PDA

View Full Version : Voorbeschouwing MSE 24 uren van zolder


mse
17-08-2004, 19:07
Previeuw 24 uren van Zolder MSE

Net als in de voorgaande jaren zal MSE ook dit jaar deelnemen aan de 24 uren van Zolder.
Voor deze etmaalrace zal de BMW M3 E36 door Kurt Raes, Serge Cassiers en vader en zoon Van Samang door de 24 uren geloodst worden. Dit viertal kijkt hoopvol uit naar deze etmaalrace. Wetende dat de BMW een zeer betrouwbare wagen is, wordt er hier gedroomd van een podiumplaats in de klasse.

Peter Beckers zal het kwartet op de Ford Mondeo vervolledigen. Samen met Peter Van Delm, youngster Wim Verjans en MSE-teamlid en -piloot Mathieu Molenaars.
Voor Mathieu Molenaars is dit een unieke kans om de Mondeo over het circuit te sturen. Mathieu :”Het grote voordeel is dat ik de wagen mee heb helpen opbouwen en dus perfect weet hoe wat reageert. Ze noemen me soms de pilootmecanieker. De wagen heeft heel wat aanpassingen ondergaan. Een volledig nieuwe motor met turbodruk-regeling op het dashboard, betere remklauwen en nog een paar details die we niet verklappen.”

Alles staat in het teken om zondag om 17h30 de finish te passeren. “Het is een 24-uren race waar moet geprobeerd worden een vast ritme aan te houden, waarbij de mechaniek heel blijft”, vult Dominiek Paret aan. “We zullen de wedstrijd continu evalueren en dan de strategie verder bepalen.”

Voor youngster Wim Verjans is het de eerste wedstrijd in de Belcar. Wim neemt aan het Radical Kampioenschap deel en deze 24 uren zullen voor hem de vuurdoop worden in het nationale endurance kampioenschap.
Wim :“We zijn benieuwd wat het gaat worden. De eerste kennismaking met de Mondeo heeft mij overtuigd om met deze combinatie voor de 24 uur in zee te gaan. Een bijna volledig Limburgse equipe, de crew die weet waarmee ze bezig is. Ik vertrouw er voor 100% op dat we zondag een mooi resultaat neerzetten.”

Peter Van Delm die in het voorprogramma van de 24 uren nog de “MAN racetruck” zal voorrijden is één van de eerste Belgische piloten die de gelegenheid krijgt om deze mastodont aan de tand te voelen. De demorit staat in het kader van de Super Truck Grand Prix in september waar Peter ook zal aan deelnemen.
Peter :“Het is een unieke ervaring geweest. Enkele weken geleden mocht ik op uitnodiging in Engeland de MAN gaan testen. Resultaat is dat MAN het voorstel gedaan heeft om in Zolder deel te nemen aan de Super Truck Grand Prix. Een kans die je niet kan laten liggen.



Ondank deze kleine zijsprong staat heel het weekend in het teken van de 24 uren. We gaan ervan uit dat de vooruitgang na Duitsland (1ste Tourismewagen) aangehouden wordt. Het Team heeft veel energie gestoken in het bedrijfszeker maken van de wagen.
Laten we hopen, je weet immers nooit want het is en blijft een mechanische sport, dat we zondag weer op het podium staan.”

MSE Pers