PDA

View Full Version : Superfund V10 series........ook nieuw in 2005!


Mark
01-09-2004, 18:07
Behalve de GP Masters is er nog een nieuwe Formule klasse op komst namelijk de "Superfund V10 Series". Deze klasse wordt de opvolger van de Euro3000 series die we binnen twee weken aan het werk zien op Circuit Zolder.

De vermoedelijke combinatie chassis / motor gaat een Dallara - Judd worden. Het geluid is dus al dik in orde. Drukke tijden bij Dallara overigens als alle verhalen waar zijn. Het ombouwen van de Dallara World Series wagens, de produktie van de GP2 wagens, het mogelijke nieuwe F1 project........en nu deze Superfund V10 serie. Voor het einde van de maand zal Superfund een officiële presenatie houden van dit concept.

Een concept dat garant staat voor entertainment, inhaalacties, close-racing..........eigenlijk alles wat nu ontbreekt aan de F1. Insiders uit de Euro3000 paddock zijn zeer te spreken over de plannen van Superfund.

In tegenstelling tot de astronomiscge bedragen die vooruit betaald moeten worden bij de nieuwe GP 2 serie van Flavio Briatore en consorten schijnt de Superfund V10 serie financieel aantrekkelijk te zijn. Niks kopen van wagens.............leasen is het parool. Op dat gebied is een partner als Superfund ideaal.

Wel slecht nieuws voor de huidige eigenaren van F3000 wagens uit de tweede en derde generatie, de "tweede-hands" prijzen klappen in elkaar met dit nieuws..............als alles waarheid wordt.

Bron? De Engelse Telegraaf c.q. Autosport :D

Mark
07-09-2004, 22:11
Originally posted by Marshal
Insiders uit de Euro3000 paddock zijn zeer te spreken over de plannen van Superfund.


Heerlijk die internationale forums, op ten-tenths heeft een wel heel bekend persoon een tipje van de sluier opgelicht. Een persoon waarvan we mogen verwachten dat ie verstand van zaken heeft, wie? Prins Alfonso de Orleans-Borbon, eigenaar van het voormalige World Series team Racing Engineering (http://www.racing-engineering.com/). Op dit moment is de Prins actief in het Spaanse F3 met zijn team, het plan voor 2005 is een overstap naar de klasse onder de F1. Welke> Daar is ie nog niet helemaal uit...............maar de World Series worden het zeker niet :D

In deze thread (http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?s=&threadid=57710&perpage=15&pagenumber=10) geeft de Prins zware kritiek op de huidige World Series. Zijn keuze voor GP2 of Superfund V10 Series zal afhangen van de sponsors van zijn rijders, maar als de GP2 geen plaats krijgt op de zondag voor de F1 dan heeft de Superfund V10 serie de strekste kaarten in huis. Zijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Superfund V10 serie............

Toch maar eens in de gaten houden, dit nieuwe concept.

FIRE
08-09-2004, 18:47
Volg die genoemde thread ook al een tijdje. Prins Alfonso de Orleans-Borbon heeft als insider een goede mening over GP2 en Superfund V10 Series.

BTW Zou zoiets niks zijn voor "onze" en "jullie" prinsen?

Mark
09-09-2004, 20:46
Een foto van het eerste windtunnelmodel staat deze week in de autosport. Het ontwerp komt op mij over als een beetje Retro-look eind jaren '80 / begin '90. Lage neus, typische Coke-bottle shape aan de achterkant. Weinig flapjes en andere rare uitsteeksels die we nu zien........... Kortom, lekker simpel ;)

Mark
14-09-2004, 21:47
Kent iemand nog de Premier One serie? De klasse die nooit bestaan heeft........voetbalclubs die wagens gaan inzetten. Leinders voor Anderlecht, Jacky van de Ende voor Feijenoord.

Het is al een jaartje of twee erg rustig rondom dit concept maar daar kon eind septmeber weleens verandering in komen. Volgens Italiaracing zijn enkele personen van dit concept betrokken bij de nieuwe Superfund V10 serie. Ben niet helemaal zeker van de vertaling.............maar oei, oei wat staat ons te wachten?

