PDA

View Full Version : updates: www.bertquatacker.com (www.qracing.com)


pascual
21-07-2004, 09:24
Hello,
Q-racing is een nieuw karting team: bezoek de site:
www.bertquatacker.com
Groetjes

Q-racing
21-07-2004, 16:08
Bedankt, Pascual, om onze site hier te lanceren. Ik heb mij nu ook geregistreerd.
Graag commentaar -goed óf slecht- van iedereen die onze site al bezocht heeft: we kunnen tegen kritiek!

Belle
21-07-2004, 17:57
Ik vind de site een heel leuk opzet...enkel jammer dat het toch nog veel geld kost voor de "amateurische" kart(st)er... Anders zou ik het veel meer doen...

Q-racing
21-07-2004, 18:10
Belle,
We blijven zoeken naar manieren om het goedkoper te kunnen maken. Suggesties zijn altijd meer dan welkom!
Marc Goossens rules!!!

Belle
21-07-2004, 18:23
Wel, een vriendin van mij studeert aan de universiteit in Nederland en kan daar bij een studentenkartvereniging een heel jaar lang gaan outdoor karten voor 55 euro per jaar + benzinekosten. En daarvoor ben ik heel erg jaloers op haar! :D
Maar ik zal eens navragen hoe zij daar in slagen...

En wat je tweede opmerking betreft...no arguement there! :cool:

Q-racing
21-07-2004, 18:51
mmm, 55 euro per jaar?!? Dat is nog niet genoeg om de camionette vol te tanken :-)
Je mag een huurkart ook niet vergelijken met een competitiekart die 130 km/uur haalt... een ritje op de kermispony's kost ook veel minder dan een volbloed koerspaard :-)
Weet je wat: we moeten dringend GRATIS testritten uitdelen!

redje
21-07-2004, 18:52
Originally posted by Q-racing
Belle,
We blijven zoeken naar manieren om het goedkoper te kunnen maken. Suggesties zijn altijd meer dan welkom!
Marc Goossens rules!!!

Hardere banden gebruiken, die slijten minder snel, ne motor kopen met weinig onderhoud, zoals die Rotax, en een chassis dat past bij de motor.

Belle
21-07-2004, 19:10
Hardere banden gebruiken, die slijten minder snel, ne motor kopen met weinig onderhoud, zoals die Rotax, en een chassis dat past bij de motor.

Aan de site te zien rijden ze ook met Rotax Max.

Ikzelf ben 3 weken geleden in Mariembourg gaan karten met een 2-takt met daarop een Rotax Max motor en ik had meteen de smaak te pakken! Die Rotax Max kost zo'n 2.000 euro in aankoop geloof ik en heeft niet veel onderhoud nodig. Je kan er zo'n 2 jaar mee verder... Dus daarmee zit je wel goed...

Q-racing
21-07-2004, 19:18
Redje,

Dat hebben we allemaal al!
Volgende besparingsmogelijkheden nemen we momenteel in overweging:

-de mekanieker geen eten meer geven (en uiteraard ook geen loon)
-rode mazout in de camionette kieperen
-accijnzen op de naft en d'olie ontduiken
-geen baanhuur betalen
... :-) :-) :-)

neen, even serieus: we hebben gewoon sponsors nodig om enkele karting-kennismakings-dagen te organiseren. We zijn ermee bezig!!!

Belle
21-07-2004, 19:18
Je mag een huurkart ook niet vergelijken met een competitiekart die 130 km/uur haalt... een ritje op de kermispony's kost ook veel minder dan een volbloed koerspaard :-)

Wel, het zijn toch 390 cc 4-takt karts die 100 km/uur halen...
Je moet maar eens kijken op de site (www.alakart.nl)

Eneuh...die gratis testritten zie ik anders *volledig* zitten!! :D

Q-racing
21-07-2004, 19:54
Tof concept dat die Nederlandse studenten in mekaar geflanst hebben! Dat moet hier ook kunnen! Welke Gentse studentenclub durft het aan? Wij sponsoren met materiaal!

Belle
21-07-2004, 19:58
Het is inderdaad wel een superconcept. Jammer dat ik wel geen sutdent meer ben. Ik sta aan de andere kant van de klas, helemaal vooraan! ;)

Q-racing
21-07-2004, 20:16
Tijd om het goede voorbeeld te geven!!!

redje
21-07-2004, 21:00
Originally posted by Q-racing
Tijd om het goede voorbeeld te geven!!!

