PDA

View Full Version : World Touring Car Championship 2005


FIRE
21-09-2004, 22:05
In 2005 zal Chevrolet deelnemen aan het WTCC met de Nubira. De Nubira wordt nu nog als Daewoo verkocht maar begin 2005 wordt de merknaam Daewoo vervangen door Chevrolet. De raceversie wordt ontwikkeld door Ray Mallock Ltd.

http://www.msportservices.com/intranet/arxiusportals/fotosa/INT-CIR_997.jpg

http://www.msportservices.com/intranet/arxiusportals/fotosa/INT-CIR_998.jpg

Zie voor volledige artikel (in Spaans) deze link (http://www.100x100motor.com/detall_noticia.asp?id_DocumentPpal=1721&id_noticia=1523&Abr_Ambit=INT&Abr_Esp=CIR).

Dus na BMW, Alfa Romeo en Seat wordt dit de 4e fabrikant. Daarnaast zijn er geruchten dat Ford op de Franse autotentoonstelling bekend maakt dat het ook deel gaat nemen aan WTCC.

Brecht
21-09-2004, 22:06
ok, ik zen vanaf volgend jaar geen BMW supporter meer. :D

Greetzz.. Corvetteboy

TYRI F1
21-09-2004, 22:08
mooie bak! komt vast en zeker door de kleuren stelling...
hoe dan ook, altijd beter dan n witte bmw, want die zijn r al zat :D

FIRE
21-09-2004, 22:12
De meeste BMW's mogen inderdaad wel eens wat aan hun kleurstellingen doen, neem Priaulx als voorbeeld zou ik zeggen.

Scapa
21-09-2004, 22:19
Goed bekeken van RML. Eerst een jaar de Seat wat analyseren en dan voor een andere constructeur een wagen beginnen te bouwen. Ben is benieuwd of ze volgend jaar de Seats in BTCC nog onderhouden ;)

Scapa
21-09-2004, 22:23
Er zouden 3 van deze, moet ik toegeven, mooi uitziende wagens aan de start staan volgend jaar. Benieuwd naar de piloten. :)

Mark
21-09-2004, 22:28
Originally posted by FIRE
Daarnaast zijn er geruchten dat Ford op de Franse autotentoonstelling bekend maakt dat het ook deel gaat nemen aan WTCC.

Die geruchten mag je al bijna rekenen tot waarheid.

FIRE
21-09-2004, 22:30
Originally posted by Scapa
Er zouden 3 van deze, moet ik toegeven, mooi uitziende wagens aan de start staan volgend jaar. Benieuwd naar de piloten. :)
Dale Earnhardt Jr, Tony Stewart en Jeff Gordon. :D

Ben inderdaad wel benieuwd wie de auto's gaat besturen. Hoop iemand van Nederlandse of Vlaamse bodem.

Guido
21-09-2004, 22:31
of hoe maak je van een Daewoo een woest "masjien" in 3 eenvoudige stappen.

1. Voorzie alles van vette verbredingen en spoilers
2. Spuit alles in een mooi kleurtje.
3. Hang er een Chevrolet badge op.


Klaar! :D

Scapa
21-09-2004, 22:35
Heeft vooraan zo wel iets Nascar-achtig vinden jullie niet?

De toekomst voor WTCC ziet er in ieder geval een pak beter uit nu waarschijnlijk nog 2 merken erbijkomen. :)

gwyllion
21-09-2004, 22:40
Originally posted by Scapa
Goed bekeken van RML. Eerst een jaar de Seat wat analyseren en dan voor een andere constructeur een wagen beginnen te bouwen. Ben is benieuwd of ze volgend jaar de Seats in BTCC nog onderhouden ;)
Komt RML dan niet in problemen met Seat? Misschien hebben ze tijdens het ontwerp wel wat ideetjes van Seat Sport gestolen...

Wie gaat de BTCC Seats volgend jaar runnen? Gaan de prestatie van de Seats in BTCC niet terugvallen volgend jaar als ze door een andere team gerund worden? Een deel van het succes van dit jaar zal wel te danken zijn aan het zeer grote profesionalisme van RML.

gwyllion
21-09-2004, 22:43
Gaan de budgetten niet enorm de hoogte in vliegen?

Dure uitstappen naar het buitenland (die mij vooral interessant lijken voor BMW, Ford en Chevrolet en een stuk minder voor Alfa en Seat die niet wereldwijd te koop zijn) en 5 merken die er geld tegen aan willen gooien om WTCC kampioen te worden.

Voor de kijker wordt het alleen maar spannender en interessanter op.

Scapa
21-09-2004, 22:50
Vrees wel dat het aantal privateers dat een heel jaar rijdt zal slinken. Het kan natuurlijk ook zijn dat de organisatie de transportkosten op zich neemt waardoor er niet veel verandert.

