PDA

View Full Version : GP België - Spa-Francorchamps

Sennake
25-08-2004, 11:48
Nu een heleboel Paddockers vrijkaarten bekomen hebben voor de trainingen op vrijdag 27 augustus, stelt zich de volgende vraag : wie gaat er allemaal komen?

We zouden namelijk graag op een spreekwoordelijke boogscheut van het circuit afspreken om van daaruit met een minimum aan wagens (proppensvol geladen met Paddockers) af te zakken naar de parking die zoals je wel kan vermoeden NIET gratis is. Op die manier willen we de budgetten voor iedereen zo laag mogelijk houden.

Dus : wie komt er allemaal?

Ikzelf kan je alvast tot de mogelijke chauffeurs rekenen, ik kan 8 man laden in onze 307.

Pascal
25-08-2004, 12:13
1. Sennake
2. Pascal
3. Ann
4. Robin(neke)
5.

Vul aan...

C U

Jan
25-08-2004, 13:31
1. Sennake
2. Pascal
3. Ann
4. Robin(neke)
5. Jan
6. Marc
7. Domien(eke)
8. Ati(tje)
9. Jonathan(eke)
10. Jan(neke)

De nummers 5 t.e.m. 10 komen met hun eigen minibus (De fameuze Sharan Le Mans)

vul aan.....

jan

manu
25-08-2004, 19:42
1. Sennake
2. Pascal
3. Ann
4. Robin(neke)
5. Jan
6. Marc
7. Domien(eke)
8. Ati(tje)
9. Jonathan(eke)
10. Jan(neke)
11. Manu
12. Elsje
13. Walter

Aangezien de kinderen niet meegaan kan ik 1 of 2 mensen meenemen, eventueel al afspreken aan de oprit in Leuven of Nossegem(Zaventem) rond 8 uur.

vul aan.......

Werner333
25-08-2004, 20:18
1. Sennake
2. Pascal
3. Ann
4. Robin(neke)
5. Jan
6. Marc
7. Domien(eke)
8. Ati(tje)
9. Jonathan(eke)
10. Jan(neke)
11. Manu
12. Elsje
13. Walter
14. Werner
15. Dominique
16. Lucien
17. Greta

snelle
25-08-2004, 21:58
1. Sennake
2. Pascal
3. Ann
4. Robin(neke)
5. Jan
6. Marc
7. Domien(eke)
8. Ati(tje)
9. Jonathan(eke)
10. Jan(neke)
11. Manu
12. Elsje
13. Walter
14. Werner
15. Dominique
16. Lucien
17. Greta
18. Dieter
19. lu
20. lucy
21. riet

Scapa
25-08-2004, 22:02
Ik waan mij hier plots in Holland :eek: Nog iemand dat gevoel? :D

Oneliner
25-08-2004, 22:42
gij ziet dingens die er niets zijn stijn, zet dieje voetbal nu eens uit uw hoofd ;)

Pascal
26-08-2004, 11:08
Originally posted by snelle
1. Sennake
2. Pascal
3. Ann
4. Robin(neke)
5. Jan
6. Marc
7. Domien(eke)
8. Ati(tje)
9. Jonathan(eke)
10. Jan(neke)
11. Manu
12. Elsje
13. Walter
14. Werner
15. Dominique
16. Lucien
17. Greta
18. Dieter
19. lu
20. lucy
21. riet

Gezien deze topic staat onder meetings moeten we ook maar eens afspreken waar we gaan "meeten"...

Iemand een voorkeur waar hij wil gaan staan en waar en hoe laat we kunnen afspreken ????

C U

Sennake
26-08-2004, 11:57
Mijn voorstel : afspreken op de carpool-parking in Lummen (bereikbaar vanuit alle autosnelwegen) en van daaruit "in colonne" tot in Malmédy rijden, daar de wagens parkeren en verder rijden met een minimum aan vervoer tot op de parking van het circuit (kant Stavelot zou ik voorstellen).

Wat denken jullie?

