PDA

View Full Version : persbericht Circuit Zolder/Spa euro race deel3: Toerisme&Silhouets


P De Sonville
09-06-2004, 11:28
Divisie Toerisme: Dubbelslag voor G&A Racing

Reeds voor de derde maal staat een wagen uit de G&A-stal op het hoogste ereschavot in de Divisie Toerisme. Maar ditmaal lukte het team uit Turnhout een dubbelslag. Kenis/Severich (BMW V8) reden buiten categorie. Ze lukten een achtste plaats algemeen en eindigden op amper 25 seconden van de snelste GTB-wagen. Bijna werd het succes compleet toen Smets/De Keersmaeker met de tweede BMW V8 hun opwachting maakten in 9de stelling op een klein uurtje van de geblokte vlag. Maar toen ging de triangel van de voorophanging stuk en vloog de Keersmaeker met een enorme smak in de bandenmuur op de Raidillon. Een domper op de feestvreugde, want bij G&A zijn ze eindelijk goed op dreef met de eigenbouw BMW V8 van Smets/De Keersmaeker.
De MSE-Ford Mondeo van Van Delm/Bürrick/Beckers moest al vroeg in de wedstrijd de handdoek werpen. De BMW V8 van Beliën/Jacobs/Cuyvers werd tweede in TA op een kleine twee ronden van de winnaars, terwijl Carlier/Pasteels/Pauwels het TA-podium mochten vervolledigen.

In de klasse TB was de strijd iets heviger. Ondanks de pech van de snelste trainers Meyers/Broekmans/Euser en het vroege uitvallen van Moore/Cox, Ickx/Van de Velde en Van Samang/Raes/Cassiers kregen we een mooie strijd voor het hoogste ereschavot. Gladiatoren van dienst waren de BMW’s van G&A Racing (Steinberg/Stevens) en KS Motorsport (Moury/Morlet). Reeds tijdens de trainingen zaten ze héél dicht in elkaars buurt, maar tijdens de wedstrijd reden ze bijna vier uren lang mekaar voor de voeten.
Naar het einde toe konden Steinberg/Stevens een voorsprong opbouwen en ze wonnen verdiend na een helse race. Broodcooren/De Coster mochten terug de laagste podiumtrede bemannen, zij het op respectabele afstand van de winnaars. De Seat van Ward Sluys werd nog vierde voor de BMW van Meyers.

Divisie Silhouet: De eerste van KS Motorsport

Op papier maakt de BMW Silhouet van Van Bellingen/Coenen/Leyssens geen kans tegen de doorgeëvolueerde Jaguar en Ford Mondeo van Motorsport International. Tijdens de trainingen lukte Radermecker een scherpe tijd van 2’26”151. Meteen drie seconden sneller dan de Jaguar van Chouvel/Duez en zeven tellen rapper dan de BMW van Van Bellingen die met koppelings-
problemen kampte. Zoals we reeds in het begin van deze tekst citeerden is de BMW Silhouet van KS Motorsport nog in volle ontwikkeling. Maar blijkbaar is hij wel betrouwbaar. Een uitslaande brand deed de Mondeo in het opgavepark belanden, terwijl de Jaguar wegzakte in het klassement door een nukkige wielbout. Zodoende konden Van Bellingen/Coenen/Leyssens in extremis nog de overwinning pakken. Even dreigde het feestje nog in het water te vallen toen de BMW in de laatste ronde nog in aanrijding kwam met de Viper van Kuismanen.
Maar beide gehavende wagens konden enkele honderden meters verder nog over de eindmeet sukkelen.

Nog even meegeven dat in totaal 55 wagens de start namen.
Forfaits vielen er te noteren van Schreurs/Verheyen (GLPK-Porsche GTA),
Cole/Cuff (JMT BMW Z3 Coupé V8), Snijers/Heyman (Volvo S40),
Moritz Racing (Marcos Mantis), Vannerum/Neyens (Mercedes CLK)
Canaguier/Laurent (Venturi LM 500).