Raceboy
03-10-2004, 11:56
Dat Nederlanders niet altijd gelijk hebben wordt weer eens bewezen. :D De Superfund V10 wordt niet een geupdate Premier one serieswagen. Wie de wagen dan wel gebouwd heeft, dat blijft nog eventjes geheim. Wel is geweten dat er een superpole systeem voor de eerste 7 komt en dat de kalender die volgt van de supertrucks met een extra race op de ovaal in lausitz. Gaan we in Europa ovalracen eindelijk serieus nemen?

A.J.
03-10-2004, 12:05
Originally posted by raceboy
Gaan we in Europa ovalracen eindelijk serieus nemen?

dat zou eens tijd gaan worden !

Mark
03-10-2004, 12:18
Originally posted by raceboy
Dat Nederlanders niet altijd gelijk hebben wordt weer eens bewezen. :D

Italiaans is niet mijn sterkste punt :D Wel een goede zet om mee te gaan in de race-truck kalender. Overal veel toeschouwers........

Wie Trucks zegt, zegt Zolder...........joepie, we gaan deze nieuwe klasse dus live zien in 2005.

Mark
06-10-2004, 23:10
Zojuist de eerste sneak-preview gezien van deze wagen in de online bladversie van de Autosport. Wow, it's sexy! Lijkt een beetje op de Champcars / CART wagens uit mid-jaren negentig.........Hier en daar voorzien van een optisch foefje van de huidige F1-wagens.

Mark
08-10-2004, 18:18
Sneak-preview (http://www.autoracing1.com/Images/2004Misc/SuperfundCar2.jpg)

Scapa
08-10-2004, 18:42
Ziet er echt wel goed uit seg :eek:

Brecht
08-10-2004, 19:03
Ziet er een mooie wagen uit, en dat we deze wagens in Zolder aan het werk mogen zien is mooi meegenomen. Looking Forward to it.

Greetzz.. Corvetteboy

Mark
09-10-2004, 14:58
Nog wat moois gevonden:

Zij-aanzicht (http://www.alex-lloyd.com/finished-graphics/Shakedown%20side1SF03_low-res.jpg)

Zij/Voor-aanzicht (http://www.alex-lloyd.com/finished-graphics/Shakedown%20side5SF06_low-res.jpg)

De eerste meters van deze wagen zitten erop, de primeur was voor een of ander vliegveld in de UK. Niet meer dan een shake-down ;) Als de doelstellingen worden gerealiseerd qua rondetijden dan gaat dit de snelste klasse worden na de F1. Daar kan geen GP2, Champcar, IRL, FNippon of World Series tegenop.

Raceboy
09-10-2004, 15:15
Originally posted by Marshal
N Als de doelstellingen worden gerealiseerd qua rondetijden dan gaat dit de snelste klasse worden na de F1. Daar kan geen GP2, Champcar, IRL, FNippon of World Series tegenop.

IRl is al sneller dan F1. 400 km/H tegen 350 ;)

Mark
09-10-2004, 15:24
Originally posted by raceboy
IRl is al sneller dan F1. 400 km/H tegen 350 ;)

Idd........op een oval, wacht maar eens tot die loempe kisten voor het eerst op een road-course gaan rijden. Met een beetje geluk komen ze in de buurt van de huidige F3000 ;)

Integra
10-10-2004, 11:47
Originally posted by Marshal
Als de doelstellingen worden gerealiseerd qua rondetijden dan gaat dit de snelste klasse worden na de F1. Daar kan geen Champcar tegen op
En hoe kunt gij dit weten? Ik heb nog nooit Cart op een fatsoelijke laag asfalt zien rijden hoor. (of toch heel zelden ;))

Raceboy
10-10-2004, 12:15
Originally posted by Integra
En hoe kunt gij dit weten? Ik heb nog nooit Cart op een fatsoelijke laag asfalt zien rijden hoor. (of toch heel zelden ;))

als ge er niks van kent hou dan u mond aub. Kun je me nu is 1 goede reden geven waar dit op slaagt?

Autofan
10-10-2004, 12:31
Amai, wat zijn we weer vriendelijk voor elkaar :o

Integra
10-10-2004, 12:50
Originally posted by raceboy
als ge er niks van kent hou dan u mond aub. Kun je me nu is 1 goede reden geven waar dit op slaagt?
En waarom zou ik er niets van kennen? :)
Wie beweerde er dat de Corvette C5-R weinig grip had? :)
right, you did.

