PDA

View Full Version : Gm Racing - Touring Cup - Race 4


GM RACING
26-07-2004, 17:23
Juist terug uit een deugddoende rustige vakantie ging ik deze voormiddag naar de tuner.- Deze werkt nu in de vacantieperiode met gesloten deuren en zonder zijn 2 mechaniekers welke nog steeds in verlof zijn.
De motor stond al gedeeldelijk afgewerkt op de vermogen en afregelbank zonder de cylinderkop..... deze was nog niet(!) "geflowt" maar hij was er aan bezig. - "Moraal van het verhaal" dit zal terug "toveren" worden voor ons teamke om tijdig de race te halen welke angstvallig nadert, en terug zonder voorafgaande training en mogelijke decibelmeting te Zolder
Nu zaterdag 31 juli gaan we de "oude en inmiddels versleten" motor uit de kas halen om vol verwachting de nieuwe te kunnen monteren.
Dus éénmaal die motor eruit is er geen weg terug.....
De tuner is ons "pk's" aan 't beloven dat het niet mooi meer is, straks kunnen we de Porches bijhouden :D :D , moet wel, aan het tempo en de precisie van 't opbouwen is het ver een halve F1 motor.
Eén ding is zeker indien de motor niet tijdig af is nemen we niet deel aan wedstrijd 4 ....rijden zoals in wedstrijd 3 met rondetijden van 2'02" wil ik niet meer beleven.( en dan nog moeten de voet van de gas houden bij elk van de 2 aanwezige db meetposten om toch maar niet het "2 de vlagje" te krijgen.)
Dus we kruisen onze vingers zoals bijna voor elke race tegenwoordig.
Luc
GM RACING

Megane
26-07-2004, 17:33
Wij hebben nog een goeie megane die kan gehuurd worden. tijden 1.50 in zolder. ( 93 dBa)

Wij zullen zien of wij de 10h gaan rijden of de wagen verhuren of alsnog verkopen.

Groeten Megane

Mark
26-07-2004, 17:36
Originally posted by GM RACING
Dus éénmaal die motor eruit is er geen weg terug.....
De tuner is ons "pk's" aan 't beloven dat het niet mooi meer is, straks kunnen we de Porches bijhouden :D :D , moet wel, aan het tempo en de precisie van 't opbouwen is het ver een halve F1 motor.


Qua prijs ook:D Die kerel heeft toch al heel wat uurtjes daarin gestoken. Vaste prijs of in regie?

In ieder geval, good luck.........ooit moet het toch eens goedkomen.

GM RACING
26-07-2004, 17:40
Hello Megane,
Dit kan helaas niet omdat we verplicht zijn alle sponsorstickers en kleuren over te brengen .....en dit op een éénmalige huurwagen.
Ook zou het absurd zijn van ons om nogmaals eens extra kosten te maken voor de huur.
Toch bedankt voor voorstel en... misschien tot de 10 uur race ?
Doei
Luc
GM RACING

bart VDB
26-07-2004, 17:42
Ook vanwege ons: hopelijk komt het nu goed. Kan je best begrijpen in de huidige situatie.
Wij willen je in ieder geval wel zien in race 4. Op wie moet ik dan anders wuiven onderweg hé Luc. :D ;)

