PDA

View Full Version : ERAN Racing - 1 September


Jemme
27-08-2004, 09:06
Wie gaat er volgende week gaan? Bij droog weer zal ik er zeker zijn.

Jo Smets
27-08-2004, 13:24
Dag Allemaal,

ik zal er zeker zijn met de grijze peugeot 106 xsi.

ik kijk er al naar uit :)

race-groeten,
Jo Smets

KoenC
27-08-2004, 15:28
Het zier er naar uit dat het mooi weer wordt midden volgende week. Ik zal er dan ook bij zijn. Eens kijken wat de Yokohama A038R gaan geven onder de corsa.

gwyllion
27-08-2004, 17:56
Ik heb mij juist ingeschreven voor circuit experience.

Juist ook bredere banden besteld zodat ik voldoende grip heb (vooral als het regent).

A.J.
27-08-2004, 18:01
Originally posted by gwyllion
Ik heb mij juist ingeschreven voor circuit experience.

Juist ook bredere banden besteld zodat ik voldoende grip heb (vooral als het regent).

bredere banden bieden zelden meer grip bij regen...

gwyllion
27-08-2004, 18:05
Originally posted by A.J.
bredere banden bieden zelden meer grip bij regen...
Laten we het anders stellen: de banden die ik nu heb, bieden geen grip als het nat is. Als ik op de gas ga in eerste, blijf ik stilstaan.

Juist ook even ontdekt dat met een reserve wiel met ander profiel vooraan rijden geen goed idee is :(

Don Kamiel
28-08-2004, 12:36
Ik kom normaal gezien nog wat foto's maken, meerijden ga ik niet doen.

boosterke
29-08-2004, 00:31
ik ga ook nog eens een poging ondernemen om in de namiddag te komen toeren

Pat
29-08-2004, 02:24
Eindelijk, 't is zover ! :D
Wij zijn er ook, met de witte BMW Compact van LVC.

@Jo Smets

Je moet zeker eens binnenspringen. Kunnen we eindelijk eens
"live" goeiendag zeggen.
Wij kijken in ieder geval uit naar een grijze Peugeot 106 xsi.

dpjef
30-08-2004, 02:43
Eerste keer op circuit voor mij, hopelijk blijft de regen uit :rolleyes:

BODI
30-08-2004, 12:53
Gene goudgele 306 GTI-6 deze keer. Engine blow-up.
Toch iedereen veel plezier gewenst!

Jemme
30-08-2004, 12:55
Originally posted by BODI
Engine blow-up.

Is dit nu nog steeds niet opgelost? Nog geen zin gehad om terug de Peugeot ECU terug te steken?

roovers-racing
31-08-2004, 11:01
Wij komen morgen voor de 2de maal met onze BMW 325i E30 (de zilvergrijze). Nog eens 4 uren amuseren. Ondertussen nog wat aanpassingen aan de wagen, wel 200kg lichter dan voorheen.
Vroeger kwamen we met Z4 maar begon wat duur te worden van banden en remmen. Voor E30 alles veel goedkoper te verkrijgen en geeft ook ongeloofelijk veel fun om te rijden. Is inderdaat wel wat trager dan Z4 maar des te intenser.
See you

gwyllion
31-08-2004, 14:04
Originally posted by gwyllion

Juist ook bredere banden besteld zodat ik voldoende grip heb (vooral als het regent).
Grrr, nieuwe banden zijn morgen pas binnen :( Ik zal dus met slechte banden moeten rijden; nu maar hopen dat het niet te hard regent, want anders valt er moeilijk mee te rijden.

Jemme
31-08-2004, 14:15
Nikske regen morgen.... licht bewolkt en een mooie 20-21 graden :cool:

Het Weer (http://meteo.be/nederlands/index.php?menu=Menu1_4_2)

gunther1
31-08-2004, 14:26
Ik en mijn golf rallye zullen er ook niet bij zijn.De motor is nog steeds niet terug van de revisie :( .hopelijk de volgende keer

A.J.
01-09-2004, 22:31
was weer een leuke dag vandaag.
Het mooie weer was van de partij en en meldden zich een 30 tal nieuwe leerlingen aan op deze eerste september.
Onder hen enkele mooie wagens zoals een Supra, een meute Saabs, Porsches, Subaru, Corvette, Opel Speedster,... maar ook Golf 1 en een Nissan 100NX. Van alles wat dus.
alles verliep vlot op een ongeval van een Porsche na die boven de tunnel de muur raakte. Iets wat hem daarna werd nagedaan door de Golf 1.
Vrije rijders kwamen ook weer met grote getalen naar Zolder afgezakt. Alles verliep vlot op enkele geluidsovertredingen na. Met 2 Vipers, 8 Lotus Elises, 14 Porsches,... was het weer een boeiend kijkspel.
Nu wordt het wachten tot 29 oktober voor de volgende ERAN dag.

dpjef
02-09-2004, 00:22
Goed geamuseerd vandaag, voor herhaling vatbaar....mmm...29 oktober dus :D

gwyllion
02-09-2004, 10:15
Ik heb mij goed geamuseerd tot het noodlot toesloeg en ik rond ging met mijn Golf 1 GTI en in bandenmuur terecht kwam. Zeer veel blikschade tot gevolg (linkerkant van helemaal vooraan tot achteraan ingedeukt).

