Log in

View Full Version : LMES & Classic Endurance @ 1000 Km van Spa


Mark
20-08-2004, 14:47
Op race-rally.be staan de voorlopige deelnemerslijsten van de LMES en de Classic Endurance series. Voor beide series mogen we het grootste deelnemersveld van het seizoen verwachten. Bij de Classics zitten toch wel enkele fraaie museum stukken ertussen. Ickx zou van start gaan in Ferrari 312 PB........maar nu kan ik uit die lijst niet afleiden gaat om de J of de V qua voornaam

joost
20-08-2004, 16:16
Het gaat om Jacky Ickx.

Joost

Scapa
20-08-2004, 16:34
We mogen in ieder geval een mooi deelnemersveld verwachten. Er moeten er nog wel wat bevestigen maar het ziet er toch al mooi uit. De Zytek met oa Magnussen is dat die zwarte? Zou het kunnen dat we 4 Zyteks aan de start krijgen als Chrys Dyson zin heeft of zijn er maar 3?

Creation: 03S
Jota: 04S
Zytek Engineering: 04S

Prachtige proto, ik vind hem zelf knapper als de Audi. Denk wel dat Spa hen moet liggen.

Integra
21-08-2004, 09:09
Originally posted by Scapa
We mogen in ieder geval een mooi deelnemersveld verwachten. Er moeten er nog wel wat bevestigen maar het ziet er toch al mooi uit. De Zytek met oa Magnussen is dat die zwarte? Zou het kunnen dat we 4 Zyteks aan de start krijgen als Chrys Dyson zin heeft of zijn er maar 3?

Creation: 03S
Jota: 04S
Zytek Engineering: 04S

Prachtige proto, ik vind hem zelf knapper als de Audi. Denk wel dat Spa hen moet liggen.
Ik ben ook een superfan van de Zytek, maar het zullen er toch 3 zijn denk ik. Die Denen doen dit jaar spijtig genoeg niet meer mee met hun 03S.
note: Creation Zytek is ouder dan de Jota, maar rijdt beter. (piloten?)

gwyllion
21-08-2004, 10:15
Originally posted by Integra
Ik ben ook een superfan van de Zytek, maar het zullen er toch 3 zijn denk ik. Die Denen doen dit jaar spijtig genoeg niet meer mee met hun 03S.
note: Creation Zytek is ouder dan de Jota, maar rijdt beter. (piloten?)
Die van Creation is een DBA4 3S, wat eigenlijk een verbetering van het Reynard 02S chassis. Hierin hangt de Zytek motor.

Zytek heeft de rechten van dit DBA chassis overgekocht. Het Zytek 04S is dus een evolutie van dat chassis. Met deze wagen rijden zowel het officiele Zytek team als Jota.

Conclusie: motor zelfde, lichtjes verbeterd chassis.

Conclusie 2: Mulsanne's Corner rulet echt wel als je info zoekt over LM prototypes; alle info over Zytek staat hier (http://www.mulsannescorner.com/rey02s.html)


Zytek is inderdaad een prachtige prototype en in de toekomst een geduchte concurrent voor de Audi R8 (tot Audi met iets nieuw komt natuurlijk :D )

FIRE
21-08-2004, 14:00
Alleen de betrouwbaarheid is nog een zwak punt van de Zytek.

Mark
23-08-2004, 19:16
De LMES race zal een gedenkwaardige worden, Danny Sullivan zal na deze race de helm niet meer opzetten. Afscheid in een Ferrari 575 GTC............

Zelf zal ik het boek "Flat Out, Flat Broke" meenemen naar Spa, eens kijken of het mij lukt om een handtekening te krijgen van de schrijver. Wie is dat dan wel? The Stig aka Perry McCarthy, hij zal van start gaan in een Saleen voor Graham Nash Motorsport.

Raceboy
23-08-2004, 19:24
ISBN: 1859608868

voor de mensen die het moesten weten. :D


goed idee trouwens. Mss kan ik het ook meenemen. Het is wel de oude stig

JPMontoya
23-08-2004, 23:49
LMES geen Vertigo wegens teveel gezever voor homologatie

Integra
24-08-2004, 11:27
Originally posted by JPMontoya
LMES geen Vertigo wegens teveel gezever voor homologatie
argh, dat is spijtig, maar dan wel deelname aan de volgende belcarwedstrijd?

