View Full Version : LMES 1000 KM Nürburgring
De eerste tijden van kwalificatie 1 sijpelen binnen van de doorweekte Nürburgring.
1: Audi UK 1:47.009
2: Audi Team Goh 1:48.404
3: Audi UK 1:48.891
12: Ferrari 575 GTC Hezemans Mike , Deletraz Jean Denis 1:59.437 (2e in klasse)
16: Chrysler Viper -GTS-R Kumpen Anthony, Halliday David, Besson Bruno 2:01.876 (3e in klasse)
19: Pilbeam - Nissan Leroch Jean Francois, Haesebrouck Philippe, Hahn Frank 2:03.639
23: Ferrari 575 GTC Biagi Thomas, Sullivan Danny, Bosch John 2:05.157
28: Porsche GT3-RS Khan Ian, Heydens Michel 2:07.355
39: Porsche GT3-RS Ickx Vanina , Daniels Paul, Rabinau Thierry 2:39.695
Er zijn maar 40 deelnemers ;) Een of andere support race komt met 60 kisten op de baan :D
Lijkt een topweekend te worden, mijn favoriet die een 16e tijd neerzet. Gaat dit weekend trouwens een weekend worden met veel filmrollekes (fototoestel :D). Maar zijn hier nog mensen die dit weekend afzakken naar de Ring ? Ik blijf in een leuk hotel slapen (kijk hier (http://www.ep-immobilien.de/images/nuerburgringcols2.jpg) maar eens, dan snap je waarom ;) )
Originally posted by fiagt
Ik blijf in een leuk hotel slapen (kijk hier (http://www.ep-immobilien.de/images/nuerburgringcols2.jpg) maar eens, dan snap je waarom ;) )
Je zult als nietsvermoedende toerist in dit hotel hebben geboekt om van een "rustig" weekendje Eiffel te hebben. :D
Wow, schock voor Audi...............sinds 5 jaar staan ze niet op pole voor een wedstrijd waar de R8 aan deelneemt. Tijdens de tweede kwalificatiesessie heeft de DBA 03S - ZYTEK de pole gepakt :eek:
Originally posted by Marshal
Wow, schock voor Audi...............sinds 5 jaar staan ze niet op pole voor een wedstrijd waar de R8 aan deelneemt. Tijdens de tweede kwalificatiesessie heeft de DBA 03S - ZYTEK de pole gepakt :eek:
vorige week stond in Mid-Ohio ook geen Audi R8 op pole, hoor. toen was het de Dyson MG...
Als ze aan dit tempo blijven rijden dan gaan we de 1000 km niet halen. Het zal ongeveer de 985 km van de Nürburgring worden :D Het is of 1000 km of maximaal 6 uur..........het zal dus 6 uur worden.
Enkele Belgen zullen de 1000 km ook niet halen, de Viper van Force One Racing (o.a Kumpen) staat helemaal onderaan de lijst. Een plekje hoger staat de Pilbeam van Hahn........gezien het grote aantal ronden achterstand lijken me die in de pits te staan of ergens langs de baan.
Bart.Vandecavey
03-07-2004, 20:05
Originally posted by Marshal
Enkele Belgen zullen de 1000 km ook niet halen, de Viper van Force One Racing (o.a Kumpen) staat helemaal onderaan de lijst. Een plekje hoger staat de Pilbeam van Hahn........gezien het grote aantal ronden achterstand lijken me die in de pits te staan of ergens langs de baan.
Kumpen had beter zijn Belcar-Viper ingeschreven... :p
Toch weer een Audi zege..............had iemand anders verwacht?
Uitslag na 6 uur / 926 KM:
1 Audi UK Kaffer / McNisch
2 Audi UK Davies / Herbert
3 DBA Zytek Minassian / Campell Walter
4 Audi Team Goh Ara / Capello
11 Ferrari 575 GTC Bosch
21 Ferrari 575 GTC Hezemans
28 Pilbeam Nissan Frank Hahn
29 Porsche GT3 RS Heydens
31 Porsche GT3 RS Ickx
39 Chrysler Viper Kumpen
Geen beste uitslag voor onze landgenoten.
gwyllion
04-07-2004, 11:49
Originally posted by Marshal
Wow, schock voor Audi...............sinds 5 jaar staan ze niet op pole voor een wedstrijd waar de R8 aan deelneemt. Tijdens de tweede kwalificatiesessie heeft de DBA 03S - ZYTEK de pole gepakt :eek:
In ALMS zijn dit jaar en vorig jaar de Dyson machines wel eens vanop pole gestart.
