PDA

View Full Version : Vraag 19 en 20


Sennake
14-06-2004, 21:44
http://www.depaddock.eu/sennake/logos/depaddock_autosportquiz_2004.jpg

Zoals beloofd, nu reeds vraag 19 en 20 zodat je één en ander zelf kan oplossen wanneer het je best schikt.

Moeilijkheidsgraad : 5
Punten per goed antwoord : 40

Vraag 19 :


In welk jaar is deze foto genomen ?
En op welk circuit ?
Wie zijn de piloten van wagen nr 1 ?
Wie zijn de piloten van wagen nr 61?
Wat was de pole-tijd van deze race ?


http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2004/19.jpg

Tip? 1 team lijkt wel een waterachtige aflevering van het Peulengaleis...

Vraag 20 :

Een GELUIDENVRAAG!!! Iets totaal nieuw dus.

Wat is de bedoeling? Wel, hieronder vind je 5 geluidsfragmenten van motoren en een collage van 15 racewagens. Aan jou om uit te maken welk geluid bij welke wagen hoort.

We geven wel wat tips :

De collage bestaat uit 5 rijen van 3 foto's. Elke rij bevat één geluid, dus als je in een rij de juiste wagen gevonden hebt kan je de andere 2 foto's uit die rij elimineren.

Verder geven we je ook al de juiste namen van de 15 wagens mee als geheugensteuntje. Kwestie van wat gemakkelijker opzoekingen te kunnen doen.

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2004/20.jpg

Foto 1a : Matra 670B
Foto 1b : Chaparral 2F
Foto 1c : Ferrari 512 S
Foto 2a : Ferrari 360 Modena
Foto 2b : Porsche GT3
Foto 2c : Spyker C8
Foto 3a : Saleen S7R
Foto 3b : Pagani Zonda GR
Foto 3c : TVR Tuscan T400R
Foto 4a : Riley & Scott MKIIIC
Foto 4b : Panoz
Foto 4c : Lister Storm
Foto 5a : Ford GT 40
Foto 5b : Ferrari 312
Foto 5c : Porsche 917

Antwoorden moeten binnen zijn bij guy.golsteyn@pandora.be vóór de start van de GP van Frankrijk op 4 juli 2004.

TENSLOTTE WIL IK JE ALLEMAAL HARTELIJK DANKEN OM JE STARTNUMMER TE VERMELDEN IN JE ANTWOORD. DOE ZO VOORT :)

We zitten in moeilijkheidsgraad 5, wat betekent dat namen van piloten CORRECT geschreven moeten zijn. Zowel voornaam als naam. We staan enkel nog "schoonheidsfoutjes" toe in deeltekens (ook wel trema's genoemd). Voor de rest keuren we enkel de correcte schrijfwijze goed!!! DENK HIERAAN !!!

En vooral : veel succes aan iedereen!!!!

marcel
14-06-2004, 22:15
toch een vraagje over die geluidsvraag, om zeker te zijn: elk geluid komt overeen met 1 rij foto's? (bvb voor geluid 1 heb je enkel de keuze uit 1a, 1b, en 1c.) of zijn de foto's helemaal random?

Ottooke
14-06-2004, 22:30
De geluidsfragmenten zijn origineel gevonden! Ik heb geen idee hoe ik de antwoorden moet vinden. Een serieuze uitdaging!

The Interceptor
14-06-2004, 22:42
wat een coole vraag, hier gaan slachtoffers vallen :D
maar ik gaan der zelf ook bijzijn :(

Mark
14-06-2004, 22:46
Originally posted by Ottooke
De geluidsfragmenten zijn origineel gevonden! Ik heb geen idee hoe ik de antwoorden moet vinden. Een serieuze uitdaging!

Nu maar hopen dat Pompierke doof is, kunnen we terrein terugwinnen :D

Voor de bedenkers, had veel verwacht maar dit niet.......super!

