PDA

View Full Version : MAK Karting nr. 7 - Machelen


Giovanni
05-09-2004, 21:16
Zaterdag 18 september staat de volgende MAK-Karting wedstrijd weer op stapel.
Hopelijk kunnen we weer op een grote opkomst rekenen zodat we wederom een spannende wedstrijd krijgen.
De winnaars van de afgelopen 2 wedstrijden, LB Racing, zal wederom van de partij zijn.
Wat gaat dit betekenen voor de titelkandidaten ?
Kampioen worden kunnen ze niet meer ... Maaaaarrrr ze kunnen wel nog punten komen afsnoepen van de andere "front-runners".
Met nog 40 punten te verdienen staat Calamitas Racing 1, 25 voor op Sleepend Wieleken.
Calamitas Racing 1 heeft dus genoeg aan een 8ste plaats om zeker te zijn van de titel.
Wie gaat hen dit in de weg leggen ?

Inschrijving zijn steeds welkom op Makkarting2004@skynet.be of via http://users.skynet.be/makkarting2004.

Voorlopige inschrijvingen zijn ( in volgorde van aanmelding ) :
- LB Racing
- The Old Men
- Sleepend Wieleken
- Calamitas Racing 1
- Calamitas Racing 2
- Calamitas Racing 3
- TufTuf Racing
- BRI
- MediKristal
- Full Throttle Racing
- De Paddock Racing
- Marginals of Malines
- DD Racing
- ...

Speesman
05-09-2004, 22:31
Ik heb er in ieder geval al zin in. Hopelijk kunnen we onze titel (die er toch lijkt aan te komen, al mag je nooit te vroeg victorie kraaien) vieren met een overwinning, want dat mankeren we nog dit jaar.

Giovanni
05-09-2004, 22:39
Speesman, reken maar dat er enkelen zullen bij zijn die je dat niet kado zullen doen ;)
Er zal voor de overwinning gestreden worden ...

Raceboy
05-09-2004, 22:39
ge moogt tuf tuf racing inschrijven. we hebben iets te verdedigen na de laatste keer.

vertigo
05-09-2004, 23:03
Eindelijk nog eens een leuk raceje op komst. Het is weer een (voor ons) onbekend circuitje en dat zorgt altijd wel voor weer een leuke ervaring.
Veel snoepen verwachten we immers niet te doen maar misschien kunnen we toch nog wat puntjes sprokkelen en eventueel een plekje stijgen in de klassementen.

Calamitas Racing 1 zal normalieter de titel grijpen maar toch ben ik zeer benieuwd of ze dit mogen vieren vanop de hoogste trede. Maar net zoals voor iedereen zal dat pas duidelijk worden als de race er op zit.

Allesinds hopelijk weer zo een leuke, sportieve, spannende en goed gevulde wedstrijd.

FastFons
06-09-2004, 10:07
Hopelijk krijgen we dit keer weer een goede stortbui over ons heen. (En mogen we dan wel vanaf de pole starten :D)

FF

kulgan
06-09-2004, 10:34
Medikristal zal ook terug aanwezig zijn...
De overwinning zal iets te hoog gegrepen zijn (ongeveer de hoogte van de eifeltoren)...

Wij hopen ook op regen... Vorige keer was dat in ons voordeel..
En nu niet vergeten om reservekleding mee te nemen, want als het regent krijg je daar geen overall...

redje
06-09-2004, 14:14
Ik zal dat weekend precies meer op FKI zijn dan thuis. :D Zaterdag de MAK en dan zondag de 8uren. :+

Giovanni
06-09-2004, 20:45
Originally posted by FastFons
Hopelijk krijgen we dit keer weer een goede stortbui over ons heen
Wat gaan we hiermee aanvangen ?
Het ziet er naar uit dat het goed weer zal zijn, maaaarr ....
wat gaan we doen als het regent ?
Het buitenste stuk meenemen of enkel binnen rijden.
Ik hoor graag jullie mening ( en waarom ).

