morgen komen plaatsen, tussen de blok-sessies door...

Belle
08-06-2004, 22:33
Ik wil heel graag je vragen beantwoorden maar zou niet willen dat het hier een chatsessie wordt en bovendien gaan we off topic, dus misschien best via PM of zo?

yvdp
08-06-2004, 22:35
bwaa jaat, is goed :)
sry van het off-topic gaan

Guido
08-06-2004, 22:41
Originally posted by Belle
Ik wil heel graag je vragen beantwoorden maar zou niet willen dat het hier een chatsessie wordt en bovendien gaan we off topic, dus misschien best via PM of zo?

Da's goed opgelost Belle! ;)

Dragonfly
09-06-2004, 01:07
Ben geboren op 10 nov 1982 .Heb zoals de meesten onder ons hier gewoon de kleuterklassen en lagere school gedaan zoals iedere mens dat moet. Ben daarna moderne gaan doen, na 2 jaar ingezien dat het niets voor mij was. Dan 4 jaar Elektro-mechanica gestudeerd en met glorie volbracht. Ben daarna Graduaat Elektro-mechanica optie industriele informatica gaan doen waarvan ik nu in mijn laatste jaar zit en er hopelijk door ben. Wat volgend jaar brengt , kweet het nog niet . Verder studere ?? of gaan werken. Zal er tijdens mijne verlof is goe over peinse.

Van hobby's , Ben zowat met de autosport geboren geweest. Ben van kleins af aan mee geweest naar de rally waar men vader toen een wagen voor prepareerde (En daar ook kampioen zijn mee gereden). Dan daarna ben ik meegegeaan naar de rallycross en probeerde toen al wat mee te helpen. Om dan vervolgens nu al aan mijn 7de (kan er 1 meer of minder zjin) seizoen in de belcar te zitten. Heb ook al wat westrijden in de europese clio's, al een aantal keren de 24 van Spa etc....
Dus autosport is echt wel mijn leven.
Voor de rest ben ik ook een fanatiek MTB'ker, de weekends wanneer er geen race is ben ik dan ook weg om te gaan MTB. Ook hier al wat wedstrijden mee gereden , duatlon's, beachrace's etc...(ik zou zegge als er hier nog mtb'kers zitte laat iets van jullie hore ;))
En dan natuurlijk ook nog modelbouw waar ik mij gewoon mee bezig houd om mij wa te amuseren.
Dit zal het zowa zijn :):)

ac.cobra427
09-06-2004, 16:42
45 jaar oude trucker. 3 kids, twee meisjes (20 , 10) en één boy (18).

Heb het hele Europese continent afgereisd met m'n 40 tonner. Tijdens de hele oorlog in Joegoslavië, (reed toen bij Schoonen uit Bergen op Zoom), de blauwhelmen bevoorraad.
Maar sinds het ijzeren gordijn is beginnen roesten is het helemaal niet leuk meer om naar het "oostblok" te gaan.

Nog even bij Jan (den boer) de Rooy in Son (Eindhoven) gewerkt. Ik vervoerde toen trucks over heel Europa. Van holland naar Spanje, van Duitsland naar Portugal, van Italië naar Hongarijë. Maar rijden voor de Rooy was (buiten het loonzakje) geen pretje, 6 maanden van huis was geen uitzondering.

Tegenwoordig is er nog weinig eer en €€€€ te halen in het transport, en nu probeer ik m'n hoofd boven water te houden met wat zich maar aandient.

Red DJ
09-06-2004, 21:35
Als ik het goed voor heb, is mijn kleuter en lagere school identiek aan dat van De heer Stijn Coninckx, hier op het forum aanwezig zijnde.

Ik ben geboren in 1982.

Daarna ben ik gestart id moderne maar dat was ietsje te hoog. Vanaf het 2e jaar heb ik Boekhouden informatica gevolgd.

Na BI gedaan te hebben, ben ik verder gaan studeren op de KHK in Geel. Bedrijfsbeheer optie Boekhouden-fiscaliteit. Daar studeerde ik vorig jaar af, met het beste eindwerk fiscaliteit van de school (Sportbeoefenaars in de Personenbelasting) en dit werk werd ook bekroont door de KBAB.

Sinds 1september 2003 werk ik bij een boekhouder in het Geelse en volg ik nog avondschool op de Eshal in Brussel (Fiscale hogeschool).

Men autosport kriebels zijn sinds kleinsaf aanwezig. Ik verzamel ongeveer 18 jaar schaalmodellen, de laatste tijd enkel nog Ferrari modellen. (ondertussen 100 miniaturen in men bezit)

Jochie
09-06-2004, 22:11
In 1997 afgestudeerd als Industrieel Ingenieur Elektromechanica/automatisatie/SW.

7 jaar voor Philips gewerkt als Embedded SW Engineer aan Hoorapparaten, Hifi en hoofdzakelijk TV toepassingen.
Technisch en organisatorisch uitdagend werk maar het begon mij toch meer en meer te vervelen en dan zat ik met flat TV nog bij de meest interessante afdeling.

Daar ging het dus niet goedkomen en ik heb gedrevenheid nodig in mijn job dus heb ik maar mijn hart gevolgd.

