PDA

View Full Version : ERAN RACING woensdag 14 juli


A.J.
17-06-2004, 14:27
We hebben enkele weken geleden besloten om een extra datum op de ERAN kalender te zetten. Dit is woensdag 14 juli geworden. er kan gereden worden van 13 tot 17u en dit aan de normale tarieven.

er is geen cursus deze dag, enkel FREE DRIVING.

Hopelijk tot dan...

kurtvaes
17-06-2004, 15:26
Ik zal er zijn met de Manta

(en hopelijk zonder opeenvolging van pannes deze keer)

Jo Smets
18-06-2004, 14:41
Wij zullen er zeker ook zijn, maar niet met de mini.

Ik ben op zoek naar wat anders om op korte termijn toch te kunnen rijden. En ondertussen de mini echt helemaal tiptop te maken.

race en mini-groeten,
Jo Smets

Jemme
18-06-2004, 15:58
Als ik vervoer kan versieren voor de mx5 ben ik ook terug van de partij !

rappe106
18-06-2004, 16:18
ik zal er ook opnieuw zijn.
weer verlof vragen, de baas zal blij zijn :))

greets

ps: niemand 15" velgskes nodig van een 205 GTI 1900?
er liggen nog yokohama bandjes op A032, van de Yaris cup.
ze slijten bijna niet, maar zijn wel nog maar goed voor 4 x een uur te rijden (schatting). er zijn nog originele banden bij ( 'Mabor' )

KoenC
18-06-2004, 20:33
ik ga er ook weer bij zijn.

@rappe106: wat is de breedte van de velg en hoe groot is de ET waarde? Ik ben op zoek naar een setje velgen voor mijn opel corsa (15"x6J, ET 49)

rappe106
19-06-2004, 13:02
Ai. het is 6" breed. maar de ET is iets van 30. ik heb dat zelf moeten meten want het staat niet op de velg.

was die opel corsa een groene? laatste model.
of was het die blauwe, oud model?

greets

KoenC
19-06-2004, 14:08
@rappe106: laatste model corsa gsi, petrolblauw (sommige mensen zien er groen in... ;-) ).

oissin
21-06-2004, 20:12
@kurtvaes: is dat ne standaard manta, ik ben van plan om de 14e eens met ne opel manta GSI te komen, praktisch standaard, om eens te kijken hoe dat gaat op circuit...

A.J.
21-06-2004, 20:28
de wagen van Kurt heeft een Manta 400 look maar ik weet niet met welke motor hij rijdt.

Een Manta kan heel goed gaan op circuit mits de nodige aanpassingen. Heb destijds zelf met een Manta gereden in de Touring Cup met 2 klasse titels en zelfs een3de plaats algemeen tijdens de 10 uren race als gevolg.

kurtvaes
24-06-2004, 22:05
Manta is lichtjes aangepast voor circuit gebruik:

interieur weg
rolkooi
polyester koetswerk met 400 look
eigenbouw dashboard
sportstuur
sportpedalen
sportzetels
6-punt gordels
kunststof ruiten
dempers en veren aangepast
extra radiator
voorste remmen aangepast
sper differentieel
anti-rolstang
55 liter tank (weet niet of dat origineel was)
... en ik zal nog wel iets vergeten zijn.

ah ja: 3.0 liter 6 cylinder uit Senator

Jo Smets
25-06-2004, 11:27
Dag allemaal,

gisteren VAS Examen afgelegd voor de A2 licensie.
Peace of cake. 16 op 16 en als commentaar op de praktijk... vlot gereden!

En dat met onze nieuwe scheurbak, ne 106 XSI van 92, waar ik nog nooit mee gereden had.

Dus, ik zal voortaan op donderdag ook wat meer aanwezig zijn.

Verder nog wat leuke autos en motos kunnen bewonderen gisteren. zie :
http://users.skynet.be/bk258442/PicsZolder20062004/

Race en Mini-groeten,
Jo Smets

oissin
25-06-2004, 13:33
@kurtvaes: hèhè, 3 liter senator motor...kleine aanpassing :D
das misschien die rode manta, die heb ik vorig jaar eens zien rijden? die had een 3 liter 24V.

kben toch eens benieuwd naar het circuit-gedrag van een standaard manta :confused: , vooral de remmen zullen het niet lang uithouden denk ik, maar dat was bij de auto waar ik tot nu toe mee op circuit heb gereden ook eigenlijk (2 à 3 rondjes en fadinggggggg)

kurtvaes
25-06-2004, 20:58
Originally posted by oissin
@kurtvaes: hèhè, 3 liter senator motor...kleine aanpassing :D
das misschien die rode manta, die heb ik vorig jaar eens zien rijden? die had een 3 liter 24V.