Pascal
26-08-2004, 12:16
Originally posted by Sennake
Mijn voorstel : afspreken op de carpool-parking in Lummen (bereikbaar vanuit alle autosnelwegen) en van daaruit "in colonne" tot in Malmédy rijden, daar de wagens parkeren en verder rijden met een minimum aan vervoer tot op de parking van het circuit (kant Stavelot zou ik voorstellen).

Wat denken jullie?

Als je toch zou binnengaan aan de kant Stavelot lijkt het me meer aangewezen de auto's te parkeren in Stavelot ipv in Malmedy. Heeft onder andere het voordeel dat we 's avonds sneller bij onze auto's zijn en zowel richting Trois Pont als richting Malmedy kunnen.

De tweede hamvraag is natuurlijk : hoe laat in Lummen ????

C U

Sennake
26-08-2004, 16:54
Originally posted by Pascal
De tweede hamvraag is natuurlijk : hoe laat in Lummen ????

Daarvoor zouden we eerst een timing van vrijdag moeten kennen, en die kan ik niet vinden. Is er iemand die een timing weet van vrijdag 27 augustus? Marshal misschien?

Gelieve hem even te posten hier, dan kunnen we onze eigen timing ook opstellen. Met dank :)

Raceboy
26-08-2004, 16:57
http://www.belgium-grandprix.be/horaire.asp

nu moeten de mensen die niet meegaan u nog helpen ook. :+

Werner333
26-08-2004, 18:58
Timing staat in de thread van F1 hier op De Paddock. :rolleyes:
Bij deze:

Vrijdag 27-08
09:45 10:15 MINI COOPER SERIES PRACTICE SESSION
11:00 12:00 FORMULA ONE FIRST PRACTICE SESSION
12:45 13:15 RENAULT SERIES PRACTICE SESSION
14:00 15:00 FORMULA ONE SECOND PRACTICE SESSION
15:30 16:00 FORMULA 3000 PRACTICE SESSION
16:30 17:10 FORMULA 3000 QUALIFYING SESSION
17:40 18:25 PORSCHE SUPERCUP PRACTICE SESSION

Wat denken jullie van 8.00 in Lummen?
Auto parkeren op Combes en in Rivage gaan post vatten (geen draad daar)?

Werner333
26-08-2004, 19:12
Na enkele telefoontjes is dit uiteindelijk de afspraak.

We vertrekken om 8.00 op de carpoolparking van Lummen.

Waar we op het circuit plaatsnemen spreken we dan wel af.

Jan
26-08-2004, 20:59
Ik zie jullie wel in Spa, en indien niet zichtbaar gebruiken we de GSM. Wij vertrekken namelijk pas om 8.30 u. in Haacht (slapen is ook belangrijk in een mensenleven ;) ) en gaan zo mogelijk plaatsvatten aan Bruxelles.

tot morgen

jan

Raceboy
26-08-2004, 21:12
Originally posted by jan
n gaan zo mogelijk plaatsvatten aan Bruxelles.

tot morgen

jan

aan Rivage dus :rolleyes:

manu
26-08-2004, 21:35
Als gijle ne kleine dikke ziet, zeg hem goeiendag.
Thanks

Raceboy
26-08-2004, 21:38
Originally posted by manu
Als gijle ne kleine dikke ziet, zeg hem goeiendag.
Thanks

kdenk ni da jean todt graag heeft da ge hem zo beschrijft. :o

Bart
26-08-2004, 21:40
Originally posted by jan
Ik zie jullie wel in Spa, en indien niet zichtbaar gebruiken we de GSM.

Ik rij ook rechtstreeks. ;)

Pascal
26-08-2004, 22:44
Originally posted by Werner333
We vertrekken om 8.00 op de carpoolparking van Lummen.

Waar ??? :D

I'll be there !!!!

C U

Raceshot
26-08-2004, 23:09
Wij lopen ook wel ergens rond, hoogstwaarschijnlijk in de buurt van Rivage of Pouhon.

Pascal
28-08-2004, 00:59
Voila hier zijn we dan : terug van een dagje F1 in Spa.

