PDA

View Full Version : Remzuiger indrukken


KoenC
29-08-2004, 20:55
Hallo,

Heb de laatste tijd al regelmatig mijn remschijven en remblokken vervangen. Wat me het meeste tijd kost is het terugdrukken van de remzuigers (vooral van de achterste remmen, waarschijnlijk owv de handrem die gekoppeld is aan de remzuiger). Ik ben dit grondig beu :frusty: en daarom op zoek naar goede werktuigen om dit wat eenvoudiger te laten verlopen.

Welke tools gebruiken jullie en wat is jullie ervaring ermee?

KoenC

Jemme
08-09-2004, 12:14
Ik gebruik een lijmklem :D Geen zicht maar wel effectief...

LSD
16-09-2004, 22:54
Het hangt ervan af welk soort type van remsysteen je hebt.
Zo te zien schijven vanachter.
Dan vind ik de simpelste manier, als je toch remblokken moet vervangen, een schroevendraaier tussen de schijf en de remblok en zo je zuiger in de klauw terug duwen.
Wel geen blok uithalen aan de ene kant en dan de andere kant induwen. Zo zou je kunnen een zuiger uit de klauw drukken als je de andere indrukt. Dus het best kant per kant monteren.
Ook opletten met geventileerde schijven dat je er niks van breekt, heb het wel nog nooit gehad.
Je hebt ook remklauwen die je eigenlijk moet indraaien, indrukken lukt gewoon niet. Dat systeem is eigenlijk voor de handrem.
Hopelijk helpt dit.

aldretti racing
05-11-2004, 13:45
hello,

ik gebruik bij mijne honda voor de achterste remmen een"sergant" waarvan ik het meedraaiende schoteltje heb vastgelast
zo kan ik de zuiger induwen en indraaien tegelijk

greetz, aldretti

KoenC
05-11-2004, 20:56
Bedankt voor de tips. Ik ben onlangs via Brezan autoparts bij de volgende firma terechtgekomen: http://www.midlock.nl Hier kan je allerhande tools vinden voor de wagen. Ook voor het terugdraaien/drukken van remzuigers.

KoenC