PDA

View Full Version : outdoor circuit in Poperinge


Q-racing
21-07-2004, 16:22
Goed nieuws voor karters uit Oost en West-Vlaanderen!
Sinds kort ligt er een nagelnieuw permanent circuit in Poperinge: outdoor én je mag er met je eigen kart rijden, zolang het lawaai maar onder de 103 decibels blijft! We zijn er vorige week gaan testen met Topkart/Rotax Max en 't is werkelijk subliem! Dat is voortaan heel wat kilometers naar Spa, Genk en Mariembourg gespaard!

Belle
21-07-2004, 18:00
Ik heb dat ook gelezen op hun site vorig week.
Op gebied van karting blijft Oost-Vlaanderen en dan vooral regio Gent achterop hinken als je't mij vraagt. Gelukkig is JPR nog relatief dichtbij en Aalst ook, maar Gent mist toch een indoor circuit vind ik persoonlijk...

Williams
23-07-2004, 13:03
Das goed nieuws.
Zijn er vaste dagen voorzien voor 2 takts of kan je altijd rijden wanneer je wil.

Q-racing
23-07-2004, 16:55
je kan er alle dagen gaan testen met je eigen kart, van 10 tot 18u (op zondag is er wel een middagpauze van een uur, geloof ik).
Wij gaan er vanaf nu alle weken rijden, dat staat vast!
Dit is het telefoonnummer: 057 33 56 20, best toch altijd even bellen want je weet nooit of het afgehuurd is...
't is de max! sinds '97 is er eindelijk weer een professioneel circuit binnen een redelijke afstand voor Oos-West-Vlamingen.

Belle
23-07-2004, 20:52
Wel, je mag in de toekomst wel een telefoontje van me verwachten want dat zie ik wel zitten! ;)

Q-racing
24-07-2004, 01:18
Belle,
057 33 56 20 is het telefoonnummer van het circuit van Poperinge. Niet te verwarren met Q-racing (wij dus)... als je nog geen kart hebt kan je die wel bij ons huren (professionele bijstand (o.a. persoonlijke mecanicien) inbegrepen) op het nummer 0476 610134.
Tot zeer binnenkort.

Belle
24-07-2004, 03:04
Hehe...kweetet... Toen mijn bericht gepost was, las ik je post nogmaals en merkte ik dat toen op...

Voor augustus zal het niet meer gaan wegens véél te drukke agenda maar ik plan dat wel eens in de toekomst te doen, zo'n kart huren...

Q-racing
25-07-2004, 00:41
morgen zitten we weer in poperinge (vanaf 14u): hopelijk blijft de zon schijnen deze keer!

Twisted
26-07-2004, 00:23
Originally posted by Williams
Das goed nieuws.
Zijn er vaste dagen voorzien voor 2 takts of kan je altijd rijden wanneer je wil.

Let wel op welke 2-takt...
Een max is er bv wel toegelaten (als hij binnen de geluidsnorm zit natuurlijk maar dit is meestal wel het geval) maar een gewone 2-takt (membraamaangedreven motor etc) haalt de geluidsnormen meestal niet. Ikzelf rijd met een 2-takt 125cc en ik mag spijtig genoeg daar niet rijden :(

Nog een beetje info;
Van elke piloot word er wanneer men de eerste keer komt rijden een fiche aangemaakt met welke motor men rijd etc. Al je gegevens komen erop te staan en alsook de geluidsmetingen die ze uitvoeren.

Q-racing
26-07-2004, 10:07
juist, maar een beetje experimenteren met dempers en luchtfilters, en het komt wel slim voor reed-en rotary motoren...
niettemin is de rotax max wel het veiligste om de geluidsnorm te halen.

Flitser
26-07-2004, 10:41
Originally posted by Twisted
Ikzelf rijd met een 2-takt 125cc en ik mag spijtig genoeg daar niet rijden :(

Als je er het nodige werk en geloop (en centen :rolleyes: ) voor over hebt zou het misschien wel lukken uiteindelijk. Maar het spreekt voor zich dat de modale piloot die voor zijn plezier rijdt hier geen tijd gaat insteken en dan wel anders zal gaan rijden.
Voor mensen als Bert en Stijn zit het natuurlijk anders, ben eens benieuwd welke types ze allemaal onder de norm zullen krijgen met hun werk :gas: