PDA

View Full Version : De Paddock Modelbouwmeeting - vrijdag 22 oktober 2004


Sennake
23-08-2004, 14:18
Waar? In ons clublokaal in Themacafé Wheels.
Wanneer? Op vrijdag 22 oktober 2004 om 20.00 uur.
Wat? Het thema van de meeting zal in deze thread beslist worden. Wij staan open voor alles, dus jullie mogen zelf voorstellen doen. Daaruit distilleren we dan een centraal thema. Indien zou blijken dat er niet echt een thema naar voor komt stellen we zelf wel iets voor. In elk geval zal er genoeg te zien, horen en bespreken zijn zowel voor "oude rotten" als "beginnelingen".

Wat we ook graag een beetje op voorhand zouden willen inschatten is : wie gaat er komen, hoeveel mensen mogen we verwachten?

Niet dat je onaangekondigd niet welkom bent, of dat je niet zou mogen afzeggen als je jezelf aangekondigd hebt, maar alleen al uit praktische overwegingen (tafelschikking, op hoeveel mensen wachten we alvorens te beginnen, enz...) is het voor ons handig om dit ongeveer te weten.

Daarom graag in deze thread antwoord op 2 vragen (vrijblijvend) :

1) Wie komt er naar onze meeting?
2) Wat zou je graag eens aan bod laten komen?

Alvast tot dan! En breng gerust je laatste creaties mee, dan kunnen we onze indianenverhalen uitwisselen :)

HHugo
23-08-2004, 19:35
1) Ik kom, en ik zal proberen om tegen dan de Boutsen-Williams klaar te hebben.

2) Ik haal maar wat thema's aan die bij me opkomen, kunnen jullie de kalender wat vullen:

- schilderen/spuiten: hoe ga je te werk, hoe vermijd je orange peel/ lopers/ stof/ chemische reacties allerhande enz..., wat is het onderscheid tussen acrylic, enamel, autolak...?
- hoe kan je een verflaag polieren?
- hoe ga je te werk met doorzichtige onderdelen: hoe schilder je de zwarte randen rond ramen, welke lijm gebruiken,...
- hoe schilder je realistische figuurtjes
- masking: tape, vloeibare maskeerproducten of nog andere?, nuttige tips...
- werkwijze en nuttige tips ivm decals, setting en softening solutions, high-tech decals, zelf decals maken...
- hoe breng je een wash aan, welke soort verf gebruik je daarvoor, hoe accentueer je paneelranden van wagens?...
- drybrushen: hoe ga je te werk, wat kan je er allemaal mee doen...
- eenvoudige of meer ingewikkelde manieren om modellen te detailleren...
- hoe werk je met PE onderdelen? welke voorbereiding, hoe kan je die plooien, veiligste manier om ze te kleven?...
- weathering: welke technieken zijn er, welke producten, hoe ga je te werk bij bv een rallywagen of een wagen uit de 24h van le Mans...
- diorama's maken: welke materialen, welke technieken...

Oneliner
23-08-2004, 22:50
Ik kom ook, al is het maar om de kunst van het modelbouw beter te begrijpen.
Ik neem niets mee, enkel kijken (a)

Dragonfly
24-08-2004, 11:54
Naar alle waarschijnlijkheid zal ik wel aanwezig zijn

En van thema's miss iets over airbrush miss ?? Zal ook wel wat modelletjes meebrengen zodak miss nog iets uit mijn foute kan lere ;)
Kunne miss ook e kleine ruilbeurs van make ofzo

Autofan
24-08-2004, 17:29
Ik kom niet, gewoon omdat ik té onhandig ben om aan modelbouw te doen ;)

Jimbo
30-08-2004, 15:06
Ik zou ook graag aanwezig zijn. Moest mijn werkgever hier nog anders over beslissen laat ik het hier wel weten. 20u00 zou iets te vroeg kunnen zijn, maar dat is jullie probleem niet ;) (wel het mijne want de E313/314 omgeving op een vrijdag is erg, euh, fotogeniek...). Het kan dus zijn dat ik wat later binnenval.

Veel 'creaties' zal ik niet kunnen meenemen wegens nog maar pas begonnen (zie ook modelbouwforum), maar ik zou bvb wel een oude Bburago kunnen meebrengen met loszittende decalls (op een plaats waar het toch niet opvalt :)), zodat Huudo - als ie dit ziet zitten natuurlijk - zoals aangegeven op het modelbouwgedeelte een microsol/set demo kan geven.

Das dan mss meteen ook een voorstel voor een agendapunt:
"Hoe oude decalls redden" of iets van die strekking.

Jimbo.

Werner333
03-10-2004, 20:50
Ik zal er ook zijn.

Bezemwagen
05-10-2004, 18:23
Ik kom ook wel eens kijken

Sennake
05-10-2004, 18:37
Originally posted by Autofan
Ik kom niet, gewoon omdat ik té onhandig ben om aan modelbouw te doen ;)

Maar toch niet te onhandig om te komen kijken hoop ik? ;)

NOx
11-10-2004, 15:18
Ik kom ook eens een kijkje nemen.
Voor thema's heb ik niet genoeg inspiratie :)

Guido
20-10-2004, 22:21
Nog even ter herinnering!

Wanneer? vrijdag, 22 oktober 2004 overmorgen dus!
Om hoe laat? 20.00
Waar? Themacafé Wheels - in de vergaderruimte - Dank u wel Andy! ;)

Thema: Decals
Op het programma:
[1]Intro
[2]Agenda van komende modelbouw evenementen
[3]Hoe zelf decals printen (door Dragonfly)
[4]Welke producten bestaan er (door Huudo)
[5]Hoe zet je decals op moeilijke plaatsen (door Sennake en Huudo)
[6]Zijn oude decals te restaureren? (door Sennake en Huudo)
[7]Bespreking meegebrachte modellen
[8]Gezellige afsluitende babbel


Zoals jullie kunnen zien gaan we het fenomeen decals nader bekijken. Ik zelf ga een test model meebrengen, waarop kan gedecald worden 'a volonté' :D Als je zelf met vragen zit, kom gerust langs, of beter nog breng je model mee, dan kunnen we het eens in detail bekijken.

Verder nog meegeven dat je natuurlijk elk model, in eender welk stadium, mag meebrengen. Hoe meer modellen, hoe meer vreugd. Informatie- en ervaringsuitwisseling zijn, zoals altijd, de sleutelwoorden van de avond.