Groetjes

Bart

GM RACING
26-07-2004, 17:50
Hello Marchal,
Helaas per gepresteerd werkuur :rolleyes:
Zit al aan 200 wu. (niet van motor alleen, ook om de oude motor draaiend te houden.....dus tuner zijn schuld, want....had de nieuwe motor klaar geweest volgens afspraak in Maart dan had dit avontuur ettelijke wu. voordeliger geweest.
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING
26-07-2004, 18:04
Hey Bart Vdb
Best wel plezant dat wuiven hé ?
Ik had er alle tijd voor want ik zat aandachtig in m'n spiegels te kijken naar de op mij afstormende meute welke me voorbijstormden langs alle kanten.
Ik moest 36 van de 38 wagens voorlaten, het was vechten met de laatste 2 deelnemers tussen het neuspeuteren in ....terloops, dat valt niet mee met een integraalhelm op je kop :p
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING
02-08-2004, 12:05
zaterdag werksessie voor ons (gedeeltelijk) teamke.
Werkzaamheden op het programma: uitbouw oude motor, deze kompleet demonteren en de tunnel in chassis 15 cm. verbreden voor de "kitcar uitlaatcollector" meer ruimte te geven, dus dit laatste was een stevig werkje van slijpen en lassen !
Bij het demonteren van de "oude" motor waren we allen aangenaam verrast door de tamelijk goede staat van alle delen..... dus de kans is groot dat de programmatie niet klopte welke onze tuner aangebracht heeft :fight:
De schelpen waren nauwelijks ingelopen, de sporen van de cylinderboring waren nog duidelijk te zien, de zuigers op 1 na intact, ééntje vertoonde sporen van inslag bovenaan.....
Onbegrijpelijk, want de motor trilde op het einde van de vorige race... in elk geval, motorblok, krukas, drijfstangen enz.. zijn nog perfect bruikbaar voor de opbouw van deze motor.....maar die gaan we zelf opbouwen, anders zijn we nog een jaartje verder :rolleyes: als het bij m'n huidige tuner moet gebeuren.
Vandaag maandag naar tuner geweest en cylinderkop is nog niet kompleet afgewerkt maar er is hoop.... z'n 2 mechaniekers zijn terug uit verlof.
Nu komende zaterdag hopen we het zaakje te kunnen monteren waarna de wagen met de nieuwe motor wordt opgestart bij de tuner en op de rollentestbank gaat voor de laatste controle en bijregelingen.
Misschien utopie maar we zouden graag volgende week donderdag een training meepikken te Zolder, vooral voor de db meting.
Terloops, onze site is aangepast met alle beelden van race 3 (ook van andere deelnemers uit de Tc) zie www.garden-machinery.com
Luc
GM RACING

BODI
02-08-2004, 12:39
Beste Luc,

Totaal niet te vergelijken want ik rijd gewoon voor de fun en dus niet met een wedstrijd-auto, maar de getunede motor van mijn peugeoke heeft ook weer de geest gegeven.
We hebben toevallig toch niet dezelfde tuner, hee? :D

Greetz,

Bodi.

Selespeed
02-08-2004, 13:10
Hopelijk kunnen we deze keer eens echt meestrijden om de ere plaatsen in cat.4, dat zou wel eens leuk zijn. Heb sinds ik bij het team ben dat nog niet kunnen meemaken :( maar ik blijf er goeie hoop in hebben.
Dus duimen dat die motor af geraakt zaterdag.

Mooie update van de site trouwens. Misschien één klein opmerkingetje, als je op een foto klikt om hem te vergroten, springt de pagina met de thumbnails telkens terug omhoog waardoor je opnieuw naar beneden moet scrollen om de volgende foto te zien (schermresolutie 1024*768) , misschien kan de website bouwer hier eens naar kijken.

GM RACING
02-08-2004, 13:39
Hey Bodi,
Woont je tuner in Drongen/Gent ???? :D
Wat is er aan de hand met je motor ?? Rijden voor fun of race, ....motorpech is nooit plezant.
Gouden raad aan alle toekomstige racertjes, kies meteen een goede wagen / motor vb. Honda 2 L. welke al meteen 200 pk standaard heeft en werk vervolgens het overtollige gewicht weg uit de kas.....succes en betrouwbaarheid verzekert !!
Groeten
Luc

Selespeed
02-08-2004, 14:59
Inderdaad, prachtig advies van Luc, met een standaard civic Type-R blok met het I-VTEC systeem kom je al aan de magische 200pk grens, en dat met de gekende Honda betrouwbaarheid.

Of voor de kapitaalkrachtige medemensen onder ons, kijk wat de 2.0 liter, i-VTEC motor uit de S2000 doet, 240 pk uit een standaard atmosferische motor en makkelijk 9000rpm, wie doet dat na?

Selespeed
03-08-2004, 13:11
En? Al enige progressie in de ontwikkeling van de motor?

Ik wacht vol spanning.