Om 08.00 uur paraat met zijn twaalven op de carpoolparking in Lummen. Van daaruit behoorlijk vlotjes tot in Combes geraakt. Mits betalen van 15 € parking geraakten we tot op een boogscheut van de ingang.
Aan de ingang was het huilen met de pet op. We moesten daar ongeveer 3 kwartier, ja u leest het goed, aanschuiven alvorens ons gratis ticket werd afgescheurd. De tickets dienden eerst te worden gescand en daarna werd er eens trookje van gescheurd. Dit kon maar gebeuren in twee files vermits er maar twee scan-toestellen ter beschikking waren. Puur amateurisme...

Uiteindelijk toch tijdig aan de buitenzijde van Rivage geraakt. Omdat Sennake van achter de draad geen goede foto's kon nemen, besloot hij aan de binnenzijde te gaan staan. Op zijn trip naar de overkant kwam hij echter zijn vriend "meneer vuilbak" tegen :D Groot was onze verbijstering toen hij het ding op sleeptouw nam terug naar zijn oorspronkelijke plaats. Daar aangekomen werd er met spoed een persoonlijke tribune gemaakt zodat de geïnteresseerden van op de vuilbak mooie foto's konden nemen. Tijdens zijn operatie werd hij gevolgd door een Nederlandse collega-fotograaf. Sennake had deze laatste echter wijsgemaakt dat hij 5 € moest betalen om ook op de vuilbak te gaan staan waarop de Nederlander prompt afdroop. De eerste geslaagde actie van Depaddock.

Tijdens de eerste sessie deed het wel raar aan om van sommige teams drie auto's te zien en anderen dan weer niet buitenkwamen. Niet veel te zien in Rivage maar gelukkig hadden we net tegenover ons een reuzescherm zodat we alles zeer goed konden volgen. Een goede zet van enkele ervaren F1-gangers om op die plaats te gaan staan ;)

Om twaalf uur aten we onze boterhammetjes op. Omdat Sennake twee programma's voor de prijs van één had gekocht had hij wat budget over en kon er voor hem een frietje met frikandel af. Toen hij enkele frieten liet vallen werd er hysterisch gelachen omdat hij voor 1,5 € frieten had laten vallen. Schandalig duur 5 € voor een "kreukelfriet" met mayonaise en 2 € voor een frikandel.

De timingen die we hadden meegebracht bleken niet te kloppen en zo moesten we wachten tot 14.00 uur op de start van de tweede sessie. Nu kwamen alle bolides voor een langere tijd buiten. Opnieuw op het grote scherm konden we zien hoe na de crash van Briscoe de sessie werd afgebroken door een code rood. Gelukkig bleef ook de tijd stilstaan zodat we konden genieten van een vol uur F1.

Het thuisfront liet weten dat het zowel in Antwerpen, Laakdal als St.-Truiden pijpestelen regende. In Spa hadden we nog geen druppel te verwerken gekregen.

Vervolgens konden we de de vrije training van de F3000 bekijken. Halfweg deze sessie begon het lichtjes te regenen. Ons tentzeil van 18 m² werd snel aan de draad bevestigd en we bleven droog. De F3000's verdwenen echter snel terug in de boxen en het was weer wachten.

Bij het begin van de kwalificatie van de F3000 zagen we een quasi massastart. Het dreigde weer te gaan regenen en iedereen wou nog snel op het droge een tijd zetten. Na enkele ronden begon het inderdaad wat heviger te regenen. Opnieuw werden we beschermd door ons tentzeil. Niets opwindend gezien in deze kwalificatie.

Tijdens ons verblijf onder het bewuste tentzeil kregen we bezoek van een Nederlander. Zonder kloppen stond hij opeens naast mij. "Mooie plaats hebben jullie hier, en nog overdekt ook..." "En bovendien gratis" antwoordde ik hem. Hij keek me vol ongeloof aan en zei dat hij op een niet overdekte tribune 280 € had betaald zonder zicht te hebben op het grote scherm. Hij zag er al beteuterd en nat uit. Na dit korte gesprek mompelde hij : "dat moeten we volgend jaar ook eens proberen" en droop teleurgesteld af. Hilariteit alom... Weer een Nederlander voor schut gezet...

