View Full Version : DTM Zandvoort
gwyllion
03-09-2004, 12:07
Eerste testsessie zit erop. Het ziet er goed uit voor Ekström en Audi. Merk ook de prachtige prestatie van Bleekemolen op die in Zandvoort voor het eerste met een Vectra mag rijden.
Pos. Fahrer/Team Runden Zeit Rückstand
1. Mattias Ekström Audi A4 DTM 21 1:35.317
2. Martin Tomczyk Audi A4 DTM 23 1:35.990 00.673
3. Tom Kristensen Audi A4 DTM 23 1:36.295 00.978
4. Christian Abt Audi A4 DTM 24 1:36.335 01.018
5. Laurent Aiello Opel Vectra GTS V8 24 1:36.422 01.105
6. Christijan Albers AMG-Mercedes C-Klasse 25 1:36.567 01.250
7. Jeroen Bleekemolen Opel Astra V8 Coupé 28 1:36.682 01.365
8. Timo Scheider Opel Vectra GTS V8 16 1:36.713 01.396
9. Markus Winkelhock AMG-Mercedes CLK 22 1:37.060 01.743
10. Manuel Reuter Opel Vectra GTS V8 28 1:37.285 01.968
11. Emanuele Pirro Audi A4 DTM 28 1:37.448 02.131
12. Marcel Fässler Opel Vectra GTS V8 23 1:37.464 02.147
13. Jean Alesi AMG-Mercedes C-Klasse 29 1:37.489 02.172
14. Heinz-Harald Frentzen Opel Vectra GTS V8 26 1:37.494 02.177
15. Gary Paffett AMG-Mercedes C-Klasse 27 1:37.607 02.290
16. Peter Dumbreck Opel Vectra GTS V8 19 1:37.658 02.341
17. Frank Biela Audi A4 DTM 29 1:37.766 02.449
18. Bernd Schneider AMG-Mercedes C-Klasse 23 1:38.030 02.713
19. Stefan Mücke AMG-Mercedes CLK 22 1:38.731 03.414
20. Bernd Mayländer AMG-Mercedes CLK 23 1:38.950 03.633
21. Jarek Janis AMG-Mercedes CLK 22 1:39.377 04.060
in zandvoort ook bleekemolen met de vectra van start
gwyllion
03-09-2004, 13:00
Originally posted by smiley
in zandvoort ook bleekemolen met de vectra van start
Website waarvan ik deze tijden gekopieerd heb, is inderdaad fout.
ook in de tweede test is audi weer zeer dominant... met de 4 abt wagens in de top 5.
de niet audi in de top 5 is albers in de mercedes op een 4de plek
op een 6de plek is dan de eerste opel te vinde..die van dumbreck
de 7de plek is voor alesi.. en dan zijn de plekken 8,9en 10 nog voor opel rijders Aiello,Frentzen en Fässler
de uitslag
1. T.Kristensen Audi 1.34,891
2. M.Ekström Audi 1.35,273
3. C.Abt Audi 1.35,401
4. C.Albers Mercedes 1.35,411
5. M.Tomczyk Audi 1.35,480
6. P.Dumbreck Opel 1.35,670
7. J.Alesi Mercedes 1.35,694
8. L.Aiello Opel 1.35,744
9. H.Frentzen Opel 1.35,839
10. M.Fässler Opel 1.35,847
11. M.Reuter Opel 1.35,920
12. B.Schneider Mercedes 1.36,081
13. G.Paffett Mercedes 1.36,091
14. F.Biela Audi 1.36,266
15. E.Pirro Audi 1.36,463
16. M.Winkelhock Mercedes 1.36,631
17. J.Bleekemolen Opel 1.36,797
18. T.Scheider Opel 1.36,852
19. B.Mayländer Mercedes 1.37,133
20. S.Mücke Mercedes 1.37,350
21. J.Janis Mercedes 1.37,550
(opel-performance.com)
gwyllion
03-09-2004, 16:58
Zeer imposant van Audi. Wel spijtig dat Bleekemolen zijn mooie prestatie van de eerste sessie niet heeft kunnen herhalen.
Zoals het er nu uitziet, moeten ze de winnaar bij de 4 Abt piloten of Alberts zoeken.
Paffett kan opnieuw niet overtuigen.
Ik las in het preview van Audi dat de kwalificatie cruciaal zal zijn, aangezien het zeer moeilijk is om in Zandvoort voorbij te steken.
