PDA

View Full Version : Gm Racing - Touring Cup - Race 5


GM RACING
15-09-2004, 16:15
Nu zaterdag 18/09 algemene mobilisatie van ons team met mechaniekers Patrick, Nico & Anthony en ikzelf natuurlijk.
Terug inbouw van onze inmiddels terug verkregen motor, daarna moet de wagen in z'n geheel terug naar de tuner om op de rollenbank een nog scherpere programmatie te verrichten.
Eénmaal de wagen terug wordt deze terug uitgelijnd en uitgewogen op de 4 hoeken met de "scales" om een perfecte balans te bekomen, dit doet gewoonlijk onze mechanieker "achter de schermen" Eric, een oud gediende uit de Formule racerij en dus ook een vakman in het afstellen.
En laat ons dan maar hopen dat alles goed gaat, ik zie het zeker en vast zitten om op het prachtige circuit van Francorchamps met "dichtgenepen" billen de redaillon op de stuiven blik op oneindig en verstand op nul. (dat laatste is niet moeilijk voor mij ! :D )
Doei
Luc
GM RACING

Williams
16-09-2004, 10:55
Luc,

Heb je die Kabelboom al gevonden van je oude megane motor waar eens over gesproken hebben?

GM RACING
16-09-2004, 18:30
Hey Williams,
Ja, die heb ik ondertussen gevonden ..maar die is niet in goede staat meer, fiches eraf genomen enz... dus niet echt 100% bruikbaar meer voor jou, dus ik ga die bewaren want ik heb nog een magneti marelli computer en moest ik ooit problemen krijgen (of hebben) met mijn huidige sturingsdoos dan kunnen we daarop nog terugvallen.
Doei
LUC
GM RACING

GM RACING
27-09-2004, 09:23
Voor de eerste maal in onze racegeschiedenis is onze racewagen kompleet af, en dit één week voor een race, reeds op zaterdag 25 september !
Zelfs de Truck is gedeeltelijk opgeladen, dus klaar voor Spa.
Het enige dat nog moet gebeuren is het nieuwe programma van de testbank "overpompen" naar de sturingsdoos van de wagen.
We hebben een korte testsessie gehouden op ons industrieterrein en zelfs met het "oude" programma is de motor van zeer goede wil en onherkenbaar...
De problemen van powergebrek van vorige race waren : de "vlinderkleppen" welke niet synchroon en voor 85% opengingen (langs 1 zijde) en de voorontsteking aan de nokkenassen welke niet juist was.
We hebben terug onze uitlaatpotten moeten veranderen om een betere doorstroming te bekomen ....maar nu zitten we terug met meer decibels, voor Spa gaan we niets wijzigen, maar voor de 10 uur moeten we een degelijke oplossing vinden anders kan het fataal aflopen !
In elk geval gaan wij voor de 10 uren race testen te Zolder en terwijl gebruik maken om "taxi" te spelen voor onze sponsors.
Omdat gans ons team moe is van telkens veranderingen aan te brengen op de wagen heb ik een sticker aangebracht welke ons standpunt meer dan duidelijk maakt, daarop staat in grote groene letters "FINAL EVOLUTION !" .... alhoewel we terug het uitlaatsysteem moeten aanpassen, dus toch niet "FINAL" ...maar toch dichtbij! :)
Tot in Spa !
Luc
GM RACING