GM RACING
03-08-2004, 14:01
hello selespeed,
Gisteren was hij nog de cylinderkop verder aan't prepareren (flowen)
zal misschien na 18 u vandaag eens langsgaan.
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING
03-08-2004, 17:01
Hello selespeed,
Kon niet meer wachten en ben rond 16 u. geweest naar tuner, culasse is geflowd en zat in de reinigingsmachine om alle vijlsel te verwijderen.
Nu nog de nokkenassen erin en de kleppen met de shims regelen = ook een langdurig opmeetwerkje en de culasse kan op de motor geplaatst worden, welke dus reeds op de vermogenbank staat.
Dus er is hoop.....
Doei
Luc
GM RACING

Selespeed
03-08-2004, 17:47
Het komt dus goed :D Yes! Niet dat alle problemen nu opgelost zijn, maar een motor is toch de basisvereiste om te kunnen rijden.
:+ :D

Pat
03-08-2004, 20:43
Aan de werkuren te zien moet dat een gouden motor zijn !
Er komt in ieder geval schot in de zaak ...

Mooie raad Luc, over die Honda.
Waarom nog verder sukkelen met de Megane ?

GM RACING
03-08-2004, 22:00
Hello Pat,
Waarom nog verder sukkelen met de Megane? goeie vraag natuurlijk...
Ik ben al bij verloop van tijd zover gevorderd met die wagen dat terugkeer naar iets anders niet meer mogelijk is....en als ik hem wens te verkopen er geen "bal" meer voor krijg ondanks alle dure onderdelen welke erop zitten.
opsomming: carbon deuren, carbon motordeksel, carbon achterklep, carbon dashboard, super AP remmen & schijven, groep A achterbrug, regelbare schokdempers, sperdifferentieel, zwaardere cardans, stack systeem, enz... enz.... zonder te spreken van een hoop reserve onderdelen voor die wagen.
1 mogelijkheid is deze verkopen in onderdelen...
Ik verzeker je dat ik juist momenteel een goede motor nodig heb om in de top 3 (in de klasse 4,hé) te draaien. - het chassis is super stijf.
Met een Honda mag ik alles van voorafaan beginnen om die raceklaar te maken....maar geloof me, dit zou m'n keuze zijn bij herbeginnen....
Alsook zal 2005 waarschijnlijk m'n laatste racejaartje worden, ik ben de laatste tijd nogal "gebeten" geraakt door ULM vliegen sedert ik er enkele malen van geproeft heb, dus m'n volgende zal zich in de lucht afspelen, hopelijk heb ik dan minder pech, of t'is op m'n bakkes stuiken !
Doei
Luc
GM RACING :)

Pat
03-08-2004, 22:39
Luc,
Ik had mijn vermoedens in de richting van je antwoord.
Je eerste opmerking klonk mij in het licht van de problemen die je hebt gehad met de Megane, een beetje raar.

:( Spijtig te horen dat je van plan bent ermee te kappen. Ik hoop dat het voor ons lukt voor 2005, zodat we elkaar nog eens tegenkomen op het circuit zelf.

Ik hoop dat het team blijft bestaan !

GM RACING
04-08-2004, 15:46
Hey Pat,
2005 wordt het ultieme en definitieve jaar voor GM RACING, dus we kunnen elkaar nog zeker ontmoeten op de racepiste.
Zelfs onze mechaniekers lieten me weten er een punt achter te willen zetten, we draaien dan ook al 9 jaar (in 2005) in de autoraces mee, waarvan 4 jaar in de Funcup.
Ik wil niet nostalgisch doen maar het waren allemaal toffe jaren...behalve de 3 laatste wegens aanhoudende motorproblemen (tuners) en stress.
Ik moet nog vlug in 2005 een palmares bij elkaar sprokkelen om mijn wagen in prijs op te waarderen :D met het oog op een vlotte verkoop ervan.
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING
05-08-2004, 11:56
Vandaag donderdag voormiddag 05/08 naar tuner geweest.....nog altijd bezig aan cylinderkop metingen voor pastilles aan kleppen en daarna moeten die nog afgeslepen worden op hun respectievelijke waarden.
Terug zal het scherp worden in tijd want we moeten de nieuwe motor nog kunnen inbouwen in de wagen en daarna moet de wagen op de rollenbank, bovendien moet de wagen kompleet afgeregeld worden want het sub-frame waar motor op staat is ook los gemaakt voor werkzaamheden wegens verbreding tunnel voor de uitlaat welke tegen de kas schuurde..... lekkere warme voeten !
Indien morgen (vrijdag) de motor niet terug kunnen we de motor zaterdag niet inbouwen en komt onze deelname in 't gedrang, want tijdens de week kan ik moeilijk beroep doen op m'n mechaniekers wegens hun dagdagelijkse job.
Dus, we zijn goed bezig, terug heeft onze tuner al de beschikbare tijd verprutst.... en nu wordt het terug "vliegen" en alles maar de helft afwerken.
Luc
GM RACING

