View Full Version : Oplossingen vraag 27 en 28
Hier zijn de oplossingen van vragen 27 en 28:
Vraag 27 :
Wie is de piloot van de wagen op foto nr 1 ? Stéphane Cohen
Wie is de piloot van de wagen op foto nr 2 ? Eric Bachelart
Wie is de piloot van de wagen op foto nr 3 ? Didier Theys
Wie is de piloot van de wagen op foto nr 4 ? Bertrand Gachot
En in welk jaar was dit, wetende dat alle foto’s uit hetzelfde jaar stammen ? 1987
Tip : D(idier)eze s(téphan)pannende g(achot)rafische t(heys)est b(ertrand)etreft e(ric)nkel B(achelart)elgische c(ohen)oureurs!
Vraag 28 :
Waar is deze foto getrokken ? Duivelsbergcircuit in Maasmechelen
In welk jaar is deze foto getrokken ? 2003
Wie is de piloot van de wagen op de foto ? Hervé Knapick
Wat was het behaalde eindresultaat van de dag ? Divisie 1: 7e
Wie was die dag eindwinnaar in dezelfde klasse ? Divisie 1: Kenneth Hansen
Tip: “Ik, pechvarken” => Herve Knapick
De originele foto zag er zo uit :
http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2004/28_ori.jpg
Dat levert volgende rangschikking op (ex-aequo's in willekeurige volgorde) :
[list=1]
Guy : 4845
Pompierke : 4843
Jan : 4750
Marshal : 4659
Jjoris : 4628
Vanni : 4553
Baron : 4520
Lotuzzz : 4409
Manu : 4379
HHugo : 4325
Bazzie : 4025
Ottooke : 3610
Swa : 3609
Porsche : 3584
Sledge : 3254
Lambo : 3198
Johan : 3192
Megane : 2889
Obi-Jan : 2819
Fleabite : 2690
The Interceptor : 2654
Superdiesel : 2502
A.J. : 2239
AlainH : 2088
Huudo : 1695
Nox : 950
Raceboy : 809
Marcel : 719
Lender : 219
Snelle Japie : 188
Autosport.be : 188
Dragonfly : 95
Juha : 93
Iceman : 69
Corvetteboy : 66
TiBo : 8
[/list=1]
Het wordt zéééer eng aan de top!!!
In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 29 en 30!
Je kan de tussenstand overigens HIER (http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2004/antwoorden_2004.xls) nog eens op je gemak bekijken.
En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen :)
Awel, deze keer heb ik echt gezweet.
Van de eerste vraag wist ik onmiddellijk Theys en Gachot en achteraf ook Bachelart, te herkennen aan zijn helm.
Daardoor wist ik ook het jaar.
Door al mijn oude Auto & Sport-en te consulteren , kwam ik achter Cohen, hoewel dit toch nog een gok was, daar er enkel (slechte) zwart-witte foto's terug te vinden waren.
Deze tip had ik niet door !
De Peugeot was onbegonnen werk, tot ik ergens op een site deze Peugeot in een wedstrijd in Lohéac terugvond. Daarna de link met Maasmechelen (HOTEL LIKA op de nummers, weet je wel!) , en jawel, alleen in 2003 heeft deze 206 WRC daar gereden. In de rallycross is er immers maar een enkele andere Peugeot 206 terug te vinden , een 4x4 model van de Fin Jokinen , of zoiets, maar dan klopte die publiciteit van Daf-Rennes natuurlijk niet !
Lang in het ongewisse gebleven, maar uiteindelijk viel het nog mee!
Toch nog één opmerking: Hoe komt het dat er slechts 18 (op 36) deelnemers waren. Volhouden hé, mannen ! Je leert er toch het één en ander mee bij ........................
Originally posted by guy
Toch nog één opmerking: Hoe komt het dat er slechts 18 (op 36) deelnemers waren. Volhouden hé, mannen ! Je leert er toch het één en ander mee bij ........................
Ik was de quiz compleet vergeten, tot gisteravond dan. :frusty: Vraag 28 heb ik gelukkig snel gevonden, voor vraag 27 was ik te laat om die nog volledig uit te zoeken.