GM RACING
03-10-2004, 11:12
Vrijdag 1/10 1 ste training. - Deze werd heel voorzichtig gereden door elkeen en waren meer verkenningsronden en ontdekkingsronden voor wat onze wagen kon en niet kon.
2 de training en tevens chronoritten - we hadden het goede ritme nog niet te pakken en klokten af op 3'01....veel te traag, als enige excuse teveel trafiek en te weinig tijd met 3 piloten.
Zaterdag 2/10 de race - starten vanuit een 24 ste. algemene positie op 42 deelnemers en 8 ste in de klasse, het kon slechter....
Ikzelf (Luc) nam de start en kon enkele plaatsen ogenblikkelijk inwinnen, maar ik zat niet meteen in het goede ritme en verloor deze plaatsen terug in één beweging door te vroeg in de remmen te gaan.
Ik bleef dan een 2 tal ronden treintje spelen met 3 BMW's en die snelle Escort en nam notitie van hun zwakheden in bepaalde bochten en ging ervoor.... ik begon het ritme op te drijven en perste er rondjes uit van 1'54". één per één nam ik ook de deelnemers uit onze klasse, na 1 uur stonden we 2de in klasse 4 en 15 de algemeen....zowaar een droom ! De wagen stond op rails en de motor hield z'n beloftes van z'n vermogen, ik miste enkel nog wat topsnelheid. (einde rechte stukken 198 km/u)... maar wat een bochtsnelheden kon m'n Meganneke aan !
Na 1u13 race was er een safety car situatie en maakte ik van de gelegenheid gebruik om een pilotenwissel te doen met ANDERS TANGEN, deze vond niet het goede ritme en we verhuisden helaas naar een 5 de stek, het duurde gewoon te lang voor hij z'n betere tijden tot 1'57 kon uit de mouw schudden.
Na zijn shift was het de beurt aan LOUISETTE LIEVENS, voor de zekerheid plaatsten we 4 andere banden (reeds gebruikte) en terug kregen we hetzelfde (tragere) scenario te zien.....maar we behielden de 5 de plaats.
Ongeveer 20 minuten voor het einde kregen we radiobericht dat ze een schuiver tegen een vangrail had gemaakt wegens een Porsche onderdeel welke niet op een veilige plaats lag en ze deze moest ontwijken...
De schade: voorbumper opgestuikt, radiator verschoven....kortom een iets ander model van onze Megane.- Wat wringwerk en tape doen soms wonderen en terug de baan op, toen hoorden we ze vloeken over de radio, een mechanieker had de capot slecht dicht gemaakt en deze kwam door de luchtstroom goedendag zeggen tegen de voorruit..... dus terug binnen om dit te verhelpen.
Verdict: 6 de plaats in klasse en 21 ste algemeen.
Bedenkingen: Zolang we met 3 piloten rijden hebben we geen schijn van kans.... 2 piloten dus (en liefst met hetzelfde ritme) en we konden het podium op !
Het klinkt égoistisch van mij maar ikzelf beschouw m'n eerste shift een beetje als een persoonlijke overwinning waarbij we 2de 's lagen in de klasse en 15 de algemeen na héél wat mooie gevechten op het scherp van de snee.
Bedankt alle Tc'ers voor een mooie sportieve wedstrijd ....
LUC
GM RACING

Megane
03-10-2004, 18:04
Originally posted by GM RACING

Ik bleef dan een 2 tal ronden treintje spelen met 3 BMW's en die snelle Escort en nam notitie van hun zwakheden in bepaalde bochten en ging ervoor.... ik begon het ritme op te drijven en perste er rondjes uit van 1'54". één per één nam ik ook de deelnemers uit onze klasse, na 1 uur stonden we 2de in klasse 4 en 15 de algemeen....zowaar een droom ! De wagen stond op rails en de motor hield z'n beloftes van z'n vermogen, ik miste enkel nog wat topsnelheid. (einde rechte stukken 198 km/u)... maar wat een bochtsnelheden kon m'n Meganneke aan !
Na 1u13 race was er een safety car situatie en maakte ik van de gelegenheid gebruik om een pilotenwissel te doen met ANDERS TANGEN, deze vond niet het goede ritme en we verhuisden helaas naar een 5 de stek, het duurde gewoon te lang voor hij z'n betere tijden tot 1'57 kon uit de mouw schudden.

