PDA

View Full Version : Formule 3 Duitsland

A.J.
10-07-2004, 18:26
Jan Heylen wint de eerste race op de Nurburgring in de regen.
Na een start achter de safety car rijdt Jan een schitterende wedstrijd zonder fouten en wint met een ruime voorsprong.
Na zijn teleurstellende F3000 campagne laat hij iedereen zien dat hij met het juiste materiaal kan presteren!
Morgen wordt er nog een tweede kwalificatie verreden en tevens een tweede wedstrijd voor zo'n 100.000 toeschouwers tijdens de Truck Grand Prix.

Raceboy
10-07-2004, 18:30
tijdens nog wel. Zal lastig zijn om die formule autookes te zien vanuit een truck ;)

FormulaV-JH495
10-07-2004, 19:44
Eindelijk goe nieuws ... Heylen rulz :D

en eindelijk een thread over Heylen op deze Forum.

Raikkie
10-07-2004, 21:43
Zalig :D Jan is the best :p Altijd al geweten dat hij het kon :)

A.J.
12-07-2004, 02:25
Na zijn overwinning op zaterdag stond er ook tijdens de tweede race op zondag geen maat op de snelle piloot uit Geel.
Het enige steekje liet hij vallen tijdens de start toen hij vanuit de pole pas als tweede uit de eeste bocht kwam maar na 4 ronden enige druk uit te oefenen snelde hij voorbij en op naar een mooie overwinning.
Een perfect weekend dus met 2 poles, 2 snelste rondes en 2 overwinningen. Een bewijs dat we Jan zeker niet mogen afschrijven.
Als nu de nodige fondsen kunnen gevonden worden om het seizoen af te maken zou hij wel eens hoog kunnen uitkomen in het kampioenschap ondanks dat hij pas halfweg het seizoen is ingestapt.

Scapa
12-07-2004, 19:16
Wijze beslissing om naar F3 te gaan. Dat staat momenteel toch pakken hoger aangeschreven als F3000. Ik heb nooit goed begrepen waarom hij direkt naar F3000 wilde (zeker gezien het aanbod van Mercedes voor in Euro F3 te rijden). Hopelijk kan het het seizoen volmaken. Een paar Duitsers zullen dan "stillaan" al schrik beginnen krijgen... Jan staat na twee races al 5de in de stand :)

Raikkie
12-07-2004, 19:34
Originally posted by Scapa
Wijze beslissing om naar F3 te gaan. Dat staat momenteel toch pakken hoger aangeschreven als F3000. Ik heb nooit goed begrepen waarom hij direkt naar F3000 wilde (zeker gezien het aanbod van Mercedes voor in Euro F3 te rijden). Hopelijk kan het het seizoen volmaken. Een paar Duitsers zullen dan "stillaan" al schrik beginnen krijgen... Jan staat na twee races al 5de in de stand :) Ik heb dat ook nooit begrepen waarom hij een aanbod in de F3 Euroseries weigert, om naar de kwakkelende F3000 te gaan. Maar dat hij er wel komt is nu wel duidelijk :D

Mr.Dallara
13-07-2004, 00:41
Originally posted by Scapa
Wijze beslissing om naar F3 te gaan. Dat staat momenteel toch pakken hoger aangeschreven als F3000. Ik heb nooit goed begrepen waarom hij direkt naar F3000 wilde (zeker gezien het aanbod van Mercedes voor in Euro F3 te rijden). Hopelijk kan het het seizoen volmaken. Een paar Duitsers zullen dan "stillaan" al schrik beginnen krijgen... Jan staat na twee races al 5de in de stand :)

Hij staat inderdaad wel 5e in de stand na 2 race's, maar als je eens ff nuchter de stand (http://www.formel3.de/tabelle2004.pdf) bekijkt...

Dan zie je dat heeft Jan 66 punten heeft t.o.v. 117 voor de eerste twee ;) .

Voor alle duidelijkheid ik wens Jan het allerbeste toe!!! maar de duitse tittel veroveren in 2004 zal héél moeilijk worden.

Hij had beter eerder gestopt in de kwakkelende F3000 ;) , dan had hij zonder moeite de Duitsers naar huis gereden en de tittel gepakt!!!! :)

Heeft Jan nu al het nodige budget voor het duitse F3 kampioenschap uit te rijden??

Mark
21-07-2004, 22:23
Behalve Duits F3 gaat hij zich nu ook richten op zijn nieuwe baan als Taxi-chauffeur ;) De fans van Jan kunnen samen met hem over het circuit van Zolder rossen in een Opel Speedster Turbo. Voor 25 euro per rondje gaat het feest beginnen, meer info via de site van JBmotorsport.