JPMontoya
24-08-2004, 20:02
ja, idd deelname a/d belcarmanche

Mark
26-08-2004, 14:31
Volgens de laatste lijst op infocourse.org mogen we met recht spreken van een Petit Le Mans, er staan nog wel wat vraagtekens hier en daar...........neemt niet weg dat we heel wat schoons voorbij zien komen.

Klik hier voor de lijst (http://www.infoscourse.org/article.php?sid=432&&thold=0)

Raceboy
28-08-2004, 20:56
we kunnen onze boeken thuislaten Mccarthy rijdt niet mee volgens autosport.

FIRE
28-08-2004, 21:22
Volgens autosport.be rijdt Wim Eyckmans voor Paul Belmondo Racing.

Nicki_Mks
03-09-2004, 22:06
Hehe, zelfde vraag van altijd: is de vrijdag gratis? (Niet dat ik te gierig ben ze, ik heb de zat en zon andere verplichtingen ;) )

Mark
06-09-2004, 22:26
Marc Goossens neemt komend weekend deel aan de 1000 km van Spa, de laatste van 4 manches voor de Le Mans Endurance Series (LMES). Goossens is aangetrokken door Lister voor een race op de proto van de constructeur aan de zijde van de Brit Justin Keen. Bron: www.pitstoptv.be

Karamba, benieuwd welk vuurwerk we mogen verwachten......

The Interceptor
07-09-2004, 01:04
Ja ik ook hoor, kga zeker proberen om twee dagen te gaan zien naar dat vuurwerk :D
En nu nog hopen dat een Van de Poele of Vosse enzo ook nog een stuurtje kunnen bemachtigen.

Belle
07-09-2004, 01:06
Woohoo, dat wordt nog meer uitkijken naar zondag! :D

Ik hoop ook dat Vosse een zitje krijgt het komende weekend...

Mark
07-09-2004, 19:19
Geen 50 maar slechts 42 stuks..........lijkt wel een trend dit jaar, laat afzeggen. :(

De laatste update is hier te vinden (http://www.lmsr.net/lmesspaupdateentry.html)

Raceboy
07-09-2004, 19:46
wel geen misse namen:

wim Eyckmans op de 26 Belmondo ( die leeft dus nog :D)
David leslie bij graham nash (ook superstar in het BTCC)
Michael vergers (DoT, en NASCAR bush series coureur)
Giovanni Lavaggi (voor wie ik ongelooflijk veel sympathie heb nadat hij kalm bleef in deze situatie:

http://www.btinternet.com/~ukf1.net/preview/1996/Hockenheim_1996_Lavaggi_Fire.jpg

Pedro
07-09-2004, 20:00
Schitterend nieuws dat Marc terug met een proto racet!

Hopelijk krijgen ze geen technische problemen en kunnen ze voluit racen.
Dan zit er zeker een mooie ereplaats in.

De inschrijvingslijst op race-rally.be werd ook geupdate. Hier staat de Larbre Panoz nog wel op.

Het zal zeker een mooi race-weekendje worden. :worship:

Belle
07-09-2004, 21:00
Trouwens, nog bijkomende info:

Kinderen onder de 16 en vrouwen gaan gratis binnen dit weekend! :D
Dus dit komt wel goed uit voor mij! ;)

gwyllion
07-09-2004, 21:46
Sylvie Delcour met G-Force Pilbeam in 1000 km v.Spa (http://www.autosport.be/shownews.awm?id=3981) (autosport.be)

Het Belgische team G Force Racing is trouwens dit jaar zijn eerste stappen in de LM prototype wereld gezet. De resultaten zijn er natuurlijk noet niet, vooral mede door het beperkte budget.

Pascal
10-09-2004, 02:15
Bert Longin schreef zich op de valreep in voor de 1000 km van Spa, de Belgische manche om de LMES. Hij deelt een Ferrari 360 Modena met de Rus Roman Rusinov en de Fransman Stéphane Daoudi.

Bron : HBvL 10/09/2004

Nog een extra Bleg aan de start. (Totaal 7) Het werd tijd...