Al bij al een leuke dag onder Paddockers. Op een gegeven moment stonden we er met 20 Paddockers en vrienden. Daarenboven kregen we nu en dan nog wat bezoek van enkelingen en zelfs op terugweg kwamen we er nog enkelen tegen. Geslaagde dag, wat mij betreft...

Oh ja, F1. Alleen als het gratis is, en in goed gezelschap, anders zien ze mij er niet.

C U

Integra
28-08-2004, 09:50
Oh ja, F1. Alleen als het gratis is, en in goed gezelschap, anders zien ze mij er niet.

Inderdaad. Ik kijk toch veel feller uit naar de 1000 k van Spa race. (LMES, Formula X, Formula Palmer Audi, Historic Endurance, ...)
Vooral de LMES dan wel. ;)

Sennake
28-08-2004, 11:37

En het bewijs dat we er blijkbaar allemaal hetzelfde over denken : toen we via Guy Devreker aan een gratis inkomkaart geraakten voor het ganse weekend was er niet alleen van onze ganse groep geen geïnteresseerde, maar hebben we nog zowat 20 telefoontjes gepleegd voordat we iemand gevonden hadden die we er blij mee konden maken. Dat zegt toch wel genoeg denk ik. F1... het is ooit anders geweest...

Integra
28-08-2004, 12:12
Originally posted by Sennake
En het bewijs dat we er blijkbaar allemaal hetzelfde over denken : toen we via Guy Devreker aan een gratis inkomkaart geraakten voor het ganse weekend was er niet alleen van onze ganse groep geen geïnteresseerde, maar hebben we nog zowat 20 telefoontjes gepleegd voordat we iemand gevonden hadden die we er blij mee konden maken. Dat zegt toch wel genoeg denk ik. F1... het is ooit anders geweest...
Ik vind er gewoon niks meer aan. Ze komen 'ns voorbij. Groot lawaai, hoge snelheid, maar daar blijft het ook bij. Vroeger moesten de piloten vechten om hun auto op de baan te kunnen houden. Dat is bij de F1 nu gedeeltelijk verdwenen. Ik zou ze 'ns willen zien rijden zonder tractie controle.

Sennake
28-08-2004, 12:43
Maar nu terug on-topic : het relaas van de Paddock-meeting :)

Sennake
28-08-2004, 12:53
... Daar aangekomen werd er met spoed een persoonlijke tribune gemaakt zodat de geïnteresseerden van op de vuilbak mooie foto's konden nemen...

En die foto's kan je onder andere hier (http://users.pandora.be/sennake/reca_f1_2004.htm) bekijken :)

Van die actie op de vuilnisbak zijn er ook foto's, en hopelijk krijgen we die ook nog eens te zien :)

manu
28-08-2004, 18:14
Om eerlijk te zijn keek ik er al lang naar uit om eens een f1 wagen te zien passeren, maar ook wij zijn met gemengde gevoelens naar huis gereden.

Redenen: Files (7uur gereden, ok valt voor)
5€ voor een domme hamburger (hadden ons voorzien)
35 fotografen achter u (duwen om toch maar "het"
plaatje te kunnen trekken)
en nu het belangrijkste: nooit kippevel gekregen als er
een auto langskomt (heb het nochtans rap)

Misschien waren mijn verwachtingen te hoog?

A.J.
28-08-2004, 18:24
ik ga morgen naar Francorchamps. Ik ben namelijk uitgenodigd door de hoofdsponsor van the Belgian Grand Prix, met name FOSTER'S. Heb nog nooit een VIP toestand meegemaakt bij een F1 race dus ben benieuwd. Om 7u moet ik al daar zijn voor ontbijt, toch wel erg vroeg, maar kijk er echt naar uit. Zal morgen wel laten weten hoe het geweest is...

