PDA

View Full Version : WRC Japan


Rasse
03-09-2004, 10:40
De stand na de eerste lus , met 4 KP's gereden:

1. 1 Solberg-Mills Subaru Impr A8 44'57"700 101.3 km/h 1 1
2. 5 Gronholm-Rautia Peugeot 307 A8 45'17"600 + 00'19"90 2 2
3. 3 Loeb-Elena Citroen Xsa A8 45'19"100 + 00'21"40 3 3
4. 7 Martin-Park Ford Focus A8 45'36"100 + 00'38"40 4 4
5. 4 Sainz-Marti Citroen Xsa A8 45'37"300 + 00'39"60 5 5
6. 8 Duval-Droeven Ford Focus A8 45'45"000 + 00'47"30 6 6
7. 2 Hirvonen-Lehtin Subaru Impr A8 46'07"500 + 01'09"80 7 7
8. 6 Rovanpera-Pieti Peugeot 307 A8 46'57"900 + 02'00"20 8 8
9. 31 Arai-Sircombe Subaru Impr N4 48'30"700 + 03'33"00 1 1
10. 11 Warmbold-Price Ford Focus A8 48'34"600 + 03'36"90 9 9
11. 32 Nutahara-Hayash Mitsubishi N4 48'49"600 + 03'51"90 2 2
12. 42 Kamada-Kase Subaru Impr N4 49'01"800 + 04'04"10 3 3
13. 40 Andersson-Ander Suzuki Igni A6 49'10"300 + 04'12"60 10 1
14. 50 Iwashita-Takesh Mitsubishi N4 49'10"900 + 04'13"20 4 4
15. 37 Katsuhiko-Stace Mitsubishi N4 49'14"400 + 04'16"70 5 5
16. 39 Atkinson-Atkins Suzuki Igni A6 49'15"600 + 04'17"90 11 2
17. 33 Herridge-MacNea Subaru Impr N4 49'26"800 + 04'29"10 6 6
18. 43 Yanagisawa-Misa Subaru Impr N4 49'30"700 + 04'33"00 7 7
19. 34 Crocker-Foletta Subaru Impr N4 49'36"700 + 04'39"00 8 8
20. 44 Sumiyama-Hoshin Subaru Impr N4 49'40"300 + 04'42"60 9 9

Rasse
03-09-2004, 10:42
De stand, eerste 10, na 8 proeven:

1. 1 Solberg-Mills Subaru Impr A8 1h28'59"900 102.3 km/h 1 1
2. 3 Loeb-Elena Citroen Xsa A8 1h29'12"200 + 00'12"30 2 2
3. 5 Gronholm-Rautia Peugeot 307 A8 1h29'17"900 + 00'18"00 3 3
4. 7 Martin-Park Ford Focus A8 1h30'02"200 + 01'02"30 4 4
5. 4 Sainz-Marti Citroen Xsa A8 1h30'07"700 + 01'07"80 5 5
6. 8 Duval-Droeven Ford Focus A8 1h30'25"900 + 01'26"00 6 6
7. 2 Hirvonen-Lehtin Subaru Impr A8 1h30'52"200 + 01'52"30 7 7
8. 6 Rovanpera-Pieti Peugeot 307 A8 1h32'18"200 + 03'18"30 8 8
9. 11 Warmbold-Price Ford Focus A8 1h35'42"400 + 06'42"50 9 9
10. 31 Arai-Sircombe Subaru Impr N4 1h36'27"100 + 07'27"20 1 1

Rasse
03-09-2004, 10:46
Commentaren:

Rovanpera heeft problemen met de versnellingsbak op proef 1 en verliest de vierde versnelling gedurende de eerste lus van 4 KP's

Gronholm heeft problemen met de remmen op KP 8

Er rest vandaag nog de show-kp van 2,2 km.

gwyllion
03-09-2004, 11:00
Als je de tijden bekijkt op wrc.com, is er niet zo veel aan. Er wordt zo goed als niks van positie veranderd. De top 3 staat precies al vast; okay, er kan nog heel wat veranderen aan de posities. Slechts 8 fabriekswagen :(

Mijn kloten dat die 5 bak van Peugeot betrouwbaar is :D In Duitsland had Loix problemen en na de eerste service hebben ze die Rovanpera moeten vervangen.
Harri Rovanpera lost a couple of minutes as a result of his gearbox problem. "I'm carefully changing with the clutch, like A standard car," he explained. "It's a long gap from third to fifth and also you have to be careful shifting down." The 307 was receiving a new gearbox in service.

gwyllion
03-09-2004, 13:16
Originally posted by Rasse
De stand, eerste 10, na 8 proeven:

Dit is ook stand op het einde van dag 1.

Alain
03-09-2004, 13:28
Toch niet. Märtin is weggevallen....allee, hij komt toch niet meer voor in de stand na SS9 op www.wrc.com

Tiens, bizar want er wordt nergens een penalty of opgave vermeld en in het korte verslag van deze stage spreekt men over Sainz die de beide Ford-rijders voorblijft maar hij is ook niet opgenomen in de lijst van SS9...?

Iemand enig idee?

gwyllion
03-09-2004, 13:30
Originally posted by alain
Toch niet. Märtin is weggevallen....allee, hij komt toch niet meer voor in de stand na SS9 op www.wrc.com

Tiens, bizar want er wordt nergens een penalty of opgave vermeld en in het korte verslag van deze stage spreekt men over Sainz die de beide Ford-rijders voorblijft maar hij is ook niet opgenomen in de lijst van SS9...?

