Log in

View Full Version : VW 25H Fun Cup


Nicki_Mks
17-06-2004, 19:35
Wie gaat? Dit jaar met gastoptreden van de Formule France en... <a href="http://www.vwfuncup.com">gratis</a>!

Grtz,

Nicki

Maarten
17-06-2004, 20:12
Jeudi 08.07
Installation dans les paddocks à partir de 08h00

Essais libres payants
15.00 - 18.00 h./u. VW Fun Cup (370 euro TVAC) (180’)


Vendredi 09.07
7.00 - 07.45 h./u. Contrôle administratif Monoposto
07.00 - 08.30 h./u. Contrôle administratif BTCS
08.00 - 08.45 h./u. Contrôle administratif pour les pilotes Uniroyalallemands, français, italiens, hollandais et anglais

08.00 - 09.15 h./u. Contrôle administratif Formule France
08.45 - 12.00 h./u. Contrôle administratif VW Fun Cup

07.00 - 09.30 h./u. Contrôle technique BTCS
08.00 - 12.00 h./u. Contrôle technique VW Fun Cup selon timing en annexe
14.30 - 18.15 h./u. Contrôle technique VW Fun Cup selon timing en annexe
20.00 - 21.00 h./u. Contrôle technique VW Fun Cup des voitures à représenter

10.00 - 11.15 h./u. Cours théoriques et briefingpour les pilotes des voitures incentives


Briefings
08.00 h./u. Monoposto
08.45 h./u. BTCS
09.30 h./u. Formule France
10.15 h./u. VW Fun Cup pilotes italiens, anglais et hollandais
11.15 h./u. VW Fun Cup pilotes belges, français

09.00 - 09.30 h./u. Monoposto Qualifications 1 (30’)
09.45 - 10.30 h./u. BTCS Qualifications 1 (45’)
10.45 - 11.15 h./u. Formule France Qualifications 1 (30’)
11.30 - 12.30 h./u. Pilotes voitures incentives Cours pratiques (60’)
12.45 - 14.15 h./u. VW Fun Cup Qualifications (90’)
14.30 - 15.00 h./u. Monoposto Qualifications 2 (30’)
15.15 - 15.45 h./u. Formule France Qualifications 2 (30’)
16.00 - 16.45 h./u. BTCS Qualifications 2 (45’)
17.00 - 18.30 h./u. VW Fun Cup Essais libres (90’)


Samedi 10.07
09.00 - 09.30 h./u. VW Fun Cup Warm up (30’)
10.00 - 11.00 h./u. BTCS Course 1 (60’)
11.30 - 12.00 h./u. Monoposto Course (30’)
12.30 - 13.15 h./u. Formule France Course (45’)
13.45 - 14.45 h./u. BTCS Course 2 (60’)
14.50 h./u. VW Fun Cup Début procédure
16.00 h./u. VW Fun Cup Départ


Dimanche 11.07
17.00 h./u. VW Fun Cup Arrivée


Contrôle Technique VW Fun Cup vendredi 09 juillet
08.00 - 10.00 h./u. Numéro 1 à 40
10.00 - 12.00 h./u. Numéro 41 à 71
14.30 - 16.30 h./u. Numéro 72 à 91
16.30 - 18.15 h./u. Numéro 92 à ………….
20.00 - 21.00 h./u. Contrôle technique VW Fun Cup des voitures à représenter

Pascal
10-07-2004, 21:33
Iemand enig idee hoe het er staat of een link naar live timing ???

C U

Bart.Vandecavey
10-07-2004, 22:36
Staat er niks op RIS?

Bart.Vandecavey
10-07-2004, 22:53
Originally posted by Pascal
Iemand enig idee hoe het er staat of een link naar live timing ???

C U
Tussenstand na 5 uren

1. Bouvy-Jussy-Mollekens-Morlet (Impact Racing) 82 ronden
2. Talpe-Talpe-Lhoest (Loco) op 15.691
3. Dewulf-Mathieu-Theeuws-Van Canneyt (Bergdorff-Optometrix) op 30.060
4. Dubois-Dubois-Delcour-De Keijser (Dub’s Team) op 42.737
5. De Cock-De Keijser-Verhoeven-Colman (MTE-Breitling) op 58.569
6. Rose-Clough-Harris (JPR Motorsport) op 1.0.564
7. Appercé-Denis-Godart-Mansy (Fun Passion) op 2.47.006
8. André-Galand-De Vits-Bouche (Bean’s Project) 2.55.823
9. Fortemps-Mosbeux-Pecoraro-Capocci (Colson) 2.57.225
10. Scholzen-Scholzen-Scheiff-Haugg-Toussaint (Scholzen Racing) op 3.03.786
Bron: Racingworld.be (http://www.racingworld.be)

laurent
10-07-2004, 23:27
En de Maarten? :-)