C U

Scapa
10-09-2004, 15:05
Tijden van Free practice 1 :

1. Audi UK 2 07 233
2. Creation Zytek 2 07 782
3. Audi Japan 2 08 006
4. Jota Zytek 2 08 626
5. Lister 2 09 293
6. Pescarolo Judd 2 10 740
7. Audi UK 2 11 615
8. Rollcenter Dallara 2 14 104
9. Team Nasamax 2 14 193
10. RML Lola 2 14 459

marcel
10-09-2004, 15:20
Originally posted by Belle
Trouwens, nog bijkomende info:

Kinderen onder de 16 en vrouwen gaan gratis binnen dit weekend! :D
Dus dit komt wel goed uit voor mij! ;)

waar kan ik mij laten ombouwen tegen morgen?

Integra
10-09-2004, 16:57
Valt het op dat Lister Racing nu mooi vooraan meerijdt? ;)

Bramzel
10-09-2004, 16:58
Originally posted by raceboy

Giovanni Lavaggi (voor wie ik ongelooflijk veel sympathie heb nadat hij kalm bleef in deze situatie:

http://www.btinternet.com/~ukf1.net/preview/1996/Hockenheim_1996_Lavaggi_Fire.jpg

Als ik aan een F1 coureur van de laatste jaren een hekel heb is het Lavaggi wel. Rijkeluis playboy die Fisichella de Minardi uitwipte door meer centen mee te nemen. En volledig door de mand viel en ondermaats presteerde. En hij bleef echt niet kalm zitten hoor ;) Hij had het simpel weg niet door, pas toen hij stond en achterom keek zag hij dat er vlammen uit de airbox komen, en toen rende hij toch echt met de broek vol weg.

Om nog even ontopic te gaan: Daoudi kan niet meer meerijden in de JMB 360. Gebrek aan financien. Enorm sneu voor de jongen, hij stond maar op 1 punt achter de #1 in het kampioenschap en had dus serieuze kansen op de titel. Onbegrijpelijk dat JMB hem dan niet laat rijden.

pipo
10-09-2004, 17:12
Originally posted by Integra
Valt het op dat Lister Racing nu mooi vooraan meerijdt? ;)

:no: Deze tijd werd wel door Justin Keen gereden. Marc mocht pas op het einde van de sessie eventjes de baan op.
Natuurlijk zal hij morgen deze tijd wel sterk verbeteren :D

Integra
10-09-2004, 19:09
Originally posted by pipo

Natuurlijk zal hij morgen deze tijd wel sterk verbeteren :D
Daar hebben we allemaal het volste vertrouwen in. ;)

The Interceptor
10-09-2004, 21:09
Ik ook, en ik zal aanwezig zijn! :D

FIRE
11-09-2004, 15:02
Live stream http://mediaserver02.cybernet.be/spalive

PorscheGT
11-09-2004, 16:27
wederom de creation zytek op pole-positie :p

FIRE
11-09-2004, 16:31
Idd :)

De nieuwe Lucchini heeft het naar mijn mening ook niet slecht gedaan in LMP2 klasse.

The Interceptor
11-09-2004, 22:26
Ik ben vandaag al gaan zien, idd wel heel schoon deelnemersveld, alleen kon ge als toeschouwer niet zo goed volgen. Achteraan op't circuit werkte geen enkele luidspreker, en voor de rest ook maar af en toe eentje.
Ook redelijk wat rode vlaggen gezien vandaag hoor! Kheb zo de indruk dat ze hier wel sneller met rood zwaaien dan bij de F1.

Zytek op pole is zeker goed, het zal wel een heel schoon koers worden morgen denk! Enkel jammer dat de Lister slechts de 10e tijd heeft :(

TYRI F1
12-09-2004, 09:55
Originally posted by FIRE
Live stream http://mediaserver02.cybernet.be/spalive

maar 1 camera positie? :'( :(

Brecht
12-09-2004, 12:11
Originally posted by TYRI F1
maar 1 camera positie? :'( :(

Vandaag toch niet. Vandaag een goede streaming waar je alles perfect kan volgen.

Greetzz.. Corvetteboy

Buzzbomb
12-09-2004, 13:10
Die livestream doet het hier niet heel erg goed eigenlijk, vooral veel gestotter en stilstaande beelden :( terwijl ik toch een redelijke kabel verbinding heb.

FIRE
12-09-2004, 13:40
Originally posted by Buzzbomb
Die livestream doet het hier niet heel erg goed eigenlijk, vooral veel gestotter en stilstaande beelden :( terwijl ik toch een redelijke kabel verbinding heb.

Idd

marcel
12-09-2004, 13:43
ik geraak er niet eens op. hij zal meer volk trekken als verwacht, zeker?

