PDA

View Full Version : Nissan springt voorlopig niet op het F1-circus


airco
23-10-2001, 18:40
Normaal neem ik geen posts over van sport 24, maar nu vond ik ze toch eens accuraat op de bal spelen!!!

"Voorlopig geen F1 voor Nissan" (23/10/01)

Nissan komt volgend seizoen niet uit in de Formule 1. Dat heeft Nissan-president Carlos Ghosn gezegd.

Terwijl Toyota en Honda wel meedoen, blijft Nissan opmerkelijk afwezig in het circuit. "Formule 1 geeft je een goed imago, maar ik denk niet dat het het basisingrediënt is om je marktaandeel te vergroten ” meent Ghosn.

Volgens de President zijn er nog veel basisdingen die Nissan eerst wil doen, voor ze gaan investeren in een F1-team. Nissan is, na Toyota, de tweede autofabrikant in Japan.

bron: sport 24 (http://www.sport24.be)


voor de rest, hadek niet echt verwacht dat Nissan aan F1 zou beginnen!! Bij Nissan denk ik niet direct aan race-carren, eender aan zo van die autokes om boodschappen mee te doen!!!

no flame intended!!

airco

Raceboy
23-10-2001, 19:11
nissans van le mans dan ? goei wagens alleen beetje te traag

Mark
23-10-2001, 19:22
euhm, nissan is toch renault.........dus twee "brands" van dezelfde eigenaar lijkt me wat veel van het goede. Wie weet in de toekomst als renault een tweede team gaat beleveren met motoren?:D

Mario
23-10-2001, 19:53
Nissan heeft met de Skyline anders heel wat successen geboekt (vele weliswaar buiten België, maar hij heeft ook eens meegedaan aan de 24 uren van Franchorchamps en gewoon met de concurrentie gesold).

Bovendien heeft Nissan jarenlang de IMSA of zoiets gedomineerd met een van de Brabham-telgen.

Werner333
23-10-2001, 20:02
Juist Mario. Maar ik geloof niet dat Renault zichzelf gaat beconcureren.

Mario
24-10-2001, 08:37
Dat denk ik ook niet Werner333, maar dat was gewoon om aan te geven dat Nissan toch wel degellijk een zekere autosportgeschiedenis heeft.

Misschien gaan ze hun overjaarse motoren onder de naam 'Nissan' slijten aan een team als Minardi of zo, maar dat lijkt me ook wel heel onwaarschijnlijk.

Bernie
24-10-2001, 10:03
lijkt me gene slechte zet om de klantenversie's van Renault in Nissan om te dopen.


maar idd zijn maar bedenkingen dus geenszins geruchten hé.........