Toch maar eens op zoek naar een andere (vervangbare en minder originele) wagen voor trackdays.

IlPrincipal
02-09-2004, 10:18
Heb me voor de 3de keer dit jaar goed geamuseerd met mijn 911 van 1984. 2.05 kan nog zeker verbeterd worden indien ik nog betere lijnen zou rijden. Ik heb mijn lessen immers gekregen toen eran het eerste jaar van start gegaan was. Ondertussen is het circuit veranderd en heb ik 6 jaar niet meer op circuit gezeten. Zal volgend jaar eens opnieuw de startcursus meedoen of bestaan er ook andere alternatieven om de lijnen opnieuw aan te leren. Heb gisteren de echte circuitwagens gevolgd maar of die wel de juiste lijnen rijden????
De auto zelf is ook voor verbetering vatbaar. Hardere torsiestaven die dienen als veren en een verlaging rondom zouden hem zeker stabieler maken in de langere bochten. Stukken bestellen maar...in Amerika of heeft er iemand torsie staven liggen en regelbare achterplaten?

roovers-racing
02-09-2004, 10:56
BMW325i (zilvergrijze)
Het was weer eens een mooie dag. Het viel mij wel op dat er redelijk gevaarlijker gereden werd als anders. Maar dit hoort erbij. De organisatie was weer af. Bedankt Erik en Andy. Het was de moment em eens te rijden in druk verkeer. Zeer leerzaam. Mijn collega voor wie het slechts de 2 de maal was deed het voortreffelijk vond ik.
Misschien toch een kleine opmerking. Het laatste uur had mijn collega toch 2 X een warm moment met steeds dezelfde deelnemer : de BMW Compact laatste model, die deelnam aan een soort sponsordag denk ik. Deze auto was klaarblijkelijk een echte raceversie met denk een ervaren racepiloot maar toch 2 voorvallen : na uitkomen eerste linkse was hij natuurlijk veel sneller dan ons met zijn slikbanden. Hij passeert ons langs rechts en voegt terug links in maar veel te vroeg, een geluk dat Wouter dit goed gezien had en op zijn rem ging anders had onze rechtervookant zeker zijn linkerachterkant geraakt met als gevolg waarschijnlijk de Compact links de vangrails in. 2 de voorval : ook weer net na eerste linkse komt de Compact na ons op de baan uit de pitstraat en wil onmiddellijk rechts binnen door, weeral had Wouter dit gezien waardoor hij nog net kon uitwijken en niet rechtachteraan geraakt werd, nadien haald hij ons in en begint dan nog allerhande gebaren te maken. Ik dacht dat de regel nog steeds was dat iemand uit de pits steeds voorrang moet geven aan iemand die reeds op de baan is. Geluk, er is niets gebeurd en weer heel wat bijgeleerd.
Volgende keer zullen we er zeker weer bijzijn.
See You

KoenC
02-09-2004, 13:24
Het was voor mij eveneens weer een leuke namiddag. Bij mij waren er ook een paar bange momenten: 1) een formulewagen die langszij kwam maar volledig onder het gezichtsveld van mijn spiegels zat en die ik daardoor bijna van de weg af reed en 2) toen aan het eind van het rechte stuk na de 90 graden bocht mijn linkerachterwiel blokkeerde en ik net niet eraf ging.

Er was blijkbaar wel een probleem met de achterremmen. Ik had immers net nieuwe remblokjes gestoken en die waren aan het eind van de namiddag helemaal op, terwijl de voorste nog half goed zijn! De slijtage van de blokjes was ook niet regelmatig, ze waren eerder schuin afgesleten. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Het was wel niet zo dat de achterkant de hele tijd de indruk gaf om de voorkant voorbij te steken, dus het is niet een probleem van te veel druk achteraan. Misschien sleepten de blokjes teveel tegen de schijf?

De Yokohama A038R banden gaven extra grip in de bochten en wat extra acceleratie bij het uitkomen van de bochten. Qua bandenslijtage viel het vrij goed mee.