Ik had te weinig tijd. En in de vrije tijd die ik al had, had ik niet veel zin om de vragen op te lossen.... :(
Originally posted by sledge
Ik had te weinig tijd. En in de vrije tijd die ik al had, had ik niet veel zin om de vragen op te lossen.... :(
Same here! ;)
Vraag 28 was makkelijk, aan de kleurafwijking (met name in het gebied rondom de rechter koplamp)in de foto zie je duidelijk wie de fotograaf is ;) Aangezien ik van dat heershap wist dat hij in 2002/2003 naar de rallycross is geweest in Maasmechelen was die vraag redelijk makkelijk opgelost via Google/Afbeeldingen.
Vraag 27, twee van de vier wist ik nog wel te vinden...............voor het overige heb ik een Hasselts hulplijntje moeten gebruiken. Ik kom wel tot de conclusie dat antwoorden in de categorie " Belgisch circuit Nationaal / Internationaal jaren '80/'90" zo goed als onvindbaar zijn op het internet.
Originally posted by Marshal
Ik kom wel tot de conclusie dat antwoorden in de categorie " Belgisch circuit Nationaal / Internationaal jaren '80/'90" zo goed als onvindbaar zijn op het internet.
Klopt. Maar dat is nu net het leuke. In de laatste vragen komt de parate kennis weer meer aan bod, i.p.v. een spelletje "Wie kan er het beste Googlen?"
Originally posted by sledge
Ik had te weinig tijd. En in de vrije tijd die ik al had, had ik niet veel zin om de vragen op te lossen.... :(
Sorry, maar vier weken kan je bezwaarlijk "weinig" tijd noemen.
Door het puntensysteem maak je kans op winst (of verlies... :D
) tot op het laatste moment, dus schraap de moed weer bij elkaar zou ik zeggen.
jan
Originally posted by jan
Sorry, maar vier weken kan je bezwaarlijk "weinig" tijd noemen.
Door het puntensysteem maak je kans op winst (of verlies... :D
) tot op het laatste moment, dus schraap de moed weer bij elkaar zou ik zeggen.
jan
Sorry, maar wat weet jij wat ik doe in de week? Ik heb een maand 6 dagen per week meer dan 10 uur/dag gewerkt. Van 14u15 tot 01u00. Als ik dan opsta, heb ik wel betere dingen te doen in de weinige tijd die me rest voor ik alweer moet gan werken. Zondag had ik mischien wat tijd, maar goed...
Dus, voor je op iemand z'n uitleg wat commentaar geeft, denk eerst even na :no:
Originally posted by sledge
Dus, voor je op iemand z'n uitleg wat commentaar geeft, denk eerst even na :no:
Ja, zeg, mijn opmerking was ook zo weer niet bedoeld en ik ben ervan overtuigd, die van Jan ook niet !
Je doet mee of niet.
Iedereen is vrij om zelf te beslissen.
De bedoeling van deze quiz bestaat erin om de fanatiekers eens op hun achterste poten te laten staan, en de anderen de kans te geven een stukje historie op te snuiven.
Niemand is verplicht om mee te doen of er extra tijd in te steken.
Zoals steeds heeft elke wedstrijd een reglement en daarin werd van bij de aanvang de kalender opgesteld.
Mijn opmerking was er één van teleurstelling dat er zoveel spelers afgehaakt waren.
Of zie ik het verkeerd.....?
Tussen haakjes: Ik vertrek elke dag om 06.30 h naar mijn werk en ben met een beetje geluk om 19.00 h terug thuis.
Dus geen gezeur !
Hiermee is voor mijn part de OFF TOPIC :fight: afgesloten en mogen de deelnemers aan onze kwismasters verder uitleggen hoe ze de vragen al dan niet opgelost kregen, met mijn excuses om de bal in het hoenderhok te hebben gesmeten.............
Ik heb de thread gesplitst en de discussie over de moeilijkheidsgraad (die zeer zeker waardevol is en daarom ook afgesplitst werd) in een andere thread (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=8911) gezet.
