PDA

View Full Version : FIA GT: Maserati MC12


vandijk
06-08-2004, 22:54
Nadat de ACO al overstag was heeft Maserati zojuist bekend gemaakt dat men de laatste drie races van het FIA GT kampioenschap mag rijden met de MC12. Men heeft een voorlopige homologatie op zak maar kan geen punten scoren. Onduidelijk is of er aanpassingen aan de auto zijn gedaan om tot deze overeenkomst te komen.

Rijders zijn nog niet bekend.

Goede zaak of niet?

Raceboy
06-08-2004, 23:03
goeie zaak. Nu kunnen we is zien of die maserati wel zo gevreesd moet worden. Als ze nu zien dat hij echt oppermachtig is, dan zou het best zijn dat de fia alsnog ingrijpt.

Mark
06-08-2004, 23:12
Voor zover ik de boekjes goed heb gelezen zijn de afmetingen van de wagen niet veranderd, iets dat wel moet gebeuren voor 2005. Wel schijnt de achtervleugel een maatje kleiner te worden.

Tja goeie zaak of niet, een beetje sluwe teammanager knijpt die wagen behoorlijk af in die drie wedstrijden. Iedereen krijgt de indruk dat het best wel meevalt met die wagen.........

De concurrentie sukkelt in een winterslaap en Maserati Corse slaat keihard terug in het seizoen 2005. Althans, zo zou ik het doen.

Integra
06-08-2004, 23:15
Vergeet niet dat Italianen hevige mannen zijn.
Ik denk dat ze toch liever direct vooraan gaan rijden en direct winnen hoewel ze hiervoor (nog) geen punten krijgen.

vandijk
06-08-2004, 23:15
Originally posted by Marshal
Voor zover ik de boekjes goed heb gelezen zijn de afmetingen van de wagen niet veranderd, iets dat wel moet gebeuren voor 2005. Wel schijnt de achtervleugel een maatje kleiner te worden.


Ik meende dat de vleugel kleiner moest voor de ACO die de auto graag in Le Mans ziet volgend jaar.

Integra
06-08-2004, 23:20
Originally posted by vandijk
Ik meende dat de vleugel kleiner moest voor de ACO die de auto graag in Le Mans ziet volgend jaar.
De auto moest ook wat korter zijn dacht ik.

vandijk
06-08-2004, 23:21
Originally posted by Integra
De auto moest ook wat korter zijn dacht ik. \

Klopt!

Bramzel
07-08-2004, 02:41
Overhang voor en achter moest drastisch worden verminderd als ik me niet vergis, waardoor de proporties meer a lá Enzo zouden worden en minder als de "straat" MC12.

Peter Baert
07-08-2004, 16:54
Kort voor de 24 Uren van Francorchamps had Mika Salo al gemeld dat hij met de MC12 de laatste races van dit FIA GT-seizoen zou afwerken.
Hij zei toen dat Alain Prost wel eens zijn teammaat zou worden.

Meer info hier (http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=14330).

:)

FIRE
27-08-2004, 13:20
Ik begrijp van de Maserati Corse website dat good old Johnny Herbert 1 van de 2 Maserati's bestuurd tijdens de laatste Fia Gt op Imola. Andere coureurs zijn Mika Salo, Andrea Bertolini en Fabrizio De Simone. Zie website Maserati Corse (http://www.maseraticorse.it/home.php?lang=eng&menuid=020106).

Hawthorn
28-08-2004, 09:24
Het is goed dat Mika Salo de tweede auto krijgt. De Fin laat steeds weer zien dat hij overal instapt wat hij krijgen kan. Dat werpt inmiddels vruchten af.

http://img62.exs.cx/img62/2624/mas1.jpg

FIRE
28-08-2004, 13:49
De MC12 blijft een mooie GTP.....ik bedoel GTS. ;)

Integra
28-08-2004, 17:19
Originally posted by FIRE
De MC12 blijft een mooie GTP.....ik bedoel GTS. ;)
In dit geval GT. :)

FIRE
28-08-2004, 17:32
Originally posted by Integra
In dit geval GT. :)
Je hebt gelijk, ik haal de benaming GTS (Le Mans) en GT (Fia GT) altijd door elkaar. Gelukkig gaat het volgend seizoen GT1 heten.

Mark
03-09-2004, 22:31
Het debuut van de MC12 heeft vandaag plaats gevonden op Imola. Een tweede en vierde plaats tijdens de eerste vrije trainigen van vandaag. De operatie "strooi ze zand in de ogen" is van start gegaan ;)

De Lambo's van Dams zijn achteraan te vinden in het GT-veld, die wagens zijn wel vers uit de kist. Wel een pluspunt dat we weer richting 30 deelnemers gaan.

FIRE
03-09-2004, 22:48
Zwaans (met Bouchut :)) doet het goed.