airco
17-10-2001, 01:03
Reynard-chassis voor Premier 1
16okt - Adrian Reynard gaat de chassis voor Premier 1 Grand Prix ontwikkelen. Dinsdag maakten de initiatiefnemers van het nieuwe Europese kampioenschap bekend dat ze de niet in zee gaan met de Italiaanse constructeur Dallara, maar met het bedrijf van de gerenommeerde Brit Reynard. De auto's uit Brackley doen het uitstekend in het Amerikaanse CART-kampioenschap, domineren in het Aziatische Formule Nippon en de Amerikaanse Le Mans-serie. De samenwerking van Reynard met British American Racing liep uit op een grote teleurstelling.
Oud-BAR-man Rober Synge is opgetogen over zijn betrokkenheid bij de nieuwe Europese raceserie. "Reynard is er op trots op om te zijn geselecteerd als de leverancier van de Premier 1 Grand Prix-auto's. Het is een nieuwe, spannende uitdaging voor ons om onze expertise in het ontwerp van technisch hoogwaardige eenzits-raceauto's te demonstreren, het vakgebied waarin we al meer dan 25 jaar excelleren."
Reynard staat voor de opgave om voor april 50 chassis' te ontwikkelen. "Om dit contract is gedurende twee jaar stevig gevochten", aldus topman Heinz Schurtenberger van Premier 1 Grand Prix. "We zijn opgetogen over het feit dat Reynard Motorsport, één van 's werelds meest succesvolle race-autofabrikanten, als beste uit de bus kwam."
Premier1 Grand Prix wil een Europees antwoord zijn op de internationalisering van Formule 1. "Ons eindproduct zal een auto zijn met een prestatievermogen dat vergelijkbaar is met dat van een Formule 1-auto, maar wel rijdend op slick-banden en het voordeel van bodem-aërodynamica hebben", zegt operations director Robin Webb van Premier1 Grand Prix. Door technieken toe te staan die in Formule 1 verboden zijn, moeten de auto's met de zware 750 pk Judd-motoren qua spektakel kunnen concurreren met de Formule 1-bolides. Om de kosten te beheersen rijden alle teams met dezelfde auto. Hightech-vindingen worden vermeden. "Launch control, tractioncontrol en ABS zullen niet worden gebruikt", aldus Webb. "De nieuwe auto's worden wel uitgerust met de laatste elektronische versnellingsbaktechnologie."
De overeenkomst van Premier 1 met Reynard is een forse tegenvaller voor Dallara. Schurtenberger bedankt de Italiaanse constructeur vriendelijk voor alle inspanningen. "Ik wil de andere topconstructeurs die met ons initiatief bezig zijn geweest hartelijk bedanken. Er zijn zware besprekingen geweest met Dallara Automobili dat een enorme kennis en ervaring aan de dag legde gedurende de onderhandelingen." Dallara werd in de afgelopen maanden in verband gebracht met Premier1 Grand Prix, maar ziet nu haar grootste concurrent met de miljoenendeal aan de haal gaan. De Italianen maakten ook een prototype voor een Formule 1-bolide voor Honda waarmee Jos Verstappen verbluffend snel was. Uiteindelijk ging het Honda-project op in British American Racing, waar Reynard toen ook bij betrokken was. Anderhalf jaar geleden zag Dallara een flinke investering in het Euroc roadster kampioenschap van Schumacher-manager Willy Weber in rook opgaan.
De teams van Premier1 Grand Prix worden gelieerd aan topclubs uit het Europese voetbal. De initiatiefnemers sloten al contracten met het Portugese Benfica en het Britse Leeds United. Vorige week werd bekend dat de FIA de reglementen en technische voorschriften voor Premier1 zal handhaven.
bron: Formule1.nl
vermits het in de autosport-racerij toch stilaan komkommertijd aant worden is posten we maar wat er in het tussenseizoen te rapen valt!!
Reynard racing komt me vrij bekend voor (indy??, cart ???)...