JPMontoya
04-09-2004, 10:02
Live feed : http://www.garnierstreamingmedia.com/player/dtmplayer/cpz/default.asp
Bleekemolen gaat op een eigenaardige wijze van de baan en ramt de vangrail, behoorlijke schade vooraan aan de wagen.
Nu ook een zware crash van Aiello in de Marlboro bocht. Kristensen is voorlopig het snelste.
gwyllion
04-09-2004, 11:47
Resultaat van vrije trainingen. Kristensen weeral de snelste; hij lijkt gelanceerd na zijn overwinning de vorige keer.
Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst.
1. 12 Kristensen/DEN 18 1:33.910
2. 6 Tomczyk/GER 18 1:34.340 00.430
3. 10 Reuter/GER 11 1:34.518 00.608
4. 5 Ekström/SWE 19 1:34.520 00.610
5. 2 Albers/NED 12 1:34.640 00.730
6. 15 Scheider/GER 14 1:34.755 00.845
7. 3 Fässler/SUI 17 1:34.789 00.879
8. 9 Frentzen/GER 14 1:34.835 00.925
9. 11 Abt/GER 19 1:34.859 00.949
10. 45 Biela/GER 18 1:34.966 01.056
11. 8 Alesi/FRA 15 1:35.004 01.094
12. 44 Pirro/ITA 10 1:35.225 01.315
13. 7 Paffett/GBR 17 1:35.333 01.423
14. 1 Schneider/GER 14 1:35.349 01.439
15. 14 Dumbreck/GBR 19 1:35.452 01.542
16. 17 Winkelhock/GER 16 1:35.875 01.965
17. 16 Bleekemolen/NED 5 1:35.967 02.057
18. 4 Aiello/FRA 8 1:36.199 02.289
19. 18 Mücke/GER 20 1:36.627 02.717
20. 20 Janis/CZE 12 1:36.657 02.747
21. 21 Mayländer/GER 7 1:36.792 02.882
Alleen Albers slaagt erin om zich te mengen tussen de Audi's en de Opels. Biela en Pirro andermaal de traagsten van de Audi mannen...
Paffet(10 => 2) en Albers (9 => 6) zijn de winnaars van de top 10 qualifying..........de rest heeft allemaal plaatsen verloren. Behalve Ektrom die heeft zijn eerste plek kunnen vasthouden. Wat zal Norbert Haupt blij zijn dat Paffet van 10 naar 2 is gegaan........liever Paffet kampioen dan het stoute ventje van een Albers ;) :D
Haupt zelf was niet tevreden over de prestatie van Albers in deze qualifying. Norbert gaf Albers nog een veeg uit de pan.........."hij zal wel wat veel aan de F1 denken, als je met toerwagens rijdt moet je ook aan toerwagens denken". Nee Albers zal dit jaar zeer zeker geen kampioen worden, Norbert is boos ;)
Het is wel Norbert Haug ;)
Startaufstellung, Zandvoort, 05.09.
1. M.Ekström Audi 1.34,051
2. G.Paffett Mercedes 1.34,168
3. B.Schneider Mercedes 1.34,537
4. M.Tomczyk Audi 1.34,710
5. C.Abt Audi 1.34,813
6. T.Kristensen Audi 1.34,908
7. C.Albers Mercedes 1.35,104
8. T.Scheider Opel 1.35,232
9. M.Reuter Opel 1.35,295
10. M.Fässler Opel 1.35,708
11. E.Pirro Audi 1.34,511
12. H.Frentzen Opel 1.34,651
13. J.Alesi Mercedes 1.34,781
14. F.Biela Audi 1.35,060
15. J.Bleekemolen Opel 1.35,071
16. P.Dumbreck Opel 1.35,232
17. B.Mayländer Mercedes 1.35,309
18. S.Mücke Mercedes 1.35,823
19. M.Winkelhock Mercedes 1.35,935
20. L.Aiello Opel 1.37,563
21. J.Janis Mercedes 1.38,361
mooi van paffet ook schneider heeft nog eens wat van zich late horen...