Maarten
12-07-2004, 18:06
13de na 25uren
stom dat ons vader een beetje té snel reed in het begin van de pitstraat, nog voor de benzinepompen is hij geflitst en de sanctie was niet mild : één ronde straf werd erbij geteld of beter afgetrokken! daardoor 13de en dus niet in de top 10, maar wel een 3de plek in de light. Zonder die extra ronde zat een 2de plaats er in, maar we mogen tevreden zijn want niet veel schade, alleen een paar pippo's die in mijn poep hebben gezeten en daardoor kunnen we de achterkap herstellen en weer een stuk spuiten! Dat model van mexx op de achterkant heeft ze té veel afgeleid zeker ;)

AlainH
12-07-2004, 23:00
Is er ergens een volledige uitslag te vinden ?
Ik vind enkel de top 20... :)

Maarten
13-07-2004, 00:31
die zal één van de dagen wel op www.vwfuncup.com komen
of anders op www.perdieus.com

ik ben de uitslag na de race vergeten af te halen op het secretariaat, vermoeidheid waarschijnlijk!

Nicki_Mks
14-07-2004, 17:00
Vraagje voor Maarten: hoe zit dat met die manche op Zolder in oktober? Ik vind nergens iets over een evenement op die dag terug...

Maarten
14-07-2004, 23:46
die manche gaat door één van de laatste weken van oktober, op de voorlaatste zaterdag als ik me niet vergis

dat is zoals ieder jaar op één dag te doen

voor de liefhebbers:

wij rijden 8 en 9 augustus op de nurburgring, zondag de achtste is er een demo wedstrijd van de fun cup van een half uur met één piloot van elk team, nadat er achter alain prost drie ronden wordt gereden beginnen de fun cups volgens startorde van europees kampioenschap aan een race van dertig minuten zonder training, maandag is er dan een vier uren race met training en kwalificatie. Die zondag moet er iets met historics zijn en voor een veertigduizendtal toeschouwers dus die demo wedstrijd, ik zie er al naar uit ...

Maarten
15-07-2004, 15:32
het raceverslag van perdieus motorsport

Zoals ieder jaar nam Perdieus Motorsport weer deel aan de 25uren VW Fun Cup. Het tweede jaar op rij werden twee wagens ingezet. Op de éénzitter reed de ganse familie, zonen Pieter en Maarten Perdieus werden bijgestaan door hun vader Marc, op de tweezitter reden gelegenheidspiloten Raf Bleeckx, Paul Grutman en Ivan Hopchet. Beide wagens gingen van start met een podiumplaats in respectievelijk de Light klasse voor de éénzitter en de Bi-place-klasse voor de tweezitter.

De trainingen en kwalificaties verliepen voor beide wagens vlekkeloos. Maarten realiseerde in de natte omstandigheden een 30ste tijd op een kleine 120 éénzitter Fun Cups, en Raf Bleeckx zette de 7de tijd neer op 16 ingeschreven biplace Fun Cups.

De taktiek voor beide wagens was duidelijk. Met zoveel wagens aan de start was het zaak geen brokken te rijden, een braaf tempo aan te houden en zo zou een goed resultaat moeten volgen. Maarten nam de start op de éénzitter en reed na de start naar de 22ste plaats op een paar ronden tijd, maar toen de baan droger begon te worden bleef hij een strak tempo aanhouden terwijl vele andere fun cups hun tempo verhoogden. Er werden meer risico's genomen en er begonnen zich regelmatig crashes voor te doen, zo ook vlak voor Maarten na de pif paf bochten combinatie. Om deze crash te ontwijken moest Maarten zwaar in de remmen, een té late reactie van een achterligger had een zware tik bij Maarten tot gevolg die evenwel alleen maar carosserie schade aanbracht zodat Maarten zijn tempo kon blijven behouden, met als gevolg dat hij rond de 25ste plaats binnen kwam na anderhalf uur rijden. Pieter nam dan over en voerde net als vader Marc de taktiek verder uit door een tempo te rijden waarbij de auto gespaard werd. Voor de nacht werd overschakeld op dubbele relais, wat de andere piloten de kans gaf om een beetje bij te slapen. Er mag maximaal drie uur aan één stuk gereden worden en dit paste Perdieus Motorsport dan ook ten volle toe. Tegen de ochtend aan waren de race-omstandigheden optimaal zodat de tijden lichtjes daalden en het tempo dus omhoog kon zonder de auto te moeten forceren. Vader Marc reed in zijn laatste stint nog voor de tankzone iets té snel in de pitlane waardoor er een ronde straftijd op het conto van wagen nummer 32 kwam. De hoop op een tweede plaats in de light klasse vervloog met deze sanctie ondanks een felle eindsprint van de zonen Perdieus. Het resultaat was een 13de stek algemeen en 3de plaats in de light klasse. Geen schade gereden, afgezien van de tik op de achterkap, met andere woorden een positieve balans.

