Log in

View Full Version : WRC Duitsland


Rasse
02-08-2004, 16:11
Voor al diegenen die Fast Freddy en de Swa willen gaan aanmoedigen in de buurt van Trier: hier kan je op voorhand kaarten bestellen http://www.gpt.at/home_rallye.htm

Misschien een leuk idee om via De Paddock enkele rendez-vous plaatsen af te spreken om in groep(jes) naar de speciales te gaan? Uiteraard voorzien van de nodige vlaggen , toeters en bellen.

Helaas kan ik er zelf niet naar toe, zelfde weekend als 24h00 Zolder.

Guido
02-08-2004, 20:57
Ik kan er helaas ook niet bij zijn. Toch maar duimen voor Freddy. :D en de Swa ook wel een beetje natuurlijk. ;)

Guido
18-08-2004, 18:18
heb even in de deelnemerslijst zitten neuzen. Wat me opvalt is dat er maar liefst 26 WRC's aan de start komen van deze rally. Dat ze bij de FIA maar eens gaan nadenken om terug wat meer asfalt rally's te gaan organiseren want blijkbaar worden er voor dit soort rallies toch nogal wat privateers bereidt gevonden om mee te doen. De hele zwik is er. Van Corolla's over Octavia's en 206'en toch het laatste nieuwe fabrieksmateriaal.

Volgend jaar bij het verschijnen van de WRC kalender deze rally toch eens met alcoolstift inschrijven in mijn agenda. :D

kartmonster
18-08-2004, 21:41
Ik heb 2e zit. En kan daardoor ni gaan zien. (en bij mij stond het in koeien van letters op kalender)
Vader gaat wel naar ginder, ik zal de foto's hier achteraf wel erges posten.

Groeten,

Maarten

Jan
19-08-2004, 08:05
Originally posted by kartmonster
Ik heb 2e zit. En kan daardoor ni gaan zien. (en bij mij stond het in koeien van letters op kalender)
Vader gaat wel naar ginder

Uw vader heeft geen 2de zit :confused: :+

jan

gwyllion
19-08-2004, 17:19
Op pitstop.tv staat te lezen dat Loix 3de tijd heeft neergezet tijdens shakedown. Mooie prestatie (natuurlijk maar een shake down).

Ik vind de tijden van de shake down nog wel nergens.

gwyllion
19-08-2004, 18:14
Hier het lijstje (landgenoten wat geaccentueerd).

Rallye Deutschland Shakedown
1 Marcus Gronholm (Peugeot 307) 1m47.4s
2 Petter Solberg (Subaru Impreza) 1m48.3s
3 Freddy Loix (Peugeot 307) 1m48.6s
4 Carlos Sainz (Citroen Xsara) 1m49.2s
5 Francois Duval (Ford Focus) 1m49.4s
6 Sebastien Loeb (Citroen Xsara) 1m49.9s
7 Markko Martin (Ford Focus) 1m50.0s
8 Mikko Hirvonen (Subaru Impreza) 1m50.3s
9 Cedric Robert (Peugeot 307) 1m50.5s
10 Armin Schwartz (Skoda Fabia) 1m51.0s **
11 Daniel Carlsson (Peugeot 206) 1m51.1s *
12 Toni Gardemeister (Skoda Fabia) 1m51.2s **
13 Roman Kresta (Skoda Fabia) 1m51.3s **
14 Gilles Panizzi (Mitsubishi Lancer) 1m51.3s
15 Alex Bengue (Peugeot 206) 1m51.8s *
16 Stephane Sarrazin (Subaru Impreza) 1m51.9s *
17 Daniel Sola (Mitsubishi Lancer) 1m52.9s
18 Nicolas Vouilloz (Peugeot 206 WRC) 1m54.0s *
19 Pieter Tsjoen (Toyota Corolla) 1m54.0s *
20 Antony Warmbold (Ford Focus) 1m54.8s *
21 Alister Ginley (Subaru Impreza) 1m55.6s
22 Jussi Valimaki (Ford Focus) 1m56.7s
* Privateer
** Not registered for manufacturers’ points

gwyllion
19-08-2004, 18:18
De Skoda is blijkbaar nog niet zo snel op asfalt. De topprestaties van Finland herhalen zal niet gemakkelijk worden.