FastFons
06-09-2004, 21:24
Zowiezo buitenstuk erbij nemen wat mij betreft (welk weer het ook mag zijn). Ik rij graag in de regen en het ligt me eigenlijk beter dan droog weer. Verder maakt dat het circuit veel gevarieerder, buiten ligt meestal een snel stuk met om binnen te komen een zware remzone, ook het buitenrijden is meestal niet zo makkelijk.
Ik denk echter wel dat het voor ons een onmogelijke opdracht wordt indien het niet regent (voor de overwinning dan). Echt veel maakt het voor mij echter niet uit, ik rij graag in Machelen.

FF

stefco
06-09-2004, 22:36
Uiteraard buiten rijden
Reden : uitslag kan voor verrassing zorgen,we moeten ons wel beter concentreren maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd door de minder zware fysieke inspanningen (en jammer genoeg is dit voor the old men nog steeds het zwakke punt)

kartmonster
06-09-2004, 22:41
Originally posted by Giovanni
Wat gaan we hiermee aanvangen ?
Het ziet er naar uit dat het goed weer zal zijn, maaaarr ....
wat gaan we doen als het regent ?
Het buitenste stuk meenemen of enkel binnen rijden.
Ik hoor graag jullie mening ( en waarom ).


Als Duval enkel Tarmac zou rijde, dan zou hij niet meekunne in een rally van kenya. :+
Als schumacher ni in de regen zou kunne rijden. dan is hij niet waardig van kampioen te zijn (ja, dan zou er ook geen sprake zijn van een kampioenstittel). :cool:

Ik vind da ge zowel in de regen als op het droge moet kunnen rijden. En ik weet da er mensen zijn die zeggen van da beïnvloedt het kampioenschap. ma met de poorten gesloten rijden, zou hetzelfde zijn al een francorchamps overdekt maken, omda de kans op regen er is. en de brokken daar dan nog eens zo groot zijn.

Ik denk da iedereen in de MAK over de ervaring, sommige vant circuit, andere van rally, om hun karretje de baas te kunnen.
En wa es er plezanter dan het spelen, met een uitbrekende wagen of kart en deze onder je hoede kunne houden.
Dan kan iedereen tonen wat hun rijkunst inhoud.

Ikke

kartmonster
06-09-2004, 22:43
Euh en alst goe, weer is. Kunne we nog vant zonneke geniete, en ons late bruine onder de maneschijn. :D

vertigo
06-09-2004, 22:44
Buiten door laten gaan die handel.
Groter circuit en uiteraard is het als het regent eens wat speciaals. Zoveel keer zal de kans zich niet voordoen om wat in de regen te rijden dus waarom dan niet de weinige kansen benutten? En wie weet wordt het misschien wel helemaal te gek als het weer wat wisselvallig is.
Bv. een droge kwali en dan een regenbui die de baan nat maakt en die dan gedurende de race wat droger wordt.

Maar bon het weer kan je nu niet voorspellen al zijn er mensen die dat proberen :p

redje
07-09-2004, 00:21
Of t nu regent of niet, binnen en buiten rijden is het tofst: 2 soorten asfalt en een langer circuit.

Speesman
08-09-2004, 14:42
Ik stem ook voor binnen en buiten, ongeacht het weer.

Kartmonster heeft al een goede uitleg gegeven waarom juist :) , dus ik sluit me daar 100% bij aan!!

kartmonster
08-09-2004, 19:34
Marginals of malines worden in machelen vertegenwoordigt
door Wiffe De Weerdt en Guy Muyle.

wij geve forfait wegens zwitserse avond met moniploeg vanuit zwitserland (duh)

ammuseer jullie en da de beste moge winne

Giovanni
08-09-2004, 19:39
Originally posted by kartmonster
Marginals of malines worden in machelen vertegenwoordigt
door Wiffe De Weerdt en Guy Muyle
Wiffe terug van de partij !!!
Het doet me plezier te horen dat hij er terug klaar voor is.

wij geve forfait wegens zwitserse avond met moniploeg
Wat is in 's hemelsnaam een "moniploeg" ?

kartmonster
08-09-2004, 20:05
Wat is in 's hemelsnaam een "moniploeg" ? [/B][/QUOTE]

:eek: schokerend. ;)
effe cursus nederlands (ondanks ik er 2e zit voor had)
Ne moni is ne andere naam voor leider.
Dus elke zomer ga ik op kamp met de cm als moni naar zwitserland met de 14 jarigen...
En de fransen es daar ook moni (leider).