Integra
28-08-2004, 19:06
Originally posted by A.J.
ik ga morgen naar Francorchamps. Ik ben namelijk uitgenodigd door de hoofdsponsor van the Belgian Grand Prix, met name FOSTER'S. Heb nog nooit een VIP toestand meegemaakt bij een F1 race dus ben benieuwd. Om 7u moet ik al daar zijn voor ontbijt, toch wel erg vroeg, maar kijk er echt naar uit. Zal morgen wel laten weten hoe het geweest is...
Maak aub foto's van de Porsche supercup, met name David Saelens. ;)

A.J.
28-08-2004, 19:12
Originally posted by Integra
Maak aub foto's van de Porsche supercup, met name David Saelens. ;)

zal proberen, als de pillen van mijne digitale camera al niet leeg zijn na het fotograferen van de Foster's babes :D

Integra
28-08-2004, 19:55
zal proberen, als de pillen van mijne digitale camera al niet leeg zijn na het fotograferen van de Foster's babes :D
Die zijn natuurlijk nog wat interessanter. ;)

Sennake
28-08-2004, 21:29
Originally posted by Integra
Die zijn natuurlijk nog wat interessanter. ;)

Die pillen? Bwa, kweet nie :D

Sorry, effe off-topic ;)

bart VDB
29-08-2004, 10:03

Amai, heb ze gisteren gezien in de paddock van de F3000 en daarna op de startgrid ervan. Er waren enkele 'serieuze' exemplaren bij. En toeval of niet : had graag enkele fotos gemaakt maar mijn pillen waren echt leeg!

Bernie
29-08-2004, 13:55
PRACHTIGE FOTO'S SENNAKE !!!!

Mark
29-08-2004, 21:02

Nooit, maar dan ook werkelijk nooit meer zal ik mijn nickname eer aan doen op het circuit van Spa-Francorchamps. Het F1-weekend was qua organisatie een regelrechte aanfluiting. Deze Grand Prix zal voor de organisatie een financiële verliespost zijn.......................en dat is ze van harte gegund!! Hoe meer verlies, des te beter.

De mensen die op vrijdag zijn geweest hebben nog het meeste gezien. Op zaterdag en zondag was het een en al treurnis met betrekking tot activiteiten op de baan.

M.b.t. F1, die heeft voor mij definitief afgedaan. Al zou ik in de toekomst een gratis kaart kunnen bemachtigen, het is me die paar liter benzine niet eens waard. Zonde van mijn tijd.

Pascal
29-08-2004, 23:14
Originally posted by Marshal
Nooit, maar dan ook werkelijk nooit meer zal ik mijn nickname eer aan doen op het circuit van Spa-Francorchamps. Het F1-weekend was qua organisatie een regelrechte aanfluiting. Deze Grand Prix zal voor de organisatie een financiële verliespost zijn.......................en dat is ze van harte gegund!! Hoe meer verlies, des te beter.

De mensen die op vrijdag zijn geweest hebben nog het meeste gezien. Op zaterdag en zondag was het een en al treurnis met betrekking tot activiteiten op de baan.

M.b.t. F1, die heeft voor mij definitief afgedaan. Al zou ik in de toekomst een gratis kaart kunnen bemachtigen, het is me die paar liter benzine niet eens waard. Zonde van mijn tijd.

Voel ik hier een column aankomen ;) ;) ;)

C U

A.J.
30-08-2004, 00:37

maar ge zijt toch in beeld geweest :D

marcel
30-08-2004, 02:17
als ik eerlijk moet zijn: het was vrijdag mijn eerste keer op Francorchamps, en het heeft geen goede indruk gelaten. geef mij dan maar zolder. en de belcar boven de f1! ik vond trouwens de F3000's mooier klinken dan de F1's, die vooral luid zijn.

pompierke
30-08-2004, 10:21
maar ge zijt toch in beeld geweest :D

dat was ook het enige positieve wat er was voor onze ploeg. :D

Over de race niks dan goed, prachtige race, maar zoals marshal al aangaf, enige vorm van respect voor de baankommissarissen is er nog steeds niet, 't is nog altijd het zelfde amateuristisch gedoe als 25 jaar geleden, met totaal geen respect voor de Vlamingen.