Bedankt alle Tc'ers voor een mooie sportieve wedstrijd ....
LUC
GM RACING

Beste Luc

Met 1.54 en 1.57 zou ik mijn kans wagen bij de F1 of toch tenminste in de FIA-GT. :D :D :D
Allé den tuner begint te renderen.
Gij bedoeld waarschijnlijk 2.54 en 2.57

groeten Megane

GM RACING
03-10-2004, 18:14
Inderdeed,inderdeed, helaas mag je er 1 minuut bijtellen, hé, was nog niet goed wakker als ik dit schreef en was stijf van de race over gans mijn lijf, m'n nekspiertjes, amai. :D
De "oenen" welke beweren dat autosport geen echte sport is zou ik eens een uurtje in de auto zetten met het gaspedaal vastgevezen op de planché, ze zouden wel anders reageren......
Doei
Luc
GM RACING :)

Pat
04-10-2004, 19:41
Luc,
Blij te horen dat de Megane eindelijk zijn vleugels gekregen heeft.
Spijtig van de schuiver van Louisette en het voorval met de capot.
In ieder geval heb je nu toch goede vooruitzichten voor de Race Promotion Night.
Ik spring in ieder geval eens binnen.

Ik moet eerlijk zijn, ik schrok toch ook even van je tijden :gas:

De "oenen" welke beweren dat autosport geen echte sport is zou ik eens een uurtje in de auto zetten met het gaspedaal vastgevezen op de planché, ze zouden wel anders reageren......

Hier moet ik je volkomen gelijk geven. Een dagje rijden met de LVC-Compact kostte me een helm. Het binnenwerk viel er volledig uit van het zweten. De dag nadien kon ik amper mijn eigen veters vastkrijgen door de krampen in mijn vingers !

GM RACING
05-10-2004, 10:01
Hey Pat,
Schoenen zonder veters dragen de dag na de race is sterk aanbevolen en over een lange schoentrekker beschikken zodat je jezelf niet moet bukken.... :D
Ja, eindelijk een motor met punch en iets koppel, je kan maar zo vlug rijden als je materiaal het toelaat, een toppiloot zou er nog zeker 3" van af "gepitst" hebben......

Doei
Luc
GM RACING

GM RACING
07-10-2004, 09:19
Gisteren woensdag 06/10 vrachtwagen afgeladen en racewagen in werkplaats gezet.
Met een bang hart ben ik beginnen de voorbumper te demonteren ( zie raceverslag ongeval Spa...)
De schade viel enoooorm mee, nergens cruciale punten geraakt, enkel wat aluminium luchtgeleiders verfrommeld en natuurlijk de plastiek voorbumper welke enkele scheuren heeft.
M'n dag kon niet meer stuk, nu zaterdag 09/10 beginnen we eraan om klaar te zijn tegen donderdag 21/10, op deze dag gaan we de sponsors & symphatisanten van ons teamke vergasten op taxiritjes te Zolder.
PR situaties zijn héél belangrijk !
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING
10-10-2004, 10:25
Gisteren zaterdag 09/10 gewerkt aan "Meganneke" en de uit aluminium vervaardigde koellucht geleiders zijn terug hermaakt, wat krom was is terug recht gemaakt, ik ben juist nog bezig de voorbumper te herstellen met een 2 componenten hars, 't komt allemaal goed.
Het raceverslag, het klassement en de filmbeelden met camera in de wagen staan op onze site, zie: www.garden-machinery.com.
Inzake foto's is het een povere zaak, onze vaste teamfotograaf Alain was niet aanwezig te Spa, vandaar....
Luc
GM RACING