Juist,

maar nu is hij geel.

pieterp.be
30-06-2004, 23:26
Ik kom ook nog eens langs, is weer van in april op Francorchamps geleden.

Morgen eens een halve dag verlof regelen ;)

Jo Smets
01-07-2004, 11:00
@pieterp,

reed jij niet met een corrado ?

race-groeten,
Jo Smets

rappe106
01-07-2004, 11:03
ik ben benieuwd naar wat 14 juli in petto heeft.
ik heb een rivaal nu. een peugeot 106 1360cc XSI (van jo) tegen de mijne een peugeot 106 1294 cc rallye.
allebei hebben de wagen 100 pk alleen het gewicht is verschillend.
just essential parts VS full option 106.

jullie kunnen ons in het oog houden het vershil in 106 is erg opvallend
de Rallye= rood met een geblutst dak en 2 miljoen krassen
de XSI = zwart met grijse plekjes en ne serieuze bad look.

groeten en tot 14 juli

gwyllion
01-07-2004, 12:53
Originally posted by Jo Smets
@pieterp,

reed jij niet met een corrado?
Jep, Pieter rijdt met een rode corrado.

Jo Smets
01-07-2004, 13:03
even ter verdere info ivm de 106 Challenge :)
hier zijn de 2 autookes:

106XSI (dat ben ik)
http://users.skynet.be/bk258442/PicsZolder20062004/images/DSCF0244.JPG

106Rallye (rappe106)
http://www.smetsminiracing.com/smr/zolder05052004/Pivot.jpg

PS we zijn geen rivalen maar colega's ;)

Race-groeten,
en tot volgende week.

pieterp.be
01-07-2004, 18:17
Originally posted by Jo Smets
@pieterp,

reed jij niet met een corrado ?

race-groeten,
Jo Smets

Idd Jo, ik rijd met een Corrado. Ben er op het einde van de dag nog afgegaan in de pif-paf.
Beetje last van wat lift off oversteer en te weinig vermogen op de wielen om me eruit te trekken (derde versnelling te laag in de toeren).
Ben er met een geschaafde bumper en kapotte pinker vanaf gekomen, dus veel chance gehad.

Jo Smets
02-07-2004, 09:10
Hallo iedereen,

ik was gisteren (1/07) op zolder om wat rond te neuzen. Ik zag daar ne paars/blauwe corvette denk ik (ben bijna zeker). oud model. ik meen gezien te hebben dat die van Blue Martin Racing is maar ik kan hierover nergens iets terug vinden.

Heeft iemand hier ne link, fotos of wat meer info van?

Ik hoor het graag.

@pieterp, ik had al over je gehoord als zijnde corrado kenner. Een kennis van mij had een tijdje geleden je hulp nodig, maar ik weet niet of hij je heeft kunnen bereiken. We zien elkaar volgende week.
Spijtig van de schade.

Race-groeten,
Jo Smets

Jo Smets
11-07-2004, 20:18
Hallo iedereen,

ben donderdagmiddag op Zolder een uurtje gaan vrij rijden.

Allez, rijden...

bij het uitkomen van de chicane aan het hospitaal, heb ik de koppeling en de versnellingsbak van de xsi kapot gekregen. Huis van de versnellingsbak geschreurd en door de kanteling van de bak is het hart uit de koppelingsplaat gescheurd. Gelukkig geen schade aan het motorblok. Ik had dit soort schade nog nooit gezien.

Dus nieuwe bak, koppeling, etc... Alles ligt klaar om terug te monteren behalve de koppeling en nieuwe dichtingen. Maar die heb ik natuurlijk eerst nodig :(. Ik hoop dat we het halen tegen woensdag. We gaan er in ieder geval wel voor.

Race-groeten, en tot woensdag,
Jo Smets

BODI
11-07-2004, 21:10
Het is geleden van 6 februari maar ik ga ook nog eens een poging wagen.
In ieder geval moet de Peugeot eens serieus getest worden :) .