ook mooi van bleekemolen om toch die 15de plek te pakken
Originally posted by Marshal
Paffet(10 => 2) en Albers (9 => 6) zijn de winnaars van de top 10 qualifying..........de rest heeft allemaal plaatsen verloren. Behalve Ektrom die heeft zijn eerste plek kunnen vasthouden. Wat zal Norbert Haupt blij zijn dat Paffet van 10 naar 2 is gegaan........liever Paffet kampioen dan het stoute ventje van een Albers ;) :D
Haupt zelf was niet tevreden over de prestatie van Albers in deze qualifying. Norbert gaf Albers nog een veeg uit de pan.........."hij zal wel wat veel aan de F1 denken, als je met toerwagens rijdt moet je ook aan toerwagens denken". Nee Albers zal dit jaar zeer zeker geen kampioen worden, Norbert is boos ;)
Toen Albers geinterviewd werd door Klaus Ludwig stonden de tranen zowat in de ogen van Albers. En inderdaad Albers wordt geen kampioen (ben bang zelfs dat hij de 2e plek verliest), hij is mentaal helemaal geknakt. :(
Warm-up, Zandvoort, 05.09.
1. T.Kristensen Audi 1.34,648
2. M.Ekström Audi 1.34,881
3. J.Bleekemolen Opel 1.35,113
4. B.Schneider Mercedes 1.35,225
5. L.Aiello Opel 1.35,236
6. G.Paffett Mercedes 1.35,246
7. M.Fässler Opel 1.35,265
8. C.Albers Mercedes 1.35,388
9. M.Tomczyk Audi 1.35,410
10. C.Abt Audi 1.35,512
11. P.Dumbreck Opel 1.35,592
12. E.Pirro Audi 1.35,633
13. M.Reuter Opel 1.35,810
14. H.Frentzen Opel 1.35,823
15. T.Scheider Opel 1.36,146
16. F.Biela Audi 1.36,193
17. J.Alesi Mercedes 1.36,299
18. M.Winkelhock Mercedes 1.36,619
19. B.Mayländer Mercedes 1.36,733
20. J.Janis Mercedes 1.36,810
mucke had een probleem en heeft geen tijd kunne neerzetten
Dumbreck heeft opnieuw een horrorcrash achter de rug. Van zijn Vectra was niets over. Dumbreck heeft blijkbaar een patent op zo'n ongevallen. In Le Mans ging hij ook ooit vliegen met zijn Mercedes.
Gelukkig bleef hij ongedeert !
Angstaanjagende crash! :eek:
Tegen 220 per uur de bandenmuurin, drie maal overkop maar gelukkig ongedeerd.
ja, da was wel een zware klap... maar de rolkooi heeft mooi standgehouden. voor de rest schiet er inderdaad niks meer over van die Vectra :eek:
Zeer zware crash inderdaad. Dumbreck is ongedeerd.
Enkele beelden:
http://users.telenet.be/jbas/Dumbreck6.jpg
http://users.telenet.be/jbas/Dumbreck1.jpg
http://users.telenet.be/jbas/Dumbreck2.jpg
http://users.telenet.be/jbas/Dumbreck3.jpg
http://users.telenet.be/jbas/Dumbreck4.jpg
http://users.telenet.be/jbas/Dumbreck5.jpg
Edit: Zojuist Paddocker JV1 op televisie gezien. Hey Robin :bye:
amai mijn botten!
wel proper hoe die rolkooi precies nergens een knik heeft, de vangrail staat er ook nog, stevige marchandise :)
Hmmmm, als ik enkele commentaren zo hoor op het ZDF dan mag Zandvoort zich gaan opmaken om verbeteringen aan te gaan brengen aan bepaalde stukken van het circuit. Of is dit net de druppel die de ITR / Norbert nodig hebben om Zandvoort vaarwel te zeggen? In de afgelopen weken was die Norbert al ontevreden over het circuit. Slecht infrastructuur, bekrompen paddock......und so weiter.
Trouwens wel een topreactie van Bernd Schneider op de vraag of hij en zijn collega's willen verder racen: "De mensen hebben betaald voor een hele race, niet een halve"
Originally posted by Marshal
Trouwens wel een topreactie van Bernd Schneider op de vraag of hij en zijn collega's willen verder racen: "De mensen hebben betaald voor een hele race, niet een halve"
waarom zouden ze niet verder racen? Dumbreck is ok. Als hij nu gewond was of zo ok dan kunt ge nog zeggen van niet. Wat mij meer opviel in de commentaar van Bernd was dat daar beter geen banden hadden gestaan.
