Log in

View Full Version : Euphony 24 Uren van Zolder: avondtraining

Nicki_Mks
18-08-2004, 15:59
Zopas is de eerste trainingssessie van de 24 Uren van Zolder begonnen. Enkele minuten geleden meldde 24u.be dat Walter Grootaers om medische redenen forfait geeft. GLPK wil niet kwijt of er nog een vervanger komt.

Scapa
18-08-2004, 16:23
Kan er nog eens iemand bij RIS op het knopke gaan duwen aub :D

Nicki_Mks
18-08-2004, 16:36
Originally posted by Scapa
Kan er nog eens iemand bij RIS op het knopke gaan duwen aub :D

Ze zullen hun wekker vergeten te zetten zijn...
Edit (16:43): ze zijn wakker!

24u.be meldt ondertussen een code rood nadat de Zwaan's Viper "de deceleratiepiste (pitlane?) blokkeerde".

Wingendplate
18-08-2004, 16:47
ik wil vanavond ook gaan kijken met een paar vrienden. Is de entree gratis?

Nicki_Mks
18-08-2004, 17:22
Naar verluidt is Frank Döring gewond geraakt na een crash met zijn Speedlover Porsche en naar het reanimatiecentrum overgebracht.

Bart
18-08-2004, 17:40
Originally posted by Wingendplate
ik wil vanavond ook gaan kijken met een paar vrienden. Is de entree gratis?
Als ik me niet vergis was dit vorig jaar gratis... en op mijn weekendticket zie ik enkel een afscheurstrookje voor de zaterdag en de zondag... dus ga ervoor ;)

Wingendplate
18-08-2004, 18:08
Originally posted by bart
Als ik me niet vergis was dit vorig jaar gratis... en op mijn weekendticket zie ik enkel een afscheurstrookje voor de zaterdag en de zondag... dus ga ervoor ;)
ok, wordt een mooi avondje hoop ik!

Nicki_Mks
18-08-2004, 18:18
Top tien van de Free Practice:

1
3
GOOSSENS M
LAMOT F
HART D
Corvette C5R
GTA
1:34.745

2
4
KUISMANEN P
ZONCA S
HASENBICHLER K
Chrysler Viper
GTA
1:35.051

3
1
KUMPEN A
LONGIN B
HEZEMANS M
Chrysler Viper
GTA
1:35.340

4
9
PALTTALA M
VAN SANDE L
DUEZ M
Porsche 996 Bi
GTA
1:36.089

5
20
COOK P
PELLE F
HILLEBRAND V
Chryster Viper
GTA
1:37.234

6
51
RADERMECKER V
MUYTJENS O
de SORDI L
Ford Mondeo
TA
1:38.203

7
8
VOSSE V
MOLLEKENS K
BOUVY F
Porsche 996 Bi
GTA
1:39.269

8
7
MENTEN Jos
VERBERGT Tim
VAN DE POELE E
Porsche 996 Bi
GTA
1:39.891

9
17
MAES Ruben
TANGHE O
VERBIST F
Porsche 996 Bi
GTA
1:40.480

10
5
COUWBERGHS B
PENDERS R
DUJARDYN K
Porsche 996 Bi
GTA
1:40.690

Brecht
18-08-2004, 18:23
De Brother racing BMW Compact is in bocht 13 hard van de baan gegaan. De voorkant van de wagen is volledig verdwenen.

Greetzz.. Corvetteboy

Nicki_Mks
18-08-2004, 18:46
Heeft iemand al de foto's gezien van de verongelukte Speedlover? Vreselijk toegetakeld. Als dit maar geen twijfels doet rijzen over de veiligheid...

Brecht
18-08-2004, 19:06
Ik heb de Speedlover Porsche gezien. De voorkant is er heel zwaar aan toe. Het is afwachten of hij aan de start zal kunnen verschijnen. Op 24u.be staat er bij het artikel van speedlover een foto van de zwaar gehavende wagen.

Greetzz.. Corvetteboy

Wingendplate
18-08-2004, 19:28
Weet iemand hoe het weer nu op
Zolder is? Hier in Eindhoven is het echt noodweer.

Brecht
18-08-2004, 19:31
Originally posted by Wingendplate
Weet iemand hoe het weer nu op
Zolder is? Hier in Eindhoven is het echt noodweer.

Hier viel de regen met bakken uit de lucht, samen met bliksem en donder. Voorlopig regent het al wat minder maar nog altijd geen opklaringen. :(

Greetzz.. Corvetteboy

Wingendplate
18-08-2004, 19:34
Originally posted by corvetteboy
Hier viel de regen met bakken uit de lucht, samen met bliksem en donder. Voorlopig regent het al wat minder maar nog altijd geen opklaringen. :(

Greetzz.. Corvetteboy

heeft het zin om vanuit Eindhoven even te komen kijken? of zijn de vooruitzichten echt slecht?

The Interceptor
18-08-2004, 21:15
Ik was eerst van plan deze avond te gaan zien. Mijn vader is de namiddag geweest voor de vrije training, maar belde me dat ik maar beter morgen zou gaan omdat het er naaruit zag dat de avondkwalif niet zo droog zou gereden worden.
Dus ik zal waarschijnlijk morgen gaan kijken.