FIRE
12-09-2004, 13:46
De beelden zijn op dit moment redelijk goed, echter het geluid werkt niet.

Steve
12-09-2004, 14:53
MOTORS TV LIVE uit SPA van 13u tot 19u, non-stop en full-screen ;)

Buzzbomb
12-09-2004, 15:07
Maarja dat ontvangt niet iedereen... :)

Die livestream is een mooi initiatief, ik hoop dat ze het bij volgende races beter werkend krijgen (ze hebben even de tijd). Deze stream was wel van een betere beeldkwaliteit dan de eurosport fia gt stream trouwens.

FIRE
12-09-2004, 15:38
Originally posted by Buzzbomb
Maarja dat ontvangt niet iedereen... :)

Die livestream is een mooi initiatief, ik hoop dat ze het bij volgende races beter werkend krijgen (ze hebben even de tijd). Deze stream was wel van een betere beeldkwaliteit dan de eurosport fia gt stream trouwens.
Ze moeten eens op Zandvoort gaan kijken daar is de live stream altijd van zeer goede kwaliteit.

Scapa
12-09-2004, 17:54
Jammer dat de Creation in het begin dat akkefietje had. Had nog spannend geweest. Zelfde verhaal als op de Nürburgring eigenlijk...

Mark
12-09-2004, 21:38
Helaas geen 1000 km gezien vandaag, wel de 500 km Safety-car ;) :D Wat een klappers vandaag.

De publieke belangstelling was in mijn ogen zeer matig de afgelopen twee dagen. De Ticket-controle en de security waren van het welbekende slechte nivo............wat des te beter is voor de beurs van Jan Modaal :D

Race zelf? De welbekende slijtageslag.

Brecht
12-09-2004, 21:40
Juist toen ik inschakelde op de livestreaming zag ik een wagen van Pescarollo op de takelwagen staan. Aan de wagen te zien was het een erg zware klapper geweest.

Greetzz.. Corvetteboy

FIRE
12-09-2004, 21:42
Inderdaad Ayari ging er behoorlijk hard af, ook Pearce in de Dallara ging er hard af.

fiagt
12-09-2004, 21:52
Wat een dagje. Ik ga bij de start op de Raidillon staan, vlam de Panoz pakt direct de binneste kerb en schuift eraf. Dan, snel regenjas gaan halen want ik zag de donkere wolken afkomen. Kga kijken naar busstop...VLAM (letterlijke vlammen) Kaffer op die TVR, djeezes, dat was hallucinant, een steekvlam van wel 2 meter hoog(ik heb alleen geen reflex om direct mijnen fotokodak te nemen en een foto te nemen, kstond aan de grond genageld. Doet die marshal aan het begin van de pitlane teken dat hij moet stoppen om te blussen, nene, hij rijdt door :eek: Khad graag de gezichten gezien van zo'n VIP's die daar wat rondlopen in de pits :D :p . Dan naar de Source gegaan en daar de Panoz nog zien slippen (foto's ervan zullen hier later volgen). Dan naar de finish gaan zien op de tribune en op weg daar naar toe Bartels erzien afgaan.

Pffieow, wat een dagje :D

Mark
12-09-2004, 22:08
Originally posted by fiagt
[BDoet die marshal aan het begin van de pitlane teken dat hij moet stoppen om te blussen, nene, hij rijdt door :eek:[/B]

Prachtig dat ie doorreed naar zijn pitsbox, nu had ik tenminste de kans om die Audi fakkel op de plaat vast te leggen ;) :D

Brecht
12-09-2004, 22:11
Originally posted by Marshal
Prachtig dat ie doorreed naar zijn pitsbox, nu had ik tenminste de kans om die Audi fakkel op de plaat vast te leggen ;) :D

Komaan Marshal, posten die foto !

Greetzz.. Corvetteboy

R@ce@holiC
12-09-2004, 23:26
Van die brandende audi staat al van deze namiddag een foto op www.Racingworld.be ;)

http://www.racingworld.be/images/lmes2004/spa/zondag/08audibrand.jpg

Guido
12-09-2004, 23:47
Originally posted by Marshal
............wat des te beter is voor de beurs van Jan Modaal :D



Spijtig dat ik Jeraar Modaal heet en dus maar braafjes mijn inkom betaald heb. :D :D

Was mijn eerste endurance race live, en het is me niet tegengevallen. Al goed dat we met een toffe bende - die op een bepaald moment aangroeide tot 15 personen - onderweg waren, want wat zou je anders heel de tijd doen tijdens de pace-car situaties. Nu kan je je tenminste nog dik maken op die "klein autootjes" die zo'n hels kabaal maken als grote mensen spreken. :D

Mijn kleine Ixus was te laat om die Audi fakkel op de plaat vast te leggen. Moet een zware klap geweest zijn.