off-topic: moet jij niet op sbs volgen? :+
voor zover ik het heb verstaan (mijn Duits is nogal wat verroest), heeft Schneider gezegd dat voor dit ongeval inderdaad er beter geen banden hadden gestaan, maar dat die wel nodig zouden zijn voor een frontale impact. hij vond het trouwens erger dat er geen uitloopstrook is op die plaats
De uitzending is nu opeens gestopt op ZDF :mad:
Greetzz.. Corvetteboy
Originally posted by corvetteboy
De uitzending is nu opeens gestopt op ZDF :mad:
Greetzz.. Corvetteboy
Logisch, de TV-tijd voor het ZDF is op.........die duitsers volgen gewoon hun programmaboekje ;) Op SBS zenden ze nog uit, anders de livestream via www.cpz.nl
effe opmerken dat deze live stream perfect marcheert! wow!
FormulaV-JH495
05-09-2004, 16:26
Ik heb zonet de live stream uitgekeken ... vanopt werk ... :D ... zo wil ik altijd wel de weekends werken :D
Rare uitslag, Devies en Huisman merkten dat ook op in hun commentaar op de live-stream. De uitslag wordt eigenlijk bepaald door de sprintrace in de laatste 10 ronden...........die eerste 22 rondjes waren eigenlijk niet meer dan een qualifying race.
Normaal tijdens een rode vlag situatie worden de resultaten van de beide "manches" bij elkaar opgeteld en volgt er een "gecombineerde uitslag".
Ook raar is dat Paffet zijn drive-through straf niet hoeft te ondergaan. In het eerste gedeelte van race 1 krijgt hij die straf, wegens de rode vlag kan hij die niet straf niet ondergaan. Telt die straf dan niet voor het tweede gedeelte van de race?
Paffet heeft de drive-through penalty ondergaan, vlak voor de crash van Dumbreck, dus hij heeft zijn straf uitgezeten als het ware.
Peter Baert
05-09-2004, 16:39
De DTM past gewoon het F1-reglement toe.
De race wordt herstart met een grid op basis van de stand in de voorlaatste ronde voor de ronde waarin de crash plaats had.
De race voor de crash telt niet mee, geen gedoe meer met optellen van tijden.
Het aantal ronden dat dan nog moet gereden worden, is gelijk aan het totale aantal ronden, min 3 ronden én min het aantal ronden dat de leider op het moment van de crash gereden had. Zo bleven er nog 10 ronden te gaan, exclusief warmup-lap.
Bert en Pettrick :) waren daarvan blijkbaar niet op de hoogte.
Overigens bijzonder knap streaming-werk!
Kan iemand de uitslag posten aub?
Aangezien ZDF de uitzending onderbrak, en eurosport hier op de kabel niet te ontvangen is, heb ik noodgedwongen de race moeten laten voor wat ze is.
Als het in dezelfde ronde is geweest als de crash van Dumbreck telt het eigenlijk niet. De startopstelling van race 2 was gebaseerd op de stand één rondje voor de crash. Toch eens even gaan snuffelen op de pagina's van de DTM of daar iets van terug te vinden is.
Edit: Race 1 telt dus simpelweg niet mee...........had Frentzen dan opnieuw van start mogen gaan voor Race 2? Eerst maar eens in het FIA reglement gaan snuffelen.
Peter Baert
05-09-2004, 16:45
Marshal, volgens het internationale reglement wordt de stand opgemaakt in de voorlaatste ronde voor de ronde waarin de crash plaats had.
Ik dacht dat de crash hier gebeurde in ronde 22, dus wordt de stand na ronde 20 gebruikt. Wie heeft de stand na ronde 20? :)
Mja, op Duitsland gaf men verschillende interviews op het moment dat de race stil lag. En men vroeg aan Paffet wat nu nog zijn doel was, en zijn reactie was om nog punten te behalen. Dus op dat moment lag hij toch uit de punten. Misschien is hij toch nog een ronde eerder binnen geweest... In ieder geval is hij door de pits gekomen zonder stoppen, één, misschien twee rondes voor Dumbrecks crash.
Rennen, Zandvoort, 05.09.
