PDA

View Full Version : OCMB Duvelrit 16/10/2004


Pascal
26-08-2004, 22:55
Het is nog wel even maar omdat er in de wandelgangen al geruchten rondgaan dat Depaddock weer enkele teams zal afvaardigen op deze rittensport, durf ik hem te posten onder de meetings.

Tellend voor de kampioenschappen van:
OCMB - PAK Brabant - VAS - VOSF

Wanneer : 16 oktober 2004
Voorinschrijvingen vanaf 1 september 2004 tot 14 oktober 2004
Inschrijvingen ter plaatse vanaf 17.30 uur
Briefing om 18.45 uur.
Start 1ste wagen om 19.00 uur

Waar : Start- en aankomst is voorzien in:
Zaal "DE KAMPANJE"
Brouwerijstraat 10
1840 STEENHUFFEL
(Tegenover de Brouwerij PALM)

Wedstrijdleiding:
Wedstrijdleider : Rudi Opdenakker
Wedstrijdsecretaris : Nick Aerts
Relatie deelnemers : Bjorn Vanoverschelde

Inlichtingen :
Rudi Opdenakker
Tel - Fax: 03 / 889 55 60

OCMB vzw Secretariaat
p/a Wilfried Leys
Brugstraat 64
3001 Heverlee
Tel - Fax : 016 / 26 17 74
Email : OCMB

De rit wordt verreden in 2 delen met een maximum lengte van 100 km voor de ganse rit.

Er zijn 3 verschillende klassen al naargelang de moeilijkheidsgraad :
- De recreatieklasse : dit is de klasse voor de gelegenheidsrijders of beginners.
- De toerismeklasse : dit is de klasse voor regelmatige rijders met enige ervaring.
- De sportklasse : dit is de klasse voor de experts ( puzzelaars ).

www.ocmb.be

Voor de circuitliefhebbers : hou er rekening mee dat dit het weekend van de Balcar Masters is.

Wie doet nog mee ?

1. Pascal - Bart (Audi A2 of Smart Fortwo)
2. Sennake - Raceboy
3. Werner - Johan
4. Jan en Wouter
5.....

C U

Anneke
27-08-2004, 12:58
5. Ann en Bart (rode corsa :))

Pascal
29-08-2004, 00:56
Update wie doet nog mee ?

1. Pascal - Bart (Audi A2 of Smart Fortwo)
2. Sennake - Raceboy
3. Werner - Johan
4. Jan - Wouter
5. Ann - Bart

C U

Jan
05-09-2004, 21:13
De rookies van vorige keer, Patrick en Marc, zullen binnen enkele dagen ook wel met witte rook naar buiten komen

jan

Guido
05-09-2004, 22:59
heb co nog niet gesproken over de rittensporten, dus ook voor deze ben ik nog in stand-by. ;)

Pascal
06-09-2004, 00:13
Update wie doet nog mee ?

1. Pascal - Bart (Audi A2 of Smart Fortwo)
2. Sennake - Raceboy
3. Werner - Johan
4. Jan - Wouter
5. Ann - Bart
6. Patrick - Marc... als de rook om hun hoofd is verdwenen :D
7. Huudo... stand-by

C U

Jan
06-09-2004, 23:38
En de rook is inmiddels verdwenen, dat geeft dan volgende update:


1. Pascal - Bart (Audi A2 of Smart Fortwo)
2. Sennake - Raceboy
3. Werner - Johan
4. Jan - Wouter
5. Ann - Bart
6. Patrick - Rudi de nieuwe rookie (Marc zien we wel in Kasterlee)
7. Huudo... stand-by


jan

Jan
18-09-2004, 20:12
Ziezo, de inschrijvingsformulieren voor de teams Patrick/Rudi en Wouter/mijneigenzelve werden doorgefaxed naar OCMB.

Neemt De Paddock nog kontakt op met de organisatie om te melden dat we met meerder teams aan de start komen en liefst in mekaars buurt vertrekken?

jan

Sennake
18-09-2004, 20:48
@ Raceboy : zorg jij gewoontegetrouw voor de inschrijving? Als je info nodig hebt (licentienummer of iets anders) geef je maar een seintje ;)

Thanks mate!

Bart
04-10-2004, 20:44
Originally posted by jan
Ziezo, de inschrijvingsformulieren voor de teams Patrick/Rudi en Wouter/mijneigenzelve werden doorgefaxed naar OCMB.

onze voorinschrijving is ook weg (per mail - ondertussen ook al een bevestigingsmail gekregen)


Neemt De Paddock nog kontakt op met de organisatie om te melden dat we met meerder teams aan de start komen en liefst in mekaars buurt vertrekken?

