PDA

View Full Version : Oplossingen vraag 25 en 26


Werner333
15-08-2004, 19:13
De oplossingen van vragen 25 en 26:

Vraag 25 :
Noem één van de 2 piloten die met de wagen die hier aan aan de leiding ligt dit kampioenschap reed ? Gianfranco Brancatelli
Noem de andere piloot ? Thomas Lindström
En over welk kampioenschap hebben we het dan wel ? EK toerwagens
Welke plaats in dit kampioenschap werd behaald door deze combinatie ? 1e
En in welk jaar was dit ? 1985

Vraag 26 :
Wie is de piloot van de wagen op foto nr 1 ? Albert Vanierschot
Wie is de piloot van de wagen op foto nr 2 ? Thierry Tassin
Wie is de piloot van de wagen op foto nr 3 ? Philip Verellen
Wie is de piloot van de wagen op foto nr 4 ? Yves Semoulin
Wie is de piloot van de wagen op foto nr 5 ? Patrick Schreurs

De verklaring van de tips en de stand krijgen jullie als Sennake terug is van vakantie aan de zee.

Werner333
15-08-2004, 19:50
De originele onbewerkte foto's:

Vraag 25

http://www.depaddock.eu/werner333/25_ori.jpg

Vraag 26

http://www.depaddock.eu/werner333/26_ori_01.jpg

http://www.depaddock.eu/werner333/26_ori_02.jpg

http://www.depaddock.eu/werner333/26_ori_03.jpg

http://www.depaddock.eu/werner333/26_ori_04.jpg

http://www.depaddock.eu/werner333/26_ori_05.jpg

vanni
15-08-2004, 20:07
Werner, je hebt de nrs 2 & 4 verwisseld bij vraag 26.
En ben je zeker dat het Yves Semoulin is & niet Alain??

Thx ;) :)

Werner333
15-08-2004, 20:21
Originally posted by vanni
Werner, je hebt de nrs 2 & 4 verwisseld bij vraag 26.
Oeps foutje. :o
Aangepast.

Sennake
15-08-2004, 20:44
Juist terug van vakantie aan zee, de uitslag zal voor morgen zijn.

Ik ga wel nog proberen vragen 29 en 30 online te zetten.

lotuzzz
16-08-2004, 13:41
Originally posted by vanni
Werner, je hebt de nrs 2 & 4 verwisseld bij vraag 26.
En ben je zeker dat het Yves Semoulin is & niet Alain??

Thx ;) :)

Tuurlijk zijn onze quizmasters zeker :D

In dat jaar (1989) reed Alain niet meer, en Verellen was de ploegmaat van Yves.

Als ik me nie vergis heb ik 10 op 10 :p

JJoris
16-08-2004, 21:50
Wanneer worden de tussenstanden aangepast?

Sennake
16-08-2004, 23:10
Hier zijn we met de rest van de oplossingen van vraag 25 en 26.

Vraag 25 :

Tip: Bijna een draagberrie voor een resem electroshocks ?

* draagberrie => brancard => Brancatelli
* resem electroshocks => lint + stroom => Lindström

Bijna iedereen had dit juist. We hebben de moeilijkheidsgraad van onze vraag weer eens overschat of... de quizzers ONDERschat :)

Lotuzzz maakt wel een merkwaardige fout door zowel de piloten als het jaartal en het kampioenschap correct te beantwoorden, en toch een ander eindresultaat op te geven dan de rest ?... Typfoutje Thomas?

Vraag 26 :

Tip: Zoek het niet te ver !

Het ging dus inderdaad over Belgische piloten in Belgische wedstrijden, en dus moest je de antwoorden dicht bij huis zoeken...

Groot was mijn verbazing als ik tussen de (jammer genoeg wel foutieve) oplossingen Dries Heyman en Werner Pessendorffer zag staan. Mogelijk kunnen we deze nu toch wel bekende piloten volgend jaar in de quiz (ver)stoppen ... :)

Dat levert volgende rangschikking op (ex-aequo's in willekeurige volgorde) :

[list=1]
Guy : 3845
Pompierke : 3843
Jan : 3750
Marshal : 3659
Jjoris : 3628
Swa : 3609
Vanni : 3553
Baron : 3520
HHugo : 3425
Lotuzzz : 3409
Manu : 3379
Bazzie : 3325
Porsche : 3284
Sledge : 3254
Lambo : 3198
Ottooke : 2810
Johan : 2692
Fleabite : 2690
The Interceptor : 2654
Superdiesel : 2502
Megane : 2489
Obi-Jan : 1819
AlainH : 1788
Huudo : 1695
A.J. : 1239
Nox : 950
Raceboy : 809
Marcel : 719
Lender : 219
Snelle Japie : 188
Autosport.be : 188
Dragonfly : 95
Juha : 93
Iceman : 69
Corvetteboy : 66
TiBo : 8
[/list=1]

Wat blijkt? Ons aller "Pompierke" rukt op naar de 2e plaats en zijn hete adem is reeds voelbaar in de hals van Guy... Wat gaat dat geven? Come and see next time :)

In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 27 en 28!