Alleen de hoofdtribune gaf bij de start een volle indruk, maar dat kwam vooral omdat er nogal wat "tiepkes" zijn die denken dat een zittribune om te gaan staan is. :no: We zijn dan maar verhuist naar een rustigere tribune.

In ieder geval voor herhaling vatbaar. ;)

Raceboy
12-09-2004, 23:51
Originally posted by Huudo


Alleen de hoofdtribune gaf bij de start een volle indruk, maar dat kwam vooral omdat er nogal wat "tiepkes" zijn die denken dat een zittribune om te gaan staan is. :no: We zijn dan maar verhuist naar een rustigere tribune.

da kwam omdat we zelf ni hoger konden gaan staan. :+ Maar ge moet ni klagen Huudo ge had al die gridgirls al aan u neus zijn voorbijkomen in de paddock.

MarcelT
13-09-2004, 00:43
Echt veel ongelukken inderdaad. Jammer genoeg had ik de meeste keren echt geen idee waarom nu weer een A6 in plaats van een R8 aan de leiding ging omdat ik achterop het circuit zat.
Heb je een speaker, dan versta je de engelse commentator niet omdat er auto's langskomen (en de franse niet omdat je geen frans verstaat ;) ) - of je hebt gewoon geen speaker. Wel jammer, int vervolg toch eens een radiootje meenemen. Ik heb daar op zaterdag tenminste mensen mee gezien - wordt dat bij iedere race uitgezonden? En welke frequentie? Zo weet je tenminste wat er gebeurt...

Ik stond bovenaan Eau Rouge toen Kaffer zijn rookgordijn optrok (zal ie veel vrienden mee hebben gemaakt), en hoewel je daar Bus Stop kunt zien heb ik het ongeluk zelf natuurlijk gemist.
Een tijd later crashte de Nasamax recht voor mijn neus - maar eigenlijk zelfs die gemist omdat ik een halve seconde voor de crash nog een foto ervan gemaakt had. Dus ik had de camera nog voor mijn gezicht...

Maar het was weer mooi. Fantastisch om zoveel Le Mans prototypes op de baan te zien, vooral de R8's en Zyteks. Volgend jaar zeker weer.

Hopelijk kan ik nog ergens een goede samenvatting zien, want van het verloop van de race heb ik echt geen idee gekregen. En ik ben natuurlijk ook wel benieuwd hoe die zware crashes allemaal zijn gebeurd!

Heb ook nog wat foto's, maar die komen op z'n vroegst morgen online.

Belle
13-09-2004, 02:08
Het is idd moeilijk om de race te volgen wanneer je de 'Tour du circuit' aan het afleggen bent. Maar in die Beck's drankkotten zijn er wel tv-schermen en daar keek ik dan regelmatig naar de rangschikking... En ja, het is soms toch vervelend dat je je steeds moet afvragen waarom er nu weer een SC de baan opgereden is.

En man man, wat een spektakel op de baan...al die uitschuivers die ik gezien heb! Het was alleszins geen saaie LMES vandaag! ;)

Alleen jammer dat ik Marc niet eens aan het werk zag in de Lister proto... Het zit hem echt niet mee dit jaar ocharme... :rolleyes: :)

Raceboy
13-09-2004, 12:25
Originally posted by MarcelT
[B. Wel jammer, int vervolg toch eens een radiootje meenemen. Ik heb daar op zaterdag tenminste mensen mee gezien - wordt dat bij iedere race uitgezonden? En welke frequentie?[/B]

iedere koers zenden ze in Francorchamps uit op 107.5 FM.

Scapa
13-09-2004, 12:27
Nog iemand de coverage op RTBF gezien? Was de moeite. Ze hebben in totaal wel enkele uren uitgezonden met deskundige co-commentaar van Vincent Vosse.

joost
13-09-2004, 12:53
Originally posted by MarcelT

Hopelijk kan ik nog ergens een goede samenvatting zien, want van het verloop van de race heb ik echt geen idee gekregen. En ik ben natuurlijk ook wel benieuwd hoe die zware crashes allemaal zijn gebeurd!