De biplace kende een vlekkeloze start met Paul Grutman aan het stuur. In het begin van de race werd geopteerd voor stints van 40 minuten per passagier. Raf nam over van Paul, waarna Ivan hetzelfde deed na uren race. De biplace ging de nacht in op een tweede plaats in haar klasse. Ook hier werd overgeschakeld op dubbele stints. Voor Paul en Raf verliepen deze perfect, maar Ivan maakte omstreeks drie uur in de nacht een inschattingsfout waardoor hij crashte met een andere deelnemer. In totaal een 50tal minuten verloren (reparatie incluis) en teruggevallen naar de vierde stek in de biplace klasse. De achterstand op de eerste drie was iets té groot geworden, maar de voorsprong op de vijfde in de klasse was dan weer groot genoeg om de 25uren op een risicoloos tempo te voltooien. Verder deden zich geen problemen meer voor en werd deze race voor de biplace dan ook afgesloten op de vierde plaats in haar klasse. Ook hier een positieve balans op de crash in de nacht na!


foto's vind je hierboven en op de site www.perdieus.com
die zal in de loop van de week verder worden geupdate, maar ik heb nog niet alle foto's binnen gekregen

schumivill
17-07-2004, 01:40
Originally posted by Maarten
die manche gaat door één van de laatste weken van oktober, op de voorlaatste zaterdag als ik me niet vergis

dat is zoals ieder jaar op één dag te doen

voor de liefhebbers:

wij rijden 8 en 9 augustus op de nurburgring, zondag de achtste is er een demo wedstrijd van de fun cup van een half uur met één piloot van elk team, nadat er achter alain prost drie ronden wordt gereden beginnen de fun cups volgens startorde van europees kampioenschap aan een race van dertig minuten zonder training, maandag is er dan een vier uren race met training en kwalificatie. Die zondag moet er iets met historics zijn en voor een veertigduizendtal toeschouwers dus die demo wedstrijd, ik zie er al naar uit ...

Ben dan in verlof,aangezien er toch geen grote reis gepland staat kan het zijn dat ik eens afkom,mits mooi weer,en met de tent,er zal daar wel een camping zijn zeker? Ook om eens het circuit te bekijken en de rijduur,om eventueel eens naar de GP te gaan in de toekomst.

Maarten
26-07-2004, 23:48
dat zou tof zijn alain

ik ben van plan om dringend eens op de playstation te gaan spelen van mijn broeder, want dat circuit ken ik nog niet en om dan een demo te rijden ... djeezes, zonder te oefenen

soit we wijken af

resultaten en video's van de 25uren staan online op www.vwfuncup.com

wij staan blijkbaar 2de in de light met een race minder gereden, dat belooft
ook de biplace staat met een race minder derde in haar categorie

kan er iemand aan de puntentelling uit in de light klasse? heel eigenaardig

Bart
27-07-2004, 08:23
Originally posted by Maarten
kan er iemand aan de puntentelling uit in de light klasse? heel eigenaardig

inderdaad... normaal gezien puntentelling bij light als volgt: 50-46-44-43-42-41-40-39-38-37-36-35-34-33-32-...

ipv de plaats in de light klasse te gebruiken, gebruiken ze precies de positie in het algemeen klassement om die punten toe te kennen! (na 25h => de helft van de dubbele punten = normale punten)

Loco 2e algemeen (1e light) => 46 ipv 50 ptn na 25h
Trébuchet 11e algemeen (2e light) => 36 ptn ipv 46
Perdieus 13e algemeen (3e light) => 34 ptn ipv 44
Flying Car 27e algemeen (4e light) => 20 ptn ipv 43

in de voorgaande wedstrijden scoorde immers ook niemand 50ptn... toch wel een rare manier van tellen!
(de kolommen zijn precies ook niet breed genoeg om de halve punten te tonen, behalve als het getal < 10)

Maarten
27-07-2004, 12:09
dat dacht ik ook al bart, thx
wel raar dat daar nooit een info/breefing over is gekomen
wij hebben ons toegespits op de light maar blijkbaar heeft dat geen zin, wij zaten er niet om verveeld om een plaats te verliezen terwijl we onze positie in de light konden behouden, blijkbaar moeten we nu voor algemeen ook gaan om een goede light positie te hebben, dit kan in ons voordeel maar evenzeer in ons nadeel uitdraaien me dunkt!

Bart
28-07-2004, 18:47
bij het algemene klassement hebben ze blijkbaar nog niet de moeite gedaan om de schrapresultaten (enkel het beste resultaat van de niet verplichte wedstrijden telt mee) eraf te trekken. Concreet betekent dit dat momenteel enkel het beste resultaat van Dijon / Magione telt mee.

tussenstand volgens site:

1 BG Racing - Quick 339,5
2 Dub's Team 337
3 Colson Racing 327
4 Ultra Team 315
5 Scholzen Racing 300,5
6 Home Maintenance 296,5
7 LO Racing 294

werkelijke tussenstand:

1 BG Racing - Quick 339,5 - 9 = 330,5
2 Scholzen Racing 300,5
3 Home Maintenance 296,5
4 LO Racing 294
5 Dub's Team 337 - 44 = 293
... Colson Racing 327 - 63 = 264
... Ultra Team 315 - 59 = 256