Het is ondertussen al wel duidelijk dat er nu wel wagens bestaan die sneller dan de Audi R8 zijn in 1 rondje. Over een volledige race echter niet door combinatie van extreme betrouwbaarheid en lager verbruik dankzij FSI.
gwyllion
04-07-2004, 11:52
Team Goh heeft voor de eerste keer last gehad van de nieuwe reglementering.
Ophanging achteraan was beschadigd (voor aanrijding met GT wagen) en ze mochten de achterkant niet in zijn geheel vervangen (nieuwe regels). Hierdoor hebben ze 10 rondjes achterstand opgelopen op de winnende Audi. Vroeger hadden ze slechts 3 minuutjes verloren.
Behalve de LMES rijden ook de Classics..............heel wat paddock vragen rijden daar mee ;)
Op GT-eins.de hebben ze daar een mooie pagina aan gewijd, klik hier (http://www.gt-eins.de/Bilder/CER04/cer04.html)
Originally posted by Marshal
Behalve de LMES rijden ook de Classics..............heel wat paddock vragen rijden daar mee ;)
Op GT-eins.de hebben ze daar een mooie pagina aan gewijd, klik hier (http://www.gt-eins.de/Bilder/CER04/cer04.html)
Yep, 'k heb gisteren gestaan bij 2 Porsche 917's en een Lola T70. Echt prachtig om die oude machines te zien racen.
Originally posted by gwyllion
In ALMS zijn dit jaar en vorig jaar de Dyson machines wel eens vanop pole gestart.
Het is ondertussen al wel duidelijk dat er nu wel wagens bestaan die sneller dan de Audi R8 zijn in 1 rondje. Over een volledige race echter niet door combinatie van extreme betrouwbaarheid en lager verbruik dankzij FSI.
Als Minassian niet de fout had gemaakt in de eerste bocht waardoor hij uit het grind moet getrokken worden door een tractor dan had hij wel degelijk kunnen winnen !
gwyllion
05-07-2004, 11:39
Originally posted by A.J.
Als Minassian niet de fout had gemaakt in de eerste bocht waardoor hij uit het grind moet getrokken worden door een tractor dan had hij wel degelijk kunnen winnen !
Bwa, Kaffer heeft met de winnende Audi ook een bezoekje gedaan aan de grindbak. Gevolg hiervan was een trage lekke band, waardoor ze ongeveer een rondje verloren hebben.
Was dit niet gebeurd, dan hadden Kaffer/McNish misschien een ronde voorsprong gehad op de tweede Audi ... Had dit gebeurd en was dat gebeurd, daar ben je niks mee. Had de DBA-Zytek eerst gelegen, dan hadden de Audis misschien nog een stuk harder gepusht ... Wie zal het weten.
iemand dit opgemerkt ? :D
http://www.motorsport.com/photos/lmes/2004/nur/lmes-2004-nur-tm-0121.jpg
Zytek kreeg ineens een platte band na de eerste rechts. Daardoor ging Minassian van de baan en in het grind. Allé dat zagen wij toch in de herhaling op tv in onze loge ;)
Originally posted by Scapa
Zytek kreeg ineens een platte band na de eerste rechts. Daardoor ging Minassian van de baan en in het grind. Allé dat zagen wij toch in de herhaling op tv in onze loge ;)
Klopt, wij zaten in de Mercedestribune en stelden dit idd vast... Zonder herhaling ;)
C U
Originally posted by Scapa
Zytek kreeg ineens een platte band na de eerste rechts. Daardoor ging Minassian van de baan en in het grind. Allé dat zagen wij toch in de herhaling op tv in onze loge ;)
Ben daar ook effe in die loge geweest. Redelijk indukwekkend en proper... Zou wel leuk zijn om van daaruit de F1 eens te volgen :)
Originally posted by Pascal
Klopt, wij zaten in de Mercedestribune en stelden dit idd vast... Zonder herhaling ;)
C U
Wij waren een pitstop aan het volgen toen het gebeurde, daarmee dat we de herhaling nodig hadden ;)
@ Kulgan: Welke loge bedoel jij? Wij zaten in de Michelin loge, juist boven de box van Larbre. Mooi zicht van daaruit.