Je kan er van op aan dat RML wat truukjes van de Seat heeft overgenomen. De constructeurs hebben toch nogal wat vrijheden op gebied van ophanging. Als je weet wat een constructeur met 3 jaar ervaring (met testen bij) gebruikt wordt het natuurlijk al wat eenvoudiger om bepaalde knopen door te hakken ;)

gwyllion
21-09-2004, 23:13
Originally posted by Scapa
Je kan er van op aan dat RML wat truukjes van de Seat heeft overgenomen. De constructeurs hebben toch nogal wat vrijheden op gebied van ophanging. Als je weet wat een constructeur met 3 jaar ervaring (met testen bij) als voorbeeld hebt wordt het natuurlijk al wat eenvoudiger om bepaalde knopen door te hakken ;)
Je zit natuurlijk met de beperkingen van de standaard wagen waarvan je vertrekt.

Bij de Seat was dit een groot probleem aangezien de achteras (torsieas) niet echt geschikt is voor racedoeleinden; bij de Golf V hebben ze niks voor niks gekozen om een multi link achterophanging te gebruiken. Seat heeft toen wat wijzigingen aan de achteras gedaan en de andere constructeurs (Alfa en BMW) hebben een toelating gegeven om dit te gebruiken (aangezien de Seat toen nog verre concurrentieel was).

De Alfas waren op Imola verpletterd snel, o.a. wegens een verandering aan de voorophanging. Ze hebben dit 1 keer mogen gebruiken, maar BMW en Seat zullen wel geen toelating gegeven om dit definitief te mogen gebruiken aangezien ze zwaar overdonderd waren door de snelheid van de Alfas met die nieuwe voorophanging.


Het is dus allemaal wat minder voor de hand liggend als het lijkt.

Scapa
21-09-2004, 23:39
De BMW ETCC ophanging heeft in ieder geval nog weinig te zien met de originele...

Door het gebruik van gewichten blijft alles natuurlijk dichter bijeen. 10 kg maakt een hemelsbreed verschil in sprintraces. In FIA-GT werd de 550 met meer als 100 kg ballast nog tweede, ondenkbaar in ETCC. Ik zie het volledig zitten met WTCC volgend jaar. Hopelijk worden volgend jaar nog meer constructeurs warm gemaakt om deel te nemen :)

FIRE
22-09-2004, 12:52
Originally posted by Scapa
Heeft vooraan zo wel iets Nascar-achtig vinden jullie niet?
Idd, hij lijkt op zo'n wagen uit de Nascar Truck Series.

Originally posted by Scapa
De toekomst voor WTCC ziet er in ieder geval een pak beter uit nu waarschijnlijk nog 2 merken erbijkomen. :)
Hoop dat JAS fabrieksondersteuning krijgt.

Scapa
22-09-2004, 15:03
Originally posted by FIRE

Hoop dat JAS fabrieksondersteuning krijgt.

Ik vrees er eerlijk gezegd voor al hoop ik het ook. Eens een mailtje naar William de Braekeleer (Hoofd Honda Sport Europe) sturen dat m dat in orde moet brengen :D

pipo
22-09-2004, 17:25
Originally posted by Scapa
De BMW ETCC ophanging heeft in ieder geval nog weinig te zien met de originele...

Door het gebruik van gewichten blijft alles natuurlijk dichter bijeen. 10 kg maakt een hemelsbreed verschil in sprintraces. In FIA-GT werd de 550 met meer als 100 kg ballast nog tweede, ondenkbaar in ETCC. Ik zie het volledig zitten met WTCC volgend jaar. Hopelijk worden volgend jaar nog meer constructeurs warm gemaakt om deel te nemen :)

Hoe verklaar je dan dat ze in qualifying zo snel zijn, waar het maar op 1 rondje aankomt?

FIRE
22-09-2004, 18:42
Morgen meer nieuws (over Ford?):

http://www.adamashmore.co.uk/TT/embargo.jpg

Op autosport.com:
Ford considers WTCC

Ford is considering a World Touring Car Championship (WTCC) programme if attempts to keep the marque in the World Rally Championship fail. Ford remains confident that it will secure some form of Focus WRC campaign for next year, and sources suggest that Ford's rally partner M-Sport has come up with the sponsorship to ensure a full 16-race programme.



If there is an insufficient budget next year, though, Ford Team RS director Jost Capito admitted to Autosport magazine that a touring car project would be a viable alternative with the all-new WTCC series, which will replace the European Touring Car Championship in 2005, the preferred choice.