1. M.Ekström Audi 0:16.18,858
2. M.Tomczyk Audi + 0.00,805
3. C.Albers Mercedes + 0.01,440
4. G.Paffett Mercedes + 0.02,757
5. B.Schneider Mercedes + 0.04,498
6. T.Kristensen Audi + 0.04,981
7. E.Pirro Audi + 0.08,022
8. M.Reuter Opel + 0.08,817
9. F.Biela Audi + 0.15,121
10. M.Fässler Opel + 0.17,537
11. J.Alesi Mercedes + 0.19,398
12. T.Scheider Opel + 0.23,360
13. J.Bleekemolen Opel + 0.25,688
14. M.Winkelhock Mercedes + 0.27,042
15. B.Mayländer Mercedes + 0.27,204
16. J.Janis Mercedes + 0.29,902
17. S.Mücke Mercedes + 0.35,273
hebben ze Dumbreck zijne wagen niet tijdig klaar gekregen voor de herstart ? :D
FormulaV-JH495
05-09-2004, 17:42
A.J. ... een chassis nodig voor aan uwen muur te hangen ?? :D
en voor bleekemolen is het ook al weer einde verhaal, hij mag zijn vectra al weer inleveren... het zou minstens een maand duren om dumbreck's vectra terug op te bouwen dus....
meer hier over op
http://www.racesport.net/news/2004/09-05-d.html
Dan kan Jeroen er beter mee stoppen dit jaar en ervoor zorgen dat hij zekerheid krijgt om in 2005 met een 2005 spec Vectra te rijden. Met die Astra valt toch niets meer te winnen.
Originally posted by Scapa
Dan kan Jeroen er beter mee stoppen dit jaar en ervoor zorgen dat hij zekerheid krijgt om in 2005 met een 2005 spec Vectra te rijden. Met die Astra valt toch niets meer te winnen.
Hmm, een waarheid als een koe.........alleen als je je kont tegen de Duitse kribbe gooit kun je het helemaal vergeten. Van een dergelijke tactiek zijn die Duitsers niet gediend. Vraag maar aan Albers :D Als hij volgend jaar geen F1 zitje weet te bemachtigen zal ie waarschijnlijk ook geen DTM bij Mercedes rijden. Beetje kennis van de Duitse manier van leven kan wonderen doen in dit soort situaties.
Trouwens niet alleen wij snapten niet helemaal de herstart-procedure niet, de big boss himself ook niet.
Bij de persconferentie na de race bood Norbert Haug zijn excuses aan voor het lange wachten op de herstart."Wij hebben deze ervaring niet eerder gehad en daarom was niet duidelijk hoe wij de herstart zouden moeten uitvoeren. Maar een volgende keer zullen wij hierop beter zijn voorbereid." www.autosport.nl
Het is toch het tweede schoonheidsfoutje van de DTM dit jaar, eerst die putdeksels in China en nu deze kleine flater.
Wat een klap zeg van Dumbreck. :eek:
Wat me opviel was dat Roland Bruynseraede in zijn beste Duits kwam melden dat het hooguit 10 tot 15min zou duren vooraleer er herstart werd, op het moment dat hem de vraag gesteld werd. Het duurde merkelijk langer, wellicht omdat ze het zelf allemaal niet goed wisten. Dit soort scenario's zouden toch ingestudeerd moeten zijn.
http://forum.gamer.nl/attachment.php?attachmentid=34908&stc=1
/mod:max 800x600p
JPMontoya
06-09-2004, 12:00
Ik ben gisteren live geweest naar DTM en moet zeggen heb een leuke race gezien. Die crash van Pd was ongemeen hevig maar ik heb toch ook vele leukere én ook spectaculaire inhaalacties gezien.
Dat de race moest worden stopgezet dat vond ik eerst goed maar achteraf gezien vroeg ik mezelf toch af of dit nodig was. Maja beter het zekere voor het onzekere. Ik heb me eigenlijk ook verwonderd hoe lang het wel niet duurde eer er een ambulance op de plaats van t accident was. Ergens in de buurt van 5min denk ik.
http://www.renaudkuppens.be/pics/DSCN1602.JPG
http://www.renaudkuppens.be/pics/DSCN1601.JPG
De vaudeville over de startgird was heerlijk om aan te zien. Telkens als Albers een plaats naar voor werd geschoven ging het publiek uit z'n dak en als het omgekeerde gebeurde een fluitconcert van jewelste.
Ik hoorde gisteren op NOS radio dat Norbert Haug helemaal niet te spreken is over de attitude van Albers. Te onprofesioneel, te veel met sponsers bezig etc...
5 versies van de Grid waren er nodig en toch blijf ik er m'n bedenkingen bij hebben of alles wel kosjer is maar goed dat zal de hollanders worst wezen. Roland Bruynsraede maakt hier wel een slechte beurt.