Je kan de tussenstand overigens HIER (http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2004/antwoorden_2004.xls) nog eens op je gemak bekijken.

En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen :)

Sennake
16-08-2004, 23:10
Originally posted by JJoris
Wanneer worden de tussenstanden aangepast?

Nu dus :)

Obi-Jan
17-08-2004, 02:06
Genen tijd gehad om dees vragen op te lossen.

En het zou tijd gekost hebben... den enigsten da'k nog wist was Tassin.

Nu niet dat gulle daar van wakker liggen, maar allez... :D

Jan.
=---
PS.: ondertussen al wel 27 en 28 bij mekaar gepuzzeld.
PPS.: vraag 29 is wegwerp, 'k las vroeger alleen Suske en Wiske.

Juha
17-08-2004, 11:19
Waar zijn mijn antwoorden naartoe? :confused:

Sennake
17-08-2004, 13:42
Originally posted by Juha
Waar zijn mijn antwoorden naartoe? :confused:

Ik heb echt geen antwoord binnengekregen van jou, Juha. Het spijt me. En het toeval wil dat ik juist nu op verlof was zodat ik niet kon aanduiden wiens antwoorden reeds binnenwaren :(

lotuzzz
17-08-2004, 13:45
Originally posted by Sennake
Lotuzzz maakt wel een merkwaardige fout door zowel de piloten als het jaartal en het kampioenschap correct te beantwoorden, en toch een ander eindresultaat op te geven dan de rest ?... Typfoutje Thomas?


Nonde nonde, da's zeker dat dat een typfoutje is, heb net nagekeken en op die site stond het juist. Verraden door m'n geboortejaar (1984), ben nie gewoon om 1985 in te tikken he :rolleyes:

:fight: :frusty: :(

sledge
17-08-2004, 14:40
Dje, een n teveel in vanierschoot :(

Juha
17-08-2004, 14:54
Originally posted by Sennake
Ik heb echt geen antwoord binnengekregen van jou, Juha. Het spijt me. En het toeval wil dat ik juist nu op verlof was zodat ik niet kon aanduiden wiens antwoorden reeds binnenwaren :(
Spijtig. :(

Guido
17-08-2004, 16:04
had initieel enkele aanwijzingen, maar nu blijkt dat die voor de Volvo verkeerd waren. Van de andere auto's wist ik enkel Vanierschot en Tassin na enig zoekwerk, maar ik herinnerde me pas dat ik niets ingestuurd had, na de GP :D Ook de 4 volgende zijn van een zeer groot 'amai mijnen Jeraar' gehalte. :rolleyes:

Sennake
17-08-2004, 19:38
Originally posted by sledge
Dje, een n teveel in vanierschoot :(

En een "o" ook : het is Vanierschot ;)

Sennake
17-08-2004, 19:40
Originally posted by Huudo
Ook de 4 volgende zijn van een zeer groot 'amai mijnen Jeraar' gehalte. :rolleyes:

Als deze quiz iets nieuws tot stand gebracht heeft is het zeker en vast deze nieuwe uitdrukking : "Amai mijnen Jeraar!" :D :D :D

sledge
17-08-2004, 19:48
Originally posted by Sennake
En een "o" ook : het is Vanierschot ;)

Je hebt gelijk. Ik begin nu te denken waarvan ik dan Vannierschoot gehaald heb :confused:

Guido
17-08-2004, 20:25
Originally posted by Sennake
Als deze quiz iets nieuws tot stand gebracht heeft is het zeker en vast deze nieuwe uitdrukking : "Amai mijnen Jeraar!" :D :D :D

Dat zal veruit het enigste zijn wat ik aan de Quiz2004 ga overhouden.

Pascal
18-08-2004, 01:06
Originally posted by Sennake
Als deze quiz iets nieuws tot stand gebracht heeft is het zeker en vast deze nieuwe uitdrukking : "Amai mijnen Jeraar!" :D :D :D

Off Topic : die kan je bijzetten in het boekje van "het is verboden te lopen in het zwembad"

C U

Jan
18-08-2004, 10:22
Zoals verwacht zak ik enkele plaatsjes terug in het klassement, die Kadett van Patrick Schreurs zou ik toch nooit gevonden hebben. Je merkt dat de mensen die op of dicht langs de baan aktief zijn/waren een sprong vooruit maken en dat is hen ook gegund. Vraag 26 was trouwens behoorlijk tricky (de ene Semoulin is de andere niet, Verellen heeft in meerdere Sierra's geleefd....).