Mark
22-09-2004, 20:37
Originally posted by Scapa
Ben is benieuwd of ze volgend jaar de Seats in BTCC nog onderhouden ;)

Nope, die deal gaat over naar Seat Sport UK.......reeds verantwoordelijk voor de lokale Seat Leon Cupra cup aldaar. According to autosport ;)

dulu
22-09-2004, 21:45
wreed machien, iemand enig idee hoeveel pony's (PK's) er onder de motörhaube stekken

;) dulu

FIRE
22-09-2004, 21:55
Originally posted by dulu
wreed machien, iemand enig idee hoeveel pony's (PK's) er onder de motörhaube stekken

;) dulu
Van http://www.100x100motor.com/detall_noticia.asp?id_DocumentPpal=1721&id_noticia=1523&Abr_Ambit=INT&Abr_Esp=CIR:

Potencia- 270 cv a 8.400 rpm

Dus 270 pk bij 8400 toeren/min

gwyllion
22-09-2004, 23:35
Originally posted by Marshal
Nope, die deal gaat over naar Seat Sport UK.......reeds verantwoordelijk voor de lokale Seat Leon Cupra cup aldaar. According to autosport ;)
Seat UK had in het begin minstens 3 teams als kandidaat om hun BTCC programma te runnen: Northern South (http://www.northernsouth.com/) (die de Seat Cupra Cup (http://www.seatcuprachampionship.com) runnen), RML (http://www.rmlmallock.co.uk/) (dit team heeft het contract uiteindelijk in de wacht geslepen) en Apex Motorsport (http://www.racecar.co.uk/apexmotorsport) (die de wagens van Team Bentley en ooit de Audi BTCC wagens runde).

Uiteindelijk is het RML geworden, maar volgend jaar zal wel een ander team gekozen worden. Dus volgens autosport.com gaat de deal naar Northern South, dat blijkbaar ook Seat Sport UK genoemd wordt.

gwyllion
23-09-2004, 08:31
Originally posted by FIRE

Zie voor volledige artikel (in Spaans) deze link (http://www.100x100motor.com/detall_noticia.asp?id_DocumentPpal=1721&id_noticia=1523&Abr_Ambit=INT&Abr_Esp=CIR).
Het artikel in iets leesbare taal: hier (http://www.speedarena.com/news/publish/touring_cars/article_5170.shtml).

Ik vermoed dat dit het persbericht is waar een embargo voor bestond tot vandaag (donderdag 23 september). Het artikel verschijnt nu overal, bv. ook op de ETCC website.

De belangrijkste informatie, buiten het marketing blabla.

The rollout of the first prototype is scheduled for December. The first actual race-going Chevrolet Touring Car will then hit the track for an extensive test programme throughout Europe. The drivers will be announced at a later stage.

“We have been talking to a number of drivers who have all the ‘ingredients’ for Chevrolet’s global racing programme,” Nève continued. “We are looking for individuals who have won races and championships before and can bring a wealth of experience and understanding to the brand.”

The ETCC’s decision to develop beyond Europe coincides with Chevrolet’s plans to grow GM’s global entry brand. The new WTCC will offer a comprehensive package of media coverage, reaching out to sports enthusiasts all over the world.

The WTCC is tentatively scheduled to start in Italy (Monza, 10 April), then move to France (Magny-Cours, 1 May), the United Kingdom (Silverstone, 15 May), the Czech Republic (Brno, 29 May), Mexico (26 June), Belgium (Spa-Francorchamps, 22 July), Germany (Oschersleben, 28 August), Turkey (Istanbul, 18 September) and Spain (Valencia, 2 October). The season’s finale is scheduled for the city circuit of Macau in the People’s Republic of China on 20 November.

dulu
23-09-2004, 11:32
@ FIRE

THX voor de toelichting ( ivm de pony's )

;) dulu

gwyllion
01-10-2004, 11:09
Alain Menu is de eerste rijder die voor Chevrolet getekend heeft.
bron: http://www.pistonheads.com/motorsport/default.asp?storyId=9201

gwyllion
07-10-2004, 14:03
Originally posted by gwyllion
Alain Menu is de eerste rijder die voor Chevrolet getekend heeft.
bron: http://www.pistonheads.com/motorsport/default.asp?storyId=9201
Laurent Aiello wordt getipt als ploegmaat van Menu.

Makes sense:
- Opel maakt deel uit van GM en Chevrolet ook
- het ging dit jaar niet goed in DTM, dus misschien wil hij iets nieuws
- hij is in 1999 BTCC kampioen geworden in een Nissan Primera, die ontwikkeld werd door RML

smiley
07-10-2004, 16:30
Originally posted by gwyllion
Laurent Aiello wordt getipt als ploegmaat van Menu.