Mark
10-10-2004, 21:36
Originally posted by Integra
En hoe kunt gij dit weten? Ik heb nog nooit Cart op een fatsoelijke laag asfalt zien rijden hoor. (of toch heel zelden ;))

Zoals reeds door moderator Raceboy aangehaald, op basis van welke kennis is deze uitspraak :rolleyes: gebaseerd?

Waarom ik dit wel weet en jij niet? Misschien omdat ik weleens een boekje lees ;) i.p.v. de Donald Duck :D

Trouwens cijfermateriaal is ook voorhanden. In 2003 reden de Champscars op het Indy-circuit van Brands Hatch. Dit jaar was Scott Mansell in zijn 2e-hands Benetton-Judd Formule 1 wagen (ergens uit '96/'97) in een wedstrijd voor de Euroboss sneller dan de pole-position tijd voor de Champcars in 2003. Ik denk dat ik niet hoef te verklaren dat een Euroboss wagen enige seconden trager is dan in de tijd dat die wagen daadwerlijk Formule 1 wedstrijden reed ;)

Dus op die manier kom ik tot de conclusie dat een Champcar te vergelijken is met een F3000 wagen. Nog een voorbeeldje? Vergelijk de tijden maar eens van de World Series V6 wagens en de Euroboss op het Circuit van Zolder.

Laten we de discussie nu verder laten gaan over de Superfund V10 serie, met een beetje mazzel de mooiste single-seater klasse van 2005 ;)

Integra
11-10-2004, 17:41
Originally posted by Marshal
Zoals reeds door moderator Raceboy aangehaald, op basis van welke kennis is deze uitspraak :rolleyes: gebaseerd?

Waarom ik dit wel weet en jij niet? Misschien omdat ik weleens een boekje lees ;) i.p.v. de Donald Duck :D

oeh, wat zijn we grappig. :rolleyes:

Guido
11-10-2004, 20:48
Originally posted by Integra
oeh, wat zijn we grappig. :rolleyes:

Een reactie op het vergelijkende cijfermateriaal zou sterker en gepaster geweest zijn. ;)

FIRE
28-10-2004, 17:11
Superfund live op Nederlandse en Belgische TV in 2005, zie http://www.formulasuperfund.com/download/2005_Sponsor.pdf

Raceboy
28-10-2004, 17:15
eerst zien dan geloven. Welke zender gaan ze tijd vrijmaken? Om F1 uitgezonden te krijgen is altijd al een hele toer.

student
28-10-2004, 23:35
de champcars vergelijking kan misschien beter getrokken worden op Montreal, waar ze allebei in t zelfde jaar rijden. De pole daar was in 2004 voor Bourdais, 1m19.897, terwijl Baumgartner rondreed in 1m17.064! De pole van Ralf was 1m12.275!
Da zal wel genoeg bewijzen zeker?

Mark
28-10-2004, 23:39
Als het media-land in NL zo doorgaat als nu dan hebben we in 2005 genoeg horrorkanalen die verlegen zullen zitten om "content". :D

F1 is inderdaad een lastige zaak om uit te zenden, de reden lijkt me de hoge kostprijs van de uitzendrechten. Mocht Superfund het feestje gratis weggeven dan zullen er wel kandidaten zijn, zaterdag- en zondagmiddag zijn normaal geen uren dat men kijkcijfer records haalt ;)

Hoe betrouwbaar die afbeelding is nog maar de vraag, als de lokale omroep bij ons in het boerengehucht iets zou uitzenden dan zullen ze dat wel presenteren alsof het hele land dat zal kunnen zien.

Die truuk hebben ze niet van een vreemde, zo'n kleine Engelsman schijnt het op dat punt ook niet al te nauw nemen ;) Iemand die een flits van de F1 voorbij ziet komen in een of ander CNN sportreport tellen ze mee als een volwaardige kijker. Kijk zo kan ik ook 50 miljard kijkers halen.