Heb ook nog wat foto's, maar die komen op z'n vroegst morgen online.

Marcel,

op racingworld.be vind je een goed overzicht van de incidenten en het wedstrijdverloop. De bewegende beelden bedenk je er zelf even bij :-)

Joost

Mark
13-09-2004, 13:02
Originally posted by joost
Marcel,

op racingworld.be vind je een goed overzicht van de incidenten en het wedstrijdverloop. De bewegende beelden bedenk je er zelf even bij :-)

Joost

Voor dit soort spam-achtige berichten bestaat het onderdeel site-updates op dit forum!

MarcelT
13-09-2004, 14:04
Bedankt, Raceboy en Joost! :)

Is genoteerd, zal zeker eens kijken.

Integra
13-09-2004, 18:06
Ik heb juist een fout gevonden op de Lister. Bij de piloten stond Goossens met 1 s. :D

joost
13-09-2004, 18:52
Originally posted by Marshal
Voor dit soort spam-achtige berichten bestaat het onderdeel site-updates op dit forum!

Mijn beste,

ik heb enkel een vraag van een lezer beantwoord. Jouw compleet misplaatste reactie zal vermoedelijk ergens een persoonlijke ondertoon meedragen maar dit mag hoegenaamd niet leiden tot het ontzeggen van informatie aan mensen. Het woord en de verspreiding ervan zijn, inzoverre zij niet kwetsend of leugenachtig zijn, hoekstenen van onze moderne democratische samenleving.
Ik zal hierbij nog andere sites opsommen die in mindere of meerdere mate berichten over de wedstrijd:

www.autosport.be
www.kanaal2.be/pitstop
www.dailysportscar.com
www.gt-eins.de
racinglife.skynetblogs.be
www.lmes.net/
...

met vriendelijke groeten,

Joost

Thomaske
13-09-2004, 19:18
Kan er iemand me zeggen welk merk de nr 11 is

FIRE
13-09-2004, 19:19
Op gt-eins.de staat ook een "mooie" van die Audi: http://www.gt-eins.de/Berichte2004/LMES04/1000kspa/spae1.jpg

vandijk
13-09-2004, 19:21
Originally posted by Thomaske_GLPK
Kan er iemand me zeggen welk merk de nr 11 is

tuurlijk -- da's de Panoz LMP-GTP

FIRE
13-09-2004, 19:28
Originally posted by vandijk
tuurlijk -- da's de Panoz LMP-GTP
Snap niet waarom ze niet de LMP1 inzetten.

Raceboy
13-09-2004, 19:39
Originally posted by FIRE
Snap niet waarom ze niet de LMP1 inzetten.

omda ik de LMP1 al is gezien had en de GTP nog niet :D

FIRE
13-09-2004, 19:42
Originally posted by raceboy
omda ik de LMP1 al is gezien had en de GTP nog niet :D
:D

Waar ik op doelde is dat ik denk dat de LMP1 sneller is.

Raceboy
13-09-2004, 19:52
maar met de LMP1 konden ze toch niet winnen van de audi's. Met de GTP wonnen ze zowiezo in hun klasse. niet vergeten: winnen in u klasse= deelname aan le mans 2005.

Mark
13-09-2004, 19:57
Originally posted by joost
Jouw compleet misplaatste reactie zal vermoedelijk ergens een persoonlijke ondertoon meedragen maar dit mag hoegenaamd niet leiden tot het ontzeggen van informatie aan mensen.

Prachtige en goed onderbouwde opmerking! :rolleyes: Een verhaal heeft altijd twee kanten ;) Hoe ging dat in de journalistiek ook alweer? Check, check, dubbelcheck? Heb ik ooit eens iemand horen vertellen........

Een "film in beelden" van de crash is via deze link op speedpics.nl (http://www.speedpics.nl/pages/photos/?action=photos&category=F38289EF05&subcategory=50C0CDF9D0) te vinden.

Integra
13-09-2004, 20:04
Originally posted by raceboy
maar met de LMP1 konden ze toch niet winnen van de audi's. Met de GTP wonnen ze zowiezo in hun klasse. niet vergeten: winnen in u klasse= deelname aan le mans 2005.
Toch niet. Die Panoz wordt gereden door Larbre. (niet officieel team)
en ten 2e, LM GTP komt uit in de klasse LMP1. :)
Nieuwe reglementen ...