Makes sense:
- Opel maakt deel uit van GM en Chevrolet ook
- het ging dit jaar niet goed in DTM, dus misschien wil hij iets nieuws
- hij is in 1999 BTCC kampioen geworden in een Nissan Primera, die ontwikkeld werd door RML en er gaan bij elk merk (in het dtm) maar 4 nieuwe auto's komen... opel heeft meerdere goede rijders... en aiello in een 2004 wage zette kunne ze niet make met een stw,btcc,dtm kampioen toch ??

FIRE
07-10-2004, 17:10
Het zou me inderdaad niks verbazen als Aiello bij Chevrolet gaat rijden.

Brecht
07-10-2004, 18:33
Dan zou Chevrolet met een sterke equipe voor de dag komen, als de wagen zelf ook de snelheid mee heeft wordt de Chevrolet Misschien nog een topper in het WTCC.

Greetzz.. Corvetteboy

FIRE
07-10-2004, 18:52
Originally posted by gwyllion
Laurent Aiello wordt getipt als ploegmaat van Menu.

Makes sense:
- Opel maakt deel uit van GM en Chevrolet ook
- het ging dit jaar niet goed in DTM, dus misschien wil hij iets nieuws
- hij is in 1999 BTCC kampioen geworden in een Nissan Primera, die ontwikkeld werd door RML

Ik lees op pitstoptv.be dat GM 10.000 mensen wil ontslaan in Europa. Opel is de grootste verliesgever (384 miljoen) binnen GM. Zou wel eens het laatste seizoen van Opel in het DTM kunnen zijn....

Zie artikel: http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=15414

gwyllion
07-10-2004, 22:47
Originally posted by FIRE
Ik lees op pitstoptv.be dat GM 10.000 mensen wil ontslaan in Europa. Opel is de grootste verliesgever (384 miljoen) binnen GM. Zou wel eens het laatste seizoen van Opel in het DTM kunnen zijn....

Zie artikel: http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=15414
Ik denk dat Opel al toegezegd heeft voor 2005. Misschien houdt het daarna op (als resultaten weer te wense overlaten). Wat een geluk dat dan een nieuwe constructeur komt (Alfa of misschien Toyota).

smiley
08-10-2004, 08:16
)Originally posted by gwyllion
Ik denk dat Opel al toegezegd heeft voor 2005. Misschien houdt het daarna op (als resultaten weer te wense overlaten). Wat een geluk dat dan een nieuwe constructeur komt (Alfa of misschien Toyota). ja 2005 rijde ze nog hé.. nu maar hope voor een goede wage en een goed eind reultaat in het kampioenschap.. t zou echt stop zijn moest opel nu na zoveel jaren in de topklasses van de duitse autosport gaat stoppe :(

en om nog eve terug ontopic te komen over het wtcc
hier nog iets van Aiello en chevrolet
http://www.dtmnews.net/news/04-10/07-01.html

zou mooi zijn 2 ex (opel :p ) dtm rijders bij chevy... :gas:

gwyllion
08-10-2004, 15:56
Originally posted by smiley
) ja 2005 rijde ze nog hé.. nu maar hope voor een goede wage en een goed eind reultaat in het kampioenschap.. t zou echt stop zijn moest opel nu na zoveel jaren in de topklasses van de duitse autosport gaat stoppe :(
2004 was wel barslecht voor Opel: 0 zeges, 1 podiumplaats, 0 pole-posities en slechts 1 snelste ronde. Een analyse door Volker Strycek: hier (http://www.autosport.nl/2004/hotnews.php?categorie=4&id=4677).

"Op de baan waren dit seizoen vooral onze slechte kwalificatieprestaties onze achilleshiel. Technisch gezien was de fragiele aërodynamische balans van onze auto de oorzaak. Daardoor konden de rijders onder extreme kwalificatie-omstandigheden de auto niet 'overdriven'. De auto's van de concurrenten lieten dat wel toe."

FIRE
08-10-2004, 17:57
Originally posted by gwyllion
2004 was wel barslecht voor Opel: 0 zeges, 1 podiumplaats, 0 pole-posities en slechts 1 snelste ronde. Een analyse door Volker Strycek: hier (http://www.autosport.nl/2004/hotnews.php?categorie=4&id=4677).
Eerlijk gezegd waren de voorgaande jaren ook niet succesvol.