Met de Mitsubishi is het nog erger gesteld. De tarmac specialist Panizzi is bijna 4 sec trager dan Gronholm.

gwyllion
20-08-2004, 10:30
Big news: Gronholm kan het al vergeten! Eraf gegaan tijdens SS1.

Marcus Gronholms (Peugeot ): Off the road, got back on but reported that he was stopping again as car was undriveable - more when known

gwyllion
20-08-2004, 10:34
Originally posted by gwyllion
Big news: Gronholm kan het al vergeten! Eraf gegaan tijdens SS1.
Het is al gedaan voor Gronholm: eerst bocht van eerste KP, wiel eraf en opgave als gevolg :D

gwyllion
20-08-2004, 11:07
Het zit Loix blijkbaar niet mee: wegens een motorprobleem (misfire) heeft hij op 2 proeven al 2 minuten verloren.

De tijdsverschillen zijn enorm groot door "veranderende omstandigheden" en bandenkeuze. De meeste rijders zijn met slicks vertrokken en ze hebben heel veel last van buien. Na SS4 kan pas van banden gewisseld worden.

gwyllion
20-08-2004, 11:22
Dani Sola, die in SS1 verraste met een sterke chrono (3de op slechts 4.4" van Sainz), zou er ook af gegaan zijn.

Alain
20-08-2004, 11:24
De tijdsverschillen zijn enorm groot door "veranderende omstandigheden" en bandenkeuze

Aha, dat verklaart veel. De Citroëns zijn niet te houden. Wel verrassend 3e tijd voor Sola tijdens KP1. Ik denk dat Duval daar ergens een klein foutje gemaakt heeft. Hij zat op enkele seconden van Loeb en plots waren dat er 14 om dan op 17 van Sainz te eindigen.

Bwa, hij heeft dat inmiddels netjes rechtgezet met scratch op KP2. Blijkbaar is hij de enige die Sainz en Loeb kan volgen. Märtin komt er ook niet aan te pas.

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasssssssssssss ss Swa !!!!

gwyllion
20-08-2004, 11:30
Het is moeilijk te oordelen hoe het weer daar is. Als het echt wisselvallig is, kunnen de eerste rijders al binnen zijn en de rijders na hen dan in een stortbui terecht komen.

De regens is blijkbaar tijdens SS2 erger geworden...

Alain
20-08-2004, 11:34
Mij hoort ge alleszins niet klagen. Duval is nog onderweg op SS3 en gaat serieus tekeer. Halverwege al 6 seconden sneller dan Loeb die totnogtoe de scratch heeft...maar niet voor lang ;)

gwyllion
20-08-2004, 11:35
Originally posted by alain

Bwa, hij heeft dat inmiddels netjes rechtgezet met scratch op KP2. Blijkbaar is hij de enige die Sainz en Loeb kan volgen. Märtin komt er ook niet aan te pas.

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasssssssssssss ss Swa !!!!
Hij heeft u duidelijk gehoord. Hij is opnieuw onderweg naar scratch! (althans in tussentijden sneller).

Alain
20-08-2004, 11:39
En hoe! Maar liefst 12 seconden sneller dan Loeb!

gwyllion
20-08-2004, 12:27
Meer uitleg over bandenkeuze, die de grote tijdsverschillen verklaart.

The picture of tyre choice on the leading cars appears to be emerging. Citroen appears to have predicted the conditions best with both Loeb and Sainz running soft Michelins with what is likely to be a heavy cut pattern. Mitsubishi are also reported to be on similar tyres, which explains the rather rapid times of Panizzi and team-mate Daniel Sola before the Spaniard’s retirement.

Duval and Martin are both on the same Michelin compound in their Fords, but Duval reportedly has a heavier cut pattern, which is why he’s able to keep up with the Citroens and go faster than his team-mate.

Subaru is running a medium compound Pirelli in anticipation of dry stages later on, which is why Solberg is losing time to the leaders right now, but the conditions are proving to be pretty unpredictable, making picking tyres on the opening leg of this event a real lottery for the teams and drivers.