GM RACING
24-10-2004, 10:25
Donderdag 21/10 taxi gereden voor sponsons op een zeer lenteachtige dag!
Na een 3 tal rondjes (alleen) om de mechaniek en banden op te warmen werd er een waterlek vastgesteld, gelukkig hadden we de juiste maat darm bij en dit werd vlug opgelost.
Na een tijdje en reeds met gasten aan boord begon de motor te sputteren, wat nu weer ? dus éénmaal in de pits andere bougies gestoken, resultaat idem, benzinepomp vervangen (welke wel aan vervanging toe was want die begon rare piepende geluiden te maken...) altijd zelfde probleem.
Dan begon mijn Euro te vallen.... benzinetank was volledig gereinigt geweest en nu echt eens gecontroleert op z'n echte inhoud.... dus éénmaal het deksel eraf zagen we het probleem.... de benzine inlaat darm werd verwisseld met de benzine retour, shit... - In dit avontuur verloren we in het totaal 1 u 30 aan kostbare tijd met vol van ongeduld wachtende gasten. - aan een vlug tempo werden alle ritten afgewerkt en iedereen ruimschoots tevreden....
Eén minpunt.... wij hadden geluidscontrole aangevraagt en wat bleek? ..... wij zweven tussen de 94 en 96 db !!!!! dus éénmaal te hoog in toeren of misschakelen is bingo ! .....werk aan de winkel.
Zaterdag 23 /10 ... gans de uitlaat herwerken en d'er nog een potje bijplaatsen, dit werd vakkundig verricht door Patrick & Anthony en het resultaat is schitterend.... volgens mij zijn we nu safe.
Op vrijdag 29/10 rijden we terug taxi tijdens de Eran days, daar veronderstel ik dat we ook geluidsmeting zullen krijgen, wel zou het vervelend zijn van de track te vliegen met ongeveer 14 opkomende mensen voor een ritje Zolder te beleven... we kruisen de vingers !
Doei
Luc
GM RACING

Pat
24-10-2004, 17:33
Toch raar dat ge plotseling weer rond de 95 db zit.

GM RACING
25-10-2004, 09:55
Hey Pat,
Op aanvraag van de tuner om minder tegendruk te bekomen hebben we de 2 eindpotten welke in lijn gemonteerd waren moeten veranderen. We hebben deze potten naast elkaar geplaatst met een sprietsysteem (op site www.garden-machinery.com is foto te zien) , dus wij hebben achteraan 2 uitlaten..... en meer lawaai, onze eigen dikke schuld.
We hadden in ons magazijntje nog een inox doorstroomdemper over en hebben die er vakkundig tussengeplaatst en terwijl is het sprietsysteem beter gemaakt met gelijke lengte buizen. - dus ons systeem heeft nu 4 potten in 't totaal en zit goed naar mijn mening.
Natuurlijk zal het je maar gebeuren wanneer je de meetposten voorbij vlamt er juist een naverbranding ontploffingske plaats heeft....
Doei
Luc
GM RACING

primo
27-10-2004, 12:57
Weet er iemand al iets meer over de aanstormende race op 13 november??
Tijdsschema,speciale reglementen enz...
Is er een apart reglement voor de 10u? En waar geraak ik daar aan? (Zal zeker niet op de VAS site zijn,veronderstel ik?Of moet ik op de speciaal door de organisatie gemaakte ZTC site eens gaan kijken :D
Alvast bedankt

pudding1
27-10-2004, 13:18
Kijk eens op de site van circuit-zolder.be bij de raceklassen -Touring cup zult ge wel de reglementering vinden.

Technische reglementering blijft dezelfde, de puntentelling verschilt en het tanken moet gebeuren in de tankzone bij het binnenrijden van de pitlane, ook moet ge op voorhand een bepaald bedrag voor benzine betalen dacht ik.