Stranger
19-08-2004, 00:00
Van 24u.be Speedlover komt terug!
Stephanie Boden en J.P. Verhoeven zullen vanavond toch nog starten! Het team herrees en zal starten met de Touringcup-Porsche van First Motorsport. Momenteel wordt aan de wagen alles in gereedheid gebracht om de verplichte kwalificaties te kunnen rijden.
Bedoeling is zaterdagmiddag een volledig nieuwe “look” te geven om de Speedlover kleuren te kunnen verdedigen.

“Stephanie Boden en J.P. Verhoeven zijn voorlopig de twee piloten. Frank Döring zal zeker niet rijden. Er is ook positief nieuws vanuit het ziekenhuis: het is momenteel nog niet zeker of hij iets heeft gebroken. Er wordt nog gesproken met een eventuele vervanger voor Frank Döring”, aldus teamchef André Van Hoof.Geluk bij een ongeluk voor iedereen dus, Döring zonder (al te veel) letsel en Boden en Verhoeven met een nieuwe auto op pad. Nu maar hopen dat die wel heel blijft tot en met de race.

Tijdens de avond training in ieder geval 29e tijd van de 49 wagens.

Pascal
19-08-2004, 00:55
Ik was ooggetuige van het ongeval. Zoals ik het gezien heb, leek het zeer sterk dat Döring geen rem had. Aan de 90°-bocht kwam hij zonder afremmen afgescheurd. Door in een reflex nog wat naar links te sturen kon hij zijn voorganger ontwijken. Toen deze de bocht was ingestuurd vloog Döring rechtdoor, raakte nog eenmaal de grindbak in crashte zwaar in de muur.

Döring stapte quasi onmiddellijk uit de auto maar moest worden ondersteund door de baanposten. Het was duidelijk dat hij pijn had aan het been of voet. Vervolgens moest hij op een draagberrie de rea worden binnengebracht. De laatste berichten waren dat hij 3 gebroken ribben en een gebroken enkel had.

Even nadien konden we de wagen van dichtbij zien. Hij was zeer zwaar gehavend. Zelfs het dak was geplooid. De rolkooi was echter duidelijk intact.

C U

Mark
19-08-2004, 02:04
Originally posted by Nicki_Mks

24u.be meldt ondertussen een code rood nadat de Zwaan's Viper "de deceleratiepiste (pitlane?) blokkeerde".

Hmmmm, dan hebben die waarschijnlijk een andere radiofrequentie als ik ter beschikking heb ;) Niet alles is waar wat je op internet leest :D

Avondtraining waren op het gebied van de Clio's en Mini's een regelrechte aanfluiting. Ik zie ze nog alle 7 voorbij komen :rolleyes: Ja, de training voor die gasten was voor die gasten in het kader van: "mits betaling" Waarschijnlijk hebben ze naar de weersvoorspelling gekeken.......en terecht. Zelden zo'n slecht weer meegemaakt als tijdens de eerste Mini training, ondanks tent en regenjas toch een natte onderkant weten te scoren :D

Mistery
19-08-2004, 09:37
Originally posted by Marshal
Hmmmm, dan hebben die waarschijnlijk een andere radiofrequentie als ik ter beschikking heb ;) Niet alles is waar wat je op internet leest :D

De radiofrequentie is dezelfde hoor Marshal, wees gerust...
Maar de quote die door Nicky MKS werd aangehaald was niet compleet, daar die idd het enkel feit van de Zwaan's Viper vermeld, doch niet het ongeval van de Speedlover Porsche, zoals WEL op 24u.be staat te lezen... Kleine nuance dus... :D

Dit is namelijk de volledige quote uit de Live Tracker van 24u.be :
"18.08 - 16:24 De eerste van de 51 ingeschreven wagens die in de problemen kwam, was de Zwaan's Viper. De wagen blokkeerde de deceleratiepiste en zorgde samen met een sortie van de Speedlover Porsche in de Rea bocht om 16.24 voor een eerste rode vlag van de meeting."

Autofan
19-08-2004, 09:40
Ik vond het een heel mooie nachttraining. Ik was te gast bij het Daikin Racing Team en heb in hun wagen mogen zitten ;) Alle 4 de vrouwelijke bestuurders heb ik even gesproken, maar het langste de Engelse Fiona Leggate :) Zij kon mijn naam niet eens goed uitspreken :D, maar het was wel een sympathieke en mooie dame. Ze staat met mij op foto, wat ik duidelijk leuk vindt ;)

Scapa
19-08-2004, 10:41
Was toch de moeite om gisteren naar Zolder af te zakken. Er werd opvallend rustig gereden en niet teveel risico's genomen (hetgeen normaal is bij een 24u maar ik heb ooit al andere taferelen gezien). Eindelijk hebben ze de vrachtwagens tegen de boxen gezet bij de Belcar. Veel handiger voor de teams, zeker als zaterdag de massa weer naar Zolder komt afgezakt.