GM RACING
06-08-2004, 17:55
vervolg "thriller" GM RACING
Vandaag vrijdag namiddag geweest naar tuner, culasse klaar maar nog niet op motor geplaatst... moeten nog metingen doen om te zien of (iets grotere) kleppen de zuigers niet raken, dus zaterdag kunnen we geen motor inbouwen.
vervolg op uw scherm....
Luc
GM RACING

Selespeed
10-08-2004, 08:18
De deadline nadert. Hopelijk krijgen we de motor er vandaag in. Ik kijk vol verwachting uit naar positief nieuws van Luc.

GM RACING
10-08-2004, 08:41
Gisteren maandagnamiddag ging ik vol verwachting naar tuner, ik zag dat ze aan de vermogentestbank aan 't werken waren.... de lagers van de vrijloop van de startmotor hadden waren vastgelopen en dit moest eerst herstelt worden.
Rond 18 u. motor draaide reeds maar de testen werden stopgezet wegens olielek op de motor, dus gedeeltelijke afbouw om het vliegwiel eraf te nemen....ben dan huiswaarts gegaan en heb een goede fles wijn afgetrokken om het leed wat te verzachten :rolleyes:
Vandaag zou het moeten lukken...juist 1 probleem, onze chefmechanieker kan deze avond onmogelijk aanwezig zijn, dus de inbouw zal pas woensdagavond kunnen.
Daarna moet op donderdag de komplete wagen naar de tuner op de rollentestbank voor de finale afregeling...maar met m'n reeds ondertussen bekende en vermaarde geluk zal deze waarschijnlik ook in panne vallen zeker ?
Luc
GM RACING

Pat
10-08-2004, 19:45
Komaan Luc, ge zijt er bijna !

GM RACING
11-08-2004, 09:58
Gisteren dinsdag namiddag, vermogenbank geeft denkbeeldige waarden en moest gecalibreerd worden maar..... ze vonden het gereedschap niet om dit te doen :rolleyes: - Daarna nog een olielek op onze motor maar aan de andere zijde, terug stopzetting van de testen en olielek oplossen....
Omstreeks 20 uur terug thuis en heb mij terug nog een fles wijn afgetrokken, help ! ik krijg stilaan een sluipend drankprobleem.
Vandaag woensdag is de deadline, indien de motor deze avond niet klaar geven wij het op en racen we niet op zaterdag.
Luc
GM RACING

Ps: Ik durf het bijna niet te vermelden .... maar zoals voorspelt door mij is de rollentestbank gistereren ook stuk gegaan (met een andere wagen erop) dus de bedoeling was na inbouw van de motor nog een ultieme test te doen op de rollenbank.... dit gaat dus ook niet door.

Selespeed
11-08-2004, 12:01
Ik blijf alvast duimen en hopen, dus daaraan zal het niet liggen :)

Selespeed
12-08-2004, 08:11
De dag van de waarheid is aangebroken. En?

GM RACING
12-08-2004, 09:24
gisteren woensdag 11/08 was uiteindelijk de motor af en van de vermogenbank gehaald om....19 u, de resultaten (op papier) zijn bevredigend maar, dit zal ik maar kunnen bevestigen éénmaal in de wagen, met de nodige proefritten en de chronometer in werking....
Daarna ging het richting huiswaarts waar Patrick en Nico zaten te wachten om de werkzaamheden aan te vatten, de werkzaamheden waren monteren koppeling, boite, waterdarmen, beschermplaten, uitlaat enz...
Deze avond (donderdag) wordt de motor ingebouwd en dan op vrijdag wordt onze wagen uitgelijnd en uitgewogen door onze Eric, om daarna te worden opgestart door de tuner hier ter plaatse, ik heb nl. de sturingsdoos nog niet meegekregen van de tuner, hij staat erop alle aansluitingen nog eens na te zien en dan pas op te starten.....
Terug heb ik een fles wijn opengetrokken rond 23 u :D maar deze keer uit opluchting, zo had ik terug een reden !
DUS WE HALEN HET, TOT ZATERDAG !
Luc
GM RACING

gwyllion
12-08-2004, 09:32
Wow, proficiat. Just in time delivery noemt zoiets waarschijnlijk :D

Thomaske
12-08-2004, 10:07
Proficiat jongens en veel succes zaterdag!

kulgan
12-08-2004, 10:48
veel succes zaterdag...