GM RACING
30-10-2004, 12:53
Gisteren vrijdag 29 speelden we terug taxi met sponsors tijdens de Eran days, een belevenis op zich en een superoefening om de uitwijkreflexen bij te scherpen, dikwijls gingen sommigen onvoorspelbaar tekeer.....
Toch super geamuseerd..., maar snelle rondetijden waren onmogelijk wegens teveel trafiek en gele vlaggen, 1'55" was zowat het vlugste met passagier.
Mijn tuner is rond 17 u. afgezakt naar Zolder om de computerdoos efkes bij te sturen, dus in tweede zetel met lambdasonde meter en laptop op de schoot enkele rondjes voluit op rechte stukken met slicks in de inmiddels gevallen regen.... dit moet je kunnen programmeren aan rijdend !!!!
En effectief heeft hij de motor een iets beter kunnen bijsturen, duidelijk voelbaar !
Voor de rest hebben we een olieverlies aan de nokkenassen kunnen vaststellen en een klein waterlek in de radiator.
Uiteindelijk hebben we een "super" wagen in de klasse 4 ....na de ongrijpbare Golf van Jack "Pirelli"
Dus vandaag zaterdag 30/10 weten we terug wat te verrichten !
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING
30-10-2004, 18:57
Vervolg Zaterdag 30 october......Ongelooflijk !!!... de pechduivels zijn terug !!
Bij het demonteren van klepdeksel en nokkenasbrug om het olieverlies op te sporen en te verhelpen hebben we het volgende aangetroffen.
Bij elke nokkenas is een kraag geplaatst om de nokkenas op z'n plek te houden (laterale speling) ... die ring is volledig in gruizelementen gedraait en heeft de culasse beschadigt en dit 14 dagen voor de race!
Dus wagen naar tuner gebracht voor te laten constateren en daar achter gelaten, hij gaat alles in't werk zetten om dit tijdig op te lossen.
Is een fout van de nokkenas leverancier (crane shaft England)
Had gisteren enig vermoeden van vermogenterugval maar dacht dat die extra knalpot de oorzaak was.... nu weet ik wel waarom !!
Shit, shit en dubbel shit.
Luc
GM RACING

pudding1
03-11-2004, 10:57
Ja, da's wel echt brute pech, hoop dat ge alles nog in orde krijgt tegen de 13e.

In ieder geval, veel morele steun van ons.

Pat
03-11-2004, 19:42
In ieder geval, veel morele steun van ons.

Ik denk dat dit geldt voor iedereen die deze sage dit jaar gevolgd heeft.

In ieder geval, Luc, nog even doorbijten !

Driesco
03-11-2004, 20:39
Ik wil de rechten van het boek wel hebben :) Jan met de pet zal zijn ogen niet geloven als hij dat allemaal leest.

bart VDB
04-11-2004, 08:43
Originally posted by pudding1
Ja, da's wel echt brute pech, hoop dat ge alles nog in orde krijgt tegen de 13e.

In ieder geval, veel morele steun van ons.

idem dito.
Nog effe doorbijten.
Onze steun om alles klaar te krijgen heb je zeker ook.
Tot de 13 de !

Selespeed
04-11-2004, 14:25
Ik had er nog niet bij stil gestaan tot ik vorige reply las, maar die laatste zin voorspelt weinig goeds met alle geluk dat wij reeds hadden.

Tot de 13 de !

bart VDB
04-11-2004, 18:20
oei :cool: was me ook nog niet opgevallen.
maar: het is geen vrijdag hé ;)

GM RACING
11-11-2004, 19:48
Hey iedereen,
Gisteren Woensdag 10 november is de wagen opgehaald geweest bij tuner door Patrick onze teamchef om......... 3 u 's morgens !!!!!
De bovenkant culasse is iets breder uitgeslepen om de laterale spelingsring (welke ook iets breder is) van de nokkenas te kunnen bevatten. - De nokkenas is afgedraaid en ze hebben op deze manier de fameuze ring hermaakt door er een bus met kraag over te plaatsen.
Vandaag Donderdag 11 november hebben we alles in alle haasten moeten klaartstomen (vb. support voor extra verlichting enz...) maar we zullen nog morgen (Vrijdag 12/11) nodig hebben voor de afwerking waarna de truck naar Zolder vertrekt.
Hey Driesco.... hoeveel geef je voor de rechten van het boek ? en hoe zal het boek noemen ?? :D
Doei
Luc
GM RACING

Driesco
11-11-2004, 20:03
Originally posted by GM RACING

Hey Driesco.... hoeveel geef je voor de rechten van het boek ? en hoe zal het boek noemen ?? :D


Over de rechten zullen we het nog wel eens hebben :) Met de titel kunnen we alle kanten uit. Wat dacht je van: Te Koop, een Megane voor de prijs van een Biturbo ;)

Of misschien iets groffer maar dan denken we puur aan de verkoop:)
Wat baten kaars en bril als de ... niet rijden wil.

