Mika 2000
22-08-2004, 21:28
Euphony 24 uren van Zolder
De 24 uren van Zolder kondigden zich goed aan voor het team van Patrick Selleslagh. Een probleemloze kwalificatie en een sterke pole van Marc Goossens lieten het beste verhopen. Om klokslag 17.30 nam Marc de start. Gedurende het hele openingsuur van de wedstrijd voerde de Gelenaar het Belcar veld aan. Na méér dan een uur gaf hij het stuur aan streekgenoot Franz Lamot over.
“ Ik had een probleemloos eerste uur. De wagen liep perfect en ik hield me aan het afgesproken tempo. Dit is immers een 24-uren wedstrijd en geen sprint over 125 minuten, “ vertelt Marc na zijn eerste relais.
Franz kweet zich eveneens perfect van zijn taak tot een losgekomen wiel roet in het eten gooide. Hij raakte zonder andere problemen aan de box. SRT bewees wederom over een goede technische crew te beschikken en na een korte interventie kon David Hart snel de piste weer op voor een inhaalrace.
Maar het noodlot rijdt blijkbaar mee aan boord van de Corvette. Na enkele ronden zocht de Nederlander de box op met een aandrijfprobleem. Het euvel was van die aard dat de teamleiding bij het vallen van de avond besliste de handdoek in de ring te werpen.
Alhoewel de ontgoocheling vanzelfsprekend groot was, zit er niets anders op dan te focussen op het slot van het Belcar seizoen en dit met een eerste afspraak tijdens het Spa Racing Festival eind september.
SRT Presse
De 24 uren van Zolder kondigden zich goed aan voor het team van Patrick Selleslagh. Een probleemloze kwalificatie en een sterke pole van Marc Goossens lieten het beste verhopen. Om klokslag 17.30 nam Marc de start. Gedurende het hele openingsuur van de wedstrijd voerde de Gelenaar het Belcar veld aan. Na méér dan een uur gaf hij het stuur aan streekgenoot Franz Lamot over.
“ Ik had een probleemloos eerste uur. De wagen liep perfect en ik hield me aan het afgesproken tempo. Dit is immers een 24-uren wedstrijd en geen sprint over 125 minuten, “ vertelt Marc na zijn eerste relais.
Franz kweet zich eveneens perfect van zijn taak tot een losgekomen wiel roet in het eten gooide. Hij raakte zonder andere problemen aan de box. SRT bewees wederom over een goede technische crew te beschikken en na een korte interventie kon David Hart snel de piste weer op voor een inhaalrace.
Maar het noodlot rijdt blijkbaar mee aan boord van de Corvette. Na enkele ronden zocht de Nederlander de box op met een aandrijfprobleem. Het euvel was van die aard dat de teamleiding bij het vallen van de avond besliste de handdoek in de ring te werpen.
Alhoewel de ontgoocheling vanzelfsprekend groot was, zit er niets anders op dan te focussen op het slot van het Belcar seizoen en dit met een eerste afspraak tijdens het Spa Racing Festival eind september.
SRT Presse