KoenC
13-07-2004, 10:45
Blijkbaar zijn de weergoden ons gunstig gezind. Voorlopig (!) zal het morgen droog blijven met een temperatuur van 21 graden. Perfect weertje om naar Zolder af te zakken. Tot morgen!

kurtvaes
14-07-2004, 19:32
het is dus tot 16u00 droog gebleven. Spijtig dat de Manta er om 13u30 de brui aan heeft gegeven. Het is ons jaar niet :(

Ottooke
14-07-2004, 21:14
Originally posted by Jo Smets
Hallo iedereen,

ik was gisteren (1/07) op zolder om wat rond te neuzen. Ik zag daar ne paars/blauwe corvette denk ik (ben bijna zeker). oud model. ik meen gezien te hebben dat die van Blue Martin Racing is maar ik kan hierover nergens iets terug vinden.

Heeft iemand hier ne link, fotos of wat meer info van?

Het Blue Marlin Racing Team <a href="http://www.blue-marlin-rt.de/">(homepage)</a> is al verschillende keren in Zolder geweest, maar spijtig genoeg staat hun Chevy meer stil dan dat hij rijdt. Commentaar en een foto van de test op 1/7 staat <a href="http://www.blue-marlin-rt.de/1.7.2004.htm">hier</a>.
Hun truck is ook wel grappig.<a href="http://users.pandora.be/pvrancken/Training18_05FEB2004.jpg">Foto van de truck</a>.

BODI
15-07-2004, 00:20
Het was ( veel te ) lang geleden, maar ik heb me kostelijk geamuseerd.
Alleen spijtig van de regen - of juist niet, want dan komen de voorwielaandrijvers zoals de peugeot in het voordeel.
Ik weet nog niet wat ik juist moet denken van de getunede motor. Alle wijzertjes op het instrumentenbord wezen op overhitting maar als we de motorkap opendeden konden we onze blote handen op de motor leggen ??
De groeten aan iedereen. De afwezigen hadden ongelijk :D

gunther1
15-07-2004, 03:07
[QUOTE]Originally posted by BODI
[B]Het was ( veel te ) lang geleden, maar ik heb me kostelijk geamuseerd.


Bodi,Bedankt om even voor taxi te spelen op het circuit.
Ook bij mij was en is het lang geleden dat ik nog eens op het circuit heb kunnen rijden.Ik heb tot gisterenavond nog steeds niets gehoord van de cilinderkop. :fight:
Hopelijk ben ik er de volgende keer wel bij met de golf.

Groeten gunther

Jo Smets
15-07-2004, 10:25
Dag allemaal.

eindelijk nog eens een volledig uur kunnen rijden gisteren.
De peugeot was om 11u klaar gisteren morgen en om 14u waren we aan het scheuren met dat ding. Het heeft wel een beetje gespannen.

Buiten het feit dat ik de versnellingspook weer in men handen had, is alles prima gegaan. Alleen een veel te lange eindoverbrenging wat me in 2e versnelling bij iets meer dan 6500 rpm op 110km/h bracht.

Maarja, goed genoeg om me te amuseren he.

Tot de volgende rit alweer, of tussentijds op een donderdag.
Race-Groeten,
Jo Smets

BODI
15-07-2004, 11:00
Originally posted by Jo Smets
Alleen een veel te lange eindoverbrenging wat me in 2e versnelling bij iets meer dan 6500 rpm op 110km/h bracht.

Dag Jo,

Dat lijkt me inderdaad iets te lang, zelfs als je kit-car niet zoveel weegt. 2de versnelling, 7000 rpm, +- 100km/h lijkt misschien beter. Als het maximum koppel van je motor rond de 5500-6000 rpm ligt lijkt me dit een interessante zone om in 3e uit de snelle bochten te kunnen acceleren. Bij mij ligt de snelheid daar tussen de 90 en de 110 km/h en alhoewel de GTI-6 meer vermogen heeft, is ie wel behoorlijk zwaarder.

Spijtig dat we elkaars pad niet toevallig op het circuit gekruist hebben, het zou een interessante vergelijking kunnen zijn. :cool:

Ik had ook mijn handen vol met een rode uitgeklede 205 GTI (compleet met rolbaren). Denk dat ik wel 5 ronden nodig had om 150m dicht te rijden. :D

Wat was trouwens de motorisatie van die rood-witte Alfa 147? Die ging behoorlijk snel! :)

B.R.