Raceboy
29-10-2004, 02:27
Originally posted by student
de champcars vergelijking kan misschien beter getrokken worden op Montreal, waar ze allebei in t zelfde jaar rijden. De pole daar was in 2004 voor Bourdais, 1m19.897, terwijl Baumgartner rondreed in 1m17.064! De pole van Ralf was 1m12.275!
Da zal wel genoeg bewijzen zeker?

circuit is niet hetzelfde. Champacar gebruikt een extra banden chicane.

Mark
02-11-2004, 21:30
De eerste bewegende beelden zijn te zien via deze link: http://212.23.62.55/raceworld/2004/041101_Superfundpres2005.wmv

Niks montage, raw footage ;) .........zalig dat geluid van die wagen. Trouwens, een Belgische verrassing op het einde.

Formula Superfund, ik zet mijn centen op deze klasse voor 2005. Alendre Premat (F3 Euroseries kampioen 2004) heeft met deze wagen getest........voorteken?

FIRE
02-11-2004, 22:55
Originally posted by Mark
De eerste bewegende beelden zijn te zien via deze link: http://212.23.62.55/raceworld/2004/041101_Superfundpres2005.wmv

Niks montage, raw footage ;) .........zalig dat geluid van die wagen. Trouwens, een Belgische verrassing op het einde.

Formula Superfund, ik zet mijn centen op deze klasse voor 2005. Alendre Premat (F3 Euroseries kampioen 2004) heeft met deze wagen getest........voorteken?
Ik zie dat Bertje "Raceworld" Devies de circuits ook weer onveilig maakt ;). Zou dit betekenen dat we dit kampioenschap in ieder geval via een live stream kunnen zien?

Mark
03-11-2004, 19:59
Originally posted by FIRE
Zou dit betekenen dat we dit kampioenschap in ieder geval via een live stream kunnen zien?

Dat was dit jaar al het geval, de races van de Euro3000 werden via live stream uitgezonden.

De eerste 3 teams hebben zich "ingeschreven". Van eentje is de naam bekend namelijk JVA (John Village Automotive), de andere twee volgen in de komende dagen. Een van die twee schijnt een ex-F1 team te zijn!

Een van de nieuwe races zou een de straatrace in Pau zijn. Kans dat de Euroseries Formule 3 vertrekken is redelijk groot..........die gasten verhuizen naar Monaco en waarschijnlijk de straatrace in Avignon.

FIRE
03-11-2004, 20:23
Originally posted by Mark
Een van die twee schijnt een ex-F1 team te zijn!

Keith Wiggens met Pacific?

FormulaV-JH495
08-11-2004, 22:30
voor diegene die deze link nie kennen :)

http://212.23.62.55/raceworld/2004/041101_Superfundpres2005.wmv

(met kommentaar van onze Bas Leinders)


***Edit: bericht samengevoegd met bestaande thread, link stond al een keer op pagina 2 vermeld ;) ***

team astromega
08-11-2004, 23:52
01/05 BRNO
15/05 FRANCE TBA
12/06 ESTORIL
26/06 MONZA
10/07 NURBURGRING
24/07 ZANDVOORT
14/O8 EUROSPEEDWAY LAUSITZ
28/08 DONINGTON
18/09 ZOLDER
16/10 VALLELUNGA

Mr.Dallara
09-11-2004, 17:41
Het lijkt me wel een mooie kalender!

Maarja wat het kampioenschap zelf betreft, zal het toch nog wel eerste zien en dan pas geloven worden...

Originally posted by team astromega

24/07 ZANDVOORT


De WS komen naar Zandvoort, nu ook nog eens de F supperfund ook de DTM (als ik het goed voor heb) :confused:. De mensen van het circuit hebben precies wat extra geluidsdagen vrijgekregen :confused: ?? Kan het anuleren van de f3 masters al deze dagen creëren?? dit lijkt me nogal onwaarschijnlijk..

Mark
09-11-2004, 18:04
Originally posted by Mr.Dallara
De mensen van het circuit hebben precies wat extra geluidsdagen vrijgekregen :confused: ??

Die aanvraag is behandeling bij de lokale overheden........

Mr.Dallara
10-11-2004, 21:27
Bas zal morgen de wagen mogen testen! :)

Hij was ook al op de voorstelling van de wagen op de Nurburgring... hij heeft precies goede contacten met Superfund.

Er zijn wel nog meerdere piloten uitgenodigt om de wagen te testen buiten de vaste testpiloten Wendlinger en Sospiri.