In Zolder 's morgens verzamelen op MCZ, met een toilet ten minste, in Francorchamps gewoon op de baan, in Zolder een 2 talige briefing, in Francorchamps "pour les Flamant la meme chose" (sorry voor de fouten mijn frans is niet denderend).
Dan krijg je als Vlaming een brief met de voornaamste punten die we moeten in acht nemen, vertaald door een Waal, amai mijn voeten.
Ik geef hier enkele voorbeelden en ik typ het zoals het in de brief staat :
"a)Dit document wordt in 3 exemplaren geleverd: 1 voor PO, 1 voor assistent en 1 die in de cabine van de post zal aangegeven worden als er een ervan is."
Wat de fuk betekent nu dat laatste in fatsoenlijk Nederlands : en 1 voor in de cabine te hangen.
Toch nog ééntje :
"Gedurende de wedstrijd, wordt de blauwe vlag aan de piloot getoond die een rond, minstens, ten opzichte van die zal verliezen die het inhaalt."
Vrij vertaalt : Blauwe vlag tonen aan een piloot die één ronde achter ligt.
Nog ééntje ('t is zo leuk) :
"13. Geen warm-up meer, zelfs in geval van verandering van de voorwaarden weer." Dus geen warm up ook als de weersomstandigheden zouden veranderen.
En zo staan er nog enkele lachwekkend punten in, gewoon belachelijk.
Die Waal :no: zou zich beter eens de moeite nemen om zijn Franstalige versie te laten vertalen door een Vlaming, maar ja, Who the Fuck are we!!!

Onze ploeg VDHB zal zeker geen enkele wedstrijd meer mee maken als marshals in Francorchamps, ik heb buik en oren vol van die rotmentaliteit daar.

Lang leve Zolder, ook al zullen er mensen zijn die hier niet mee akkoord gaan, maar je mon fou !!!!

groetjes

pompierke licentie A 642- ploeg 25 VDHB

Integra
30-08-2004, 10:40
Originally posted by marcel
als ik eerlijk moet zijn: het was vrijdag mijn eerste keer op Francorchamps, en het heeft geen goede indruk gelaten. geef mij dan maar zolder. en de belcar boven de f1! ik vond trouwens de F3000's mooier klinken dan de F1's, die vooral luid zijn.
Daar deel ik mijn mening over. Ik dacht dat F1 geweldig zou zijn. Ik vond de F3000 prachtig eigenlijk. Bovenop de Raidillon Jeffrey van Hooydonck die gelukkig juist de bandenstapels kon ontwijken.

Autofan
30-08-2004, 14:28

Ik heb mijn gratis vrijkaarten voor de vrijdag ook weggegeven. Ik heb beter nagedacht ;)

Autofan
30-08-2004, 14:33
Originally posted by marcel

Francorchamps heeft voor mij ook gedaan als toeschouwer. Ik sta er nog steeds heel versteld van dat men een evenement qua F1 mag organiseren. Fantastisch circuit, maar dat is ook het enige positieve wat er in Wallonië (lees Francorchamps) is. Zolder heb ik altijd al veel toffer gevonden. Je kan er probleemloos bij alle bochten komen en de Vlamingen zijn zoveel vriendelijker dan de Walen ;)

Ottooke
30-08-2004, 16:02
Marshal en pompierke, jullie vergeten ook nog de geweldige parking voor baancommissarissen te vermelden. Eén grote modderpoel reeds op vrijdag. Als er dan op gewezen wordt tijdens de briefing zaterdagmorgen krijg je als antwoord: "C'est le problème des commissaires." Ligt het nu aan mij of komt zo een antwoord een beetje arrogant over?
Los van deze kritiek op de organisatie in Francorchamps, de GP was er eentje met veel actie, spannend tot op het einde. Trulli die de pole rijdt, Kimi die de GP wint en Schumi die wereldkampioen wordt. Hopelijk krijgen we voor de komende races hetzelfde scenario.