Hier gaan we dus gewoon door met de straffe verhalen over het oplossen van vraag 27 en 28.
origineel antwoord overgecopieerd naar de juiste thread. Antwoord gepost tijdens de splitsing.
Ik wil even meegeven dat Manu 200 punten bijgekregen heeft, punten waarop hij recht had. Hij had alle antwoorden juist maar om één of andere reden worden "é's" omgezet in "i's" in mijn mailbox. Daardoor hadden we Stiphane Cohen en Hervi Knapick fout gerekend. Na enkele extra mail-testen zijn we tot de vaststelling gekomen dat de informatica voor de problemen zorgt en daarom deze rechtzetting.
Ik denk wel dat alle faire quizzers hiermee kunnen leven? ;)
Zjust is zjust, dus geen bezwaar ;)
Een massasprint is in de maak :D :D :D
jan
Bedankt allemaal ;)
Ik heb mij laten wijsmaken dat het probleem te maken zou hebben met de "landinstelling" op een pc, zodoende zou de computer sommige letters of tekens niet herkennen en veranderen door de letter dat er het meest oplijkt.
Of het 100% waar is, weet ik echter niet.
Veel Indianenverhalen zijn hier nog niet verschenen, ik zal dan maar even toelichten hoe ik tot de oplossingen ben gekomen.
Vraag 27. Op het eerste gezicht een makkelijke klus, tot je de foto's van nabij bekijkt. Er zaten namelijk hier en daar wat dwaalsporen in verwerkt. Zo was de helm van Didier Theys mij niet in donkere variant bekend. De rode T op de helm en de sponsor GFE bracht mij echter wel bij Theys in het land van Uncle Bush. En dan die Ralt Alfa van Gachot. Blijkt dat die bij de aanvang van het seizoen met een Ralt VW is gestart Ik heb dan maar getracht een tabel op te stellen met alle Belgische F3 rijders, teams, chassis, motoren en jaartallen in de hoop van overeenkomsten te vinden...en dat liep niet zo vlot. Zo reden Gachot en Bachelart in 1987 niet in hetzelfde kampioenschap en Theys reed toen zelfs helemaal geen F3, maar wel Indy Light.
Zoals vaak zaten ook nu weer de eerste letters van naam en voornaam in de tip verscholen en vond ik daarin een bevestiging voor de gevonden mogelijke oplossingen.
Maar wat dan aangevangen met overblijvende letters S en C in kombinatie met dat roze helmpje in een Formule Ford met een tabakssponsor die eerder op een Shadow F1 uit de seventies thuishoort? Op het net is hierover niets konkreets terug te vinden, of eigenlijk toch wel. De wagen draagt namelijk een sticker van Bell helmets, en wie blijkt de big chief van Bell Europe te zijn, juist, Stéphane Cohen. Een of andere Nederlandse teamsite (van Bilderdijk of iets dergelijks) meldt dan weer dat zijn vader in die periode jong talent een kans had gegeven, onder de namen ook die van Stéphane. En of er een verband bestaat of niet, het roze in de helm van Stéphane komt ook voor in de F1-helm die hij (of zijn tehnische rechterhand) voor Jaques Villeneuve heeft ontwikkeld.
Van uitslagen of foto's van Cohen in een FFord echter geen spoor.
Vraag 28. Een onderwerp waar ik sinds Francois Monten en de vroege dagen van Blomqvist niets meer van gevolgd of gelezen heb, dus dat zag er meteen iets van hoge moeilijkheidsgraad uit.
Resultaat, 10 minuten googlen. Hotel Lika was de eerste aanwijzing en leidde mij tot in Maasmechelen. Ik vond nochtans alleen maar foto's van Pailler, hoewel die met dezelfde DAF sponsors toch steeds een andere kleurstelling had. Dus dan maar op zoek naar een andere 206 WRC uit Frankrijk....en spoedig gevonden.
Zo zie je weer, de onderwerpen waarvan je eigenlijk iets zou moeten weten vragen eindeloos gepuzzel en verbanden leggen, en die waar je geen fluit verstand van hebt liggen zo maar te grabbel op het net.
jan
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.