Jochie
20-08-2004, 12:43
Kvindhet vreemd dat de tijden van deze 3 voor SS3 al binnen zijn en die van Duval niet ... :(

1 3 LOEB/ELENA CITROËN 5:58.6 0.0
2 1 SOLBERG/MILLS SUBARU 6:02.5 +3.9
3 7 MÄRTIN/PARK FORD 6:03

*Edit* vergeet het, hij is binnen op 1.1s. :)
1 3 LOEB/ELENA
CITROËN 5:58.6 0.0
2 8 DUVAL/PREVOT
FORD 5:59.7 +1.1
3 1 SOLBERG/MILLS
SUBARU 6:02.5 +3.9
4 7 MÄRTIN/PARK
FORD 6:03.4 +4.8
5 4 SAINZ/MARTI
CITROËN 6:04.5 +5.9
6 2 HIRVONEN/LEHTINEN
SUBARU 6:09.7 +11.1
7 14 CARLSSON/ANDERSSON
PEUGEOT 6:19.5 +20.9

gwyllion
20-08-2004, 12:54
Originally posted by Jochie
Kvindhet vreemd dat de tijden van deze 3 voor SS3 al binnen zijn en die van Duval niet ... :(

1 3 LOEB/ELENA CITROËN 5:58.6 0.0
2 1 SOLBERG/MILLS SUBARU 6:02.5 +3.9
3 7 MÄRTIN/PARK FORD 6:03

Dat is toch tamelijk logisch. Als er nog maar 3 rijders zijn aangekomen, kunnen ze enkel de tijd van deze rijders geven :)

Trouwens je bedoelt waarschijnlijk SS4.

Jochie
20-08-2004, 13:27
Originally posted by gwyllion
Dat is toch tamelijk logisch. Als er nog maar 3 rijders zijn aangekomen, kunnen ze enkel de tijd van deze rijders geven :)


Zover was ik al (na hard denken), vraag was waarom er zowel iemand voor hem als iemand na hem in de stand al geranschikt was.
Heeft te maken met iets van de startvolgorde wat ik niet snap.
Misschien kunt iemand mij dat uitleggen?

Jochen

PS SS4 idd.

Alain
20-08-2004, 15:39
Iemand enig idee wat er met Duval is gebeurd op SS5? Na de derde split ligt hij 3 seconden voor op Loeb en 2,5 minuut later eindight hij met 14 seconden achterstand....?

gwyllion
20-08-2004, 15:50
Originally posted by alain
Iemand enig idee wat er met Duval is gebeurd op SS5? Na de derde split ligt hij 3 seconden voor op Loeb en 2,5 minuut later eindight hij met 14 seconden achterstand....?
Ik heb het ook opgemerkt. Een afslag gemist of even van de baan geschoven of zo.

gwyllion
20-08-2004, 16:50
Freddy laat zijn dat hij nog steeds Fast is :) 5de op KP5, 4de op KP6 en nu voorlopig 3de op KP7.
Zijn motor is duidelijk terug gefixt. Spijtig dat hij het wel kan vergeten in het algemeen klassement :(

Duval zou wel eens zijn 3de plaats kunnen verliezen aan Solberg als hij zo bezig blijft :(


Armin Schwarz heeft blijkbaar problemen. Hij (en de andere Skoda rijders) waren nochtans goed bezig.

Guido
20-08-2004, 17:36
Als Loix zo bezig blijft zie ik hem nog punten pakken. Op SS7 was ie slechts 5 seconden trager met een 3de tijd. Op SS6 en SS7 zelfs duidelijk sneller dan Robert. Voor Freddy is het goed dat Gronholm naar huis is. Ben eens benieuwd of zijn motor ook zo goed zou gefixt zijn moest Marcus nog meerijden. Die van Peugeot kennende... :rolleyes:

gwyllion
20-08-2004, 17:38
Originally posted by gwyllion

Duval zou wel eens zijn 3de plaats kunnen verliezen aan Solberg als hij zo bezig blijft :(
Duval heeft blijkbaar problemen met handrem en schakelen.

Martin daarentegen is onderweg met te zacht rubber.

gwyllion
20-08-2004, 18:50
Originally posted by gwyllion
Armin Schwarz heeft blijkbaar problemen. Hij (en de andere Skoda rijders) waren nochtans goed bezig.
Blijkbaar had de Skoda last van oververhitte remmen. De remvloeistof is in brand gevlogen en Schwarz moest het vanaf dan doen zonder linkervoorrem :eek:

Guido
20-08-2004, 19:15
en kijk eens wie dat er tijdens de shakedown bij Citroën zat. Vraag me af wat Bruno daar zit te doen eigenlijk?