Groeten,

Maarten

Raceboy
08-09-2004, 20:11
Originally posted by kartmonster
Wat is in 's hemelsnaam een "moniploeg" ?

:eek: schokerend. ;)
effe cursus nederlands (ondanks ik er 2e zit voor had)
Ne moni is ne andere naam voor leider.
Dus elke zomer ga ik op kamp met de cm als moni naar zwitserland met de 14 jarigen...
En de fransen es daar ook moni (leider).

Groeten,

die tweede zit, geslaagd denkt ge? :D

Giovanni
08-09-2004, 20:12
Een afkorting van "Monitor" dus ...

redje
09-09-2004, 19:02
Originally posted by kartmonster
Marginals of malines worden in machelen vertegenwoordigt
door Wiffe De Weerdt en Guy Muyle.

wij geve forfait wegens zwitserse avond met moniploeg vanuit zwitserland (duh)

ammuseer jullie en da de beste moge winne
Goed dat Wiffe terug meedoet. Gelukkig vindt hij momenteel bij jullie nog een onderdak. En voor volgend jaar mag hij terug met t sleepend wieleken rijden. :)

Giovanni
11-09-2004, 00:15
Voorlopig zijn er 13 teams ingeschreven.
Als jullie nog enkele teams kennen, laat hun dan ASAP inschrijven ;)
13 teams is te weinig om op een groot circuit als Machelen los te laten hé ...

Dit wil zeker niet zeggen dat het niet zou doorgaan als we met zo weinig blijven.

Speesman
13-09-2004, 14:10
Voor het geval we toch binnen en buiten zouden rijden:

Ze voorspellen voorlopig wel droog weer voor de zaterdag, maar in Belgie weet je nooit. Als het zou regenen, dan mag je normaal gezien GEEN overall van hun lenen (wat ook begrijpelijk is, want die worden dan serieus vuil). Zo was het systeem toch vroeger en ik denk niet dat het gewijzigd is. Dus best regengerief (kw, regenbroek, ...) meenemen indien je het zou hebben.

redje
13-09-2004, 17:48
Ik hoop eigenlijk dat we t circuit van volgende zondag kunnen gebruiken. Dat zou 60 seconden zijn. :o

@Speesman, mijne overall is juist gewassen, dus die kan nu wel tegen een stootje. :D

Speesman
13-09-2004, 18:13
Originally posted by redje


@Speesman, mijne overall is juist gewassen, dus die kan nu wel tegen een stootje. :D

Als het regent, dan zal het wit van uw overall donkerder zien dan het wit van mijn overall :)

kartmonster
14-09-2004, 18:52
Originally posted by raceboy
die tweede zit, geslaagd denkt ge? :D

Euh, ja misschien was het al een voorteken.
Maar ik mag mijn eerste jaar nog eens opnieuw doen.
Rara: voor nederlands gebuisd.
:(

Ik zal anders bij u raceboy eens voor en na de karting bijlessen komen volgen. Of vanaf nu geefde gij een vertaling in het AN als iemand een uitleg doetn :+

Raceboy
14-09-2004, 19:05
Originally posted by kartmonster
Euh, ja misschien was het al een voorteken.
Maar ik mag mijn eerste jaar nog eens opnieuw doen.
Rara: voor nederlands gebuisd.
:(

Ik zal anders bij u raceboy eens voor en na de karting bijlessen komen volgen. Of vanaf nu geefde gij een vertaling in het AN als iemand een uitleg doetn :+

doet , niet doetn ;)

greetz: uw medegebuisde :+

kartmonster
15-09-2004, 16:24
Mannen en vrouw (vicky)

naar het schijnt zal Machelen vanaf deze week ni meer buiten openzijn. Ze gaan er nieuwe asfalt leggen.
En het gebouw ernaast wordt gesloopt ofzoiet: zodat ze hun circuit buiten kunnen vergroten.

Dus tzal binnen te doen zijn, al denk ik wel da diene uitbater misschien wel voor de MAK een uitzondering maakt.