A.J.
02-09-2004, 16:41
Originally posted by gwyllion
Ik heb mij goed geamuseerd tot het noodlot toesloeg en ik rond ging met mijn Golf 1 GTI en in bandenmuur terecht kwam. Zeer veel blikschade tot gevolg (linkerkant van helemaal vooraan tot achteraan ingedeukt).

Toch maar eens op zoek naar een andere (vervangbare en minder originele) wagen voor trackdays.

Vond het echt jammer van uw ongeval, zeker aangezien het zo'n mooi origineel glofke was.
Als je de volgende keer komt laat me dan iets weten. Je hebt in de namiddag sessie niet meer kunnen rijden en dan geven we u een uurtje gratis. hopelijk tot binnenkort

Jo Smets
02-09-2004, 16:41
Dag allemaal,

idd weer een leuke dag. Weer lekker gescheurd met de 106. Had wel wat last van blauwe rook achter me na een serieuse bocht, te harde banden (resultaat choco op wielen) en heb die dan ook wat afgelaten.

Verder is de nieuwe instructeur van ERAN nog even meegeweest, belgische kampioen rallye, en had eigenlijk weinig commentaar.

Iets hogere bochtensnelheid zou kunnen, alleen wordt het dan natuurlijk glijden ipv rijden volgens hem, en dat verhoogt het risico aanzienlijk. Dat is dus kiezen tssn plezier of een scratch rijden. Later remmen was ook een punt maar dat kan helaas niet met de 106 van mij.

Ik denk dat ik niet kan wachten tot 29 oktober dus ik ga tussenin nog eens een donderdagje meepikken. Das een van de voordelen van een licensie ;).

race-groeten,
Jo Smets

A.J.
02-09-2004, 16:43
Originally posted by IlPrincipal
Zal volgend jaar eens opnieuw de startcursus meedoen of bestaan er ook andere alternatieven om de lijnen opnieuw aan te leren.

wat je ook kan doen is volgende keer rond half elf komen en van 11 tot 12 vrij rijden met de beginners. Dan zal ik opnieuw een instructeur meesturen.

gwyllion
02-09-2004, 17:03
Originally posted by A.J.
Vond het echt jammer van uw ongeval, zeker aangezien het zo'n mooi origineel glofke was.
De schade bleef gelukkig beperkt tot heel wat blikschade aan de carosserie; chassis en mechaniek zijn nog volledig intact. Ik ben zonder al te veel problemen tot mijn garagist/hersteller kunnen rijden. Hij heeft er een goed oog in dat alles terug in originele staat hersteld kan worden.

Als je de volgende keer komt laat me dan iets weten. Je hebt in de namiddag sessie niet meer kunnen rijden en dan geven we u een uurtje gratis. hopelijk tot binnenkort
Merci. Ik kom zeker terug met een andere auto (iets goedkoper en vervangbaar) of dezelfde (maar dan toch iets minder de limiet op zoeken ;) ).

Pölö
02-09-2004, 18:11
Originally posted by KoenC
Het was voor mij eveneens weer een leuke namiddag. Bij mij waren er ook een paar bange momenten: 1) een formulewagen die langszij kwam maar volledig onder het gezichtsveld van mijn spiegels zat en die ik daardoor bijna van de weg af reed

Ik heb net hetzelfde meegemaakt, een tip voor de formulewagenbestuurders: volgende keer misschien zo'n fluo vlaggetje op een stok monteren, zoals ze bij de fiets van de klein mannen doen, opvallen gegarandeerd... :D

FormulaV-JH495
04-09-2004, 17:07
Originally posted by Pölö
Ik heb net hetzelfde meegemaakt, een tip voor de formulewagenbestuurders: volgende keer misschien zo'n fluo vlaggetje op een stok monteren, zoals ze bij de fiets van de klein mannen doen, opvallen gegarandeerd... :D

Ik heb al gele Fluo Tape rond mijn Rolbeugel geplakt ... als ge liever oranje verkiest ... let me know :D

Pat
17-09-2004, 00:42
Stukken bestellen maar...in Amerika

@Il Principal

Probeer eerst toch eens in Europa. Ze zijn daar in Amerika tegenwoordig nogal ... onnozel bezig. Je bestelt enkele onderdeeltjes en ze versturen ze in twee pakjes.
Tweemaal kosten dus !
Ik heb zelf een site met zo'n 400 links betreffende Porsche.
In het gedeelte "Tuning-Europe" kan je misschien al iets vinden.
In Groot-Brittanie kan je eens gaan kijken bij JZ Machtech of bij
The Porscheshop.

http://www.porsche.startbewijs.nl/

Je kan de vraag ook eens stellen bij JOMA te Ronse.

http://www.jomaparts.be/

Probeer ook eens bij Kristof Decoene.

Decoene
Industrieterrein Jagersborg 1131
3680 Maaseik
089 56 18 67