De Annex-races waren ook best te smaken. Tot zover het positieve van DTM in Nederland.
Het negatieve was toch wel de organisatie vanuit het circuit Zelf. Die pitwalk was gewoon een echte schande. Te veel volk en nog voor je een paar wagens gezien had werd je al terug weggestuurd uit de pit. Je werd om de haverklap weggestuurd als je gewoon een simpel fotootje wilde maken. Die marshalls hadden echt wel om sommige momenten hoog in hun bolleke hoor. Ze hebben duidelijk niet veel ervaring met zo'n grote events.
Ook aan de ticketcontrole heb ik me geergerd. Ook zonder tribunekaart kon je er makkelijk langsglippen om vooralsnog op tribune plaats te nemen. En dan waren er nog de files :)
FOTO: half de pit mag je niet eens zien.
http://www.renaudkuppens.be/pics/DSCN1591.JPG
Originally posted by JPMontoya
Ook aan de ticketcontrole heb ik me geergerd. Ook zonder tribunekaart kon je er makkelijk langsglippen om vooralsnog op tribune plaats te nemen. En dan waren er nog de files :)
Via de duinen kom je altijd gratis binnen, daar schijnen altijd erg veel fietsen te staan :D Waarom zou dat beter geregeld zijn in Zandvoort dan in Spa ;)
De files? Was te verwachten..........en is ook voor gewaarschuwd. Auto parkeren in Haarlem of Amsterdam, en dan met de trein verder tot aan het circuit. Een procedure die ze altijd, in samenwerking met de NS, toepassen bij grote evenementen. Hoorde vandaag dat de files tot 23.00 uur :eek: hebben aangehouden.
Met betrekking tot de veiligheid van het circuit heeft Zandvoort dit weekend geen beste beurt gemaakt in de ogen van de ITR. Eerst die klap van Dumbreck..........of een uitloopstrook of geen banden op die plaats.
In de F3 zijn er op zatertdag twee zeer zware crashes geweest waarbij de zandbak op het einde van de Tarzanbocht geen enkel nut had.
Crash van Dumbreck schijnt bij nader inzien te wijten te zijn aan een losgelopen wielmoer.
Originally posted by Ottooke
Zeer zware crash inderdaad. Dumbreck is ongedeerd.
Edit: Zojuist Paddocker JV1 op televisie gezien. Hey Robin :bye:
Inderdaad ik schijn op TV geweest te zijn, ik heb het nog niet gezien maar komt wel zo belangrijk is dat niet denk ik. De foto's die je hebt gepost zie je goed de crash, ik heb het allemaal half mee kunnen maken ik stond zelf op post 22 en daar ging hij al door de grindbak, toen raakte hij uit balans en ging hij vol de banden in bij post 23 dus ik moest met mijn bemanning ter assistentie naar post 23 en het zag er allemaal heel erg uit......gelukkig is alles goed met Peter Dumbreck
JPMontoya
06-09-2004, 14:03
Originally posted by Marshal
Via de duinen kom je altijd gratis binnen, daar schijnen altijd erg veel fietsen te staan :D Waarom zou dat beter geregeld zijn in Zandvoort dan in Spa ;)
De files? Was te verwachten..........en is ook voor gewaarschuwd. Auto parkeren in Haarlem of Amsterdam, en dan met de trein verder tot aan het circuit. Een procedure die ze altijd, in samenwerking met de NS, toepassen bij grote evenementen. Hoorde vandaag dat de files tot 23.00 uur :eek: hebben aangehouden.
Met betrekking tot de veiligheid van het circuit heeft Zandvoort dit weekend geen beste beurt gemaakt in de ogen van de ITR. Eerst die klap van Dumbreck..........of een uitloopstrook of geen banden op die plaats.
In de F3 zijn er op zatertdag twee zeer zware crashes geweest waarbij de zandbak op het einde van de Tarzanbocht geen enkel nut had.
Crash van Dumbreck schijnt bij nader inzien te wijten te zijn aan een losgelopen wielmoer.
Ja, als je zo'n dingen weet is t natuurlijk heel handig. Maar was nog maar 2e maal op Zandvoort en aangezien ik de omgeving niet ken koos ik maar om aan te schuiven tot circuit. In het naar huis komen m'n voorzorgen genomen en naar de wagen gelopen en geen file gedaan.