smiley
08-10-2004, 18:14
Originally posted by FIRE
Eerlijk gezegd waren de voorgaande jaren ook niet succesvol. 2003 vond ik toch een redelijk jaar voor opel.. jammer genoeg hebbe ze ook toen heel wat pech gekent..
dit jaar vond ik dus ook een zeer teleurstellend jaar, vooral als je ziet dat opel die heele line up had van 7 goede rijders
natuurlijk dit jaar ook veel pech gekent
het lag hem dus ook fel (zoals Strycek zei) in die slechte qaulificatie tijden.. echt jammer want tijdens races heebe ze veel late zien dat ze goed mee konden draaien met de top (alleen zate ze jammer genoeg [door die slechte quali] niet bij de top :(
enkele voorbeelden
1) hockenheim: dumbreck laatste start plaats => 6de over de finish... en ook scheider in de hairpin gespined dus rijd het heele veld aan hem voorbij => 8ste over de finish
2) Adria : aiello 20ste startplaats => 6de over de finish

zo zijn er dan nog meerdere dingen maja kga ze hier nie allemaal beginne op te noeme hé ;)

te hopen in 2005 dus eens wat betere qualificaties voor de opel rijders..

met zoals het er tot nu toe uit ziet zoude er noraal toch 2 opels in elke superpole moete terug te vinde zijn (elk merk gaat dus maar 4 nieuwe wagens bouwen)

maja we zien maar hé
en nu meschien terug ontopic over het wtcc ?? :p

Raceboy
08-10-2004, 21:46
Come the end of October it's time to jump into the TC 2000 Chevrolet as the Swiss star is drafted in to help GM Argentina consolidate its lead in the championship.

Menu is supporting local hero Christian Ledesma, currently leading the “TC2000” touring car championship in Argentina, during the 200 kilometers race in Buenos Aires.

bron: crash.net

die chevrolet bestaat dus al een jaar? Of begrijp ik dit verkeerd?

Scapa
09-10-2004, 01:06
TC 2000 is het sprintkampioenschap van Argentinë. Ze hebben hun eigen reglement en niet de Super2000 regels. De Chevrolets die zij daar gebruiken worden hier verkocht als Opel Astra's ;)

FIRE
09-10-2004, 13:08
Correct, zie http://www.tc2000.com.ar
Hoop dat door de komst van meer internationale merken (Chevy en misschien Ford) S2000 regelement wereldwijd gebruikt gaat worden.

gwyllion
12-10-2004, 08:40
Originally posted by smiley
) ja 2005 rijde ze nog hé.. nu maar hope voor een goede wage en een goed eind reultaat in het kampioenschap.. t zou echt stop zijn moest opel nu na zoveel jaren in de topklasses van de duitse autosport gaat stoppe :(
In de Duitse pers wordt al volop gespeculeerd over het DTM afscheid van Opel.
http://www.autosport.nl/2004/hotnews.php?categorie=4&id=4704

gwyllion
14-10-2004, 11:44
Originally posted by FIRE
Ik lees op pitstoptv.be dat GM 10.000 mensen wil ontslaan in Europa. Opel is de grootste verliesgever (384 miljoen) binnen GM. Zou wel eens het laatste seizoen van Opel in het DTM kunnen zijn....
Volgens GM moeten zelfs 12000 banen (van de 62000 in Europa) verdwijnen (tegen 2006), waarvan volgend jaar al 90% en voornamelijk in Duitsland (in de Opel fabrieken werkt 33000 man).

Het is nog voorlopig nog onduidelijk of dit gevolgen heeft voor het DTM programma. Hoeveel kost een DTM seizoen?

bron: General Motors schrapt 12.000 jobs in Europa (http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=15538) (pitstop.tv)

Scapa
14-10-2004, 11:56
Opel has confirmed that it will pull out of the German-based DTM touring car series – but not until the end of the 2005 season. The move is part of a massive financial restructuring of General Motors Europe, which intends to reduce its annual structural costs by £350 million.

Bron: autosport.com

The Interceptor
14-10-2004, 13:45
De kalender van de WTCC voor 2005 is ook opgesteld, bestaande uit 10 races:

10 april - Monza
1 mei - Magny-Cours
15 mei - Silverstone
29 mei - Brno*
26 juni - Puebla**
30 juli - Spa-Francorchamps
28 augustus - Oschersleben*
18 september - Istanbul**
2 oktober - Valencia*
20 november - Macao


Puebla? is dat ook weer één of ander nieuw circuit? ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.

Netforce_1
14-10-2004, 14:11
Puebla = Circuit in Mexico

http://www.etracksonline.co.uk/NAmerica/puebla.html

gwyllion
14-10-2004, 14:19
De races (nog altijd 2 per weekend) zullen ook wat langer zijn: 75 km i.p.v. 50 km.

Scapa
14-10-2004, 14:31
Originally posted by gwyllion
De races (nog altijd 2 per weekend) zullen ook wat langer zijn: 75 km i.p.v. 50 km.