Iemand enig idee?
Dit is een fout op website wrc.com. Als je de resultaten bekijkt op worldrallynews.com, dan zie je dat Martin de 2de tijd gereden heeft tijdens SS9:
http://www.worldrallynews.com/events/j_04/cls09gb.shtml

Martin blijft dus op 4de plaats staan...

Alain
03-09-2004, 13:39
Aahhh, dank u voor de opheldering :)

gwyllion
03-09-2004, 14:05
Originally posted by gwyllion

Mijn kloten dat die 5 bak van Peugeot betrouwbaar is :D In Duitsland had Loix problemen en na de eerste service hebben ze die Rovanpera moeten vervangen.
De 4de versnelling van de nieuwe versnellingsbak is ook weer weggevallen. Ik denk dat ze in 1 weekend maar 2 bakken mogen gebruiken. Dat ziet er dus niet zo goed uit.

Peugeot en versnellingsbakken zijn 2 begrippen die dit jaar niet goed samen gaan :confused:

Guido
03-09-2004, 16:04
't zal wel weer tss Loeb, Solberg en Gronholm gaan. De rest al op meer dan 1 minuut.

gwyllion
03-09-2004, 19:00
Originally posted by gwyllion
De 4de versnelling van de nieuwe versnellingsbak is ook weer weggevallen. Ik denk dat ze in 1 weekend maar 2 bakken mogen gebruiken. Dat ziet er dus niet zo goed uit.

Peugeot en versnellingsbakken zijn 2 begrippen die dit jaar niet goed samen gaan :confused:
Wat meer info over de happerende Peugeot 5 bak. Ondertussen heeft Gronholm blijkbaar hetzelfde probleem. Schrap hem dus maar voor de eindoverwinning.

If Peugeot came here brimming with renewed confidence after Marcus Gronholm's Finland victory, that feeling of wellbeing will have started to evaporate this morning, and continued to diminish over the day's closing stages. Harri Rovanpera hit gearbox problems soon after the start, losing fourth to what may be a system or electronic glitch. Even after a mid-leg gearbox change the problem recurred. Much worse, Marcus Gronholm's car started to show the same problem, a loss of fourth gear during the afternoon. "We have a little bit the same problem as Harri," admitted Gronholm. "Now the clutch is spinning and you lose fourth."

The Peugeot system allows the driver to "skip" or bypass a gear, so that's what the drivers are having to do. But the problem is not continuous apparently. For Rovanpera is able to use fourth during the early parts of a stage, but then when it "goes missing" he can change the selection mode and skip it. The team has been looking forward to the introduction of this five speeder for the whole season. Now they must be wondering whether it's a real step forward.

Pascal
04-09-2004, 03:16
Stand na lus 1 van dag 2

1. P SOLBERG 2:04:05.0
2. S LOEB +46.4
3. M MÄRTIN +1:33.7
4. M GRÖNHOLM +1:42.2
5. C SAINZ +1:49.0
6. F DUVAL +2:06.1
7. M HIRVONEN +3:32.8
8. H ROVANPERÄ +4:36.5
9. A WARMBOLD +10:33.2

Nadat Grönholm oprukt naar de tweede plaats, verliest hij op SS 13 meer dan 1'30.

Duval nestelt zich rustig op positie 6. Goed zo...

C U

gwyllion
04-09-2004, 09:29
Originally posted by Pascal

Nadat Grönholm oprukt naar de tweede plaats, verliest hij op SS 13 meer dan 1'30.
Je raadt nooit waaraan dit lag :D Versnellingsbak :p Hij is 4 en 5 kwijtgespeeld en uiteindelijk bleef hij in 3de versnelling steken.

Het probleem leek tijdelijk van de baan nadat de Peugeot ingenieurs iets aan de software van bak veranderd hadden. Dit is dus maar tijdelijk gebleken.

A.J.
05-09-2004, 09:38
Duval van de baan gegaan?

gwyllion
05-09-2004, 10:55
Originally posted by A.J.
Duval van de baan gegaan?
Blijkbaar.

Er is dan toch nog een "spannende" wending gebeurd in deze tamelijk saaie rally (naast de Peugeot versnellingsbak): 1 crash.

gwyllion
08-09-2004, 13:52
Originally posted by gwyllion
Wat meer info over de happerende Peugeot 5 bak. Ondertussen heeft Gronholm blijkbaar hetzelfde probleem. Schrap hem dus maar voor de eindoverwinning.
Bij Peugeot hebben ze ondertussen de fouten geidentificeerd, maar ze zouden misschien niet in staat kunnen zijn in de versnellingsbak tegen Walles te corrigeren.

307 development chief Michel Nandan said that the team was reasonably confident that it had identified the flaws in the twin-clutch transmission that hampered both Marcus Gronholm and Harri Rovanpera in Japan, but conceded that he wasn’t convinced that they could be cured in time for the Wales Rally GB next week.

Dit is de eerste keer dat ik lees dat ze een systeem met dubbele koppeling gebruiken. Had iemand dit al eerder gehoord? Waarschijnlijk zijn geinspireerd door de DSG versnellingsbak van VAG (die oorspronkelijk ooit ontwikkeld is voor de Audi Quattro).