Log in

View Full Version : Eifelrennen, trainingen en race


Mark
02-07-2004, 20:27
De tijden van de eerst kwalificatie sessie druppelen binnen:

1 GLPK (Kumpen/Longin) Viper
2 SRT Corvette (Goossens / Lamot) + 0.442
2 PSI Porsche 996 (van Sande/ Palttala)
4 Schnitzer BMW M3 GTR (Stuck/Garcia)

6 AD Sport Porsche 996 Biturbo (Menten/Verbergt)

8 RTM Porsche 996 Biturbo (Van de Haterd)

28 Speedlover Porsche 996 GT3 (Verhoeven)

bron: autosport.nl

Marnik
02-07-2004, 20:27
De eerste kwalificatie is achter de rug
1 Kumpen- Longin
2 Goosens- Lamot
3 Patalla - Van Sande
4 Garcia - Stuck
5 Vosse -Bovy
6 Menten
7 kuismanen
8 Cauberghs
9 Wouters
10 Maes

SRT heeft lang de pole gehad tot de laatste ronde.

mse
02-07-2004, 20:33
de BMW van MSE 41 ste tijd veel klachten over onderstuur.
de mondeo in de vrije training motor stuk. geen tijd gezet.
Herstellingen zijn nog bezig en zullen deze avond afgerond zijn.
Morgen om 8h30 tweede kwalif.

Mark
02-07-2004, 20:36
LMES eat your hart out...........er vanuitgaande dat zowel LMES GT & GTS en Belcar GTA & GTB op een vergelijkbare droge baan hebben gereden.

Voorlopige pole Belcar: 1.56.499 GLPK Viper

Voorlopige pole LMES klasse GTS : 1:58.139 Saleen S7R

Nicki_Mks
02-07-2004, 21:05
Originally posted by Marshal
LMES eat your hart out...........er vanuitgaande dat zowel LMES GT & GTS en Belcar GTA & GTB op een vergelijkbare droge baan hebben gereden.

Voorlopige pole Belcar: 1.56.499 GLPK Viper

Voorlopige pole LMES klasse GTS : 1:58.139 Saleen S7R

Woohoo :applaus:

mse
02-07-2004, 21:37
zal na de echte kwalif wel anders zijn

Integra
03-07-2004, 07:39
Dikke bullshit. Uwe Alzen rijdt gewoon van belcar auto's WEG.

Bart.Vandecavey
03-07-2004, 10:11
Weet jullie ergens waar ik dat kan volgen?

Nicki_Mks
03-07-2004, 11:38
De Audi's staan nu op 1:47 :(

<a href="http://www.lmes.net">LMES site</a>

Mark
03-07-2004, 12:10
Originally posted by Integra
Dikke bullshit. Uwe Alzen rijdt gewoon van belcar auto's WEG.

De tijden laten toch duidelijk een ander beeld zien, trouwens je taalgebruik zou wel iets subtieler mogen zijn.

Daar denkt Kumpen toch anders over ;)
Kumpen: "In mijn ultieme ronde nog de pole pakken is natuurlijk zeer leuk. De wagen is perfect in balans en de omloop ligt ons. Onze tijd is bovendien niet alleen de snelste van het Belcar veld, maar we zouden ook schitteren in de LMES-serie, wat toch een referentie is."

Originally posted by Nicki_Mks
De Audi's staan nu op 1:47 :(


S.v.p. wel de juiste klassen met elkaar vergelijken...............

Nicki_Mks
03-07-2004, 12:14
Originally posted by Marshal
S.v.p. wel de juiste klassen met elkaar vergelijken...............

Ik weet het, maar 10s is toch veel eh...

Mark
03-07-2004, 12:44
De tweede kwalificatie van de LMES zit erop............wederom komt de Saleen van Bartels/Alzen niet aan de pole-tijd van GLPK. De top van de GTA divisie zou moeiteloos meekunnen in de LMES. In GTB wordt het wat moeilijker om te vergelijken, er rijdt nog geen RSR rond in de Belcar.........