A.J.
22-07-2004, 00:39
Originally posted by Marshal
Behalve Duits F3 gaat hij zich nu ook richten op zijn nieuwe baan als Taxi-chauffeur ;) De fans van Jan kunnen samen met hem over het circuit van Zolder rossen in een Opel Speedster Turbo. Voor 25 euro per rondje gaat het feest beginnen, meer info via de site van JBmotorsport.

inderdaad, wij bij eran racing geven Jan de mogelijkheid om op onze dagen via deze weg beetje bij beetje zijn budget voor de rest van het F3 seizoen vol te maken terwijl hij ondertussen zijn fans eens kan verwennen! ook info op www.janheylen.be

A.J.
27-08-2004, 17:06
Dit weekend opnieuw een manche van het Duits F3 kampioenschap.
Op POLE voor de eerste race staat opnieuw Jan Heylen. Benieuwd wat hij gaat doen tijdens de tweede kwalificatiesessie.

Raikkie
29-08-2004, 16:07
Weer twee overwinningen :applaus::gas: Hopelijk lukt het hem nog om kampioen te worden :) Ik heb trouwens gisteren ontdekt dat ze die races op DSF uitzenden :p

FormulaV-JH495
29-08-2004, 23:02
Originally posted by Raikkie
Ik heb trouwens gisteren ontdekt dat ze die races op DSF uitzenden :p

U lucky B*st*rd :D ....

Heylen rulz in the Wet ... remember Knockhill 2 jaar geleden ... toen won hij ook beide races tijdens het formule ford weekend ...

A.J.
30-08-2004, 00:30
wel melden dat Jan de tweede race gewonnen heeft op een droge piste. Weer een perfect weekend dus voor Jan.

Aangezien Jan bij velen onder jullie nog een nobele onbekende is, hij reed nog geen enkel kampioenschap in Belgie na zijn karting periode, gaan we binnenkort in Wheels een avond organiseren waar we naar beelden van de F3 van dit jaar kunnen kijken en waar iedereen de kans zal hebben om deze grote Belgische belofte beter te leren kennen. Later hierover meer...

FormulaV-JH495
30-08-2004, 15:41
Originally posted by A.J.
wel melden dat Jan de tweede race gewonnen heeft op een droge piste. Weer een perfect weekend dus voor Jan.

Aangezien Jan bij velen onder jullie nog een nobele onbekende is, hij reed nog geen enkel kampioenschap in Belgie na zijn karting periode, gaan we binnenkort in Wheels een avond organiseren waar we naar beelden van de F3 van dit jaar kunnen kijken en waar iedereen de kans zal hebben om deze grote Belgische belofte beter te leren kennen. Later hierover meer...

awel hiervoor wil ik wel van de Kust afkomen naar Zolder :D

Integra
30-08-2004, 15:49
Originally posted by FormulaV-JH495
awel hiervoor wil ik wel van de Kust afkomen naar Zolder :D
Geen Bredenudisten toegelaten. :p ;)

RX-7 freakske
30-08-2004, 17:38

Wat zouden we toch zonder u moeten doen Andy ? ;)

FormulaV-JH495
30-08-2004, 18:32
op een ander gaan zuipen zeker :)

RX-7 freakske
30-08-2004, 18:56
lol. en trouwens ik zuip niet :d ik drink alleen maar af en toe een pintje :d;). Vraag maar aan Andy :d

A.J.
12-09-2004, 02:31
Jan Heylen doet het opnieuw !

Jan behaalde op de Lausitzring zijn 5de seizoensoverwinning. Na een mindere start klampte hij de hele race aan achter kampioenschapsleider Lienemann. Deze liet op 3 ronden voor het einde de deur open staan waardoor Jan binnedoor glipte. Ze raakten mekaar even toen Lienemann verrast werd en Jan Heylen was voorbij. Men wou hem dan eerst bestraffen voor deze actie maar na het bestuderen van de beelden ging hij vrijuit.
Hij komt met deze overwinning naar de derde plaats in het kampioenschap.
Leider is Timo Lienemann met 183 punten. Kolmsee is tweede met 164 punten terwijl Jan volgt met 150 punten.
Er zijn nog 66 punten te winnen dit jaar dus met een goede prestatie morgen zou Jan toch nog het onmogelijk geachte waar kunnen maken : in juni beginnen in een kampioenschap en nog strijden voor de titel in de laatste race.