Sennake
14-06-2004, 22:50
Originally posted by marcel
toch een vraagje over die geluidsvraag, om zeker te zijn: elk geluid komt overeen met 1 rij foto's? (bvb voor geluid 1 heb je enkel de keuze uit 1a, 1b, en 1c.) of zijn de foto's helemaal random?

Het is niet zo dat bv geluid 1 enkel uit rij 1 kan komen. Geluid 1 kan uit elke rij komen, maar eens je gevonden hebt met welke foto geluid 1 overeenkomt kan je wel de andere 2 foto's uit die rij schrappen. Ik weet niet hoe ik het nog beter kan uitleggen hoor.

Guy
14-06-2004, 23:31
Sennake,

prachtige vraag !
Maar....ik sta met mijn mond vol tanden !

Baron
15-06-2004, 01:17
Hoe bedenken jullie het?
Die geluidsvraag is echt fantastisch! :applaus:
Hier gaan koppen rollen in het klassement!
Ik hoop dat jullie nog meer van dit soort verrassingen voor ons in petto hebben. ;)

Obi-Jan
15-06-2004, 01:41
Compleet geflipte vraag... LEUK!!! :D :D :D

Jan.
=---

pompierke
15-06-2004, 09:27
Amai, mijn kl.....
Dat is niet simpel die vraag 20, waar gaat men hier antwoorden over vinden :(
Hey Marshal, ik heb speciaal mijn oren laten uitspuiten bij de pompiers dat ik goed kan luisteren.
Verdoeme nie simpel maar wij geven niet op.

Jan
15-06-2004, 20:22
Er zitten er bij die ik al eens meer gehoord heb, maar ik kan er niet direkt een foto opplakken.

Voorwaar een fijn vraagje ;)

jan

JJoris
02-07-2004, 12:33
Tot mijn spijt, moet ik forfait geven voor de rest van de quiz.
Dit door het plots overlijden van een dierbaar familie lid, en een onvoorzien probleem in ons huis dat dringend moet aangepakt worden. Hierdoor zal ik in juli, augustus & september bijna geen tijd meer hebben, zelf de vakantie is afgelast.
Toch zal ik nog voor ontspanning soms nog de "makkelijke" vragen trachten te beantwoorden.
Zeker is: TOT VOLGEND JAAR !!!

Guido
02-07-2004, 13:35
Originally posted by JJoris
Tot mijn spijt, moet ik forfait geven voor de rest van de quiz.
Dit door het plots overlijden van een dierbaar familie lid, en een onvoorzien probleem in ons huis dat dringend moet aangepakt worden. Hierdoor zal ik in juli, augustus & september bijna geen tijd meer hebben, zelf de vakantie is afgelast.
Toch zal ik nog voor ontspanning soms nog de "makkelijke" vragen trachten te beantwoorden.
Zeker is: TOT VOLGEND JAAR !!!

Sterkte toegewenst. Doe het maar rustig aan, ok?

The Interceptor
02-07-2004, 15:49
ff snel antwoorden binnen gestuurd, want vertek zo dadelijk richting de Eiffel. En wegens pc problemen niet echt veel tijd gehad, dus de geluidsvraag is serieus gokwerk geweest :(


JJoris, veel sterkte !!

bazzie
02-07-2004, 23:11
Ik heb de knoop doorgehakt
Anders kan ik blijven luisteren naar die geluiden :)
Het was een originele vraag, maar zeker niet gemakkelijk!
Nu dat ik de antwoorden verstuurd heb, zie ik dat ik nog een week heb, maar ja, ik kan beter bij mijn eerste gedacht blijven :)

De andere quizzers vinden het blijkbaar ook niet gemakkelijk, of wachten ze gewoon het laatste moment af? Nog veel luisterplezier dan ;)

sledge
02-07-2004, 23:14
Waarschijnlijk word er wel de GP van Magny Cours bedoeld, want er staat ook 4 juli. Waarschijnlijk een foutje, ik dacht ook dat GB na de US kwam ;)