Integra
03-07-2004, 22:25
Originally posted by Marshal
De tijden laten toch duidelijk een ander beeld zien, trouwens je taalgebruik zou wel iets subtieler mogen zijn.

Daar denkt Kumpen toch anders over ;)




S.v.p. wel de juiste klassen met elkaar vergelijken...............
Dat hij zich maar bezig houdt met z'n Force One Viper, want hij ligt er nogmaals uit ...

RX-7 freakske
04-07-2004, 01:36
Waar kan ik ergens morgen de tijden van de race volgen met indien mogelijk ook de top vijf in iedere klassen?

Megane
04-07-2004, 09:33
Originally posted by Nicki_Mks
Ik weet het, maar 10s is toch veel eh...

Een F1 rijdt ook nog eens 16sec. sneller das ook niet niks, terwijl zo een auditje ook wel F1 specificaties heeft.

Een beetje serieus blijven hé, appelen met appelen vergelijken. :no:

gwyllion
04-07-2004, 12:03
Sorry, maar deze vergelijking van LMES en Belcar GT wagens slaat nergens op! Ooit al van een technisch reglement gehoord? Zijn deze dezelfde? Er is al een heel verschil tussen het ACO 24LM/LMES + ALMS en FIA GT reglement (restrictor en spoilerafmetingen), met gevolgen in rondetijden, dus die van Belcar en LMES zullen echt wel niet dezelfde zijn.

Integra
04-07-2004, 13:31
Originally posted by gwyllion
Sorry, maar deze vergelijking van LMES en Belcar GT wagens slaat nergens op! Ooit al van een technisch reglement gehoord? Zijn deze dezelfde? Er is al een heel verschil tussen het ACO 24LM/LMES + ALMS en FIA GT reglement (restrictor en spoilerafmetingen), met gevolgen in rondetijden, dus die van Belcar en LMES zullen echt wel niet dezelfde zijn.
Eindelijk iemand die de nagel op de kop slaat. 'k geef u voor 100 % gelijk. En wie zegt dat de weersomstandigheden volledig hetzelfde waren?

PorscheGT
04-07-2004, 15:25
weet iemand de stand misschien in de belcar?

Brecht
04-07-2004, 15:50
Originally posted by Marcosmeister
weet iemand de stand misschien in de belcar?

Ik zit met dezelfde vraag. Ik wil zo vlug mogelijk weten hoe het met het SRT Team gesteld is.

Greetzz.. Corvetteboy

Bart
04-07-2004, 15:56
Ik kreeg daarstraks van Werner hetvolgende berichtje: "Belcar eerste bocht: Paltalla en Corvette out."

PorscheGT
04-07-2004, 16:05
wie zou er gewonnen hebben? aangezien normaal nu de race gedaan is.. kan niemand eens sms'e met een correspondent in nurburg??:) bvb. mede-paddockers...

RX-7 freakske
04-07-2004, 16:14
Weet er iemand de volledige uitslag?

PorscheGT
04-07-2004, 16:23
schnitzer gewonnen heb ik gehoord...
de thiers-porsche de GTB...

Mark
04-07-2004, 17:01
1.Garcia-Stuck (BMW GTR)
2.Vosse-Bouvy (Porsche 996 GT2)
3.Kuismanen-Hasenbichler (Chrysler Viper GTS-R)
4.Menten-Verbergt (Porsche 996 Biturbo)
5.Wauters-Wauters (Porsche 996 Biturbo)
6.Maes-Verbist (Porsche 996 MR)
7.Kumpen-Longin (Chrysler Viper GTS-R)
8.Couwberghs-VD Haterd (Porsche 996 Biturbo)
9.Heydens-Khan (Porsche 996 RS)
10.Thiers-Thiers (Porsche 996 RS)

TA: Van Delm-Neyens (Ford Mondeo)
TB: Moore-Cox (BMW M3)
SIL: Muytjens-De Sordi (Ford Modeo)

Mr.Dallara
04-07-2004, 17:10
Wat was me dit voor een race!