Bas zal dus rijden, maar ook Mathias Lauda, Timo Glock en Nicky Pastorelli. Zou dit DE truck zijn van Superfund?? enkele piloten (gratis) laten testen, om op die manier (positieve) reacties te krijgen en dan zo andere piloten proberen aan te trekken voor 2005...

Mr.Dallara
11-11-2004, 22:55
Bassie z'n dag zit er op, hij heeft zelfs de eer gehad om de eerste race simulatie tedoen. Een race afstand inclusief pitstop en al... ...dit is juist wat hij gans 2004 heeft moeten missen ;).

Aangezien Bas dus lang heeft gereden was er blijkbaar geen tijd meer voor Nicky Pastorelli en Mattias Lauda :p

Bas spreekt niets anders dan lof over de wagen, maarja als je free met een wagen mag teste dan zul je (in de media) zeker geen slechte woorden (mogen) zeggen over de wagen...

http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/Nieuws/upload/sf01leinders.jpg
bron foto: pitstop

Op pitstop.tv (http://www.pitstop.tv) meer over de test van Leinders!


zijn er nog meer foto's te vinden???

Mr.Dallara
11-11-2004, 23:05
Originally posted by FIRE
Superfund live op Nederlandse en Belgische TV in 2005, zie http://www.formulasuperfund.com/download/2005_Sponsor.pdf

Dit is wel heel mooi! :)
Maar dat zegde men(en was ook) was bij de WS in 2002 & 2003!

Maar ik heb niets gezien, allé toch niet op TV... Want die (live) uitzendingen gebeuren allemaal op tam-tam zenders van op sateliet die geen kat kan ontvangen...

Mark
12-11-2004, 01:34
Sodeju, in de eerste vergelijkende testen zijn de Superfunds al enkele seconden sneller dan de huidige FIA F3000 generatie. Bijna F1 snelheden voor een fractie van de F1 budgetten. Toch wel een blamage voor de gevestigde orde.

September 2005 kan niet gauw genoeg komen ;)

Autofan
12-11-2004, 10:59
Originally posted by Mr.Dallara


zijn er nog meer foto's te vinden???

Op deze link staan nog enkele foto's: http://www.autosport.be/shownews.awm?id=4365

bron: autosport.be

Kijk ook eens op f1world.be ;)

Mark
17-11-2004, 00:32
We gooien er een samba team tegenaan ;) http://www.bradrive.com/

Een nieuw team voor 2005.

Mark
19-11-2004, 20:44
Loic Deman heeft dit jaar deelgenomen aan het door Superfund georganiseerde Euro3000 kampioenschap. Volgens mij is ie niet helemaal tevreden als ik zijn verslagje lees op www.racinglife.be

Een dergelijke openbare uiting van kritiek kom je in autosportland niet vaak tegen.

Mark
26-11-2004, 23:30
Weer een team erbij. tis nog een overloper ook :D

Van FIA F3000 naar Formula Superfund namelijk MA-CON Engineering.

The Formula Superfund series has received a major boost following the decision of one of the front-running FIA Formula 3000 teams, Ma-Con Engineering, to join it rather than F3000’s replacement GP2.www.raceworld.tv

Mr.Dallara
27-11-2004, 23:53
Volgende week zal er terug een test plaats vinden, deze keer is de place2be Estoril in Portugal.

Wie zowieso zal rijden is Timo Glock, verder zijn er nog geen namen bekend... (Bas alvast zowiezo niet!)

Raceboy
28-11-2004, 00:04
Nicky pastorelli en Mathias Lauda rijden ook. volgens crash.net

Raceboy
01-12-2004, 21:28
Belgian driver Bas Leinders has found himself in the right place at the right time today (Wednesday) with news that Timo Glock is unwell and that the Minardi Formula One test driver will take his place in testing the new Superfund SF01 machine.

bron: crash.net

Lijkt me dat Bas heel wat testwerk heeft verricht. Straks wordt het nog even snel als een minardi. :)

Mark
01-12-2004, 21:31
Originally posted by raceboy
Lijkt me dat Bas heel wat testwerk heeft verricht. Straks wordt het nog even snel als een minardi. :)

Ja, klopt helemaal. Ondewerp van vandaag was: Hoe houd ik mijn paraplu vast in de regen :D Ze hebben niet gereden vanwege het slechte weer. ;)

Mark
07-12-2004, 20:00
Uit diverse berichten van de afgelopen dagen laat Astromega blijken dat ze niet van plan zijn om deel te gaan nemen aan de GP2 serie. Hun eerste optie is de Superfund serie.............mocht dit plan niet lukken of slagen dan heeft men als back-up het Italiaanse F3000 voor ogen. Laten we hopen dat het Superfund plan doorgaat..........