Joe

redje
15-09-2004, 17:04
En de dag erna gaan ze toch ook op het buitencircuit (een ronde zou dan zelfs al 60 seconden zijn) rijden.

Speesman
15-09-2004, 19:13
Originally posted by redje
En de dag erna gaan ze toch ook op het buitencircuit (een ronde zou dan zelfs al 60 seconden zijn) rijden.

Idd, dat was ik ook net aan het denken.

snelle
15-09-2004, 22:23
tuf tuf racing is vandaag gaan trainen op het circuit'tje van machelen.
het is te hopen dat ze speciaal voor de MAK het buitencircuit openstellen, want rondjes van 34 s zijn echt wel kort om met vele kartjes op te tuffen...maar aangezien er nu een parking ligt, heb ik er niet veel hoop op :frusty:
voor diegene die pas in herselt wisten dat tuf tuf racing meedeed in het kampioenschap, u weze al gewaarschuwd voor zaterdag ;)
vooral de qualificatie zou zeer goed moeten gaan, en dan hopen dat er op dit circuit echt niet goed kan ingehaald worde :cool:

Speesman
19-09-2004, 01:19
Ben iets te moe om nu een verslag te schrijven, maar wou toch al eventjes melden dat Calamitas kampioen geworden is :)
En ik heb ook de individuele titel binnen.

Tot daar het gestoef :)
Enigste minpunt is dat we nog steeds geen overwinning hebben dit seizoen (en in de laatste race zal die er ook wel niet komen).

Flitser
19-09-2004, 01:38
Originally posted by speesman
Ben iets te moe om nu een verslag te schrijven, maar wou toch al eventjes melden dat Calamitas kampioen geworden is :)
En ik heb ook de individuele titel binnen.

Proficiat Spees! :gas:

Giovanni
19-09-2004, 02:14
We hebben weer een spannende, faire wedstrijd gezien waarvoor ik iedereen dankbaar wil zijn.
Al was de start op z'n minst verwarrend te noemen viel alles vrij snel in z'n plooi.
Ben en Karel leverden een schitterend duel, in eerste instantie mooi gevolgt door Bart Baelandt.
Die liet zich iets te snel verleiden tot een foutje waardoor beide koplopers konden weglopen.
Verderop werd er reeds volop strijd geleverd voor de derde plaats die nog nipt in handen van "De Paddock Racing" werd gehouden.
Calamitas 1 mag zich inderdaad kampioen noemen met een voorsprong van 31 punten.
Dave is, op papier echter nog geen individueel kampioen !!!
Hij staat op kop met 59 punten, gevolgt door Karel met 52 :D :D
Beiden kunnen dus nog kampioen worden .... als ze niet samen rijden.
Verder kan er nog om de derde plaats gestreden worden door 3 piloten.
Joris heeft 46 punten, Ben 43 en Werner 37.
In het teamkampioenschap kan er zelfs nog voor de 2e en de 3e plaats gestrteden worden.
Sleepend wieleken staat confortabel 2e met 87 punten gevolgt door "De paddock Racing" met 74 punten en The Old men met 68 punten.
Gaan beide sub-toppers volgende keer even goed of zelfs beter doen, gaat The Old men terug in de clinch met De Paddock Racing én bijgevolg niet genoeg punten goedmaken ???
Dat kan dus nog wat spanning opleveren.

Morgen volgt de volledig aangepaste rangschikking op http://users.skynet.be/makkarting2004

Speesman
19-09-2004, 16:54
Originally posted by Flitser
Proficiat Spees! :gas:

Merci :D


Een iets langer verslag:

We wilden heel graag onze titel al veilig stellen, het liefste met een overwinning. FKI is een circuit dat ons heel goed ligt, dus we zagen het wel positief in. Ons optimisme was wel al wat minder toen we hoorden dat er enkel binnen ging gereden worden en dat BRI ging meedoen (Dries is meestal toch nog net te snel). Voor de start van de kwalifs dacht ik daarom dat wel al tevreden mochten zijn met een top 5 plaats.