Hopelijk vind je nu wat tijd om uw wijnkelder terug aan te vullen :D

Maarten
12-08-2004, 11:08
Allee Luc, eindelijk nog eens in optima forma aan de start dus

doe het goed de zaterdag!

ciao

maarten

Selespeed
12-08-2004, 12:30
Nu kunnen we zaterdag tenminste een poging ondernemen om eens echt te racen :)
Hopelijk wordt de db-meting niet de spelbreker :( Want er zal geen kans zijn om dat te testen veronderstel ik.

GM RACING
12-08-2004, 13:45
bedankt iedereen voor aanmoedigingen en zoals selespeed zegt: hopelijk zijn de db metingen ons goed gezind want we hebben totaal geen besef welke deze waarden zijn....
PS: Iemand een idee waar ik de beste en voordeligste wijnen kan kopen ? :D
Luc
GM RACING

GM RACING
13-08-2004, 08:55
Gisteren donderdagavond (12/O8) om18u30 begonnen we aan de inbouw motor met mechaniekers: Patrick, Nico & Anthony.
Dit ging tamelijk vlot , enkel een kleine moeite gehad met de grotere" kitcar" uitlaat om die te laten passeren ...uiteindelijk lukte het.
1 groot probleem, de nieuwe dradenboom stemde niet 100% overeen met het oude exemplaar...dus dit moet vandaag bekeken worden door de tuner hier ter plaatse + computer aansluiting :rolleyes:
Ikzelf ben met verlof, zodoende heb ik de wagen overdag een grondige poetsbeurt gegeven en de uitlaten omzwachtelt met geluiddempende en hittebestendige materie.
Nu vandaag (Vrijdag) staat op het programma:
Koelvloeistof vullen, olie verversen, dradenboom ontcijferen (tuner) en afregelen/uitwegen wagen. + deze avond de vrachtwagen laden.
Dit was heel nipt maar we halen het !
Tot Zaterdag !
:)
Luc
GM RACING

Scalle
13-08-2004, 10:17
Knap werk van jullie team !
Alleszins veel succes toegewenst voor morgen ; met zo'n inzet mag 't nu toch wel eens ferm meezitten denk ik dan zo...
See you

Pat
13-08-2004, 12:45
Ik had jullie morgen in de pitbox een fles wijn willen komen geven, maar ik bevoorraad mijn neef tijdens de Dodentocht van Bornem. Maar uitstel is geen afstel, Luc.
Veel geluk met de db-meeting en de race en ik breng jullie fles wel op Francorchamps of tijdens de 10-uur !

Speedy
13-08-2004, 12:59
Dat zal ik jou helpen onthouden Pat!!!
Hopelijk komen we deze avond niet meer voor verrassingen te staan,zodat we op een respectabel uur gedaan hebben met alles,want morgen is het terug vroeg vertrekken naar Zolder,maar goed dat ik nu ga beginnen aan het tweede deel van mijn verlof.

Greetz en tot morgen op Zolder,Speedy

GM RACING
13-08-2004, 17:05
Hey Pat,
Goed gedacht van die wijn... voor na de race, hé, of 'k heb gans de breedte van de baan nodig :D je bent altijd welkom, hé ! (box 41)
We zijn er geraakt, tuner heeft nog van 10 u. tot 16 u. bezig geweest bij ons in de werkplaats.
Er zit zelfs een "launch control" op de computer.... handig bij een vliegende start :D (waardeloos dus...)
De onderbreking van de ontsteling werkt ook voor het sequentieel schakelen maar heb de indruk dat het voordien iets vlotter ging.
De proefritten zijn reeds gereden op ons industrieterrein tussen de vrachtwagens door en wagen gaat "bangelijk" goed in toeren en sleurt !
Tot morgen !
Luc
GM RACING

Autofan
13-08-2004, 18:53
Mag ik ook in jullie box een kijkje komen nemen of liever niet?

