PDA

View Full Version : MAK Karting 17 juli 2004


Giovanni
08-07-2004, 22:13
Zoals reeds eerder gemeld zijn we genoodzaakt om uit te wijken naar een andere baan op 17 juli.
Na veel tijd te hebben gestopt in sponsorzoektochten én het veelvuldig gebruik maken van het openbaar vervoer ( ik ben mijn rijbewijs voor 2 weken kwijt ) heb ik eindelijk wat tijd kunnen vrijmaken voor de karting.
De keuze is uiteindelijk toch op BILZEN gevallen.
Zo nemen we toch weer een ander circuit mee.

Het schema, de prijs en de duur van de wedstrijd blijven uiteraard ongewijzigd.

Inschrijving : 19h00 - 20h00
Briefing : 20h15
Training- & Chrono : 20h30 - 20h40
Wedstrijd : 20h45 - 21h45
Podium : 22h00

Prijs : 65 €uro per team.

Inschrijving via de site (http://users.skynet.be/makkarting2004)

Speesman
09-07-2004, 01:44
Heb al mailtje teruggestuurd om Calamitas in te schrijven.

Bilzen is in ieder geval goede keuze, ik vind het echt 1 van de leukste banen in Vlaanderen. Ben er trouwens vandaag nog gaan rijden. Zie de MAK race dus best wel zitten :)

Maarten
12-07-2004, 18:34
moest ik de 16de niet op reis vertrekken dan had ik met benklak meegedaan, maar de datum valt dus effe verkeerd

Giovanni
12-07-2004, 18:50
Originally posted by Maarten
moest ik de 16de niet op reis vertrekken dan had ik met benklak meegedaan, maar de datum valt dus effe verkeerd
Blijf dan thuis :D

snelle
13-07-2004, 10:39
giovanni, heb je de inschrijving van V10 racing al ontvangen? want ik heb zaterdag een mailtje gestuurd en maandag nog eens, maar ik heb nog altijd geen bevestiging gehad.

greeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzz zz

Giovanni
13-07-2004, 13:22
Ik heb reeds 2x "gereplyed" op je mails.
Ik denk dat je een probleem hebt met je mailclient ...
Je inschrijving is bevestigd !!!

Tot zaterdag.

redje
17-07-2004, 15:00
Ik hoop straks nog wat deftig te kunnen rijden. Ik ben nogal vermoeid van de twee heats in Olen en dan 1 heat in Mol. Misschien juist een goede voorbereiding. :p

Giovanni
18-07-2004, 16:37
Eerst en vooral wil ik iedereen bedanken voor de sportieve en faire wedstrijd.
We hebben enkele leuke duels gezien op het scherp van de snee zonder dat er ook maar iets fout gebeurde.
Wat het kampioenschap betreft kom ik terug op wat er vorige keer reeds gezegd is.
Calamitas 1 blijft stevig aan de leiding zonder een overwinning te hebben gescoord.
Dit bewijst maar dat een "one shot" overwinning geen garantie op een goede klassering is.
Calamitas heeft elke wedstrijd reeds goed gescoord en dat heeft hen aan de leiding gebracht en ze lopen zelfs uit.
Sleepend wieleken komt sterk opzetten.
Nog maar 18 puntjes verschil !!!
Gaan ze dit nog kunnen goedmaken ?
Beide teams zullen zeker de 3 laatste wedstrijden rijden, dat belooft spannend te worden.
LB Racing heeft waarschijnlijk iedereen verrast.
Eerste deelname en reeds een overwinning meepikken.
Moet gezegd worden dat Bilzen hun thuisbasis is.
Wat gaan ze in Herselt presteren ?
Voor beide heren een onbekend circuit ...
Kortom, we gaan een spannend en plezant einde van het kampioenschap zien.

Alle punten zijn toegekend en de recentste kampioenschap uitslag is te vinden via de site (http://users.skynet.be/makkarting2004)

Ik hoop iedereen terug te zien tijdens de volgende wedstrijd in Herselt.
Denk tijdig aan jullie deelname a.u.b.
Aangezien we voor enkele weken op vakantie vetrekken zal het iets moeilijker zijn om jullie deelname te bevestigen maar ik ga dat zeker doen.
( ook op Corsica is het internet reeds gearriveerd )
CU

Speesman
18-07-2004, 23:49
Het was een leuke wedstrijd. Er is zeer sportief gereden (er was maar 1 piloot die me niet doorliet bij het dubbelen)!!!!! En ook best vrij snel. Er waren veel mooie duels op de baan te zien. En tenslotte vind ik Bilzen een zalige baan, zeker als de karts opengedraaid staan (zoals gisteren het geval was). Dan gaan die karts best wel vooruit.