Tja die veiligheid. Idd heb de plaats gezien. Voor missers is daar evenwel geen plaats. Een soort van asfalt uitloopstrook zoals er op vele circuits tegenwoordig is zou een must zijn in zo'n bochten.
Eigenlijk is het raar dat zo'n event nog kan op dergelijke baan. Neem nu de Hugenholz die is toch echt levensgevaarlijk. Ik mag er niet aan denken als iemand met hoge snelheid daar begint te tollen en er brokstukken over het hek komen.
Originally posted by Marshal
...Met betrekking tot de veiligheid van het circuit heeft Zandvoort dit weekend geen beste beurt gemaakt in de ogen van de ITR. Eerst die klap van Dumbreck..........of een uitloopstrook of geen banden op die plaats.
In de F3 zijn er op zatertdag twee zeer zware crashes geweest waarbij de zandbak op het einde van de Tarzanbocht geen enkel nut had...
Bij de crashes van de F3 had de zandbak inderdaad helemaal geen nut, maar de bandenmuur heeft wel de klap kunnen opvangen. Voor Dumbreck was het misschien beter geweest als daar geen banden hadden gestaan. Er is wel een verschil tussen Formule wagens en DTM wagens, maar het is toch quasi onmogelijk om voor ieder type wagen uitloopstroken/vangrails/bandenmuren al dan niet te zetten. Nog wat over die uitloopstroken: Goed idee in geval van een crash door een technisch defect, maar dan ga je ook weer piloten krijgen die sneller door de bocht willen gaan. Als die de bocht missen lopen ze immers niet meer het risico om in een zandbak vast te steken, maar kunnen ze terug op het circuit komen met weinig tijdsverlies. Alles heeft zijn voor- en nadelen, de laatste woorden over de veiligheidsvoorzieningen zijn nog lang niet gesproken.
Originally posted by Marshal
Met betrekking tot de veiligheid van het circuit heeft Zandvoort dit weekend geen beste beurt gemaakt in de ogen van de ITR. Eerst die klap van Dumbreck..........of een uitloopstrook of geen banden op die plaats.
Jaaa, gooi Zandvoort van de kalender en breng Zolder terug in de plaats!!!
Volgens GTO magazine was er gepolst naar de mogelijkheid om de DTM naar Francorchamps te halen, maar Francorchamps was te lang, zodat het aantal ronden beperkt zou moeten blijven.
Euhm, DTM was NIET tevreden over Zolder. Waarom zouden ze dan terug willen keren?
Originally posted by JPMontoya
Ja, als je zo'n dingen weet is t natuurlijk heel handig. Maar was nog maar 2e maal op Zandvoort en aangezien ik de omgeving niet ken koos ik maar om aan te schuiven tot circuit. In het naar huis komen m'n voorzorgen genomen en naar de wagen gelopen en geen file gedaan.
Op zowat elke Nederlandse autosportpagina heeft dat advies gestaan. Trouwens je bent nu al vaker dan mij op Zandvoort geweest :D
Nu we het toch over Zandvoort hebben. Hoe deden de speakers het. Ik ken mensen die er niet tevreden over zijn :D :D :D
C U
Originally posted by Pascal
Nu we het toch over Zandvoort hebben. Hoe deden de speakers het. Ik ken mensen die er niet tevreden over zijn :D :D :D
C U
Het commentaar van die twee op zaterdag en zondagmorgen was dit keer goed te pruimen, hun duitse gastcommentator was trouwens een plezierige aanvulling. Ja, ik ben goed op weg om op 30 oktober flink om mijn bek te gaan :D .........heel stilletjes hoop ik dat de live-stream dan niet goed werkt ;) :D
Zonder gekheid, sinds ik die uitspraken heb gedaan let ik er wel meer op hoe zij en andere commentators hun werk doen op het circuit. Toch benieuwd hoe dat Pietje Bel verhaal gaat aflopen op de dertigste.
Terug naar de DTM, Albers heeft na de zoveelste vermaning nog steeds niet door hoe men in Duitsland het spelletje speelt. In de krant (er vanuitgaande dat de opgetekende woorden korrekt zijn weergegeven) laat ie merken dat hij eigenlijk zijn schouders ophaalt voor de kritiek van Haug en Company. Het wordt eens tijd om die Albers eens met zijn kop tegen de muur te slaan, wellicht dat ie dan wakker wordt. Van hero tot zero in de ogen van Mercedes Sport binnen één jaar, zijn er maar weinig die zoiets lukt :rolleyes:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.