Als je, zoals je aangeeft, al maximaal bespaart, zal je toch met stevige sponsors moeten afkomen om je broek er niet aan te scheuren.
Desondanks is dit een topinitiatief. Ik heb recent de kans gehad om wat te karten met een 100cc. Als je enkel wat huurkarts gewoon bent, is dat echt genieten. Gelukkig stond de gaspedaal niet té gevoelig afgesteld, zodat k niet direct spinde.
Maar dat is wel een aanrader, maar dan wel met goede begeleiding als ze nog nooit gekart hebben.

Belle
21-07-2004, 21:56
En blijft natuurlijk ook nog altijd het probleem dat Gent geen outdoor kartcircuit heeft. Blaarmeersen zou daarvoor een ideale plek zijn maar zoiets moet haalbaar zijn. Want ik zie niet direct al die studentjes wekelijks naar Poperinge uitwijken om een paar uurtjes te gaan karten...

Vroeger was er trouwens een indoor kartcircuit in Drongen maar die is precies plots verdwenen... :confused:

Q-racing
21-07-2004, 22:13
problemen zijn er om opgelost te worden: ofwel zoeken we ons een sponsor die autobussen heeft (bvb de lijn) en jullie gratis vervoert, ofwel leggen we een circuit aan (ieveranst in de haven?).

Belle
21-07-2004, 22:25
Vind ik een goed plan! En er zijn nog industrieterreinen met hopen rondom Gent (ook hier in Mariakerke :D ).

Maar als jij de middelen hebt, willen ik en mijn vriendin van de unief wel helpen om oplossingen te bedenken en ideeën uit te werken! ;)

Q-racing
21-07-2004, 22:57
aan middelen geen gebrek: waar is er plaats? (liefst ergens waar geen groenen of sossen wonen).
((nu ga'k toch geen problemen krijgen, zeker?))

redje
21-07-2004, 22:57
Een klein vraagje: Is Quatacker Racing verbonden met de mensen van QMS?

Q-racing
21-07-2004, 23:27
Q-racing komt idd van Quatacker. QMS ook (Quatacker Motor Sport) en dat is mijn broer, maar die zit in West-Vlaanderen.

pascual
22-07-2004, 22:59
Originally posted by Q-racing
Bedankt, Pascual, om onze site hier te lanceren. Ik heb mij nu ook geregistreerd.
Graag commentaar -goed óf slecht- van iedereen die onze site al bezocht heeft: we kunnen tegen kritiek!

Graag gedaan, ik zal die kart zeker eens komen testen! Zijn er nog paddockers die mee willen?

gti-r
23-07-2004, 10:03
Ik kan me wel een dagje vrij maken om op het rechter pedaaltje
te komen drukken hoor.
Oh ja, goeie site Bert doe zo verder
vroemmmmm

rallytje
23-07-2004, 17:00
Mooie sites bert doe zo voort en ik ga zeker eens komen karten.

doei

Twisted
26-07-2004, 00:42
Originally posted by Q-racing
Belle,
We blijven zoeken naar manieren om het goedkoper te kunnen maken. Suggesties zijn altijd meer dan welkom!
Marc Goossens rules!!!

Over het feit dat karting een dure sport is is al veel gediscuteerd maar bekijk het liever zo... Karting is de goedkoopste sport voor wie iets wil doen in de autosport !!

pascual
02-08-2004, 22:06
leuk onze piloot eens in het nat te zien zitten :D op volgende foto:

http://www.bertquatacker.com/1b.jpg

Ja in een Mini blijf je normaal droger he Jürgen.

Q-racing
03-08-2004, 12:16
:-)
en die foto is nà het rijden genomen (n.b. onder een afdakje) en dan was het al een tijdje gestopt met regenen. jongens toch, waren wij uitgeregend... nie te doen...
gelukkig was het de laatste 2 weekends mooi weer!

Speesman
03-08-2004, 13:12
Volgende keer regenpak aandoen :)

Q-racing
03-08-2004, 14:04
dat lag nog in de garage (vergeten) :-)))
en toen we vertrokken scheen de zon nog...

pascual
03-08-2004, 22:30
Originally posted by Q-racing
dat lag nog in de garage (vergeten) :-)))
en toen we vertrokken scheen de zon nog...