GM RACING
15-08-2004, 19:25
Beste Autofan,
Sorry voor laattijdig antwoord, was totaal moe van voorbereiding & race en heb je bericht maar vandaag zondag gezien op de paddock, natuurlijk was je welkom, volgende maal ? :)
Luc
GM RACING

GM RACING
15-08-2004, 20:42
We keken allemaal enorm uit naar de prestaties van onze langverwachte nieuwe motor - Louisette reed de eerste rondjes om de nieuwe remschijven en blokken te roderen en de banden op te warmen.
Daarna was het de beurt aan onze "viking" Anders Tangen en een echt goede chrono kwam er niet uit.... bovendien hadden we een olietemperatuur van maar liefst 146 °...niet gezond voor een motor !
Toen ik het stuur nam kwam ik niet verder dan een schamele rondetijd van 1'59"!, gelukkig was de tuner voor deze ingebruiksname van de nieuwe motor aanwezig met het nodige programmeermateriaal (laptop enz...) en ging de rest van de voor ons te korte training op in programmatie van de sturingsdoos.- Dus enkele rondjes rijden en herprogrammeren in bepaalde toerentallen enz..., uiteindelijk kon ik een 3 seconden afpingelen en een 1'56" behalen goed voor een schamele 28 ste. plaats op 38 deelnemers, toen was de training voorbij en voor ons was dit uurtje véél te kort.
We hadden ook te kampen met een te hoge olietemperatuur, en de oliekoeler werd extra verplaatst naar een betere luchtdoorstroming, extra gaten werden ook gemaakt. - Ironisch genoeg...de geluidsproblemen zijn totaal verleden tijd nl. hoogste gemeten waarde was slechts 89 db, begrijpe wie kan....wij zeker niet, we zijn zowat de stilsten geworden van gans het deelnemersveld, dit probleem is alvast van de baan !!!!
De start van de wedstrijd werd genomen door Anders, hij maakte tijdens zijn shift een kop-staart met lichte schade op het achterspatbord, hij draaide ook de beste rondetijd binnen ons team van 1'54", na zijn shift stonden we op plaats 25 en 7 de in de klasse, de olietemperatuur ?, die was gezakt naar 125 à 130°, toen mocht ik m'n shift afwerken van 1 uur 20, de motor was gewiliger dan tijdens de training maar had een duidelijk gebrek aan koppel op lagere toerentallen.
1 warm moment toen een andere tragere deelnemer me niet opmerkte bij het voorbijrijden en me zowaar de pitmuur ging induwen, mijn keuze was vlug gemaakt tussen die muur of die wagen en ik gaf hem een zijdelings tikje om hem duidelijk te maken dat ik er ook nog was, bij dit avontuur was m'n linkerspiegel ingeklapt en was het voor de helft blind rijden...
De olietemperatuur zakte nog tot 115 ° en bleef daar in de buurt hangen, mijn inziens was de motor nog aan het inlopen en waren de interne wrijvingen de oorzaak van de te hoge olietemperatuur.
Ik gaf de wagen na m'n shift over aan onze "vliegende dame" Louisette op een inmiddels 21 ste algemene plaats en een 5 de plaats in de klasse 4.
We kregen radiobericht van haar dat ze dacht een leeglopende achterband te hebben en dat de wagen niet stabiel meer was, we haalden haar binnen en legden meteen 4 andere gebruikte banden op de wagen en meteen waren haar rondetijden op 1 seconde na gelijk aan de onze, natuurlijk verloren we enkele plaatsen bij deze bandenwissel ...maar beter dit dan een ongeval dachten we.
Op exact 15 minuten van het einde zagen we de wagen in het gras ter hoogte van de kanaalbocht, exit race.- kleine anekdote van vrouwelijke durf: ze weigerde haar transponder af te geven omdat we nog recht hadden op een klassement, bravo Louisette voor "uw mannetje te staan" , zodoende kwam onze wagen nog terecht in het "gesloten wagenpark" en dit op een 7 de plaats in de klasse en 27 algemeen, beter dit dan niks...
Het defect aan de wagen ? wat was het zult u zich afvragen ?, awel ...héél simpel, een afgebroken vliegwiel aan de bouten, of....een gebroken krukas !
Wij kunnen terug (morgen maandag 16/08) de motor uithalen..., de tuner eens goed wakker schudden en vragen of het paarden of ezels waren welke in de motor zaten en van vooraf aan herbeginnen (na mogelijke herstelling..) met ellenlange programmaties en rollenbanktesten, in elk geval waren we blij met de aanwezigheid van de tuner, hij begrijpt nu dat het zo niet verder kan....
Een uitgebreid verslag volgt binnen een 8 tal dagen op onze site met terug een massa aan foto's (ook van andere deelnemers uiteraard) en videomateriaal : zie www.garden-machinery.com
LUC - GM RACING

Selespeed
16-08-2004, 09:38
Waarschijnlijk zet ik deze avond al enkele foto's hier online.

