Log in

View Full Version : Toyota bevestigt McNish

Joosen
22-10-2001, 12:13
McNish, 31, has always been in the frame for the drive, but had to prove his pace compared to Salo in this year's testing programme. Toyota's team boss Ove Andersson stated at the launch of the car in March that McNish would get the drive if things went according to plan.

"Everything went well so there was no reason to change my mind," said Andersson.

McNish said: "My ability as an F1 driver was recognised [in the tests] and I am very happy to have been officially chosen as a driver for the coming season.

Bron : Autosport.com

airco
22-10-2001, 15:51
mja, hopelijk verbeteren ze nog een eind tegen dat het seizoen begint!!! ze zijn nu al 6 maand bezig met dit chasis!! Hopelijk zitten ze nog niet aan hun limieten met dit chasis!!

want hun tijden waren nog maar ver beneden minardi-peil!!! En dt is niet echt een positieve vibe geven aan je carriere!!

airco

Joosen
22-10-2001, 16:10
Het zal voor Toyota zeker een moeilijk jaar worden of zelfs moeilijke jaren, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat zij er wel zullen komen. Zij beginnen met een veel betere organisatie en veel meer ervaring dan bijv. BAR dat heeft gedaan, daarbij komt dat bij Toyota waarschijnlijk veel minder aandacht zal gaan naar interne politiek. Volgens mij zijn het echte "racers".

Zij hebben trouwens in het begin van het jaar reeds aangekondigt dat dit chassis ontworpen was met veel te veel aandacht op bedrijfszekerheid en te weinig op snelheid, die bedrijfszekerheid hadden zij nodig om een volledig testprograma te kunnen afwerken. Buiten een paar afgebroken achtervleugels hebben zij dan ook weinig technische problemen gekend.

Maw, voor Toyota is het jammer dat er geen 24uren F1 bestaat.

Werner333
22-10-2001, 20:00
24 uur F1. LOL:D
Maar ik vind dat Toyota een veel beter keuze had kunnen maken dan McNiks.
Oeps sorry: McNish.:D

Finish
23-10-2001, 00:20
Benieuwd of Salo nog niet uitgeblust is.

Joosen
23-10-2001, 11:00
Als Salo uitgeblust is dan wordt dat een Fins syndroom !! LOL

Verhaaltje : Jeffrey Van Hooydonck komt Mika Salo tegen in een restaurant in Estoril, Cognac en sigaar in de hand. Jeff vraagt hem : "Mika, what about your condition ?" antwoord : "Pff, condition, condition, just push the pedal !"

ECHT GEBEURD !!

Oneliner
23-10-2001, 20:53
Originally posted by Werner333
24 uur F1. LOL:D
Maar ik vind dat Toyota een veel beter keuze had kunnen maken dan McNiks.
Oeps sorry: McNish.:D

Kw8 nog ff af met mijn conclusies over mcnish en salo.
Een team zoals toyota zal niet zomaar zen coureurs kiezen.
Er zit in beide wel potentieel denkek, in tegenstelleing tot wxat de meeste andren denken precies.... :)

Jan
24-10-2001, 11:12
Toyota zit volgend jaar in het 1ste leerjaar F1.
Volgens mij worden zij niet gebuisd en halen zij binnen enkele jaren onderscheiding en misschien wel de grootste onderscheiding. We zien wel, ik wil alleen maar zeggen, onderschat die Jappen niet want als ze iets doen is het met de bedoeling om het beter te doen dan de anderen, ook al komen ze misschien niet met baanbrekende techniek aandraven.
Valt natuurlijk af te wachten hoeveel geduld we moeten hebben.

Groeten,

Jan

Alain
25-10-2001, 13:58
Ik vind McNish een uitstekend coureur. Met zijn ontwikkelingskwaliteiten denk ik dat ze bij Toyota geen betere keuze konden maken.