Kan iemand van de anciens me daar een beetje over inlichten??
airco
16okt - Adrian Reynard gaat de chassis voor Premier 1 Grand Prix ontwikkelen. Dinsdag maakten de initiatiefnemers van het nieuwe Europese kampioenschap bekend dat ze de niet in zee gaan met de Italiaanse constructeur Dallara, maar met het bedrijf van de gerenommeerde Brit Reynard. De auto's uit Brackley doen het uitstekend in het Amerikaanse CART-kampioenschap, domineren in het Aziatische Formule Nippon en de Amerikaanse Le Mans-serie. De samenwerking van Reynard met British American Racing liep uit op een grote teleurstelling.
Oud-BAR-man Rober Synge is opgetogen over zijn betrokkenheid bij de nieuwe Europese raceserie. "Reynard is er op trots op om te zijn geselecteerd als de leverancier van de Premier 1 Grand Prix-auto's. Het is een nieuwe, spannende uitdaging voor ons om onze expertise in het ontwerp van technisch hoogwaardige eenzits-raceauto's te demonstreren, het vakgebied waarin we al meer dan 25 jaar excelleren."
Reynard staat voor de opgave om voor april 50 chassis' te ontwikkelen. "Om dit contract is gedurende twee jaar stevig gevochten", aldus topman Heinz Schurtenberger van Premier 1 Grand Prix. "We zijn opgetogen over het feit dat Reynard Motorsport, één van 's werelds meest succesvolle race-autofabrikanten, als beste uit de bus kwam."
Premier1 Grand Prix wil een Europees antwoord zijn op de internationalisering van Formule 1. "Ons eindproduct zal een auto zijn met een prestatievermogen dat vergelijkbaar is met dat van een Formule 1-auto, maar wel rijdend op slick-banden en het voordeel van bodem-aërodynamica hebben", zegt operations director Robin Webb van Premier1 Grand Prix. Door technieken toe te staan die in Formule 1 verboden zijn, moeten de auto's met de zware 750 pk Judd-motoren qua spektakel kunnen concurreren met de Formule 1-bolides. Om de kosten te beheersen rijden alle teams met dezelfde auto. Hightech-vindingen worden vermeden. "Launch control, tractioncontrol en ABS zullen niet worden gebruikt", aldus Webb. "De nieuwe auto's worden wel uitgerust met de laatste elektronische versnellingsbaktechnologie."
De overeenkomst van Premier 1 met Reynard is een forse tegenvaller voor Dallara. Schurtenberger bedankt de Italiaanse constructeur vriendelijk voor alle inspanningen. "Ik wil de andere topconstructeurs die met ons initiatief bezig zijn geweest hartelijk bedanken. Er zijn zware besprekingen geweest met Dallara Automobili dat een enorme kennis en ervaring aan de dag legde gedurende de onderhandelingen." Dallara werd in de afgelopen maanden in verband gebracht met Premier1 Grand Prix, maar ziet nu haar grootste concurrent met de miljoenendeal aan de haal gaan. De Italianen maakten ook een prototype voor een Formule 1-bolide voor Honda waarmee Jos Verstappen verbluffend snel was. Uiteindelijk ging het Honda-project op in British American Racing, waar Reynard toen ook bij betrokken was. Anderhalf jaar geleden zag Dallara een flinke investering in het Euroc roadster kampioenschap van Schumacher-manager Willy Weber in rook opgaan.
De teams van Premier1 Grand Prix worden gelieerd aan topclubs uit het Europese voetbal. De initiatiefnemers sloten al contracten met het Portugese Benfica en het Britse Leeds United. Vorige week werd bekend dat de FIA de reglementen en technische voorschriften voor Premier1 zal handhaven.
bron: Formule1.nl
vermits het in de autosport-racerij toch stilaan komkommertijd aant worden is posten we maar wat er in het tussenseizoen te rapen valt!!
Reynard racing komt me vrij bekend voor (indy??, cart ???)...
Kan iemand van de anciens me daar een beetje over inlichten??
airco