GM RACING
12-11-2004, 10:15
Hey Driesco,
Look at us, just look at us........Meganneke gaat rijden en gaat nog goed marsjeren erbij. Er is ergens een spreuk: "de aanhouder wint".... en ik mag wel zeggen dat ik aangehouden heb,hé????
:D
Doei
See ya
GM RACING

Speedy
12-11-2004, 13:13
@ piloten en teamcrew van Garden-Machinery Racing:hierbij wens ik jullie een zeer goede race toe,veel plezier en een zeer goede prestatie.Jammer genoeg kan ik er,om minder prettige redenen,niet bijzijn voor de afsluiter van het seizoen,hoe graag ik ook wil.Maar weet dat ik er in gedachten,gedeeltelijk althans,zal bijzijn.Aan de andere deelnemers natuurlijk ook een goede race toegewenst.


Greetz,Speedy.

Pat
12-11-2004, 21:02
Spijtige zaak, Speedy !
Ik spring in ieder geval eens binnen om jullie gasten een hart onder de riem te steken !

Hopelijk tot volgend jaar ... ?

Pat
12-11-2004, 21:06
Er is ergens een spreuk: "de aanhouder wint"....

Die spreuk schijnt je op het lijf geschreven, Luc.

In ieder geval, "hals und beinbruch" en zeker tot morgen ! ;) ;) ;)

Autofan
12-11-2004, 22:05
Ik ben ook aanwezig vanaf 14.30 uur tot einde race :)

Autofan
14-11-2004, 10:03
Ai ai toch. Weer een opgave voor Luc en co :(

Selespeed
14-11-2004, 14:37
Inderdaad, na een schitterende start van onze 4de piloot Kenneth Lottin die in de eerste ronde reeds heel veel plaatsen goedmaakte, klommen we langzaam maar zeker op in de rangschikking. De tijden waren enorm goed, met als klapstuk een tijd van 1.48.50, en dat met een T4 wagen.
De tijden bleven de volgende ronden constant 1.49 - 1.50 en we belanden op de 8ste plaats algemeen en 1ste in T4.
Na deze eerste stint van ca. 1.40h werd er getankt en gewisseld van piloot.
Anders nam het stuur over en begon aan zijn geplande 1.30h race. Na enkele ronden in het tempo komen, hoorden we door de radio "*@#*!!@ I've got a black flag"
Een stop en go was het gevolg.
Dit was echter niet de enige tegenslag, enkele ronden later kwam de melding: "gearbox problems".
De wagen had de meeste versnellingen verloren en reed nog traag rond om vervolgens aan de Villeneuve tot stilstand te komen. De wagen was niet meer in gang te krijgen en de race kwam zo voor ons vroegtijdig ten einde.

Luc, ik was zo vrij een kleine voorzet te geven voor het verslag waar iedereen weer vol spanning naar uitkijkt :)

Megane
15-11-2004, 08:13
Originally posted by Selespeed
[BDit was echter niet de enige tegenslag, enkele ronden later kwam de melding: "gearbox problems".
De wagen had de meeste versnellingen verloren en reed nog traag rond om vervolgens aan de Villeneuve tot stilstand te komen. De wagen was niet meer in gang te krijgen en de race kwam zo voor ons vroegtijdig ten einde.
[/B]

Die gearbox problemen was wel te verwachten, aan de chicane voor den berg stond ik te kijken in het begin van de koers.
Die remt meer op zijn boite en motor dan op zijn remmen.
Dit kan de boite geen 10h houden, en waarschijnlijk de motor ook niet, telkens zo hoog in de toeren terugschakelen. :no:

Wij hebben ook enkele probleempjes gehad maar toch uitgereden, en vooral plezier aan beleeft.

Groeten Megane

Selespeed
15-11-2004, 09:59
Dit topic mag dus als afgesloten beschouwd worden.

De rest van het verhaal kan je lezen op:

Beknopt verslag Race Promotion Night (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&threadid=9462)