http://rally.racing-live.com/photos/2004/allemagne/diapo_020.jpg

gwyllion
20-08-2004, 21:06
Sorry, maar ik zie een Lancer en geen Thiry :D

gwyllion
20-08-2004, 21:08
Originally posted by Huudo
Als Loix zo bezig blijft zie ik hem nog punten pakken. Op SS7 was ie slechts 5 seconden trager met een 3de tijd. Op SS6 en SS7 zelfs duidelijk sneller dan Robert. Voor Freddy is het goed dat Gronholm naar huis is. Ben eens benieuwd of zijn motor ook zo goed zou gefixt zijn moest Marcus nog meerijden. Die van Peugeot kennende... :rolleyes:
De 5 bak van de Loix heeft het tijdens de laatste KPs laten afweten. Hij had enkel nog 1ste en 2de :rolleyes:

Peugeot heeft dit jaar echt wel iets met versnellingsbakken.

gwyllion
20-08-2004, 21:12
Originally posted by gwyllion
Duval heeft blijkbaar problemen met handrem en schakelen.
Hydraulische bediening van de versnellingen defect, dus over moeten schakelen op manueel. Bij de Focus is de handrem ook de schakelpook (nog al wel eens gezien bij andere wagens). Daarom moest Duval een aantal scherpe haarspeldbochten in achteruit nemen.

Zeer spijtig anders had Duval zeker nog 2de gestaan en misschien zelfs eerste :mad:

Guido
20-08-2004, 22:51
Originally posted by gwyllion
Sorry, maar ik zie een Lancer en geen Thiry :D

Schoon is dat, nu hebben ze die foto eraf gehaald en er een andere opgezet. :rolleyes: Maar toch Thiry zat bij Citroën in de tent, tijdens een meeting erbij want ook een berg papperassen voor zijne neus. ;)

Guido
20-08-2004, 22:55
Originally posted by gwyllion
De 5 bak van de Loix heeft het tijdens de laatste KPs laten afweten. Hij had enkel nog 1ste en 2de :rolleyes:

Peugeot heeft dit jaar echt wel iets met versnellingsbakken.

Ben eens benieuwd of Freddy terug met deftig materiaal zal kunnen starten morgen. Gronholm herneemt de activiteiten morgen ivm het nieuwe Super Rally systeem dat ook in Duitsland uitgetest wordt.

gwyllion
20-08-2004, 23:13
Originally posted by Huudo
Ben eens benieuwd of Freddy terug met deftig materiaal zal kunnen starten morgen. Gronholm herneemt de activiteiten morgen ivm het nieuwe Super Rally systeem dat ook in Duitsland uitgetest wordt.
Zo veel werk is het nu ook weer niet om een versnellingsbak te vervangen. De herstellingen aan de wagen van Gronholm vallen ook wel mee: wielophanging langs een kant achteraan repareren.

Ik denk dat ze bij Peugeot er alle baat bij hebben dat die 5bak eens deftig getest wordt. In Finland leek hij het goed te doen, tot Lindholm ermee van de baan ging.

gwyllion
21-08-2004, 10:24
Het begint zeer goed voor Freddy: scratch in KP9!

Het lijkt erop dat het beginnen gieten. De eerste rijders op het parcours (waaronder Loix) zijn een pak sneller, want de rijders na hen hebben een stuk meer buien.

Dit alles heeft blijkbaar een hele hoop crashes tot gevolg:
* Panizzi eraf
* Carlsson is rond gegaan
* Kresta is eraf gegaan en heeft ophanging van voor links beschadigd
* Martin heeft meer dan 2 minuten verloren

Het klassement zal zwaar door elkaar geschud worden. De kansen dat Loix toch nog in de punten kan rijden, stijgen enorm.

Scapa
21-08-2004, 10:27
5de plaats is nog mogelijk voor Freddy als alles goed blijft gaan...

gwyllion
21-08-2004, 10:28
Okay, het is blijkbaar zelfs zo erg dan de KP stilgelegd is :eek:

Guido
21-08-2004, 23:20
Wat een dag. 2 zeer zware crashes (Solberg en Panizzi), Duval op de 2de plaats, terug over Sainz gewipt en Loix van 13 naar 6 op slechts 13 seconden van Robert. Nu niet dat hij zal mogen over Robert gaan, aangezien hij geen punten kan halen voor Peugeot en Robert dus wel. Enfin, Freddy heeft op de SS "Panzeplatte" toch maar mooi de scratch gereden en op de 40km lange special met een 3de tijd slechts 5 seconden moeten toegeven op Loeb die snelste was. Loix is back! :D

smiley
22-08-2004, 10:20
ja over de crash van solberg nog... heeft er iemand zijn wage gezien ??? de kant van de co-piloot was gewoonweg ineen gedrukt...
wel jammer voor pinizzi,hij was eens goed opweg met de mitsubishi en dan een crash.. :(

Scapa
22-08-2004, 14:46
Jammer van Swa z'n problemen met bediening van de versnellingsbak anders had de strijd voor de overwinning nog héél spannend kunnen worden.