- Lamot en Paltalla dachten de race te kunnen winnen in de eerste bocht... :rolleyes: :fight: (als ze ook zo "gek" gaan rijden met de 24uren... :rolleyes: )

- (communicatie) problemen bij GLPK, zorgen er (eindelijk) voor dat eens iemand anders belangrijke punten scoort! :) :crazy:

- G&A is helemaal niet te vinden in de top van het Tourisme veld.

- De machtige BMW van Kenis-Severich geeft op in z'n (voorlopig) laatste Belcar race :mad:

-En als top of the bill, Schnitzer leert gans het Belcar veld een mooi lesje ;), dit belooft voor de 24uren van Spa.

Mark
04-07-2004, 17:14
Originally posted by Mr.Dallara
-En als top of the bill, Schnitzer leert gans het Belcar veld een mooi lesje ;), dit belooft voor de 24uren van Spa.

Weet iemand met welke GTR BMW heeft deelgenomen? Een 2004 model zoals tijdens de 24 Uur van de Nürburgring..........of met een ouder 2001 model?

Daar schijnt nogal wat verschil in te zitten....

Mr.Dallara
04-07-2004, 17:15
Originally posted by Marshal
1.Garcia-Stuck (BMW GTR)
2.Vosse-Bouvy (Porsche 996 GT2)
3.Kuismanen-Hasenbichler (Chrysler Viper GTS-R)
4.Menten-Verbergt (Porsche 996 Biturbo)
5.Wauters-Wauters (Porsche 996 Biturbo)
6.Maes-Verbist (Porsche 996 MR)
7.Kumpen-Longin (Chrysler Viper GTS-R)
8.Couwberghs-VD Haterd (Porsche 996 Biturbo)
9.Heydens-Khan (Porsche 996 RS)
10.Thiers-Thiers (Porsche 996 RS)

TA: Van Delm-Neyens (Ford Mondeo)
TB: Moore-Cox (BMW M3)
SIL: Muytjens-De Sordi (Ford Modeo)

Mag ik er u op wijzen dat een bron vermelding wel het miste is wat je kan doen, als je hot info kopiert van website's! ;)

BRON --> RACINGWORLD.BE (http://WWW.RACINGWORLD.BE)

Bart
04-07-2004, 17:15
Originally posted by Marshal
10.Thiers-Thiers (Porsche 996 RS)

Ik krijg via Werner als 10e "Lefort" door... we zullen wel zien ;)

Mr.Dallara
04-07-2004, 17:17
Originally posted by Marshal
Weet iemand met welke GTR BMW heeft deelgenomen? Een 2004 model zoals tijdens de 24 Uur van de Nürburgring..........of met een ouder 2001 model?

Daar schijnt nogal wat verschil in te zitten....

De GTR die dit weekend heeft geraced leek als 2 druppels water dan die van de SER, volgend mij is het zelfs het zelfde chassi. (m.a.w. de wagen is een test wagen voor de 2004 wagen)

PorscheGT
04-07-2004, 17:23
heb toch de motor vanbinnen gezien.. en ook de cockpit .. er waren verschillen ten opzichte van de SER hoor.. ik kan ook mis zijn

Mark
04-07-2004, 17:23
Originally posted by Mr.Dallara
Mag ik er u op wijzen dat een bron vermelding wel het miste is wat je kan doen, als je hot info kopiert van website's! ;)


Zie PM, eerst de spelregels leren voordat je iets schrijft ;)

RX-7 freakske
04-07-2004, 17:45
Alvast bedankt voor de top 10! GO BOUVY!!!!!
Misschien al ergens een volledige eindstand?