Tijdens de kwalifs reed onze kart de eerste ronden voor geen meter (denk dat choke nog opstond). Ben dan maar de pits ingekomen, efkes kart uitgezet en terug aangezet en toen reed ze wel goed. Ik zat net achter Dries en zo een superchrono kunnen neerzetten (denk zelfs de pole). Dan heeft Karel overgepakt, maar die heeft maar 1 ronde kunnen rijden doordat de kwalifs de vroeg afgevlagd zijn.

Bovendien klopte de startvolgorde niet helemaal (al viel het bij ons nog mee doordat we 3de mochten starten). Karel werd al snel 2de en zat vlak achter Ben. Karel was duidelijk veel sneller, maar Ben hield de deur mooi dicht zodat Karel er niet voorbij kon (al was het soms wel erg nipt). Toen Ben binnen kwam om te wisselen liet ik Karel nog wat doorrijden. Hij reed toen enkele superrondes (op dat moment meestal sneller dan Dries). De bedoeling was om zo na de wissel voor BRI te blijven. Dit lukte bijna. Als ik Karel nog 1 ronde langer had laten rijden, had dat vermoedelijk gelukt geweest en dan had het heel moeilijk geweest om ons voorbij te gaan. Maar we kwamen een halve kartlengte te kort. Ik had enkele rondes nodig om in mijn ritme te geraken en Dries was toen gaan vliegen. Heb nog wel geprobeerd om terug te komen, maar BRI was net te snel. De Paddock zat echter al bijna een ronde achter, dus onze 2de plaats is nooit meer in gevaar gekomen. En doordat t Sleepend Wieleken pas 5de geworden is, zijn we dus kampioen. Normaal rijd ik volgende race samen met Karel (hij krijgt geen keuze :+ ) zodat de individuele titel normaal ook in orde is.

Het was zeker een spannende race, enkel spijtig genoeg weer geen overwinning.

Speesman
19-09-2004, 16:57
Ivm de 'organisatorische' problemen bij FKI (te korte kwalifs, startvolgorde die niet helemaal klopte, onduidelijkheden over het soort start, niet buiten rijden, ...). Ik heb het er nadien nog met de eigenaar over gehad en die zat er zelf ook enorm verveeld mee. Maar hij kan ook spijtig genoeg niet 24u op 24 zijn marshalls controleren, al zou het soms wel nodig zijn!

Pascal
19-09-2004, 18:32
Met een niet al te goed gevoel kwam ik naar de karting. De Duvels van de nacht ervoor zullen er wel voor iets tussengezeten hebben. Maarja, rijden moeten we...

In de briefing werd gezegd dat op het bord de tijd van de kwalifs 20 minuten zou aanduiden maar dat we effectief slechts 10 minuten zouden rijden. Dus ik van start in de qualifs. Na 5 minuten, zoals afgesproken werd ik door Werner naar de pit geroepen. Na de wissel kon Werner slechts 1 snel rondje rijden. 10 minuten kwalifs, no way :no:

Wij hadden een zesde tijd maar werden op de grid op de vijfde plaats gezet. Niet echt een groot verschil maar andere teams werden door een slechte organisatie van FKI serieus benadeeld. Gio deed nog alle moeite om verhaal te halen bij FKI maar het mocht allemaal niet baten...

Werner nam dus de start en kon quasi onmiddellijk naar de vierde plaats rijden. Na enige tijd onstond er een kopgroep met BRI, Calamitas1 en The Old Men. Werner naderde dan weer eens en moest dan weer wat tijd toegeven. Tot opeens The Old Men een fout maakte waardoor wij stegen naar de derde plaats.

Na het spelletje met de pitstops stonden wij nog steeds op de derde plaats. The Old Men waren ondertussen terug opgerukt naar de vierde plaats en naderden. Dat merkte ik vooral aan de bende gekken, die naast het circuit mij aan het aanporren waren. Opeens werd het me heel duidelijk omdat ik een verwittigings-tikje kreeg van The Old Men. Met nog een zestal minuten te gaan en geholpen door de smalle lay-out van het circuit konden wij de derde positie behouden.

Dat was nodig om onze derde positie in het klassement te kunnen behouden en een beetje te vergroten met het oog op de laatste wedstrijd.