Dit speelt alleen maar in de kaart van... BMW!

gwyllion
14-10-2004, 15:12
Originally posted by Scapa
Dit speelt alleen maar in de kaart van... BMW!
Waarom? Ligt dat aan het verschil in voor en achterwielaandrijving?

gwyllion
14-10-2004, 15:32
Originally posted by Scapa
Opel has confirmed that it will pull out of the German-based DTM touring car series – but not until the end of the 2005 season. The move is part of a massive financial restructuring of General Motors Europe, which intends to reduce its annual structural costs by £350 million.
Bron: autosport.com
Volgens autosport.nl zou Mercedes ook beginnen twijfelen over deelname na volgend jaar :fight:

Ook Mercedes-deelname op losse schroeven
Het geplande afscheid van Opel uit de DTM heeft niet alleen gevolgen voor Opel, haar rijders en haar fans. Ook Mercedes-Benz bezint zich inmiddels op deelname aan de DTM. In tegenstelling tot Opel en Audi rijden de auto’s met de ster op de motorkap vrijwel zonder externe sponsoring op het plaatwerk. Dit maakt de operatie voor de Stuttgarters nog kostbaarder dan voor de concurrentie.

"Er bestaat inderdaad twijfel bij Mercedes-Benz over deelname aan de DTM. Van een concrete beslissing zoals bij Opel is echter nog geen sprake", bevestigde een woordvoerder van Mercedes-Benz Nederland aan AUTOSPORT.NL. Hij vervolgt: "Het vertrek van Opel vormt waarschijnlijk de doodsteek voor de DTM. Je ziet toch dat het voor de deelnemende merken weer een moeilijk verhaal wordt, ondanks de belofte bij aanvang dat dit een klasse zou worden waar niet teveel geld op toegelegd hoefde te worden."

Bij Mercedes-Benz Duitsland was vooralsnog niemand beschikbaar voor commentaar.

Is dit het einde van DTM? :confused:

gwyllion
14-10-2004, 17:36
Originally posted by gwyllion

Volgens autosport.nl zou Mercedes ook beginnen twijfelen over deelname na volgend jaar :fight:
Dit artikel is volledig van de website verdwenen. Misschien is de verklaring van die kerel van Mercedes Nederland teruggefloten door Duitsland of volledig fictie.

Integra
14-10-2004, 18:53
Originally posted by gwyllion
Waarom? Ligt dat aan het verschil in voor en achterwielaandrijving?
Ja, voorwielaandrijving eist meer van het rubber. :)

FIRE
14-10-2004, 19:41
De kalender voor 2005 (met per weekend telkens 2 races):
- 10 april - Monza
- 1 mei - Magny-Cours
- 15 mei - Silverstone
- 29 mei - Brno*
- 26 juni - Puebla**
- 30 juli - 24 Francorchamps
- 28 augustus - Oschersleben*
- 18 september - Istanbul**
- 2 oktober - Valencia*
- 20 november - Macao
* mits goedkeuring van nationale federatie
** mits homologatie voor omloop
Bron: www.pitstoptv.be, volledig artikel: http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=15537

Scapa
18-10-2004, 14:09
Originally posted by gwyllion
Waarom? Ligt dat aan het verschil in voor en achterwielaandrijving?

Ja, bij een voortrekker moeten de voorste banden al het werk doen (sturen en de aandrijving). Bij achterwiel aangedreven auto's wordt dit verdeeld tussen voor- en achteras.

gwyllion
20-10-2004, 17:30
Volgens mensen op het ten tenths forum, zou de Chinese autofabrikant Brilliance (http://www.brillianceauto.com/) ook deelnemen aan WTCC met 3 wagens; de wagens zouden gerund kunnen worden door het BTCC team Varta (http://www.teamvarta.com/) van John Batchelor.

Scapa
20-10-2004, 18:40
Originally posted by gwyllion
Volgens mensen op het ten tenths forum, zou de Chinese autofabrikant Brilliance (http://www.brillianceauto.com/) ook deelnemen aan WTCC met 3 wagens; de wagens zouden gerund kunnen worden door het BTCC team Varta (http://www.teamvarta.com/) van John Batchelor.

Zou kunnen werken alleen moeten ze dan wel een ander team zoeken :D

FIRE
20-10-2004, 18:41
Originally posted by gwyllion
Volgens mensen op het ten tenths forum, zou de Chinese autofabrikant Brilliance (http://www.brillianceauto.com/) ook deelnemen aan WTCC met 3 wagens; de wagens zouden gerund kunnen worden door het BTCC team Varta (http://www.teamvarta.com/) van John Batchelor.

Met een Zhonghua of.......BMW?
http://www.brillianceauto.com/brands/index.html

Scapa
20-10-2004, 18:44
Dat is me ook niet echt duidelijk. Zou kunnen dat ze gewoon met 3 320i's starten natuurlijk. Die Zhong dinges lijkt me nu niet echt geschikt.