Alvast hartelijk bedankt ;)

Mark
04-07-2004, 19:11
Een zeer uitgebreid verslag is hier te lezen. (http://www.gt-eins.de/Berichte2004/sonstige/belcar3.html) Een nadeel is wellicht dat het in het Duits is..............maar dat kunnen we de mensen van GT-Eins niet kwalijk nemen.

Nicki_Mks
04-07-2004, 19:35
Man man man, wat is dat toch met Lamot... :rolleyes:

Waarschijnlijk een domme vraag, maar is er al iets bekend over de BMW i.v.m. de 24 uren van Zolder?

Gilles
04-07-2004, 22:07
Originally posted by Mr.Dallara
Mag ik er u op wijzen dat een bron vermelding wel het miste is wat je kan doen, als je hot info kopiert van website's! ;)

BRON --> RACINGWORLD.BE (http://WWW.RACINGWORLD.BE)
Inderdaad, daar mag inderdaad wel de bron bij. Die uitslag komt duidelijk van Racingworld, omdat ik die typfout pas in de namiddag heb aangepast van de Ford "Modeo" ... Jullie geven het goede voorbeeld ... :( :confused:

Mark
04-07-2004, 22:14
Gilles, kijk jij ook even naar je PM ;)

Gilles
04-07-2004, 22:19
Ik ga daar geen reactie op geven, ik denk er het mijne van. Had van jou toch iets anders verwacht.

Achja, het zal aan mij liggen zeker? In ieder geval, doe zo voort en verlies nog veel forummers.

Mistery
04-07-2004, 22:20
Mannekes... effe dimmen...

Gilles
04-07-2004, 23:12
Die crash was een race-incident ... het kan iedereen overkomen.

nils
04-07-2004, 23:26
Ja maar het is zo dom dat het bij de start moet gebeuren de race duurt namelijk 2uur. tijd genoeg om iemand in te halen

laurent
05-07-2004, 00:29
T ging ni over inhalen van franz, t ging over pas afgesneden worden...

vinnie belcar
05-07-2004, 01:04
weet er iemand wat er met de ultimas is gebeurt

vinnie

laurent
05-07-2004, 02:12
Beiden uitgereden, op een gegeven moment leidde een van de Ultima's zelfs de GTB, maar de uiteindelijke plaats weet k niet.

Bart.Vandecavey
05-07-2004, 08:54
Eric was tweede in GTB...

Giovanni
05-07-2004, 15:43
Originally posted by Mr.Dallara
De GTR die dit weekend heeft geraced leek als 2 druppels water dan die van de SER, volgend mij is het zelfs het zelfde chassi.
Ik spreek er me niet over uit maar Charly heeft zelf een verdachte opmerking gegeven dat ze deze keer met nummer 25 rijden ...
Moeten we daar inderdaad uit begrijpen dat dit dezelfde wagen is met een ander nummer op of bedoelde hij dat ze deze keer met de wagen met nr. 25 rijden ???
Persoonlijk denk ik de eerste piste.
Ze zullen toch wel het één en ander aan die wagens moeten aanpassen hebben om in de Belcar te mogen rijden en waarom zou je het dan op 2 wagens doen als je het met 1 ook kan doen en gewoon een ander nummer opkleven.
Perfect toegestaan door de Belcar.
Het is het nummer dat scoort en niet de wagen.
Wel belachelijk dat ze in de Belcar komen rijden met een oude versie om zo de nieuwe versie in de 24 h. te mogen inzetten.

A.J.
05-07-2004, 17:37
deze wagen was de wagen die de 24u van de Nurburgring heeft gewonnen. De wagen waar ze in Spa mee reden was een ouder chassis dat ze na die race opgefrist hebben en waarmee ze tweede geworden zijn in de 24 uren.