Maarten
22-08-2004, 20:02
één en al lof van wilson voor duval

bron wrc.com

Ford boss Wilson lauds Duval

Germany - Ford - 22/08/2004 13:42:47



Malcolm Wilson, the boss of the works Ford team, believes his young protege Francois Duval is on the verge of his first WRC victory, following an impressive second place on this weekend's OMV ADAC Rallye Deutschland.

The Belgian drove well throughout the rain-hit event, climbing to second ahead of Citroen's Carlos Sainz late at the end of Saturday's second leg after suffering from the lack of a handbrake on the opening day, before proceeding to take chunks out of Sebastien Loeb's lead over today's final stages.

"Francois was fantastic," said Wilson. "He and [co-driver] Stephane [Prevot]were the fastest crew here this weekend and this was his best drive to date. He was the only driver to challenge Loeb, and I believe his first WRC win is not far away."

Duval was also exultant about what he considered to be the best performance of his career so far, having beaten several more experience drivers in the treacherous conditions that dominated the first two legs of the event.

"I've really enjoyed the weekend because the weather and roads were so similar to rallies at home in Belgium," he said. "The conditions were very difficult, but I've learned a lot and made big progress here. I pushed hard today and really believe I could have won if it had not been for our time loss on Friday. The roads here are unlike anything else in the championship and we've had rain, fog, mud and even a little sunshine. It's been a tough challenge and second is a superb result for me and the team."

Ford team-mate Markko Martin had a difficult event following poor tyre-selection on the opening leg, but recovered well to finish fourth. The result elevates the Estonian to second in the overall drivers' championship, and he admitted that he was relieved to claim the points after a difficult rally.

"Today was okay, but the roads were tricky and our emphasis was on surviving," he said. "Many corners were quite muddy and damp under the trees and I pushed just enough to keep ahead of Robert. There was no point in taking risks. It hasn't been a particularly enjoyable weekend because conditions have been so hard, and I'm glad just to see the finish. To move into second in the championship is good but the gap between ourselves and Sebastien has increased, so that's less good."

Maarten
22-08-2004, 20:06
de eindstand

1. Sébastien LOEB 10 Pts
2. Francois DUVAL 8 Pts
3. Carlos SAINZ 6 Pts
4. Markko MÄRTIN 5 Pts
5. Cédric ROBERT 4 Pts
6. Freddy LOIX 3 Pts
7. Toni GARDEMEISTER 2Pts
8. Mikko HIRVONEN 1 Pts


bron: wrc.com

spijtig dat loix robert niet meer heeft kunnen inhalen, had een mooi signaal naar peugeot kunnen zijn, maar soit, hij heeft het niet onaardig gedaan met zijn scratches, al weet ik niet of het voldoende zal zijn voor peugeot ... maar fast freddy is nog steeds fast!

Bart
22-08-2004, 21:37
prachtprestatie van Duval! Hopelijk kan/mag Loix dit jaar dezelfde prestatie nog eens neerzetten, maar dan zonder technische problemen vanaf kp 1!

Guido
22-08-2004, 22:32
idd chapeau voor Duval. Wat Loix betreft, als niet genomineerde piloot zal je nooit toestemming krijgen om de genomineerde piloot voorbij te gaan. Maar Loix heeft zaterdag wel een statement gezet dat kan tellen. Als je de tijden van zaterdag alleen bekijkt was ie een halve minuut sneller dan Robert. Langs de andere kant is Freddy altijd heel snel geweest in Duitsland, zelfs met de Hyundai. Dus toch nog even afwachten tot de volgende 2 asfalt rallies gepasseerd zijn om bevestiging te krijgen. ;)

