PDA

View Full Version : Verslag Touring Cup 21/10/2001


wilmai
22-10-2001, 15:59
:D CONSOLIDEREN VAN DE EERSTE PLAATS IN DE KLASSE 5
-----------------------------------------------------------------------------

De dagen voor de laatste twee wedstrijden van het seizoen werd er hard gesleuteld aan de OPEL CORSA GT. Nu dat het BELCAR seizoen gedaan is kan alle aandacht toegespitst worden op het behalen van de titel in de Klasse 5(-1600cc) in de TOURING CUP.

Vanaf de trainingen was het duidelijk de VW Polo van Vanhoof was net als in Francorchamps beduidend sneller dan onze Opel Corsa. De rest zal binnen één seconde : De peugeot 106 van Sluys, de OPEL CORSA GT, VW Golf van PAISSE. De andere stonden enkele seconde verder geclasseerd. Tijdens de trainingen hadden de piloten van Corsa Racing de indruk dat de wagen achteraan wegschoof in snelle situaties. Dus even alles checken en er werd beslist van ook andere banden te plaatsen. Zodoende werden er nog vier nieuwe banden gekocht.
De afspraak zou zijn dat we niet voor de overwinning in onze klasse zouden gaan maar wel om voor onze belangrijkste belaggers in het klassement te blijven. Uit rijden en zoveel mogelijk punten scoren was de opdracht. De Opel Corsa stond op de 49ste startplaats.

De start werd om 13u50 gegeven, Bart Van Samang nam de start en na enkele ronde kwam hij in het juiste ritme. Tijden draaien rond 1m59 en 2m02 was een duidelijk tempo. De VW Polo reed van onze wagen weg, maar hier was onze tacktiek op afgesteld. De Peugeot Sluys was net voor ons, en de rest achter ons. De Peugeot zou op het moment niet zo'n probleem zijn omdat hij toch om het uur de box in moet voor te tanken (40 liter in de peugeot in de Corsa 105 liter). De stand na 1 uur wedstrijd :
1 VW Polo : 30 rondes
2 Peugeot 106 : 1m27s714h
3 Corsa : 1m30s716h
4 VW Golf : 29 ronden
5 Opel Tigra : 28 ronden
6 Peugeot 205 : 1m25s580h

In het tweede uur zou er nog het één en ander gebeuren, eerst verloren we een belangrijke tegenstander in de stand. De Peugeot 205 van Colson viel uit. De Peugeot 106 moest de stand in voor zijn tankbeurt. Bij de Opel Corsa GT geen problemen de tijden blijven constant dus geen vuiltje aan de lucht. De stand na twee uren wedstrijd :
1. VW Polo : 60 ronden
2. Opel Corsa : 59 ronden
3. VW Golf : 57 ronden
4. Opel Tigra : 56
5. Peugeot 106 : 14s246h

Net na het tweede uur de piloten wissel bij de VW Polo, door deze wissel komt de Opel Corsa GT aan de leiding in de wedstrijd. Dit zal niet echt zolang duren want de VW Polo was beduidend sneller als de Opel Corsa waar op zekerheid gereden werd. Na 2u40 min was het tijd voor de piloten wissel bij Corsa Racing. Bart bracht de wagen binnen en gaf het stuur over aan Peter Pauls. De tankploeg bracht een dertig liter benzine bij, de technische ploeg keek even alles na. Voor alle zekerheid werd beslist om de voorste banden te wisselen, dit natuurlijk ook als oefening voor de Race Promotion Night. Peter kan hierna beginnen aan zijn relais van 1u en 20m. De strategie werd niet gewijzigd dus een strak tempo en zorgen dat de finish bereikt werd.

De stand na 3 uren wedstrijd :
1. VW polo : 89 rondes
2. Opel Corsa : 87 rondes
3. VW Golf : 84 rondens
4. Peugeot 106 : 83 rondes
5. Opel Tigra : 82 rondes

Het vierde uur werd de wedstrijd gecontroleerd, zoals eerder aangegeven een stark tempo van tijden tussen 2m00 en 2m02. De tweede plaats veilig stellen en de voorsprong vergroten op onze concurrenten. Het was een rustig uur tot op 10 minuten van het einde kwam de VW Polo plotseling binnen. Waren er problemen ???? Nee even een snelle splash en dash van een kleine tien liter en hij kon weer de baan op. Voor de rest veranderde er weining.

De Opel Corsa GT overschreed de finish lijn op een zeventiende plaats algemeen en de tweede plaats in de klasse 5.

De uitslag in de klasse vijf .
1. VW Polo - VanHoof - Nelissens-Grade 119 ronden
2. Opel CORSA GT - VanSamang - Pauls 117 ronden
3. VW Golf Paisse - Dewandre 113 ronden
4. Peugeot 106 - Vanzeebroek - Sluys 112 ronden
5. Opel Tigra Buys - Rediers 110 ronden

De nieuwe tussenstand in de klasse vijf :
1. Opel corsa GT 74 punten
2. VW Golf 68 punten
3. Peugeot 106 62 punten
4. Peugeot 205 48 punten
5. VW Polo 36 punten
6. Opel Tigra 28 punten

Dus de eerste drie komen nog in aanmerking voor de titel in de klasse 5.

greetz
wilmai
www.corsa-racing.be

Pascal
26-10-2001, 23:22
Dit is mooi. Zowel het resultaat van het CORSA TEAM als het verslag dat je neerpende. Zo hebben we een mooi relaas van wat er met onze helden gebeurde.

Proficiat en op naar de RPN.

Wilmai, verbeter me als ik me vergis maar ik denk dat Bart Van Samang een mooie aanwinst is voor het team.

C U