Vraag 25. Gelukkig viel de EG Trofee van 1985 samen met de aankoop van mijn allereerste fototoestel, zodoende heb ik toch wel enkele snuiten of achtersten van die Volvo op een filmrolletje staan, allemaal niet haarscherp, maar toch voldoende om aan de Paddockquiz mee te kunnen doen :D

jan

Mark
18-08-2004, 10:39
Vraag 25 was goed te doen, via Google was dat binnen 5 minuten gevonden. De stickers op de ruit van de eerste en vooral de tweede wagen deden wonderen bij het vaststellen van het jaartal en de daar aan vasthangende antwoorden. De foto is van Circuit Zolder insturen Ickx Chicane als ik het allemaal goed zie.

Enige instinker bij vraag 25 was: is het ETC of ETCC? Die twee afkortingen kwam ik tegen, heb toen maar geantwoord: European Touringcar Championchip........altijd prijs:D

Voor vraag 26 heb ik gebruik gemaakt van een Hasselts 112 lijntje..........alleen als het dringend is :D Wonderwel geen enkele wagen teruggevonden in de beroemde schoenendoos van Pompierke. Iemand van het circuit herkende, zonder te knipperen met zijn ogen, alle wagens in één oogopslag.

Vraag 26 was voor mij persoonlijk een van de lastigste vragen van de afgelopen jaren. Op internet is daar zo goed als niets van te vinden, heb alleen een model gevonden van Tassin op een Japanse site. Vanierschot had ik ook nog wel gevonden.........de rest was dan een rood vakje geworden ;) In het verleden waren er wel meer van die vragen waar je op internet niets van kon vinden als je de vragen aan het oplossen was..........echter na afloop, met de antwoorden, was er wel degelijk iets te vinden.

Sennake
18-08-2004, 11:12
Originally posted by jan
..., allemaal niet haarscherp, ...

Bedoel je "niet allemaal haarscherp" of werkelijk "allemaal niet haarscherp"? Niet dat dat een schande is hoor Jan, ik ben ook zo begonnen en qua autosport-fotografie was dat zelfs pas in Haspengouw '88 (een enkele keer 24hr van Spa in '76 niet meegerekend).

Jan
18-08-2004, 13:35
@ sennake: bedoeld wordt: niet allemaal haarscherp, die van de Volvo's vallen nog redelijk mee, die van de Rovers daarentegen... :) Wat mij meer stoort aan mijn foto's van toen is dat de bolides er niet helemaal opstaan, ofwel mis ik een stuk van de voorkant, ofwel een stuk van de achterkant, dat "meebewegen met het onderwerp" had ik destijds niet zo best onder de knie (en nu soms nog niet). Digitale camera's zijn voor dergelijke dingen een zegen, dan weet je meteen wanneer het mislukt is.

@ marshal: jouw eigen webstekje (iets met een zandbak of zo) bevat een foto van de Alpine van Vanierschot :D :D :D ... en dan maar klagen dat je niets op internet vindt :D
En nu ik die zandbak ter controle even opengooi vind ik warempel nog een aanwijzing die mij aan die verdomde Kadettpiloot had kunnen helpen. Op de Volvo 740 Turbo van Devreker (onze Guy????) en Schreurs (de gezochte man) staat toch wel publi van Mini Flat en Smans zeker. Dedjuu dedjuu, of beter amai den Huudo zijnen Jeraar :D


jan, die zich nu toch heel even unhappy voelt

Boetzie
18-08-2004, 13:58
Volvo 740 Turbo van Devreker (onze Guy????) en Schreurs (de gezochte man) staat toch wel publi van Mini Flat en Smans zeker


Onze Guy inderdaad!
Mini-Flat was de veranda bouwer die Guy sponserde en Smans was de sponsor en het bedrijf waar Patrick Schreurs werkte indertijd! (als ik me niet vergis, Pa?)
Man man waar is de tijd dat ik als kleine ukkie die Volvo mee in de remorque van de camion mocht rijden
(aan de winch uiteraard) :D :D :D

Aan Werner en Sennake, man man de Quiz dit jaar is echt de moeite. Het heeft mij en Guy meer dan eens onze bibliotheek kast doen uit- en inladen :D

Aan Jan: aan het niveau van de quiz te zien dit jaar zou het best wel eens kunnen dat binnen een paar vragen de rollen terug omgekeerd zijn (dat wij :mad: zijn en jij terug :D )

In ieder geval succes aan allen
Groetjes

Werner333
20-08-2004, 16:29
Originally posted by Marshal
De foto is van Circuit Zolder insturen Ickx Chicane als ik het allemaal goed zie.

Zeer goed gezien Marshal. :D

Obi-Jan
20-08-2004, 19:41
Originally posted by Werner333
Zeer goed gezien Marshal. :D

Tot zo ver had ik 'm ook. Spijtig genoeg was dat de vraag niet. :rolleyes: :D

Jan.
=---