PDA

View Full Version : PSI: Hoopvol weekend eindigt in eerste bocht...


joost
05-07-2004, 11:41
Hoopvol weekend eindigt in eerste bocht...

PSI werkte heel het weekend aan de Porsche 996 Biturbo van Leo van Sande en Markus Palttala. Zoals reeds gemeld in de communiqué over de kwalificaties werd vooral gezocht naar een goed evenwicht in de set-up. Een combinatie van de juiste input van de piloten en professioneel werk van de technische crew leidde tot een prima resultaat

Tijdens de warm-up slaagde de snelle Fin Palttala er zelfs in om één seconde beter te doen dan zijn beste tijd in de kwalificaties. Beide piloten hadden er dan ook het volste vertrouwen in. “Ik voel me al heel het weekend goed in de wagen en hoop voor één maal op regen want de wagen is ideaal in beide weersomstandigheden,” lichtte Leo zijn ochtend toe.

Jammer genoeg is autosport onvoorspelbaar. Een incident tussen de PSI Porsche van Palttala en de Corvette van Lamot maakte een einde aan de wedstrijd voor beide piloten. Een ontgoocheling van formaat voor Van Sande en Palttala en Markus verborg dat ook niet: “ Het is jammer dat we dit weekend zo moeten afsluiten, niet alleen voor mij maar vooral voor de jongens van het team die zo hard gewerkt hebben.”

Ook Leo deelde duidelijk in dit gevoelen: “ Ik heb zelden zo’n goed gevoel gehad tijdens een race weekend, het zou lukken, ik voelde het. En dan dit, een mens zou er moedeloos van worden... Maar goed, iedereen binnen PSI is 100% professioneel dus vandaag of morgen lukt het toch. ”

PSI Presse