Een pak zekerheden, firmawagen en andere leuks de rug toegekeerd en sinds kort werk ik bij een Duits bedrijf aan de ontwikkeling en sturing van koppelingen voor sportwagentoepassingen. :D

Jochen

joost
10-06-2004, 12:59
Originally posted by stijnconinx
Na het kleuter en lager onderwijs

Ben jij daar al uit?
Niet liegen hè Stijn

Scapa
10-06-2004, 13:11
Originally posted by joost
Ben jij daar al uit?
Niet liegen hè Stijn

Naar het schijnt wel...

Peterke
17-06-2004, 10:35
Yips, ik ben Peterke, woon op zo'n 500 meter van het circuit van Zolder. Ik ben geboren in Hasselt op 24 juli 1984. M'n schoolcarriere was niet bepaald tof (Latijn-wetenschappen :o ) en nu studeer ik criminologie aan de universiteit te Leuven.
M'n hobbies zijn vooral auto's en tennis. Mij kan je tijdens elk evenement terugvinden op het circuit !

schrauber
15-07-2004, 13:00
Hallo, ik ben nieuw hier

ik ben nu 23 jaar en heb al van mijn 16jaar in garage gewerkt

eerst bij citroen

daarna bij een grote vw audi en porsche garage

en ik ben dus een verschrikkelijke race en vw fan

zelf heb ik al enkele G60 gehad en ook een golf 2 VR6

momenteel weer een G60 stage 3

ik heb gisteren voor het eerst een eran middag bezocht

en ga dat meer doen :D

grtz filip

laurent
15-07-2004, 14:01
Nen 2 VR6? Waar en doro wie gebouwd?

schrauber
15-07-2004, 14:05
door mezelf gebouwd

laurent
15-07-2004, 14:07
Mmmm, heb je ergens info online staan of zo?
Intressante conversie!

schrauber
15-07-2004, 14:28
ik heb geen info online staan

maar kan je hem altijd bezorgen

eigenlijk is het vrij simpel te doen

heb je msn voeg me dan even toe: schrauber_1@hotmail.com

laurent
25-10-2004, 23:44
Originally posted by laurent
Ik heb een diploma Technisch Tuinbouw, heb derna 1 jaar graduaat Biotechnologie gedaan, 1 jaar graduaat Bedrijfsbeheer optie informatica, en in avondschool Programmeur/Analist

In 1999 aan de slag gegaan bij het ondertussen ter ziele gegane Scoot als junior ITer. Derna webmaster bij Advalvas.be, Supervisor op helpdesk bij Techteam Europe, en als laatste job IT Verantwoordeijke op de luchthavens van Luik, Zaventem en Antwerpen voor een cargo-afhandelaar.
Ondertussen een kleine 8 maand werkloos, maar vanaf volgende week terug op de schoolbanken, VDAB cursus lassen, draaien en frezen.

Verder hoe k mij bezig met evenement-organistatie (voor zaken van 15 tot 1500 mensen ongeveer).

Een kleine update :
De cursus bij de VDAB vlot goed, bijna klaar om op de arbeismarkt gegooid te worden.
Ondertussen ook avondschool begonnen, restauratie van personenwagens.
Staat op eht programma :
http://www.renault.com/img/collection/1931_vivaquatretaxi.jpg

Finish
29-10-2004, 21:05
Finish - Luk Anné.
Geboren 12 augustus 1982 in Sint Lambrechts Woluwe (Niet dat ik Waalse roots heb ofzo)
Kleuterschooltje gevolgd in Burcht, lager en middelbaar onderwijs in het Sint Jan Berchmanscollege te Antwerpen, Jodenstraat, net als airco dus. Daar heb ik 2 jaartjes Latijn geprobeerd, maar toen ging mijn prof Wiskunde eens lekker vervelend doen en smeet men mij in de economische-moderne talen. Achteraf bekeken een fikse degradatie.
In 2000 kreeg ik daar dan mijn ASO-diplomaatje en ik besloot airco te volgen naar KdG, naïeveling die ik was ! ;)
Dat jaar liep nogal verkeerd af (maar hey, dat overkomt wel meerdere groentjes, nietwaar raceboy en airco ? ) en omdat ik aan een hogeschool mijn gading niet vond, koos ik maar voor de antwerpse universiteit (in feite een totaal onlogische keuze).
Daar doe ik al een viertal jaartjes Germaanse Nederlands-Duits, en momenteel vertoef ik elke dag in Wilrijk voor mijn licenties.

Ik hoor bij de groep 'oerpaddockers' die in die goeie oude tijd eens beslisten om een degelijk forum te maken, zonder Flukes e.d., die in het toenmalige 'de pits' (planetinternet-autosportforum) de boel danig verziekten.
Ik heb een tijdje in het bestuur van de paddock gezeten, heb de eerste F1Prono's in goede banen proberen leiden, maar toen de paddock besloot een vzw-richting in te gaan, hield ik het voor bekeken. Na een meningsverschil heb ik hier ook even mijn 'schup afgekuist', maar dzu toch, probeer dat forum maar eens te vergeten eh....Tijd om eens terug te beginnen.

Raceboy
29-10-2004, 21:19
Originally posted by Finish

Dat jaar liep nogal verkeerd af (maar hey, dat overkomt wel meerdere groentjes, nietwaar raceboy en airco ? )

wij hopen dat YVDP de traditie verderzet :D

Scapa
30-10-2004, 00:42
Welcome Back Finish ;)

yvdp
30-10-2004, 01:17
YVDP hoopt de traditie NIET verder te zetten ;)