PDA

View Full Version : Van Bellingen en Nash


joost
24-07-2004, 13:54
Van Bellingen met Nash Motorsport in Spa

De Leuvenaar Steve Van Bellingen verovert stilaan een plaats tussen de vaste waarden van de Belgische endurance racerij. Hij verwierf in de loop der jaren niet alleen een vaste plaats in het Media Group van Dijck Belcar kampioenschap maar Steve zal komend weekend ook voor de 4de maal aan de start verschijnen van de Proximus 24 uren van Spa.
De KS-Motorsport voorman heeft een plaats gevonden bij het gerenommeerde Britse team van Graham Nash. Hij zal samen met zijn vriend Armand Fumal het stuur delen van de Porsche 996 GT-3 R.
De wagen reed in het verleden reeds de 1000 km van Spa en de 24 uren van Bathurst en werd voor de Ardense klassieker opnieuw klaargestoomd.
De twee andere piloten op de wagen van Steve zijn Edi Gay en Michel Orts die beiden hun sporen verdienden in de Amerikaanse uithoudingswedstrijden en ondermeer uitkwamen voor JMB America in de Grand-Am Rolex series maar ook al te zien waren in FIA-GT en LMES.
De ambities van Steve zijn dan ook duidelijk: “Een top-15 algemeen en een top-5 in nGT zijn een haalbaar doel voor dit jaar maar stiekem hoop ik op een top-10. Ik besef dat een Porsche het in pure snelheid niet van de dikke GT’s kan halen en daarom reken ik op regenweer waar ik me bovendien als piloot beter in voel. Zeker dan kunnen we hoge ogen gooien.”

Pers KS-Motorsport