View Full Version : 2005 iRL kalender
2005 IRL IndyCar Series Schedule
March 6th Homestead-Miami Speedway
March 19th Phoenix International Raceway
April 30th Twin Ring Motegi
May 29th Indianapolis Motor Speedway
June 11th Texas Motor Speedway
June 25th Richmond International Raceway
July 3rd Kansas Speedway
July 16th Nashville Superspeedway
July 24th Milwaukee Mile
July 31st Michigan International Speedway
August 14th Kentucky Speedway
August 21st Pikes Peak International Raceway
August 28th Infineon Raceway
September 11th Chicagoland Speedway
September 25th Watkins Glen International
October 16th California Speedway
bron: crash.net
2x rechtsdraaien dus. :)
Originally posted by raceboy
2x rechtsdraaien dus. :)
2x, zo veel? :p :D
Ik verkies toch Cart. :)
Originally posted by raceboy
2x rechtsdraaien dus. :)
opvallend is dat de 2 circuits waar op ze naar rechts gaan, toevallig ook de 2 circuits zijn waarop de NASCAR naar rechts gaat. ze doen niet echt moeite om hun "open wheel NASCAR"- reputatie uit de weg te gaan he. trouwens, de Amerikaanse race-fans stellen zich vragen bij veiligheid van de vangrails rond the Glen tijdens een wedstrijd voor eenzitters.
en dit zijn trouwens de ciruit-layouts die ze gaan gebruiken. (alleen gaan ze op Sears Point de "inner loop" (van bocht 4 tot 7) afsnijden (NASCAR, iemand? :rolleyes: ))
http://www.infineonraceway.com/images/AMA_map04.lg.jpg
http://www.indyracing.com/indycar/modules/images/rc-wg-map-lrg.jpg
al de rest van de grote circuits hebben een contract met CART, dus tja veel keus is er ni. Het lijken mij idd niet de veiligste circuits. In sears point staan er gewoon betonblokken en soms zelfs niks en kan je gewoon de heuvel oprollen.
Originally posted by raceboy
al de rest van de grote circuits hebben een contract met CART, dus tja veel keus is er ni. Het lijken mij idd niet de veiligste circuits. In sears point staan er gewoon betonblokken en soms zelfs niks en kan je gewoon de heuvel oprollen.
Inderdaad, de baanposten staan er ook allesbehalve veilig. Kijk nog maar eens terug naar de crash van Earnhardt Jr.
Toch verwonderlijk wat voor prachtauto's daar op zo verschrikkelijk slechte circuits rijden ! :(
Dat is nu net het verschil :
De IRL en NASCAR piloten gaan geen gevaren uit de weg. Voor Infinion Raceway en Watkins Glen moet je ballen aan je lijf hebben. Of ze kunnen ook doen zoals de F1 in de jaren 80 op een parking van Ceasars Palace gaan rijden...
Trouwens daar begint de F1 meer en meer op te lijken, een asfaltvlakte met muren...
jammer dat het oude "Riverside" niet meer bestaat
ja ballen aan u lijf akkord. En voor NASCAR zijn deze 2 circuits wat mij betreft ook geen probleem. Maar als er zo een IRL wagen op topsnelheid een probleem krijgt op watkins glen en die saltoot op zo een helling af dan heb je dus niets meer aan je rollbar he.
AJ Foyt heeft trouwens al laten verstaan dat hij er niet mee akkoord is.
Originally posted by marcel
AJ Foyt
waar heeft die zijn eerste twee letters gehaald :confused: :D
dit weekend hebben ze voor een eerste keer rechtsom gedraait als test.
http://www.motorsport.com/photos/irl/2004/gen/irl-2004-gen-tm-0302.jpg
daar hebben ze dan wel een andere voor- en achtervleugel voor.
http://www.motorsport.com/photos/irl/2004/gen/irl-2004-gen-tm-0323.jpg http://www.motorsport.com/photos/irl/2004/gen/irl-2004-gen-tm-0326.jpg
Een ander ding dat nogig zijn zijn grotere remkoelers en schijven.Want op een oval rem je meestal alleen in de pits. (in in de IRl vergeten ze dat zelfs soms :D)
http://www.motorsport.com/photos/irl/2004/gen/irl-2004-gen-tm-0324.jpg
Ze hebben ook voor de eerste keer regenbanden getest. (watjes die het zijn in NASCAR hebben ze dat niet, en staat er niets in de regels over niet rijden in nat weer op road courses) :D
http://www.motorsport.com/photos/irl/2004/gen/irl-2004-gen-tm-0320.jpg
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.