GM RACING
16-08-2004, 15:39
Deze voormiddag (maandag 16/08) rond 10 u samen met Patrick de motor uitgehaald, zoals jullie weten zijn we geroutineert in dit soort zaken en zonder ons op te jagen was hij eruit om 11 u 30.
Vol met angstige gevoelens namen we de versnellingskast eraf en ..... oef ! "slechts" waren de 7 bouten van het vliegwiel op de krukas afgebroken.
Het kon véél erger geweest zijn ! ook minieme schade aan de versnellingskast want voor hetzelfde geld kan die er dwars doorheen gaan.
Dus ik zeg "We hebben we geluk gehad in ons ongeluk ...."
De motor is dus nu terug naar tuner voor de uitbouw van de krukas om deze terug te laten vlakken en de afgebroken bouten eruit te halen.
Dus we zijn terug bezig voor een tijdje, wij hebben ons ingeschreven voor onze eerste race in de BTCS ter gelegenheid van de Truck race in Zolder en dit is midden september.
Doei
Luc
GM RACING

Autofan
16-08-2004, 16:07
Originally posted by GM RACING
Beste Autofan,
Sorry voor laattijdig antwoord, was totaal moe van voorbereiding & race en heb je bericht maar vandaag zondag gezien op de paddock, natuurlijk was je welkom, volgende maal ? :)
Luc
GM RACING

Oké Luc, alvast bedankt :) Ik heb geen vervoer voor de verplaatsing naar Francorchamps te maken, dus dan zal ik wel een kijkje komen nemen bij de Race Promotion Night.

Selespeed
16-08-2004, 20:01
Zoals beloofd enkele fotootjes van zaterdag:

http://home.tiscali.be/selespeed/GMracing/ZTC42.JPG
http://home.tiscali.be/selespeed/GMracing/ZTC44.jpg
http://home.tiscali.be/selespeed/GMracing/ZTC45.jpg

Battle of the méganes :D

http://home.tiscali.be/selespeed/GMracing/ZTC46.jpg

Als de foto's er niet door komen brengt een refresh meestal oplossing, gewoon eens opnieuw proberen is dus de boodschap :)

GM RACING
19-08-2004, 18:09
Onze site is aangepast met foto's ZTC & raceverslag (iets vroeger dan verwacht) enkel de videobeelden ontbreken nog, deze zullen eerstdaags erop staan ( beelden genomen door achterruit vanuit wagen en van de race in het algemeen)
zie: www.garden-machinery.com
Luc
GM RACING

GM RACING
20-08-2004, 11:27
Betreft videobeelden.
Omdat we rappe gasten zijn zullen de videobeelden reeds vandaag (vrijdag 20/08) op de site staan vanaf 17 u ... waaronder een fantastisch beeld van de start van gans het deelnemersveld welke 38" duurt.
zie: www.garden-machinery.com
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING
29-08-2004, 10:16
We hadden plannen van deelname tijdens de truck race te Zolder in de Btcs...tot wanneer ik het programma ontving.
op donderdag 16 september - technische controle & administratieve.
Vrijdag 17 trainingen & race 2 uren (geen kat aanwezig....) Zaterdag platte rust....noppes en Zondag 18 ...1 race van 50 minuten op een gunstig uur van 12 u 40.
Dus 4 dagen, we hebben dan ook wijselijk besloten om af te zien van onze deelname, we moeten nog werken ook, hé.
Wat betreft de motor: Krukas is ondertussen gevlakt aan kant vliegwiel en alsook vliegwiel aan kant draagvlak op krukas, de bouten van 10 mm zijn vervangen door 12 mm stalen bouten en... het vliegwiel is verder nog verstevigt en gevangen met 2 stalen pennen van 8 mm.
Als er nu nog iets breekt gaat het de krukas zijn :D
Eénmaal dit alles terug opgebouwd gaat de motor terug op de vermogenbank om daarna in de wagen gebouwd op de rollenbank de ultieme test en afstelling te ondergaan.
Luc
GM RACING