Mark
20-10-2004, 20:02
Er is toch wel een bekende naam aangetrokken om e.e.a. in gang te zetten namelijk John Bernard. De WTCC wagen zal als basis de Brilliance M1 gebruiken. Voor 2006 staat de M2 in de planning. Motorisch gedeelte is gebaseerd op een of ander Mitsubishi model....

Het team zal als basis uiteraard Engeland hebben maar de teamleden moeten een link hebben met China? hoe, dat is me niet helemaal duidelijk.............de menukaart van de Chinees om de hoek ken ik wel. Is dat voldoende? :D

Valt het op dat ik nu de Autosport aan het lezen ben ?:D

gwyllion
21-10-2004, 13:50
Originally posted by Marshal
Er is toch wel een bekende naam aangetrokken om e.e.a. in gang te zetten namelijk John Bernard. De WTCC wagen zal als basis de Brilliance M1 gebruiken. Voor 2006 staat de M2 in de planning. Motorisch gedeelte is gebaseerd op een of ander Mitsubishi model....
Een impressie:
http://www.brilliance-auto.com/upload/news/0000000081_20041015174114.jpg
http://www.brilliance-auto.com/upload/news/0000000081_20041015174452.jpg

Het team zal als basis uiteraard Engeland hebben maar de teamleden moeten een link hebben met China? hoe, dat is me niet helemaal duidelijk.............de menukaart van de Chinees om de hoek ken ik wel. Is dat voldoende? :D
Ik denk eerder dat de piloot de Chinese nationaliteit moet bezitten :D

Het deelnemersveld van WTCC begint gigantisch te worden... :applaus:

Scapa
21-10-2004, 13:54
Nog eens 3 fabrieksauto's erbij, netjes!

Kleine round-up van de fabrieksteams:

5x BMW 320i (2 Team Deutschland, 2 Team Italy-Spain, 1 Team GB)
3x Autodelta Alfa 165
3x Seat Toledo
3x Chevrolet
3x Brilliance

Sowieso al 17 fabrieksauto's :eek: Zullen er nog wel wat bijkomen hopelijk (Ford?, Honda?). Nice :D

edit: JAS teammanager: We are currently working on a plan for running two or three Accords in the FIA WTCC!

Bron: touringcartimes.com
Even afwachten of het terug een privé initiatief betreft of niet.

gwyllion
21-10-2004, 14:31
Peugeot ook misschien nog. Herinner je dat er geruchten zijn dat Peugeot in de toekomst wel eens zou kunnen overstappen van WRC naar WTCC.

gwyllion
21-10-2004, 22:34
Op 2 november geeft Ford een pers conferentie over zijn autosport programma. Vermoedelijk wordt daar bekend gemaakt dat M-Sport een contract krijgt voor 4 jaar WRC en dat Ford deel zal nemen aan WTCC.

bron: pitstop.tv

Mark
21-10-2004, 22:43
Originally posted by gwyllion
Peugeot ook misschien nog. Herinner je dat er geruchten zijn dat Peugeot in de toekomst wel eens zou kunnen overstappen van WRC naar WTCC.

Op zich een zeer logische gedachte, het is eigenlijk raar te noemen dat twee merken uit dezelfde stal elkaar bestrijden in één kampioenschap waar de constructuers makkelijk op één hand te tellen te zijn. Dus hoelang de PSA merken Citroën en Peugeot nog samen deelnemen aan het WRC is nog maar de vraag...........

Scapa
21-10-2004, 23:23
Originally posted by gwyllion
Op 2 november geeft Ford een pers conferentie over zijn autosport programma. Vermoedelijk wordt daar bekend gemaakt dat M-Sport een contract krijgt voor 4 jaar WRC en dat Ford deel zal nemen aan WTCC.

bron: pitstop.tv

Doet deugd om te zien dat constructeurs terug zin hebben in het kampioenschap. Renault is z'n F1 toekomst ook aan het herbekijken. Van dochter Nissan zijn er al meermaals geruchten de wereld rondgegaan ivm ETCC. En wat indien DTM na volgend jaar ophoudt te bestaan?

smiley
22-10-2004, 22:22
FIA ETCC regulars Rickard Rydell and Jordi Gené, and Alain Menu who was signed by Chevrolet for its 2005 FIA WTCC campaign, will face each other this weekend in the 200 Km of Buenos Aires, valid as 12th round of the Argentine TC2000 championship

Rydell, who gave SEAT its first FIA ETCC victory this year in Oschersleben, will share a Honda Civic entered by the Honda Racing Petrobras team with former Argentine touring car champion Juan Manuel Silva, who is currently second in the points.

As for Rydell’s SEAT Sport team-mate Gené, he will share a Volkswagen Polo with former F1 star Esteban Tuero.