Ik zal een mail sturen naar de organisatie met die vraag. Wie vóór zondag 10 oktober hier bevestigt dat zijn inschrijving vertrokken is, neem ik op in die mail ;)

1. Pascal - Bart (Audi A2)
2. Sennake - Raceboy
3. Werner - Johan
4. Jan - Wouter
5. Ann - Bart
6. Patrick - Rudi
7. Huudo... stand-by

Anneke
04-10-2004, 22:23
Wegens onvoorziene laattijdige bekentenisname van ander activiteiten kan ik niet meedoen :(
gelukkig voor de rest, dan hebben ze ook nog een kans....
dus 5 . Ann en Bart --> niet aanwezig

Guido
05-10-2004, 09:30
Originally posted by Huudo
heb co nog niet gesproken over de rittensporten, dus ook voor deze ben ik nog in stand-by. ;)

Huudo gaat niet mee. co niet beschikbaar en zelf ook nogal moeilijk in de agenda. :(

Raceboy
05-10-2004, 18:44
Onze inschrijving is ook onderweg

Werner333
06-10-2004, 19:03
Onze inschrijving is doorgemaild.

fordje
07-10-2004, 12:30
Marc zal deze rit niet meekunnen.
Indien iemand als piloot of copiloot wil inspringen voor Marc Van Goethem, graag dan.
Mijn auto staat ter beschikking, dus da's geen probleem.
Normaal sta ik als co ingeschreven, maar da's geen punt voor deze rit.

info via mail aub

Raceboy
14-10-2004, 00:30
is er iemand die zaterdags eerst nog naar Zolder gaat en mij van daaruit kan meennemen?

Pascal
14-10-2004, 01:56
Originally posted by raceboy
is er iemand die zaterdags eerst nog naar Zolder gaat en mij van daaruit kan meennemen?

Hou je op de hoogte. Ben waarschijnlijk wel in Zolder. Als het niet zo is, zal ik trachten je te komen uithalen...

Laat je later nog wel iets weten...

C U

fordje
14-10-2004, 18:01
Originally posted by fordje
Marc zal deze rit niet meekunnen.
Indien iemand als piloot of copiloot wil inspringen voor Marc Van Goethem, graag dan.
Mijn auto staat ter beschikking, dus da's geen probleem.
Normaal sta ik als co ingeschreven, maar da's geen punt voor deze rit.

info via mail aub

Bon, beter laat dan nooit, we zullen dus toch aan de start verschijnen. Weliswaar wel met een "reservepiloot", maar da's geen punt. Weer een rookie meer op de lijst dus.
Intussen is inschrijving al weg.

Tot zaterdag

Pascal
17-10-2004, 23:07
Druk weekend gehad. Masters op zaterdag en zondag met tussenin zaterdagavond (nuja, nacht) de OCMB Duvelrit.

Uitslag van Depaddock teams :

Deel 1

5. Johan Clayes - Werner --- 60 punten
6. Pascal - Bart --- 60 punten
11. Sennake - Raceboy --- 130 punten
14. Peeters Peter - Fordje --- 187 punten
17. Van Camp Patrick - Verschoren Rudi --- 227 punten

Deel 2

4. Pascal - Bart --- 65 punten
5. Johan Clayes - Werner --- 69 punten
9. Peeters Peter - Fordje --- 125 punten
12. Sennake - Raceboy --- 182 punten
14. Van Camp Patrick - Verschoren Rudi --- 319 punten

Algemene uitslag

5. Pascal - Bart --- 125 punten
6. Johan Clayes - Werner --- 129 punten
11. Sennake - Raceboy --- 312 punten
12. Peeters Peter - Fordje --- 312
14. Van Camp Patrick - Verschoren Rudi --- 546 punten

Een straffe Duvelrit :D :D :D

OCMB is gekend voor zijn mooie ritten. Het is een organisatie die het reglement tot op de bodem uitspit en de deelnemers ettelijke adders in het gras laten zoeken... Op momenten frusterend, maar na afloop nog altijd zeer plezant...

C U

Pascal
17-10-2004, 23:35
Bart en ikzelf namen zaterdag deel aan de 2° OCMB Duvelrit. Dat Duvel een zwaar bier is, wist ik al. Wat hadden het (aan de naam) kunnen verwachten : ook de rit werd straffe kost !!!

Sommigen onder ons beschikten over "oude" informatie en hadden dan al moeite om de juiste plaats van inschrijving te vinden. GSM's doen wonderen en uiteindelijk geraakte iedereen ter plaatse.

Alvorens naar de echte start te rijden moest er een verbindingsrit gereden worden. Voor de start werd er al mee gelachen : het zou straf zijn om op deze verbindingsrit al verkeerd te rijden. Nooit te snel lachen want we hadden, uiteraard door een interpretatiefout, alle moeite van de wereld om tijdig de start te bereiken.