FIRE
13-09-2004, 20:04
Er is in LMES geen GTP klasse. De Panoz deed, net als tijdens afgelopen Le Mans, mee in de LMP1 klasse.

EDIT Je was met net voor Integra. ;)

Raceboy
13-09-2004, 20:12
volgens race-rally.net was dat een GTP? of weet meneer Delettre het allemaal zelf niet meer zo goed?

Raceboy
13-09-2004, 20:13
Originally posted by Marshal

Een "film in beelden" van de crash is via deze link op speedpics.nl (http://www.speedpics.nl/pages/photos/?action=photos&category=F38289EF05&subcategory=50C0CDF9D0) te vinden.

jij zocht zeker naar de derde foto op de eerste rij. :p

FIRE
13-09-2004, 20:14
Officieel is het zelfs een GT1, echter deze klasse bestaat niet meer. Bij gebrek aan GTP's bestaat deze klasse ook niet en wordt hij ingedeeld bij de LMP1's.

http://www.mulsannescorner.com/panozlmp1.html
http://www.mulsannescorner.com/panozlmp07.htm

Guido
13-09-2004, 21:46
Die foto sequentie geeft een heel goed beeld van wat er nu precies gebeurd is. Ik had me heel de tijd lopen afvragen hoe dat kon gebeurd zijn. Bij deze opgehelderd dus. ;)

Gerard
13-09-2004, 22:07
Mag ik u danken ?

Nah, ik had het geluk op die plek te blijven staan, ook toen het regende had ik het idee dat de Busstopchicane wel eens dé plek kon zijn voor een schuivertje..........

wat het........ een schuivertje.

Zoals je aan de beelden kunt zien zag ik e.e.a. aankomen en liet de ontspanknop niet meer los.

Later gesproken met McNish leerde dat Kaffer links voorbij een langzamere deelnemer wilde die ogenschijnlijk ruimte gaf, maar achteraf Kaffer helemaal niet gezien had en 'm dus min of meer het gras op duwde. Nat gras remt ongeveer net zoveel als niet remmen........ de opéénvolgende beelden (er waren er nóg meer) geven een goed verloop van de crash.


Misschien een aardig idee ons toe te voegen bij jullie favoriete links ?

cu !

Gerard Roest
speedpics.nl

Ottooke
13-09-2004, 22:16
Op www.lmes.net staat hetzelfde verhaal te lezen van de crash. Eerst dacht ik dat de Audi remproblemen had, daarna heb ik op lmes.net gelezen dat het een race-incident was. Spijtig voor de TVR, die ik persoonlijk één van de mooiste GT's vind.

Guido
13-09-2004, 22:29
Originally posted by Gerard
Mag ik u danken ?

Nah, ik had het geluk op die plek te blijven staan, ook toen het regende had ik het idee dat de Busstopchicane wel eens dé plek kon zijn voor een schuivertje..........

wat het........ een schuivertje.

Zoals je aan de beelden kunt zien zag ik e.e.a. aankomen en liet de ontspanknop niet meer los.

Later gesproken met McNish leerde dat Kaffer links voorbij een langzamere deelnemer wilde die ogenschijnlijk ruimte gaf, maar achteraf Kaffer helemaal niet gezien had en 'm dus min of meer het gras op duwde. Nat gras remt ongeveer net zoveel als niet remmen........ de opéénvolgende beelden (er waren er nóg meer) geven een goed verloop van de crash.


Misschien een aardig idee ons toe te voegen bij jullie favoriete links ?

cu !

Gerard Roest
speedpics.nl

Absoluut! :D en ook een dankuwel terug voor de tekstuele opheldering. ;) Zo zie je maar. De juiste man, op het juiste moment, op de juiste plaats = mooie dingen.

Scapa
13-09-2004, 22:32
Originally posted by Gerard

Misschien een aardig idee ons toe te voegen bij jullie favoriete links ?

cu !

Gerard Roest
speedpics.nl

Dat moet je zelf doen: hier klikken (http://forum.depaddock.eu/links.php?action=addlink)

Mooie foto's. De gevolgen zijn iets minder leuk natuurlijk. Hopelijk heeft dit niet teveel effect op de verdere activiteiten van TVR... Martin Short zal ook met de handen in het haar zitten vrees ik.

