PDA

View Full Version : BTCS te Spa - 10 juli: Press Release Sylvie Delcour


Mistery
26-06-2004, 08:19
Sylvie Delcour op puntenjacht.

Tijdens het weekend van 10 en 11 juli 2004 staat de vierde confrontatie voor het BTCS kampioenschap op de kalender. Deze zal plaats vinden in het kader van de 25U Fun Cup, net als BTCS een organisatie van PRC Group. Tijdens de eerste twee BTCS weekends scoorde Sylvie Delcour een pak punten, maar bij de 12U van Spa liep het eventjes fout en keerden Sylvie en haar teamgenoten puntenloos naar huis. Nu luidt de opdracht: punten pakken, want een top drie plaats in het kampioenschap is nog steeds niet verloren…

Het BTCS seizoen begon met een dubbele zege voor Sylvie Delcour en haar teamgenoot David Loix. Tijdens de Paastrofee gaven ze met hun BMW M3 Silhouette tot twee maal toe het hele veld het nakijken. Meteen een bevestiging dat Sylvie ook in een andere wagen dan een VW Fun Cup als vrouw “haar mannetje kon staan”. En ook in Dijon kon Sylvie goed scoren. Maar tijdens de 12u durende uithoudingswedstrijd te Spa liep het al tijdens de eerste ronde fout bij een duel met de Audi A4 Light. “Er was iets met de tandheugel van de stuurinrichting en met het differentieel”, zucht een trieste Sylvie Delcour die maar niet kan begrijpen hoe het ongeval gebeurde. “Raakten de twee auto’s elkaar? Kwam er ergens iets los? Onmogelijk te zeggen. Ik ben teleurgesteld dat ik zo vlug heb moeten opgeven maar tegelijkertijd opgelucht dat er met mij niets ernstig gebeurd is.”

Dit alles is achter de rug en tijdens het vierde wedstrijdweekend staan er opnieuw twee manches op het programma. Voor de dame uit Visé en haar teamgenoot David Loix is er maar één opdracht: zoveel mogelijk punten scoren, liefst met een overwinning er bovenop. Maar vanzelfsprekend ligt ook de concurrentie op vinkenslag. Sylvie Delcour:” Natuurlijk zijn we super gemotiveerd om punten te scoren. Een mooie plaats in het kampioenschap is nog niet verloren, ondanks de tegenslagen die we kenden. David Loix en ikzelf zullen strijden voor wat we waard zijn. Onze ambitie is zeer duidelijk: de volgende manches winnen en zo hoog mogelijk scoren in het kampioenschap. En dat we kunnen winnen, weten we. Tijdens het eerste BTCS weekend hebben we dat bewezen.”

Naast haar programma in BTCS zal Sylvie Delcour ook aantreden tijdens de 25U Fun Cup. “Klopt als een bus”, zegt Sylvie. “Maar deze keer kom ik uit in een VW bi-place. Niet te vergelijken met de vorige jaren. Toen streden we met The Rain Tire Ladies volop voor de overwinning, nu is het ontspanning voor mij. Maar dat neemt niet weg dat ik mijn passagiers een onvergetelijke ervaring zal laten opdoen.”
En ook de FIA GT 24 Uren van Spa-Francorchamps spreken Sylvie aan. Vorig jaar zette ze er het orgelpunt van een prachtig seizoen door met een Porsche 996 GT3 Supercup haar klasse te winnen. Bovendien finishte ze als twaalfde algemeen tussen de FIA GT toppers. “Dit jaar wil ik nog beter doen”, zegt Delcour. “Ik hoop te kunnen deelnemen met een krachtiger wagen, om zo binnen de top tien algemeen te kunnen eindigen. Indien een deelname aan de 24 Uren van Spa-Francorchamps niet zou doorgaan, viseer ik mij op de 1000Km van Spa.”