Autofan
30-08-2004, 16:16
Originally posted by Ottooke
Trulli die de pole rijdt, Kimi die de GP wint en Schumi die wereldkampioen wordt. Hopelijk krijgen we voor de komende races hetzelfde scenario.

Schumacher die in elke race wereldkampioen wordt? Nee, dank u hoor :p

Ottooke
30-08-2004, 19:02
Originally posted by Autofan
Schumacher die in elke race wereldkampioen wordt? Nee, dank u hoor :p Ja OK, dat laatste moet natuurlijk niet elke race ;)

Autofan
30-08-2004, 20:06
Originally posted by Ottooke
Ja OK, dat laatste moet natuurlijk niet elke race ;)

Dat was ook maar als een grapje bedoeld. Die andere twee dingen mogen inderdaad veel meer voorkomen.

Maarten
30-08-2004, 20:54
Ik heb spijt dat ik er niet geweest ben op vrijdag door een tweede zit examen, maar volgend jaar zal ik zeker gaan, maar ik ga ook voor de sfeer op de campings, lekker gezellig met het tentje en wat bier en wat kameraden, en dan af en toe naar een race gaan kijken

de race was van in mijn luie zetel super te noemen, en ja, de taalproblemen zijn al altijd zo geweest, de vlaming moet zich altijd aan de walen aanpassen en daar moet volgens hen geen verandering in komen, dat heeft gewoon te maken met de mentaliteit en opvoeding van de walen, als ze die nu ook eens verplicht frans leren int school ipv ze te laten kiezen tussen frans en engels dan los je al veel problemen op.

Raceboy
30-08-2004, 21:05
ja ze moeten die walen idd Frans leren. goe bezeig perdieus. drinkt er nog ene :+

redje
30-08-2004, 21:49
Qua organisatie kunnen ze in Francorchamps inderdaad nog veel leren. In onze groep was er iemand die het niet volgt, maar het toch eens wilde meemaken. Hij zal zeker niet terugkomen. De helft van de sessies voor de support events werden niet verreden, duur eten, dure parkings... Maar ons verblijf was wel goedkoop én we hebben mecano's van Mclaren en Ferrari gezien in de Carrefour. :D
Al van de eerste dag was menig parking herleid tot een modderpoel. Aan Les Combes was het vrijdag enorm lang aanschuiven en ik deed er nog langer over gedaan dan Pascal, ik heb er welgeteld 1u en 15 min aangeschoven; zondag duurde dat welgeteld 5 minuten op exact dezelfde plek. :rolleyes: Raar maar waar aan de hoofdingangen ging het op vrijdag blijkbaar stukke sneller. :mad: En het ergste was de politie in Francorchamps alle reglementaire parkings afsloot zodat je wel moest betalen voor een parking op een stuk gazon. :no:
Allemaal negatieve zaken over t circuit en de omgeving waar ze al dan niet iets aan kunnen doen. Dat er regent valt, kunnen zij niet controleren, maar dat van de inkom is gewoon schandalig.

En toch houdt het ons niet tegen om volgend jaar terug te gaan.

Dat je in Zolder dichter bij de actie staat, is wel waar, maar dat is ook een grote reden waarom de huidige f1 er nooit zal komen. Die hebben grotere grindbakken nodig, extra wegen, vlak naast het circuit, voor de interventievoertuigen, hogere afsluitingen voor de veiligheid... Op geen enkel huidig F1circuit, buiten dan misschien Monaco, zal je dicht bij de wagens kunnen staan.

DamonHill
31-08-2004, 19:11
Originally posted by redje
:rolleyes: Raar maar waar aan de hoofdingangen ging het op vrijdag blijkbaar stukke sneller. :mad:

Yep, vrijdagmorgen 10u van parking 1 naar de F3000 paddock gewandeld in hoop en al 5 minuten :D