PDA

View Full Version : Raceverslag MSE eifelrennen


mse
04-07-2004, 22:38
Eifelrennen Nürnburgring

OVERWINNING


Crussiaal zou het weekend worden voor MSE en ze hebben woord gehouden. Een schitterende algemene tourisme overwinning is het resultaat van een weekend lang en hard zwoegen. Een overwinning zoals niemand ze had verwacht, als laatste vertrekken en na 2 uur race als eerste in de tourisme klasse de zwart wit geblokte vlag voorbij razen.......

Op een droge baan werd er gestart door Marc Neyens, het eifelklimaat deed na een 45 minuten wedstrijd alle eer aan. Regen regen regen, maar toch besloot Marc om op droogweerbanden te blijven rijden. Gezien de rondetijden die toen 3 seconde sneller waren dan zijn naaste belagers, een goede keuze. De safety-car kwam op de baan en net toen deze weer verdween werd de wissel gepland. Marc gaf het stuur over aan Peter Vandelm die ook in de regen zijn beste stuurmanskunsten kon tonen. Consternatie alom, op 45 minuten van het einde een stop en go bestraffing omwillen van overschrijden van de witte lijn bij het verlaten van de pitlane. Op dat moment was de voorsprong 1 ronde op het duo Cox-Moore.
Na de stop en go slonk de voorsprong tot 22 seconden. Peter, op de hoogte van de tijdsverschillen toverde enkele snelle ronden uit zijn mouw en de voorsprong vergrote naar 29 seconden. Het sein om de consolideren en de finish te halen.

Het had er bijna anders uit gezien. Vrijdag werd op de training een cosworth motor om zeep geholpen, een avondje hard werken wordt dan toch beloond.

Peter Beckers en Kurt Raes kennen weer een ongelukkige race. Een haperende benzinepomp in het beging verstoorde al de race-aanvang. Kurt kwam binnen zoals gepland en Peter werd op regenbanden de baan op gestuurd.
Even laten meld Peter dat hij is aangetikt door een Porsche. Peter "jongens jongens wat deed me die doet Peter zijn verhaal. Ik zat achter een porsche van AD bij het insturen van de chicane. De Porsche gaat mooi aan de kant voor de AD wagen en in plaats van mij mee te laten passeren doet hij plots de deur dicht. Ik kon echt niet meer weg. race over.

Uitslag
Tourisme: 1. Neyens - Vandelm (16de algemeen)
2. Moore - Cox
3. Moury - Morlet