Vandaag geen regen gezien (hier in Spanje :D ), maar wij waren ook nat t'is hier zo'n 38 a 40 gr. en de kart deed het nog prima!

Speesman
03-08-2004, 23:09
Originally posted by Q-racing
dat lag nog in de garage (vergeten) :-)))
en toen we vertrokken scheen de zon nog...

Hehe, dat kan gebeuren :D

Ik heb mijn regenpak trouwens altijd in mijn auto liggen (ook mijn kartinggerief :D ).

Q-racing
03-08-2004, 23:28
pascual, probeer mij niet jaloers te maken: maandag vertrek ik voor 12 dagen naar italie, niet om te werken maar om onder de olijfbomen te liggen en zo... :-):-) :-)
én ik weet -uit betrouwbare bron- dat jij vanaf woensdag weer in belgie bent om de mini klaar te zetten voor de 24 uren v. zolder. geniet dus toch maar van je laatste minuutjes in spanje :-):-):-)

Q-racing
04-08-2004, 17:47
site is vandaag weer aangepast (4/08/04)
stay tuned!

koerspiloot
04-08-2004, 18:45
hallo,

toen ik daarstrax aan het kijken was hoe jullie terechtkomen bij www.bertquatacker.com zag ik dat er hier een link stond op depaddock.eu

Ik heb mij vlug even geregistreerd, en wil effe vermelden dat www.bertquatacker.com binnenkort wordt vervangen door www.qracing.com (bertquatacker.com blijft bestaan maar je wordt automatisch doorverbonden met qracing.com).
Bekijk zeker af en toe de site, geregeld worden er updates en verslagen en fotos doorgevoerd!

De moeite waard dus
groetjes
Matthias ;) ;)

/* samengevoegd met bestaande thread van bertquatacker.com, welkom op depaddock.eu koerspiloot! */

pascual
12-08-2004, 19:01
Ja Bert hier ben ik dus terug in de stomme regen :frusty:

Ik heb een nieuwe set slicks nodig en mijn wiellagers zijn ook al versleten, en begrijp nu meer dan ooit waarom karten zo duur is. Besluit; huren is toch niet te duur (als je, je kart toch wil inorde houden zoals jullie kart), elke keer die berg werk na het rijden en al die spullen die je moet mee slepen, mensen reken hun eigen werkuren nooit en dan is alles goedkoop. Spijtig genoeg is tijd = geld.

gti-r
12-08-2004, 22:47
Ja Pascual een kart in orde houden kost geld he :(
de banden, ketting en tandwiel die vliegen er door als je tenminste kan rijden he ;)
Maarrrrrrr bij qracing hebben ze er iets op gevonden
Allen daar heen zou ik zeggen
vroemmmmmmmmmmm

pascual
26-08-2004, 12:38
Gisteren eens gaan rijden zé, nu ben ik helemaal gebroken :D

Wij komen zeker nog eens terug.

gti-r
26-08-2004, 12:45
ja Pascual,
deze sport moet je onderhouden he. :D
Het is gemakkelijker er aan werken dan er mee te rijden.
Heb net een telefoontje gehad dat de remmen van mijn kart
bleven plakken, daarom ging ik niet vooruit ;)
vroemmmmmmm

Q-racing
02-11-2004, 15:54
onze site is weer een beetje ge-update : www.bertquatacker.com


/MOD: zelfde onderwerp, dus samengeplakt.

Q-racing
15-02-2005, 20:44
www.bertquatacker.com is weer gerenoveerd, al zijn we nog niet helemaal rond, net zoals ons budget :-) SPANNEND :-)

Q-racing
10-03-2005, 00:07
www.q-racing.com is nu ge-activeerd. enjoy!

gti-r
10-03-2005, 00:15
Awel Bertje das dik in orde he, grote bravo aan je mensen.
see you in zolder
vroemmmmm

koerspiloot
10-03-2005, 12:29
merci, q-racing is aant groeien!!!
Bert,ga je ook naar zolder mss? Naar de Belcar op 27 / 3. De webmaster zal ook aanwezig zijn :):)