Neemt niet weg dat goede contacten met de Italianen en de F3000 nooit weg zijn. Op dit moment neemt Astromega deel aan de sprintwedstrijden tijdens de Bologna Motorshow met de Italiaan Luca Filippi (als mijn vertaling klopt ;) )

Raceboy
07-12-2004, 21:32
volgens crash.net zouden ze zelfs beide doen:

Team Astromega may be competing on two parallel fronts next season, but has confirmed that neither assault will be in the new GP2 series that replaces its previous home in FIA F3000.

team astromega
08-12-2004, 13:39
Voor het ogenblik focussen we ons op Superfund wat niet wil zeggen dat er nog een serie bijkan voor 2005. Inderdaad we hebben de derde plaats behaald in Bologna, zie het verslag op onze site. Als er nog mensen zijn die op onze mailinglist willen opgenomen worden doe mij dan een mailtje, dan ontvang je voor het verschijnen van berichten op onze site het laatste nieuws.

martin.meyers@team-astromega.com

Mark
08-12-2004, 14:05
For the team it was great to be part of this brilliant event which has to be pretty unique in the world and we are already looking forward to going back next year. press release Team Astromega

Hmmm, ideetje voor een busreis voor fans en liefhebbers? Met zijn allen naar de Italiaanse motorsportshow? De bus zelf zal wel geen probleem zijn ;) :D

Mark
09-12-2004, 20:32
Een lijstje met de voorlopige teams..........betrouwbaar? Houd er rekening mee dat het komt uit het Italiaanse tam-tam circuit.

GP Racing (Italië,Euro 3000)
EuroNova (Italië, Euro 3000)
ADM (Italië Euro 3000)
JVA (Engeland, Euro 3000)
Astromega (België, FIA F3000)
Arena (Engeland van alles en nog wat in het verleden o.a. F1, BTCC, Le Mans)
Macon (Duitsland, FIA F3000)
Bradrive ( Brazilië / Italië, nieuw team?)
AEZ (Oostenrijk, nieuw team....iets met Mathias Lauda)

team astromega
10-12-2004, 20:51
Is nog lang niet kompleet. Ik zal eens nakijken of ik een betrouwbare lijst vind.

Mr.Dallara
11-12-2004, 22:05
Daarstrak toevallig inde autosport gelezen:

De voorbije week zou tijdens de testen op Estoril de testwagen deftig gecrasht zijn op het rechte stuk. De Patrick Lemaire (de BAR tester) was aan het stuur op de moment vd crash.
De wagen zou er redelijk goed hebben uitgezien na de zware crash, want de chassis bouwer was "tevreden" van wat er van de wagen "overshoot"...

Mark
02-01-2005, 15:46
Originally posted by Mark
Een lijstje met de voorlopige teams..........betrouwbaar? Houd er rekening mee dat het komt uit het Italiaanse tam-tam circuit.

AEZ (Oostenrijk, nieuw team....iets met Mathias Lauda)

Die gaan we dus niet zien in 2005. De oorzaak? Volgens dit artikel (http://www.automobilsport.com/contenido42/front_frame/front_content.php?client=1&lang=1&idcat=439&idside=7766) , de gerezen twijffels over de Superfund organisatie.

Dat is geen goed voorteken........

Stefan
14-01-2005, 23:33
de eerste race van 1 mei word niet gehaald:

PRESS RELEASE

Formula Superfund to intensify pre-season research and development programme

The Formula Superfund series will start in 2005 but not on the scheduled date of 1 May 2005. To ensure that all objectives are met for the first season, the management has decided that an intensified test and development programme must be completed before the first race. The new start date will be announced no later than May 2005.