Scapa
05-07-2004, 17:46
Volgens mijn bronnen niet AJ. Schnitzer heeft momenteel 3 GTR's: de twee die aan de 24u van de ring hebben deelgenomen en een testauto. Dit keer was het volgens iemand de mecano van Georg, die bij Schnitzer werkt, andermaal de testauto. Deze had ook niet de beruchte (warme lucht) uitlaat in de achterruit daarmee dat ik denk dat het wel eens kan kloppen ;)

Scapa
05-07-2004, 18:01
Originally posted by Mr.Dallara
Wat was me dit voor een race!

- Lamot en Paltalla dachten de race te kunnen winnen in de eerste bocht... :rolleyes: :fight: (als ze ook zo "gek" gaan rijden met de 24uren... :rolleyes: )

- (communicatie) problemen bij GLPK, zorgen er (eindelijk) voor dat eens iemand anders belangrijke punten scoort! :) :crazy:

- G&A is helemaal niet te vinden in de top van het Tourisme veld.

- De machtige BMW van Kenis-Severich geeft op in z'n (voorlopig) laatste Belcar race :mad:

-En als top of the bill, Schnitzer leert gans het Belcar veld een mooi lesje ;), dit belooft voor de 24uren van Spa.

Twee wagens hebben moeten opgeven. Bij de TB was de koppeling stuk (door de ritjes van de tent naar de boxen door het volk). Wat het probleem bij Guino betreft: ik dacht terug de gaskabel maar ik weet het niet zeker. Michael en Patrick hebben voor het eerst dit seizoen uitgereden. Door een te late en trage pitstop tijd verloren waardoor het resultaat wat tegen valt.

Thomaske
05-07-2004, 18:25
Beste Integra ik kan begrijpen dat je een Alzen fan bent maar je moet gewoon onder ogen zien dat GLPKs Viper en SRTs Corvette gewoon weg sneller zijn dan de Saleen van Alzen. Dit is helemaal geen BULL SHIT zoals jij 't zegt.

joost
05-07-2004, 18:55
heren,

probeer de discussie op nveau te houden. Je kan moeilijk beide zaken vergelijken. Enerzijds zijn de brides en aerodynamica beperkter in LMES dan in Belcar. Anderzijds zit je met een gewichtsverschil in het voordeel van LMES. Lees eerst beide reglementen, beide via het net consulteerbaar, en dan merk je ook zelf dat deze discussie zinloos is.

sportieve groeten,

Joost

Thomaske
05-07-2004, 19:13
Ok bedankt om ons te wijzen op deze discussie. Begrijp wat je wil zeggen en dat is dat je het gewoon niet met elkaar kan en mag vergelijken.

Vriendelijke groeten,
Thomas

Mark
05-07-2004, 20:04
Originally posted by Marshal
LMES eat your hart out...........

De reden waarom ik dit heb geschreven is gewoon om te laten zien dat Belcar niet hoeft onder te doen voor een aantal internationale series. Er mag toch wel eens gezegd worden dat iets goed is ;) Je mag je "eigen team" toch nog wel steunen?

Dat de genoemde divisies (Belcar GTA en LMES GTS) niet met elkaar te vergelijken zijn qua reglementen is duidelijk. Wat de een als voordeel heeft, is bij de ander een nadeel en omgekeerd uiteraard. Echter de twee klassen zijn ook geen water en vuur qua gelijkheid, eerder water met bruis en water zonder bruis ;)

gwyllion
05-07-2004, 21:02
Originally posted by Marshal

Dat de genoemde divisies (Belcar GTA en LMES GTS) niet met elkaar te vergelijken zijn qua reglementen is duidelijk. Wat de een als voordeel heeft, is bij de ander een nadeel en omgekeerd uiteraard. Echter de twee klassen zijn ook geen water en vuur qua gelijkheid, eerder water met bruis en water zonder bruis ;)
Ik ben eens snel het reglement van Belcar met dat van de ACO GTS klasse aan het vergelijken en zoals te verwachten zijn de belangrijkste verschillen afmeting van achtervleugel en diameter van restrictoren (en dus vermogen). Belcar wagens zijn duidelijk bevoordeeld.