Guido
03-07-2004, 13:32
Originally posted by bazzie
Ik heb de knoop doorgehakt
Anders kan ik blijven luisteren naar die geluiden :)
Het was een originele vraag, maar zeker niet gemakkelijk!
Nu dat ik de antwoorden verstuurd heb, zie ik dat ik nog een week heb, maar ja, ik kan beter bij mijn eerste gedacht blijven :)

De andere quizzers vinden het blijkbaar ook niet gemakkelijk, of wachten ze gewoon het laatste moment af? Nog veel luisterplezier dan ;)

Vraag 19 is een makkie :D , vraag 20... :frusty: diegene die zeggen dat dat een toffe vraag is... :confused:

Obi-Jan
03-07-2004, 15:14
Originally posted by Huudo
Vraag 19 is een makkie :D , vraag 20... :frusty: diegene die zeggen dat dat een toffe vraag is... :confused:

't Is toch eens wat anders...

Jan.
=---

Guido
03-07-2004, 15:26
ik heb er eens deftig met mijn Barmah hoed naar gesmeten. Zal wel zien, verwacht enkel 200ptn voor vraag 19. Oh well.

sledge
03-07-2004, 20:58
Vraag 20 is er ééntje om uw pc van door de ruit te gooien. Geluiden genoeg te vinden van de wagens, maar niks komt overeen met Sennake zijn files :) :p

Superdiesel
03-07-2004, 21:45
Net mijn antwoorden doorgestuurd.
Vraag 20 is inderdaad niet makkelijk. Ik heb er van pure frustratie mijn mijn klak naar gesmeten. Gewoon gegokt.

Ik ben echt benieuwd naar de oplossingen en nog meer naar de uitslag. Hoeveel slachtoffers zal deze vraag maken? :D

Jan
03-07-2004, 22:34
Vraag 20???? Ik heb sindsdien permanent last van oorsuizingen :D :D :D

jan

Mark
03-07-2004, 22:42
Antwoorden zijn binnen. Vraag 20................ook hier is de PC door de ruit gevlogen. Heb van ellende maar wat liggen te gokken.........hoe meer geluiden ik hoorde, hoe minder zeker ik werd. Denk dat ik zware averij ga oplopen in de puntenstand.

sledge
03-07-2004, 22:51
Originally posted by Marshal
Antwoorden zijn binnen. Vraag 20................ook hier is de PC door de ruit gevlogen. Heb van ellende maar wat liggen te gokken.........hoe meer geluiden ik hoorde, hoe minder zeker ik werd. Denk dat ik zware averij ga oplopen in de puntenstand.

Volgens mij zal dat goed meevallen hoor :D
Ik ga er denkik ook met mijn klak naar moeten gooien... :)

Obi-Jan
03-07-2004, 23:30
Voor 1, 4 en 5 heb ik een vermoeden, deels gebaseerd op de geluiden zelf, deels door eliminatie (er zijn een aantal autos bij de keuzes waarvan het geluid er zeker niet tussen zit).

Fragment 2 en 3 heb ik gewoon gegokt uit de overblijvende.

Jan.
=---

Megane
04-07-2004, 09:29
Ik heb ook gewoon gegokt, nu eens kijken of ik ook een lotto moet gaan invullen of niet. :D :D

JJoris
04-07-2004, 10:37
Bedankt voor jullie medeleven.
Wat de quiz betreft, ik kan het niet laten. Voor vraag 20, ben ik zeker van 1 geluid, een 2é dat ik denk te herkennen, de rest is gegokt.
Nu ga ik verder werken.

sledge
04-07-2004, 10:51
Ik ben er ook uit. Nog steed zijn het gokken, maar wel na alles nagekeken te hebben. Wil niks zeggen natuurlijk ;)

bazzie
04-07-2004, 16:17
Nu zie ik het, een foutje in de quiz-kalender, waar GB en Frankrijk verwisseld zijn.
Of foutje in de F1-kalender, kan ook natuurlijk ;)