The decision comes following a significant delay in the research and development programme after a crash in the December test in Estoril. This caused valuable time to be lost for chassis repairs which delayed the production cycle.

The Formula Superfund management will implement a more extensive testing and development programme in the pre-season preparation to make up for lost time. The programme has two objectives. Firstly, in accordance with Formula Superfund’s self-imposed requirement, it is to ensure the newly-designed SF-01 achieves maximum development before the season begins. Secondly, it increases the emphasis on keeping costs low for the teams, whilst not compromising on the quality of the race car.

Formula Superfund has also assumed direct control of the car production, development and supplier liaison and is moving all parts of the development to Austria.

Martin Schneider, Head of Motorsport Development:
“We have imposed the highest technical standards on the SF-01 and safety, reliability and low costs are the priorities. The SF-01 fulfils the brief to be an extremely powerful and safe race car, with 650 hp and a top speed exceeding 300 km/h. However our stringent technical requirements have not yet been satisfied and we are not prepared to issue the chassis until the most rigorous test programme has been completed. Equally it is fundamental that the teams can operate on a reasonable budget and so we cannot permit expensive shortcuts. We have no doubt that all the objectives will be achieved and the series will start once the programme has been completed.”

Niki Lauda, three times Formula 1 World Champion:
“I agree with and support the Formula Superfund organiser’s decision to put the priority on technical and safety development. It makes no sense to risk errors because the car development wasn’t completed in full, even if it means delaying the start of the season.”

Mark
15-01-2005, 12:44
Originally posted by Stefan
de The new start date will be announced no later than May 2005.

The decision comes following a significant delay in the research and development programme after a crash in the December test in Estoril. This caused valuable time to be lost for chassis repairs which delayed the production cycle.


Je bent een team of een coureur en zou graag van start willen gaan in deze klasse............dan moet je tot mei 2005 wachten om te horen wannneer men van start gaat. Iets wat bijvoorbeeld augustus, september of wellicht 2006 zou kunnen zijn. Kan me niet voorstellen dat mogelijke klanten akkoord gaan met deze situatie voor 2005. Je kunt als teameigenaar toch niet die gok nemen. Geen wedstrijden is ook geen coureur met budget die zorgt voor de omzet van het team.........


We worden langzaam aan voorbereid op een uitstel tot 2006 en wie weet afstel, want bij het moederbedrijf Superfund kan de zaak ook weleens ploffen.

Misschien een paar demo races op het einde van het seizoen?

gwyllion
10-02-2005, 17:22
Originally posted by Mark
Uit diverse berichten van de afgelopen dagen laat Astromega blijken dat ze niet van plan zijn om deel te gaan nemen aan de GP2 serie. Hun eerste optie is de Superfund serie.............mocht dit plan niet lukken of slagen dan heeft men als back-up het Italiaanse F3000 voor ogen. Laten we hopen dat het Superfund plan doorgaat..........
Het ziet er niet zo goed uit.

Houdt Team Astromega het voor bekeken? (http://www.autosport.be/shownews.awm?id=4604) (autosport.be)

Stranger
10-02-2005, 23:00
Nu heb ik weer mijn twijfels over het door Coloni georganiseerde Italiaans F3000-kampioenschap. Ik hoor dat Peroni Promotion, de organisator van de 3000 Pro Series (die uitsluitend Lola B99/50-chassis’ laat rijden - nvdr) een samenwerking met Coloni’s serie niet ziet zitten. En dat terwijl men in de F3000 Italia zowel Lola’s B99/50 als de recentere B02/50-chassis’ in één en dezelfde wedstrijd aankondigt.Was het sowieso niet de bedoeling dat beide organisaties een eigen serie zouden hebben met verschillende racedata? Ik zie het probleem voor Astromega niet, behalve dan dat er iets minder wagens aan de start zullen staan.

Raceboy
15-02-2005, 12:30
Formula Superfund zou wel eens een aziatisch winterkampioenschap kunnen worden volgens autosport.