Go Jan, GO !!!

A.J.
12-09-2004, 19:38
En Jan Heylen heeft opnieuw gedaan. Mooie overwinning na een prachtige move op Lienemann.
één pole en twee overwinningen : weeral een geslaagd weekend.

In het kampioenschap staat Lienemann nog steeds op kop met 198 punten. Kolmsee volgt met 174 en Jan met 170. Een 2de plaats ligt helemaal binnen bereik maar zolang er een mathematische kans op de titel is blijft Jan ervoor gaan!

FormulaV-JH495
12-09-2004, 20:27
Yeehaaaaaaa ... go boy ....

nu nog beelden hierbij en we zijn volledig blij ..

@ Peter Baert ... voor uw programma ??? :D:D

Raikkie
13-09-2004, 16:21
Hij blijft het doen, super !!!!:applaus:

A.J.
20-09-2004, 23:30
de' laatste race van het kampioenschap wordt op 10 oktober gereden in Oschersleben. Jan zal in ieder geval alles moeten doen om de twee poles te draaien. Als hij die opnieuw kan omzetten in overwinningen zoals de voorbije 4 races dan ligt de bal in het kamp van Timo Lieneman.
Er zal een groep supporters deze laatste race van Jan gaan bijwonen. Als er mensen willen meegaan mag je mij altijd een seintje geven.

A.J.
08-10-2004, 18:28
de kwlificaties zitten er op.
Jan reed de POLE voor race 1.
Voor race 2 moet hij zich tevreden stellen met plaats 3.

leider in het kampioenschap Lienemann werd slechts 4de en 6de. Kolmsee, 2de in het kampioenschap reed de 2de tijd in kwal.1 en de pole voor race 2.

Jan moet nog 4 punten goedmaken op Kolmsee en 25 op Lienemann. Een overwinning levert 20 punten op, 15 voor p2, 12 voor3, 10 voor 4...

laat ons allen duimen voor Jan dat hij ondanks de eertse 6 races van het seizoen gemist te hebben een gooi kan doen naar de titel!

Mr.Dallara
08-10-2004, 23:02
Ik hoop alvast mee op een goed resultaat, al zal het voor de 3 toppers tanden bijten worden tot de laatste meters!

Zou wel schitterend zijn dat hij deze klus zou kunnen klaren! ;) German F3 Champ worden met 6 gemiste racen, dan word je wel opgemerkt denk ik, ook al is het algemene niveau van het kampioenschap lager dan vroeger...

Go Jan! :crazy:

Ik zie net op autosport.be dat Jan voor de 2e race op de 3e plek moet vertrekken, maar dat hij de same tijd heeft dan de 2e! :rolleyes: maar nu heeft die kerel z'n tijd voor Jan weten te realiseren...

hopelijk staat het toeval morgen aan de zijde van onze landgenood. ;)

A.J.
09-10-2004, 15:59
eerste race is net afgelopen.
Jan Heylen werd vijfde in de eerste manche van het weekend. Hiermee zijn de kansen op de titel weg. Lienemann die vandaag derde werd na Devaney uit de weg te ruimen blijft op kop met 13 punten voorsprong op Bastian Kolmsee en 29 op Jan. Met nog 20 punten te verdienen zal het een strijd worden tussen de twee Duitsers.

FormulaV-JH495
11-10-2004, 13:19
wat is er tijdens de 2e race gebeurd ?? J.Heyl. 16e ???

A.J.
11-10-2004, 13:31
hij in de laatste bocht in de grindbak gegaan toen hij een aanval deed op de derde plaats.
In de eindafrekening gaat de titel uiteindelijk naar Bastian Kolmsee voor Timo Lienemann en Jan Heylen.

FormulaV-JH495
11-10-2004, 17:32
toch een ferme prestatie ... 3e algemeen met eigenlijk maar de helft minder races te hebben gereden.

Wat zijn Jan z'n Plannen voor volgend jaar A.J. ??

A.J.
11-10-2004, 18:02
Originally posted by FormulaV-JH495
Wat zijn Jan z'n Plannen voor volgend jaar A.J. ??

eerst nieuwjaar vieren denk ik :D

Raikkie
11-10-2004, 20:49
Jammer van dit laatste raceweekend, maar toch wel een prachtprestatie van Jan :)

Nieuwjaar vieren in Wheels ? ;)

FormulaV-JH495
12-10-2004, 07:02
eerst nieuwjaar vieren denk ik :D

:D @ wheels :D