View Full Version : Zware crash Schumacher
Nicki_Mks
03-09-2004, 14:40
Tijdens de trainingen op Monza is Michael Schumacher zwaar gecrasht. Hij bleef ongedeerd, maar de Ferrari is totaal verhakkeld.
*
Ondertussen zijn er ook enkele foto's te bekijken:
http://images.f1racing.net/large/34385.jpg
http://images.f1racing.net/large/34388.jpg
Hij zou een klapband gekregen hebben.
gwyllion
03-09-2004, 15:48
Originally posted by Nicki_Mks
Tijdens de trainingen op Monza is Michael Schumacher zwaar gecrasht. Hij bleef ongedeerd, maar de Ferrari is totaal verhakkeld.
Omdat ze dan geen nieuw Brigdestone rubber aan het testen zijn dat lek slaat :D
Da's wat je kan noemen "destructive material testing". :eek: Moet wel een ferme klap geweest zijn.
gwyllion
03-09-2004, 16:26
Originally posted by Huudo
Da's wat je kan noemen "destructive material testing". :eek:
Ferrari wou eens een crash test doen en heeft daarom een speciale band geinstalleerd die op afstand opgeblazen kan worden. Test geslaagd. Natuurlijk hebben ze nagelaten om Schumi op voorhand in te lichten of deze test om het realistischer te houden :D
Hij zou een klapband gekregen hebben.
Voor een keer dat het geen Michelin is... :rolleyes:
Dit zou toch echt niet mogen gebeuren...de bandenfabricanten zouden eens goed rond de tafel moeten zitten! Want het gebeurt toch iets te frequent als je't mij vraagt...
gwyllion
03-09-2004, 17:14
Originally posted by Belle
Voor een keer dat het geen Michelin is... :rolleyes:
Dit zou toch echt niet mogen gebeuren...de bandenfabricanten zouden eens goed rond de tafel moeten zitten! Want het gebeurt toch iets te frequent als je't mij vraagt...
Einde maken aan bandenoorlog en slechts 1 fabrikant is misschien wel de oplossing (en zorgt ook kostenbesparend).
En bovendien ook een last minder voor de piloten, want dan moeten ze niet naar bandentype kijken als ze met een andere wagen kunnen rijden (denk maar aan Kumpen-Pirelli voor de 24 uren van Spa).
(Komt uiteraard ook doordat hij door Pirelli gesponsord wordt maar soit...)
als je de bochtensnelheden zag in Spa kan je wel stellen dat het misschien tijd wordt dat er minder grip komt vanuit de banden. Door de bandenoorlog is er zo'n vooruitgang geboekt wat betreft de bochtensnelheid dat het gevaarlijk aan het worden is.
Ik ben voorstander van 1 set banden voor de hele race en niet meer tanken vb een tank van 180 liter ofzo. Dan moeten de banden wel hard zijn en kunnen de technici opnieuw aan het denken gaan. Back to the roots heet dat dan...
Originally posted by A.J.
als je de bochtensnelheden zag in Spa kan je wel stellen dat het misschien tijd wordt dat er minder grip komt vanuit de banden. Door de bandenoorlog is er zo'n vooruitgang geboekt wat betreft de bochtensnelheid dat het gevaarlijk aan het worden is.
Ik ben voorstander van 1 set banden voor de hele race en niet meer tanken vb een tank van 180 liter ofzo. Dan moeten de banden wel hard zijn en kunnen de technici opnieuw aan het denken gaan. Back to the roots heet dat dan...
de groeven moeten eraf en terug op slicks. en die roots liggen nog lang zo ver niet. Voor de tankstops was de bezine inhoud al gelimiteerd. Toen werd er nog geraced.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.