Bodi.

Jo Smets
15-07-2004, 14:15
Dag BODI,

de Alfa's zijn volgens mij de 3.2 GTA versies. Tim Coronel, de nederlander is een van de rijders. Vrij bekend in die cup.

Wat betreft de overbrenging is het idd interessanter met een kortere versie te rijden. Alleen deze zit erin door overmacht :) donderdag hebben we de bak en koppeling stuk gereden, en we hebben snel snel een std bak gezet ipv die van een xsi of rallye. De eindoverbrenging is daarom een stuk langer.17-64 ipv 14-59 of zoiets.

Ik heb je wel gekruist op circuit denk ik, maar je ging een stuk sneller. Ik had nog wat problemen met de achterophanging (schuren) en de versnellingspook. Dus een schamele 2min17 was mijn toptijd gisteren.

De auto loopt overigens wel lekker vlot door de versnellingen, ben er niet ontevreden over.

En het is en blijft nog steeds om plezier te maken.

Race-groeten,
Jo Smets

schrauber
15-07-2004, 14:42
ik ben gisteren daar geweest en heb eens mogen proeven van de G1 1.8T

spijtig van het natte weer

nu snel de cursus volgen dat ik de G60 ook eens op zolder kan zetten :p

BODI
16-07-2004, 12:55
Ik heb rap rap weer een filmclipke ineen gestoken. :cool:
Voor degenen die effe virtueel willen meerijden:

Click hierop om filmkes te zien (http://users.pandora.be/gbo/gti6_pics.htm)

Cheers,

Bodi.
:D

oissin
16-07-2004, 18:47
cool filmke, kword al direct voorbijgestoken :(
in de nattigheid rijden was toch wel eens plezant
zelfs in de snelle bochten ging het lampke van de tractiecontrole branden....

gunther1
16-07-2004, 20:47
Komt mij bekend voor,alleen spijtig dat het stuk in de j.villeneuve er niet op staat ;-)

BODI
17-07-2004, 01:40
Originally posted by gunther1
Komt mij bekend voor,alleen spijtig dat het stuk in de j.villeneuve er niet op staat ;-)

Toen was de camera al stilgevallen wegens lege batterij anders liet ik het wel zien: alle spectakel is goe :D

gunther1
18-07-2004, 23:37
Wat was trouwens de motorisatie van die rood-witte Alfa 147? Die ging behoorlijk snel! :)

B.R.

Bodi. [/B][/QUOTE]

hier het antwoord op je vraag
Type Alfa 147 GTA
Chassis Clio Renault Sport stalen monocoque
Motor 4 cilinders in lijn, 16V Twin Spark, dwarsgeplaatst
Cilinderinhoud 1970 cc
Vermogen 220 pk
Maximaal koppel 210 Nm
Transmissie N Technology sequentiële zesversnellingsbak
Wielen OZ Aluminium
Voorremmen 305 mm, 4-zuiger remklauwen
Achterremmen 251 mm, 1-zuiger remklauw
Banden Michelin
Gewicht 1000 kg

rappe106
19-07-2004, 12:43
ik was ook nog eens van plan om 2 uurtjes te rijden, maar het is toch bij 1 uurtje gebleven. ik had mijn regenbandjes wel mee, maar was de krik vergeten samen met mijn goesting. hopelijk mag augustus ons wat beter weer bieden.
heb ook last gehad van 2 dwarsgangers. de eerste, die me het meeste bang heeft gemaakt, was de witte formule (ford?) die na de blinde bocht stond na de eerste linkse. remmen in de bocht mag dus totaal niet met de 106, anders hing ik erop. ook de gele vlag was pas zichtbaar op het moment dat ik het meeste grip van mijn banden nodig had. (2 ronden na mekaar heb ik mij laten vangen ) de 2de keer stond er nog een jeep bij en liepen er mannekes rond de formule.

de 2de die voor mij rondging was een grappige gele oldtimer formule sigaar, met grote wielen. ik had in de achteruitkijk spiegel nog net kunnen zien hoe makkelijk hij het had met keren in het grind. net een jeep. hij ging wel hard met die smalle bandjes.

