PDA

View Full Version : Opnieuw podium voor daikin-girls


P De Sonville
08-07-2004, 00:51
Opnieuw podium voor Daikin-girls

Het leed en de doffe ellende van de Spa Euro Race zijn vergeten in het Daikin-kamp. De MINI S3 werd nog eens deftig onderhanden genomen en het resultaat bleef niet uit. Reeds tijdens de trainingen draaiden de Daikin-amazones vlot mee.
Met een derde tijd in TB op elf deelnemers kon Alexandra in ideale omstandig-heden de start nemen op de Nürburgring.
“Het was Vanina Ickx die de chrono op de tabellen zette”, verduidelijkt Alexandra Van de Velde. “Zij kwam ook aan de bak tijdens de wedstrijd voor de LMES met een Porsche. Ze kent de omloop perfect en zat meteen in het goede ritme. Na de start kon ik het ritme perfect aanhouden en voor het eerst dit seizoen voelde ik me echt goed in de wagen. Ik begin de Mini S3 echt te begrijpen, wat zich vertaalde in goede chrono’s en een perfecte stint. Ik voelde dat ik nog sneller kon, maar op dat moment was het gezien mijn derde positie niet nodig om risico’s te nemen. Ik kreeg wel nog een tik verkocht van de Mondeo, wat me naar de vierde plaats deed verhuizen. Toen het na een dik half uur begon te regenen beslisten we om nog een tijdje op slicks door te gaan. Toen de piste echt te nat werd, besliste ik om na 45’ wedstrijd de wagen aan Vanina door te geven en regenbanden te laten aanrukken. Tot mijn grote verbazing zag ik Vanina terug de baan opstormen op slicks. Op het moment dat de pace car de baan opkwam besloten we wijselijk om pas na het verdwijnen van de pace car terug binnen te komen om regenbanden te monteren. Ondanks een extra pitstop, maar een goede strategische zet achteraf konden we onze derde plaats handhaven en ons tweede podium van het seizoen binnenrijven. Na vier wedstrijden is de balans in evenwicht. Twee podiums en tweemaal uitgevallen. Zonder die dubbele pech hadden we zeker drie of zelfs vier podiumplaatsen behaald. Door die derde plaats klimmen we terug een enkele plaatsen in de tussenstand, wat de Euphony 24 Uren van Zolder voor ons terug een interessante wedstrijd maakt”.
Ook Vanina Ickx bleek achteraf in de wolken en verklaarde dat de Mini S3 een droom was om te besturen op de Nürburgring.





MINI Challenge:

“Een wedstrijd om vlug te vergeten”

Het gaat van kwaad naar erger voor Alexandra Van de Velde in de MINI Challenge. In onze voorbeschouwing onderstreepten we reeds dat de Mini van de Wetterse advocate een 30-tal pk’s te kort kwam tegenover de concurrentie. Dit wees tenminste de vermogentestbank uit. Maar nadat de sensormap werd vervangen voelde Alexandra dat de wagen nog minder vermogen had dan voorheen. “Ik stond gewoon stil. Iedereen vloog me rond de oren. Als je weet dat ik met minder vermogen dan de rest in Zolder nog een 7de plaats uit de brand de 24 Uren van Zolder”, aldus een ontgoochelde Alexandra Van de Velde kon slepen en ik me hier uit de naad moet rijden voor een 22ste plaats, dan is het huilen met de pet op. Niet echt bevorderlijk voor mijn imago. Ik hoop in ieder geval dat we de oplossing vinden tegen de volgende wedstrijd in het kader van