Jan
13-09-2004, 23:58
Even of topic: welkom Jeraar, of is het Huudo in disguise?

jan

Raceboy
14-09-2004, 00:34
Originally posted by jan
of is het Huudo in disguise?



zonder hoed dan? :D

gwyllion
14-09-2004, 08:37
Originally posted by Scapa
Martin Short zal ook met de handen in het haar zitten vrees ik.
Inderdaad, 2de keer dit jaar dat het Dallara chasis tot schroot herleid wordt. De vorige keer was Boudrais de schuldigde, wat is er deze keer misgegaan? Een stuurfout of aanrijding?

vandijk
16-09-2004, 09:45
Wat lees ik nou? Geen team Goh volgend jaar volgens pitstop.tv!

FIRE
16-09-2004, 13:06
:(

Scapa
16-09-2004, 13:17
Originally posted by vandijk
Wat lees ik nou? Geen team Goh volgend jaar volgens pitstop.tv!

Er is zelf al een thread over op jullie forum ;) :D

Peter Baert
16-09-2004, 16:02
Ivm. Goh, ere wie ere toekomt.
De bron voor het bericht (en het is ook onderaan het bericht op www.pitstoptv.be vermeld, zoals het hoort :)) is ons aller Autosport in de editie van deze week.

Jan
16-09-2004, 21:34
Als het al waar is, dan vind ik dat bijzonder jammer. Op die manier volgen zij gewoon de trend die door Bentley is ingezet, nl. winnen en dan gauw van het toneel verdwijnen ipv te trachten een volgende keer Le Mans te winnen. Voorlopig blijf ik het een ongeloofwaardig bericht vinden. Hoewel de ekonomie misschien niet schitterend draait en er zeker op sponsorbudgetten wordt bespaard, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat een team dat pas Le Mans heeft gewonnen geen kandidaat geldschieters zou weten aan te trekken. Het feit dat ze de nieuwe Mr. Le Mans, Tom Kristensen, voor 2005 in het team hebben kunnen behouden laat al evenmin uitschijnen dat er volgend jaar niet aan het LMES of de 24 uur zou worden deelgenomen.

Hopelijk komt het nog goed.

jan

Mark
16-09-2004, 23:05
Niet helemaal on-topic ;)

Volgens een sommige is Team Goh meer Belgisch dan Japans. Dat de teammanager Torsten Robbens een Belg is was me bekend. Maar de wagen en trucks schijnen normaal hun onderdak te hebben ergens in Roeselare. Weet iemand van jullie iets meer?

The Interceptor
16-09-2004, 23:27
Ik weet niets meer, maar toen ik in Spa door de paddock liep, is me wel opgevallen dat de trucks rondrijden met Belgische nummerplaten.

Scapa
16-09-2004, 23:39
Er staan misschien wel een paar sponsors op de Goh Audi (Casio bvb) maar die leveren maar een fractie van het budget. Grootste financierder van het team blijft Mister Goh. Blijkbaar staat achter alle teams die een Audi R8 runnen iemand met veel geld...

Megane
17-09-2004, 06:38
Originally posted by Scapa
Blijkbaar staat achter alle teams die een Audi R8 runnen iemand met veel geld...

Dit is wel een logische opmerking denk ik, de R8 is geen standaard wagen welke je kan bestellen in eender welke garage.
;) :D :D

Bart.Vandecavey
17-09-2004, 09:21
Originally posted by Marshal
Niet helemaal on-topic ;)

Volgens een sommige is Team Goh meer Belgisch dan Japans. Dat de teammanager Torsten Robbens een Belg is was me bekend. Maar de wagen en trucks schijnen normaal hun onderdak te hebben ergens in Roeselare. Weet iemand van jullie iets meer?

Tja zou een beetje veel transportkosten geven hé als ze alles uit Japan zouden moeten halen... De Kuismanen Viper staat ook bij Haller Motorsport hé...

FIRE
17-09-2004, 17:07
Bij Goh werken, gezien de namen (http://www.teamgoh.com/lemans/shokai.html), volgens mij vooral Duitsers. Zijn dit Audi Sport medewerkers?

FIRE
17-09-2004, 17:08
Originally posted by Bart.Vandecavey
Tja zou een beetje veel transportkosten geven hé als ze alles uit Japan zouden moeten halen... De Kuismanen Viper staat ook bij Haller Motorsport hé...

Kondo werkt bijvoorbeeld wel eens samen met Racing for Holland.