Belgen in de top! :D

Bart.Vandecavey
23-08-2004, 15:46
Originally posted by Huudo
idd chapeau voor Duval. Wat Loix betreft, als niet genomineerde piloot zal je nooit toestemming krijgen om de genomineerde piloot voorbij te gaan. Maar Loix heeft zaterdag wel een statement gezet dat kan tellen. Als je de tijden van zaterdag alleen bekijkt was ie een halve minuut sneller dan Robert. Langs de andere kant is Freddy altijd heel snel geweest in Duitsland, zelfs met de Hyundai. Dus toch nog even afwachten tot de volgende 2 asfalt rallies gepasseerd zijn om bevestiging te krijgen. ;)

Belgen in de top! :D

Euhm waarom zou je als niet genomineerde piloot een genomineerde piloot niet mogen voorbijgaan?

De punten voor de constructeur blijven toch dezelfde...

Guido
23-08-2004, 16:36
Originally posted by Bart.Vandecavey
Euhm waarom zou je als niet genomineerde piloot een genomineerde piloot niet mogen voorbijgaan?

De punten voor de constructeur blijven toch dezelfde...

Ha, even uitleggen. Voor de wedstrijd moet een team 2 rijders aanduiden of nomineren. Enkel deze genomineerde equipes kunnen punten scoren voor de constructeur. Dus als een niet-genomineerde de genomineerde inhaalt pakt ie constructeurspunten af van het merk waar ie voor rijdt eigenlijk. De niet-genomineerde kan enkel punten voor zichzelf scoren in het pilotenkampioenschap. ;)

Bart.Vandecavey
23-08-2004, 22:25
Originally posted by Huudo
Ha, even uitleggen. Voor de wedstrijd moet een team 2 rijders aanduiden of nomineren. Enkel deze genomineerde equipes kunnen punten scoren voor de constructeur. Dus als een niet-genomineerde de genomineerde inhaalt pakt ie constructeurspunten af van het merk waar ie voor rijdt eigenlijk. De niet-genomineerde kan enkel punten voor zichzelf scoren in het pilotenkampioenschap. ;)

Ah even uitleggen...

Als je 15 eindigt maar al diegene voor je zijn niet genomineerd pak je gewoon de volle pot voor je constructeur... Waar zouden die punten anders naar toe zijn...

Maarten
23-08-2004, 22:28
ik denk dat er twee genomineerde auto's per constructeur zijn en de punten van die auto's in het algemeen klassement tellen, dus of daar nu tien genomineerde auto's tussenzitten of niet, dat speelt geen rol. Alleen de algemene punten van de genomineerde auto's tellen ... wat met die andere punten, tja die zijn verloren lijkt me of die worden alleen in het rijderskampioenschap in rekening gebracht!

Guido
23-08-2004, 22:50
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ah even uitleggen...

Als je 15 eindigt maar al diegene voor je zijn niet genomineerd pak je gewoon de volle pot voor je constructeur... Waar zouden die punten anders naar toe zijn...

Awel dat klopt :p Loix behaalde voor Hyundai in de tijd punten ondanks dat ie er zelf geen opraapte - hij niet bij de eerste 6 toen nog, maar geloof ik 7de of 8ste en ging nog met 1 punt aan de haal voor Hyundai.

gwyllion
30-08-2004, 12:31
Originally posted by Huudo
en kijk eens wie dat er tijdens de shakedown bij Citroën zat. Vraag me af wat Bruno daar zit te doen eigenlijk?

Blijkbaar maakte Thiry deel uit van "weather crew". Dus bandenkeuze gokken :D

Thiry: it's time to change
25 Aug, 07:58

European Rally Champion Bruno Thiry has joined the calls for a fresh look at tyre rules for tarmac rounds of the World Rally Championship as a result of the Deutschland Rally.

Thiry was working for Citroen as a weather crew on Baumholder and concluded that the current regulations were not suited to rallying in Germany.

“It’s interesting to work on the other side of the fence, but I think it’s time to change the tyre rules. If you choose tyres three hours in advance in a country like Germany or Belgium and you look at the accidents of Solberg and Panizzi, they need to do something,” Thiry said.

The Belgian will be back in action this weekend on the Barum Rally in the Czech Republic. He was heartened by his C2’s performance in Madeira, but felt that further development may be needed for bumpier Czech tarmac.
bron: www.worldrallynews.com (http://www.worldrallynews.com/artman/publish/article_556.shtml)