BODI? ik ben wel eens benieuwd wat voor tijden jij draait?
ik ben je niet tegengekomen op het circuit maar heb je wel een aantal keer zien voorbij komen in de pitstraat. mijn tijd is 2 . 07
is jou 306 die met 172 pk en 6 versnellingen?

groeten
Yves

bart VDB
19-07-2004, 13:33
[QUOTE]Originally posted by rappe106
[B] ik had mijn regenbandjes wel mee, maar was de krik vergeten samen met mijn goesting. (2 ronden na mekaar heb ik mij laten vangen ) de 2de keer stond er nog een jeep bij en liepen er mannekes rond de formule.


Iemand anders zal nog wel een krik bijgehad hebben zeker. De goesting moet je zelf maar voor zorgen.
Je twee ronden na elkaar laten vangen. :no: Als je weet dat je de ronde ervoor moeten minderen hebt door een schuiver van een collega, dan weet je dat je veel kans hebt dat je de ronde erna een interventiewagen op die plaats hebt. Enige voorzichtigheid is dus op zijn plaats, zeker voor de jongens (en geen mannekes :mad: : deze zorgen ervoor dat we kunnen rijden) die zorgen voor de interventie. Dus 2 ronden na elkaar op dezelfde plaats je laten vangen ... .
Voor de rest: no hard feelings ;) , kon het gewoon effe niet laten.

BODI
19-07-2004, 14:57
Originally posted by rappe106
BODI? ik ben wel eens benieuwd wat voor tijden jij draait? is jou 306 die met 172 pk en 6 versnellingen?

Van de tijden heb ik geen idee, ik ben al keer op keer mijn chrono vergeten. De camera brengt ook geen uitsluitsel want het exemplaar in mijn wagen is analoog en de afspeelsnelheid zit er serieus naast. Gunther1 zei dat ik in de eerste heat 2'12'' - 2'13'' draaide.
Een Peugeot 306 GTI-6 heeft standaard 163 pk en 6 short ratio versnellingen. Mijn wagen is getuned en zou volgens de tuner 203 pk hebben, maar dat geloof ik pas als ik dit geverifieerd heb gezien door een onafhankelijke testbank. De wagen weegt leeg 1215 kg, ikzelf en Fons verhogen dit gewicht tot 1375 kg (ikzelf ben voor het grootste gedeelte verantwoordelijk maar ik laat hier wijselijk weg hoeveel.)

Nog effe melden dat ik nog een laatste filmke online geplaatst heb:
click here (http://users.pandora.be/gbo/gti6_pics.htm)

rappe106
20-07-2004, 12:49
ik vind je reactie wel leuk. :)
ik wou gewoon even, op een grappige manier, jullie meedelen over mijn mening waar dat ze die vlaggenwapperraar gezet hebben in die bocht.
de tweede keer dat ik er voorbij reed (ik reed toen wel voorzichtiger) heeft het mij wel iets gedaan van zwakke weggebruikers te zien op een punt waar het ernorm gevaarlijk is en dat je dan als bestuurder die vlag zo laat te zien krijgt.
plus stonden de hulpverleners op een plaats waar ze eventueel geplet konden worden tussen 2 autos (moest het slecht aflopen).

ik rij niet altijd als een gek. ik gebruik het circuit wel om mijn irritatie kwijt te kunnen. op de openbare weg hoef je maar een minien iepje te laten horen van de banden (of een te hoog toerental) of er springt een halve gare stief of bertje voor je auto om je uit te maken voor krapuul.

groetjes
Yves

BODI
20-07-2004, 13:10
Originally posted by rappe106
ik rij niet altijd als een gek.

:D :D :D

pieterp.be
22-07-2004, 16:27
Het was weer dolle pret op Zolder. Heb zelf wel maar een uur kunnen rijden door een afgebroken wielbout, maar dat kon de pret niet drukken.

serge
03-08-2004, 17:25
gunther 1, je info over de Alfa 147 klopt als een bus. Enkel heb ik geen flauw idee waar je "Chassis Clio Renault Sport stalen monocoque" vandaan komt. Zou niet weten hoe ze een Alfa 147 rond een Clio bouwen...

gunther1
03-08-2004, 18:24
Zo stond het vermeld op de website van Verschuur.Lijkt mij ook raar om zo een alfa op te bouwen.
Ze rijden ook met de Clio dus daar zal wel een fout in de info zitten.

serge
04-08-2004, 16:22
Alle info ivm de officiële race Alfa's (cup, ETCC) vind je op de site van N-Technology:

http://www.ntechnology.it/2004/home.asp