@ Scapa, diene ja... We mochten daar iets gaan drinken van een van jullie patrons (severich) omdat een van de teamleden een sleutel gevonden had...
Ahzo :) Was inderdaad wel de moeite. Wij hebben er wel meer als ene gedronken daar :D
Originally posted by Scapa
Ahzo :) Was inderdaad wel de moeite. Wij hebben er wel meer als ene gedronken daar :D
Hoeveel sleutels hebt gij dan wel gevonden??? :D
jan
Originally posted by jan
Hoeveel sleutels hebt gij dan wel gevonden??? :D
jan
Ene, maar ik pakte die dan altijd stiekem terug en vertelde dat ik nog een sleutel had gevonden :D
:D :D :D
moet ik onthouden voor de volgende keer ...
Originally posted by gwyllion
Ophanging achteraan was beschadigd (door aanrijding met GT wagen).
Eigenlijk kon de GOH Audi niet meer verliezen. Maar toen hij zij aan zij met een Porsche de eerste rechtse indook (die zeer nat lag), ging de Porsche veel te snel op het gas en torpedeerde werkelijk het linkerachterwiel van de Audi nr 5. Niet dat het met opzet was of zo, maar de piloot van de Porsche ging toch wel serieus in de fout met de gekende gevolgen...
Waarom kon dit nu niet in Le Mans gebeuren? Dan was Ickx nog steeds alleen recordhouder :D :D :D
Originally posted by Sennake
Waarom kon dit nu niet in Le Mans gebeuren? Dan was Ickx nog steeds alleen recordhouder :D :D :D
Daar is het in principe ook halvelings gebeurd hé. De leider in GTS is daar met de toenmalige leider in LMP 1, zijnde de Audi UK nr. 88 in een onzachte aanraking gekomen waardoor de Goh met het been kon gaan lopen. Da's natuurlijk maar een van de vele incidenten die zich dit jaar tussen de koplopers hebben voorgedaan. Je mag niet vergeten dat de Goh in Le Mans reeds in de tweede ronde de gravelbak aan de Dunlop chicane heeft opgezocht en slechts met behulp van de grote Manitou weer op het goede spoor kon gezet worden. Het weze duidelijk, in Le Mans heeft dit jaar geen enkele Audi een probleemloze 24 uur gekend.
Ze hadden Kristensen beter in die Deense Lister gestoken, dan was Ickx nog steeds alleen recordhouder :D :D :D
jan
gwyllion
06-07-2004, 19:21
Kristensen geeft zelf toe dat hij een lucky bastard is ;)
Eindelijk tijd gehad om de foto's af te ronden. Ze staan hier: http://www.planetlemans.com/index.php?option=com_gallery&Itemid=86
Hopelijk gaat Spa wat sneller...
Die Dallara in de regen bij zonsondergang ( :confused: ) is een pracht van een foto, maar zoiets zijn we inmiddels van jullie gewend ;)
jan
Originally posted by jan
Die Dallara in de regen bij zonsondergang ( :confused: ) is een pracht van een foto, maar zoiets zijn we inmiddels van jullie gewend ;)
jan
Thanks :)
Originally posted by gwyllion
Kristensen geeft zelf toe dat hij een lucky bastard is ;)
Daar zitten echt een paar indrukwekkende fotos tussen ... sie Saleen met rook en gloeiende remschijven ...
Met wat voor toestel werk je en welke lens?
Groeten,
Jochen
Originally posted by Jochie
Daar zitten echt een paar indrukwekkende fotos tussen ... sie Saleen met rook en gloeiende remschijven ...
Met wat voor toestel werk je en welke lens?
Groeten,
Jochen
Jochen -- Dank die Saleen is inderdaad mooi geworden! Ik heb veel met een 10D geschoten maar ben sinds kort in het bezit van een 1D. Vrijwel al m'n foto's zijn met een 'oude' 70-200 genomen en bovendien van achter het hek.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.