Van bij de start liep het voor ons mis. De eerste drie nota's stonden niet in volgorde getekend (volstrekt reglementair) en dat hadden we niet gezien. Een kwartier zoeken om uiteindelijk te gokken en vanaf en nota die we herkenden vertrokken. We waren echter niet de enigen :D

15 minuten inhalen op een rit van ongeveer 40 kilometer is niet makkelijk en daarom bekommerden we ons al lang niet meer om de tijd maar legden de nadruk op het lezen van de nota's en het vinden van de controleborden. In het eerste deel liep het echt moeilijk en op sommige momenten was het zelfs niet meer plezant. Totdat we weer goed op dreef kwamen en de geleden ellende konden vergeten. Net op tijd toegekomen aan de finish van het eerste deel. Snel wat drinken en onze ervaringen delen met de andere Paddock teams en we konden weer op stap voor het tweede deel.

Al van bij de start fout. "Daar gaan we weer !!!" Terug naar de start rijden, samen met de navigator de kaart eens bestuderen, een nieuwe poging wagen, was de boodschap. Opnieuw de nadruk leggen op het lezen van de kaart en bolleke pijl. Op den duur ga je overal een valstrik zoeken. Je denkt ze te vinden en toch trap je er met open ogen in. Als je nadien de uitleg hoort is het echter zeer logisch. Opnieuw ging het gaandeweg beter en behaalden we net op tijd de finish van het tweede deel.

Bij aankomst van het tweede deel, hing de uitslag van het eerste deel al uit. Groot was onze verwondering dat we slechts 60 strafpunten hadden en op een 6° plaats stonden. We hadden slechter verwacht. Ook toen de uitslag van het tweede deel en de einduitslag geafficheerd werd waren we verwonderd. We hadden het al bij al nog niet zo slecht gedaan.

Wat mij betreft is deze Duvelrit een zeer moeilijke rit. Ook de wegen die moeten bereden worden in de buurt van Steenhuffel zijn zeer mooi. Enig nadeel is dat de rit 's avonds is. Je kan niet genieten van de mooie omgeving, om de eenvoudige reden dat je er niets van ziet. Met een lage, getunede wagen of sommige claasics moet je er ook niet aankomen. Ik raakte zelfs op sommige momenten de grond met de karterbeschermer. We gaan het niet aan ons hart laten komen. Wat mij betreft, zien ze mij er nog terug....

Voor dit seizoen rijd ik, samen met A.J. nog de Titanicrit in Kasterlee (voor mij de eerste keer als navigator, ik ben eens benieuwd) en plannen Werner en ik een deelname aan de Memorial Gilbert Stapelaere... (Zie andere threads...)

C U

Jan
19-10-2004, 08:56
Er is mij ter ore gekomen dat Sennake zijn co-piloot "tot volledige overgave" heeft gedwongen. :rolleyes:
Misschien wil Raceboy hierover wel iets kwijt (tenzij hij alles al kwijt is natuurlijk :D )

Bij deze wil ik alle Paddockers die deelgenomen hebben feliciteren met het behaalde resultaat. Over twee weken ben ik er waarschijnlijk opnieuw bij.

jan

Werner333
19-10-2004, 21:04
Originally posted by Pascal
Sommigen onder ons beschikten over "oude" informatie en hadden dan al moeite om de juiste plaats van inschrijving te vinden. GSM's doen wonderen en uiteindelijk geraakte iedereen ter plaatse.
:o

Voor ons viel de start mee. De nota's in foute volgorde had ik direct opgemerkt. De eerste geheime tijdscontrole overviel ons, en daar bleken we op schema achter te liggen. Toen even later bleek dat we ook al wat fouten hadden gemaakt met controle letters (altijd de details op de nota's goed bekijken zeg ik altijd :rolleyes: ) gingen we op safe en probeerden geen letter meer te missen.
Groot was onze verbazing toen we na deel 1 als 5 de geklasseerd stonden.

Deel 2 werd een ramp. Zo leek het toch. Geblunder op de ingetekende lijn betekende dat we eens tuk van 3 km opnieuw moesten rijden. En dan weer de verbazing: 6de :confused:
Algemeen: 6de. Dit stemde ons meer dan tevreden. Weer een hoop bijgeleerd. Ik wist dat het niet simpel ging zijn, maar het was moeilijker dan ik dacht. Maar dat is part of the fun.

Originally posted by Pascal
en plannen Werner en ik een deelname aan de Memorial Gilbert Stapelaere... (Zie andere threads...)
Dat gaat weer fun worden.