PDA

View Full Version : Gewicht autotrailer


Jemme
05-07-2004, 22:05
Iemand een idee wat een autotrailer weegt? Bestaan er van 3-400KG die een wagen van rond de ton mogen dragen?

Ik zou willen een trekhaak plaatsen, maar mag maar 1300kg trekken. Mijn wagen weegt rond de 900KG dus moet de trailer zo ligt mogelijk zijn.

Thx

fordje
06-07-2004, 12:22
Alu-trailer zal de enige oplossing zijn.
400 kg voor een alu-wagen is al heel wat hoor. Daar moet je zeker 1000 kg op kwijt kunnen.

Zal wel maatwerk worden vrees ik

Even rondbellen bij fabrikanten van dit soort aanhangers en je weet direct wat ze wegen (en kosten).

Lemans
07-07-2004, 00:18
Onze trailer weegt ongeveer 400 kg , is in staal en heeft een laadvermogen van 3000 kg . waar zit jullie probleem??

Jemme
07-07-2004, 08:21
Mij is altijd verteld dat die trailers 6-700kg wegen.... blijkbaar niet het geval. :rolleyes:

Jo Smets
11-07-2004, 20:23
Beste,

ik heb een trailer van 310 op 160, zo eentje zoals de meeste tuinbedrijfjes een hebben, iets hoger, met de wielen eronder.
Staal, dubbelas, geremd.

Ik gebruik hem voor een Mini(500 kg) en een Peugeot 106(900kg), past beide net erop.

De aanhanger weegt 430 kg met de rampjes erbij, de zijschotten wel niet meegeteld.

Als je info wil hierover, dan laat het maar horen.

Race- groeten,
Jo Smets

Jemme
12-07-2004, 08:37
Bedankt voor de info. Heb dan toch beslist een trekhaak op de Megane te plaatsen voor de MX5 te kunnen trekken. Misschien zit ik wat over mijn max. trekgewicht... so be it :)

Jemme
30-07-2004, 10:03
Originally posted by Jo Smets
Beste,

ik heb een trailer van 310 op 160, zo eentje zoals de meeste tuinbedrijfjes een hebben, iets hoger, met de wielen eronder.
Staal, dubbelas, geremd.

Ik gebruik hem voor een Mini(500 kg) en een Peugeot 106(900kg), past beide net erop.

De aanhanger weegt 430 kg met de rampjes erbij, de zijschotten wel niet meegeteld.

Als je info wil hierover, dan laat het maar horen.

Race- groeten,
Jo Smets

Jo,
Heb je die nieuw gekocht? Welk merk is deze?
Thx

Jo Smets
30-07-2004, 11:45
Jemme,

ik heb hem 2e hands gekocht van VEPA toen zij gestopt zijn met hun zaak. (faillissement)

Je kan hem dinsdag zien, op de eran dag.

Ik denk dat je dit soort trailers voor ca 1250 euro moet kunnen vinden in goede staat.

Race-Groeten,
Jo Smets

Jemme
30-07-2004, 11:55
Ik ga eens die openbare verkopen moeten afschuimen ;)
Als je er ooit eentje weet staan, mag je altijd een gil geven. Moet wel iets langer zijn want mijn wagen is 4 meter...

pascual
30-07-2004, 16:41
vergeet niet dat het HTM van de aanhangwagen telt dus het hoogst toegelaten massa. Een aanhangwagen van HTM 2000kg moet dus getrokken worden (zelfs leeg) door een voertuig dat 2000kg mag trekken!

En ze zijn er streng op!

Vergeet ook niet dat de wagen terug naar de keuring moet met de nieuwe trekhaak en aanhangwagen.

Jemme
30-07-2004, 18:03
Keuring voor trekhaak staat reeds op het lijstje....

En dat de HTM telt ben ik spijtig genoeg ook vanop de hoogte. Alleen zie ik op dit moment geen andere oplossing dan de Mégane ervoor te gebruiken.

pascual
30-07-2004, 19:07
Originally posted by Jemme
Keuring voor trekhaak staat reeds op het lijstje....

En dat de HTM telt ben ik spijtig genoeg ook vanop de hoogte. Alleen zie ik op dit moment geen andere oplossing dan de Mégane ervoor te gebruiken.

Let maar op! Als ik van de vorige race van Francorchamps kwam, moest iedereen (op een zondag) die een aanhangwagen, motorhome, vrachtwagen, caravan had, een zwaantje volgen tot op een parking waar de heren vd douane met alles klaar stonden.

De donderdag erop weeral een zwaantje die iedereen met een getrek tegen hield.

Ja we hebben er zelf voor gekozen voor (meer veiligheid??), vroeger ging het toch makkelijker.