Een klein raceverslag.
Ik wist op voorhand dat we best wel kans maakten op een goed resultaat in Bilzen. Er waren namelijk niet zoveel teams met parcourskennis. We waren met heel Calamitas (+ ook oa Joris) al eens komen oefenen. Ik had er al paar keer meer gereden, vaak samen met LB Racing (die het circuit goed kennen). In die trainingen zaten onze tijden vaak heel dicht bijeen, het ging dus een spannende race worden.

Onze teamtaktiek was dat ik eerst een chrono ging neerzetten in de kwalifs en dan karel de rest van de tijd ging gebruiken om de kart en de baan nog wat gewoon te worden. Dit ging perfect met een 2de chrono als gevolg. Karel nam een goede start, kon de 2de plaats behouden en int begin zelfs redelijk aanklampen achter LB Racing. Achter hem kwam er toch al snel een gat. Bij het dubbelen verliezen we wat terrein zodat we bij de wissels een goede 11s achter staan op LB Racing. Het gat met de 3de was toen al redelijk groot (dankzij een zeer goede stint van Karel). Ik heb dan als een maniak gereden om zo de druk op LB Racing te behouden (en eventueel het gat dicht te rijden). Initieel kwam ik een heel klein beetje dichter, maar uiteindelijk bleef het verschil redelijk constant. Johan van LB Racing heeft er toen ook nog een superronde uitgeperst (43.1!!) en toen wist ik dat het echt wel onmogelijk ging worden. Ondertussen had ik iedereen in het deelnemersveld al minstens op een ronde gezet (ook t sleepend wieleken), dus de 2de plaats was veilig. Uiteindelijk ben ik hier meer dan tevreden mee, want de andere concurrenten verliezen weer punten op ons. Een geslaagde race dus!!!

[stoefmode]
Ook nog vermelden dat Calamitas het best wel goed heeft gedaan. Calamitas Racing 1 was 2de, t Sleepend Wieleken (half Calamitas team :) ) 3de, Calamitas Racing 2 was 4de en Calamitas Racing 3 eindigde op een 7de plaats. Niet slecht zou ik zo zeggen :)
[\stoefmode]

vertigo
19-07-2004, 00:49
De race was naar mijn mening dik geslaagd. Er werd sportief gereden, er was een leuke sfeer, leuke baan, leuke strijdjes , goede organisatie, ... . Het was voor ons (LB Racing) de eerste keer dat we meededen aan het MAK. Maar we hebben de smaak meteen te pakken en we zullen zeker nog aan de start komen. Op de baan leek het er meteen op dat de grootste concurrent Calamitas zou zijn. En achteraf bleek dit ook volledig te kloppen. Gedurende de wedstrijd wisten zij het tempo hoog te houden en zo moesten ook wij voortdurend alert blijven en mee gaan met hun versnelling. Een foutje is immers rap gemaakt.

Ook het team Calamitas Racing 2 bracht het er zeer goed vanaf. In dit team zat Peter Morhaye van LB Racing die Frederik Toetenel ook voor de komende 3 races zal bijstaan.

Toch wil ik ook even de alle teams proficiat wensen. Het is knap hoe al die verschillende teams met misschien wel wat uiteenliggende ervaringen allemaal zo sportief en geroutineerd rijden.

Doe zo voort mannen !

redje
19-07-2004, 08:17
T sleepend wieleken heeft t maximum eruit gehaald. Als derde gekwalificeerd en als derde geëindigd. Bij de start kon ik Karel net niet inhalen. Dan was het maar volgen en dat bleek al niet makkelijk. Spijtig heb ik doordat Gikke en nog iemand aan de brug gecrasht waren en Kay en Karel nog doorkonden en ik geblokkeerd zat 4sec verloren. Waarom dat ze op zo'n groot circuit enkel marshalls hebben aan de s/f lijn blijft nog altijd een vraagteken. Tegen het einde naderde ik Karel, doordat die volgens mij wat opgehouden werd bij het dubbelen. Na een dik half uur heb ik t stuur overgelaten aan Hans, die nog nooit op Bilzen had gereden en dus noch lay-out nog ondergrond kende. Gezien hij al serieus snel had moeten zijn om Dave te volgen en we al een ronde voorsprong op de 4de hadden, was het gewoon zien dat er niets misging en dat de positie behouden werd. En dat is wonderwel goed gelukt. :cool: T was niet zo'n spannende race zoals in Aalst, maar toch amusant met die 270cckes. :cool:

Mark
19-07-2004, 12:52
Originally posted by vertigo
Toch wil ik ook even de alle teams proficiat wensen. Het is knap hoe al die verschillende teams met misschien wel wat uiteenliggende ervaringen allemaal zo sportief en geroutineerd rijden.

Doe zo voort mannen !

Volledig mee eens, als eenmalig gastrijder van TufTuf Racing was het een prettige wedstrijd. Als laatste van de 15 van start gegaan en na een half uur op plaats 9 het stuurtje overgegeven aan de andere Tuf ;)

Tijdens het inhalen en het ingehaald worden liet iedereen elkaar leven. Het was simpelweg lekker indoor-karten.