Klasse GTA: GT-wagens van 3601-6000 cc en max. 8 cil.: 1100 kg;
GT-wagens van 3601-6000 cc en meer dan 8 cil.: 1250 kg;
GT-wagens van 6001-8000 cc: 1250 kg;

· Voor atmosferische motoren met meer dan 2 kleppen per cilinder en 1 restrictor
· Van 5001 cc tot 6000 cc 44,9 mm
· Van 6001 cc tot 7000 cc 47,1 mm
· Van 7001 cc tot 8000 cc 46,2 mm
· Voor atmosferische motoren met meer dan 2 kleppen per cilinder en 2 restrictoren
· Van 5001 cc tot 6000 cc 32,1 mm
· Van 6001 cc tot 7000 cc 33,7 mm
· Van 7001 cc tot 8000 cc 33,1 mm
· Voor atmosferische motoren met 2 kleppen per cilinder en 1 restrictor
· Van 5001 cc tot 6000 cc 46,4 mm
· Van 6001 cc tot 7000 cc 48,7 mm
· Van 7001 cc tot 8000 cc 47,7 mm
· Voor atmosferische motoren met 2 kleppen per cilinder en 2 restrictoren
· Van 5001 cc tot 6000 cc 33,1 mm
· Van 6001 cc tot 7000 cc 34,8 mm
· Van 7001 cc tot 8000 cc 34,1 mm


In het ACO staat een tabel waar de restrictor grootte bepaald wordt door de combinatie van gewicht en cilinderinhoud (om dus zo het vermogen per gewicht constant te houden). Het is een beetje moeilijk om de tabel te copy/pasten. Bekijk dus gewoon http://www.lemans.org/univers_sport/reglements/ressources/pdf/auto_2004/regl_lmgts_2004_gb.pdf (laatste blad)

Het eenvoudigste is om een 2 voorbeelden te vergelijken. Neem een Viper met zijn 8 liter V10 motor (2 kleppen per cilinder). Het Belcar reglement legt een minimum gewicht van 1250 kg op en een restrictor van 47,7 mm. Als je dan een kijkje neemt in de tabel van ACO (en formule gebruikt om om te zetten van 3 of meer kleppen naar 2 kleppen), kom je uit op een restrictor van 46,5 mm. Een Belcar Viper ontwikkelt dus duidelijk meer vermogen dan LMES Viper wegens grotere restrictordiameter.

Een andere directe vergelijking: een wagen van 1100 kg en motor kleiner dan 6000 cc (en meer dan 3 kleppen) kan in Belcar rijden met 44,9 mm restrictor, terwijl in LMES met 43,6 mm restrictor.

Een tweede belangrijk aspect is de grootte van de achtervleugel. Ik kan hier afkomen met citaten uit beide reglementen, maar het eenvoudigste is gewoon om 2 fotos te vergelijken. Je zal snel doorhebben wat het verschil is :D

De Force One Viper van Kumpen met LMES spec vleugel.
http://www.sennake.be/2004_1000_nur/060_001.jpg

Dan de GLPK Viper met Belcar spec vleugel.
http://www.sennake.be/2004_eif/001_01.jpg

Je weet natuurlijk wel wat dit betekent: groter, meer downforce, sneller door de bochten, ... betere rondetijd ;)


Het verschil in reglementering zorgt ervoor dat Kumpen tijdens Belcar op pole staat met een tijd van 1.56.499. Terwijl de Force One Viper tijdens LMES kwalificaties een tijd van 2:00.513 rijdt.

Scapa
05-07-2004, 21:15
Dat is 4 seconden eh, een eeuwigheid! Het Belcar reglement is inderdaad vrijer maar of de grotere restrictoren en vleugel maar hoger gewicht die 4 seconden verschil verklaren... Betwijfel het ;)

LVC motorsport
05-07-2004, 21:18
wie kan mij de volledige uitslag van de wedstrijd bezorgen. of misschien een link geven

Groetjes