Mark
27-05-2005, 00:40
Die kist is weer op de baan verschenen volgens de mensen van italiaracing.net Het Oostenrijkse team van Zele Motorsport zou in Albacete twee dagen getest hebben.........een klein teken van leven ;) Maar die persconferentie in Mei is nog niet geweest..........

fish88
27-05-2005, 12:40
hopen want ik vind dat dat de mooiste wagen is van de klasses onder f1 en het hefet een mooie v10 motor wat het nog extra leuk maakt

Mr.Dallara
27-05-2005, 16:42
De naam Leinders duikt weer op bij de Formula Supperfund!

Op italiaracing.net staat het volgende:


Bas Leinders ad Albacete con la Superfund

Era Bas Leinders, ex tester Minardi, ad avere provato la Superfund SF-01 sul circuito di Albacete nei giorni scorsi e non Santiago Garcia, pilota spagnolo. Leinders aveva già collaudato la monoposto che era stata progettata da John Travis lo scorso inverno.


Kunnen de tolken het eens wat vertalen, want in Italiaans ben ik nog steeds niet zo goed... ;)

fish88
27-05-2005, 16:46
bij altavista komt dit uit de vertaal machine

Bas Leinders to Albacete with the Superfund
It was Bas Leinders, former tester Minardi, to to have tried Superfund SF-01 on the circuit of Albacete some days before and not Santiago Garci'a, Spanish pilot. Leinders had already tested the single-seater that had been planned from John Travis the slid winter.

JPMontoya
09-11-2006, 11:31
En de Superfund duikt nog maar eens op...

Mon sponsor autrichien Superfund m’a demandé de reprendre le développement d’un de leur futur projet. Pour me voir tourner…il n’y avait personne dans les tribunes !
Superfund réédite une expérience originale mise de côté il y a quelques années.
Donc je leur donne mon avis sur le développement de la voiture SUPERFUND 2008-2009 équipée d’un moteur JUDD qui développe 800 chevaux monté sur un ancien châssis 2004 de la Midland et chaussée de pneus Avon.
Une belle bête. Pas facile à contrôler car elle n’est pas équipée de traction-control. Mais par contre elle est plaisante à conduire bien que l’importance de l’aéro la rende délicate à manier. Il faut jouer avec l’appui. J’ai tourné plusieurs heures consécutives et nous avons beaucoup travaillé sur les réglages avec l’équipe des 7 mécanos présents.
Je suis particulièrement content de l’expérience.
Normalement, ces tests qui ont duré deux jours vont continuer dans les semaines à venir à Jerez, Estoril et Barcelone.
On peut prévoir une bonne dizaine de jours de travail pour développer un prototype. Ensuite, il faudra que à l’image d’une autre nouvelle Serie que je connais bien, le A1GP par exemple, Superfund fasse construire un certain nombre de voitures identiques équipées de bons moteurs et obtienne la licence de la FIA pour débuter une nouvelle série. Je ne connais pas exactement les détails ni les délais de ce projet, mais c’est toujours intéressant de participer à une telle expéri

www.alexandrepremat.com

Dus dan was die run van Bas Leinders in Bucharest misschien toch niet zo toevallig?

Mr.Dallara
13-11-2006, 20:54
Er zit duidelijk terug leven in de brouwerij van de Formula Supperfund!

Ze hebben getest op Jerez met een Judd V10 er in en als piloten Timo Glock en Bernhard Auinger. De V10 zou een ex F1 motor zijn van rond de 700pk!

Terug heeft men de doelstelling om een Formula Superfund kampioenschap op te starten, ze mikken op 2008 en willen zich tussen de GP2 en F1 situeren!
Dit lijkt me toch wel wat hoog gegrepen...

En vooral de markt word dan weer TE verzadigt... net nu het weer wat beter leek in '05 en '06...

Bron: Italiaracing.net (http://italiaracing.net/news.asp?id=7184&cat=ALTRE_CATEGORIE&nome=ALTRE&cart=news_altre|categorie)

JPMontoya
18-05-2007, 09:55
gespot in Bucharest

http://www.sport365.ro/_files/Image/thumbnails/feeder/DSCF2246

Mr.Dallara
19-05-2007, 10:24
gespot in Bucharest

http://www.sport365.ro/_files/Image/thumbnails/feeder/DSCF2246

De Superfund wagen is hier om elke dag tijdens de middag pauze een demo te geven...

Hij was gisteren zo laag afgesteld dat hij na enkel ronde ff binnen moest, de fonken vlogen er bij elke hobel af...