Nog enkele opmerkingen :

- alweer zeer sportief gereden, proficiat allemaal
- alweer de deuren gesloten in FKI, begint precies een constante te worden :D
- blij om de Wiffe terug in een kart te zien en vooral op te merken dat hij na zijn stint weinig last had van zijn schouder. Hopelijk is dat vandaag ook het geval.
- blij om nog eens een geïnteresseerde van het MAK-bestuur te mogen begroeten.
- helaas weer eens rommel bij FKI. Blijkbaar is het een goed aangeschreven karting maar elke keer als wij er komen, loopt er vanalles mis met FKI. Wel buiten, niet buiten, geen 10 minuten kwalif, rommel op de stargrid... Misschien eens even nadenken bij het opstellen van de kalender 2005. Ik ken nog wel enkele alternatieven...

C U next time...

redje
19-09-2004, 22:24
Kort en bondig: 10 op de grid, 8ste aan de vermoedelijke start, tot 4de , redelijk dicht in de buurt van de top3 , opgeklommen en dan nog 1 plek teruggevallen. Wel spijtig van de startopstelling en de kwalif, want dat heeft me serieus benadeeld. Een derde plek was misschien wel mogelijk geweest, de eerste twee waren echt te snel.
En ik heb aan de uitbater de fratsen van de marshalls uitgelegd, net zoals speesman, en tja, hij zou ze hierover aanspreken, maar vandaag heb ik ze nog wat blunders zien maken.

vertigo
19-09-2004, 23:22
Het was een leuke race alleen was het inderdaad jammer van al die afspraken die de mensen van de karting niet nakwamen ... . Vooral de startgrid was een regelrechte ramp. Na slechts een 3tal ronden te hebben gekwalificeerd o.w.v. een lekke band en de slechts +-6 min quali's hadden we naar het schijnt een 5de crono. Op de startgrid uitte dit zich echter anders en mochten we de allerlaatste plaats op de grid innemen. Van 14 naar 6 zes terug kruipen was ook wel eens leuk maar tegelijkertijd ook frustrerend owv de "verkeerde" startplaats ... :rolleyes:

Pascal
20-09-2004, 01:14
Originally posted by Giovanni
Morgen volgt de volledig aangepaste rangschikking op http://users.skynet.be/makkarting2004

:no: :no: :no: Belofte maakt schuld !!!!!!

C U

Giovanni
20-09-2004, 22:43
Originally posted by Pascal
:no: :no: :no: Belofte maakt schuld !!!!!!

C U

Mea Culpa, Mea Culpa, Mea Maxima Culpa :D

Door het drukke week-end ben ik daar niet meer toe gekomen.
De update is gebeurt, je kan dus de volledige actuele kampioenschap rangschikking bekijken op http://users.skynet.be/makkarting2004 of www.GiovanniHerbots.com (http://www.giovanniherbots.com) .

A.J.
20-09-2004, 23:56
Originally posted by Pascal
Met een niet al te goed gevoel kwam ik naar de karting. De Duvels van de nacht ervoor zullen er wel voor iets tussengezeten hebben. Maarja, rijden moeten we...


SORRY :+ :D

Pascal
21-09-2004, 02:36
Originally posted by Giovanni
De update is gebeurt, je kan dus de volledige actuele kampioenschap rangschikking bekijken op

Wat gebeurt er bij een gelijke stand in zowel het individueel als team klassement. Ik meen dat er in het reglement daarvoor niets voorzien is...

C U

Giovanni
21-09-2004, 18:04
Dat staat inderdaad niet expliciet vermeld maar ik heb er wel rekening mee gehouden.
Hoe men aan die punten is geraakt is voor mij van ondergeschikt belang. Men heeft er allebei de nodige moeite voor moeten doen.
Bijgevolg klasseer ik iedereen met gelijke punten op alfabetische volgorde.
Ik beschouw ze dan ook als gelijk geklasseerd.
vb. stel dat er 3 piloten 3e worden, dan worden ze daar alle drie voor beloond. Simpel, eerlijk en correct denk ik.
Misschien iets om in de toekomst in het reglement op te nemen.