Current TC2000 leader Christian Ledesma, who has a solid 48-point margin, will be joined by Menu in his Chevrolet Astra run by the Chevrolet Pro Racing team. This will be Menu’s first race for Chevrolet, in view of the 2005 FIA WTCC

(bron= http://www.eurostc.com/2k4/default.asp?callPage=contentreadnews.asp&id=865 )
menu maakt dus zijn GM debuut

Scapa
24-10-2004, 12:49
Originally posted by gwyllion
De races (nog altijd 2 per weekend) zullen ook wat langer zijn: 75 km i.p.v. 50 km.

Toch niet, voorstel is verworpen.

gwyllion
03-11-2004, 14:25
Ford gaat toch niet als fabrieksteam deelnemen aan WTCC, maar wel klantenteams ondersteunen.

Zo zou een touring wagen versie van nieuwe Ford Focus eruit kunnen zien:
http://www.racing1.de/web/_img//tw_em/2004/diverse/ford_focus1_o.jpg
http://www.racing1.de/web/_img//tw_em/2004/diverse/ford_focus2_o.jpg

Raceboy
03-11-2004, 14:42
Bronvermelding bij de fotos aub.

gwyllion
03-11-2004, 15:14
Originally posted by raceboy
Bronvermelding bij de fotos aub.
Steken in URL :confused: En die foto's zijn trouwens overal te vinden omdat ze uit de resem persberichten komen die Ford Racing gisteren rondgestuurd heeft.

gwyllion
04-11-2004, 15:31
Grotere foto's van de Ford Focus staan op http://www.forddesktops.com/v2/default.asp?a=search&k=Focus+Touring+Car

FIRE
06-11-2004, 16:25
Ik heb een lijst gemaakt met (mogelijke) deelnemende teams en coureurs, zie deze link (http://www.xs4all.nl/~wjbrand/wtcc.htm).

smiley
06-11-2004, 16:35
Originally posted by FIRE
Ik heb een lijst gemaakt met (mogelijke) deelnemende teams en coureurs, zie deze link (http://www.xs4all.nl/~wjbrand/wtcc.htm). ik heb gelezen voor chevrolet Rickard Rydell,Jordi Gené en Alain Menu

FIA ETCC regulars Rickard Rydell and Jordi Gené, and Alain Menu who was signed by Chevrolet for its 2005 FIA WTCC campaign, will face each other this weekend in the 200 Km of Buenos Aires, valid as 12th round of the Argentine TC2000 championship.

(gelezen op http://www.eurostc.com/2k4/default.asp?callPage=contentreadnews.asp&id=865 )

FIRE
06-11-2004, 16:44
Dat heb je verkeerd vertaald, enkel Menu heeft een Chevrolet contract getekend. Als ze alle 3 bij Chevrelet een contract hadden getekend had er het volgende moeten staan:

FIA ETCC regulars Rickard Rydell and Jordi Gené, and Alain Menu who are signed by Chevrolet for its 2005 FIA WTCC campaign

smiley
06-11-2004, 16:45
aaah oops oei ja sorry foutje

John Winter
06-11-2004, 17:51
Dus tot op heden is alleen Alain Menu bevestigd als coureur? Ik meende dat Thompson ook al bevestigd was?

Autofan
06-11-2004, 17:56
Ik denk ook dat alleen Menu bevestigd is. Rydell, Thompson, Jordi Gené en ook onze landgenoot Vincent Radermecker maken kans op het tweede en derde zitje ;)

FIRE
06-11-2004, 18:38
Originally posted by Autofan
Ik denk ook dat alleen Menu bevestigd is. Rydell, Thompson, Jordi Gené en ook onze landgenoot Vincent Radermecker maken kans op het tweede en derde zitje ;)
Waar heb je dit gelezen?

Thompson maakt volgens mij ook kans bij Alfa.

John Winter
06-11-2004, 19:03
Ik meende dat Thompson al getekend had, omdat hij tijdens de laatste race van het BTCC in Donington zei dat hij volgend jaar niet meer voor Vauxhall zal rijden. Zoiets zeg je neem ik aan niet als je nog geen stoeltje hebt voor volgend jaar.

FIRE
06-11-2004, 19:13
Hij rijdt inderdaad niet voor Vauxhall in 2005 (contract liep af?), echter wat hij wel gaat doen is volgens mij nog niet bekend. Omdat hij dit seizoen al enkele races voor Alfa in het ETCC heeft gereden is de link met Alfa snel gelegd.

Mark
10-11-2004, 19:59
According to Autosport 11-11-04 ;)

Nicola Larini is een van de beoogde kandidaten voor een zitje in een van de Chevrolets. Andere optie voor Larini is JAS Motorsport met hun "privateer Honda's"

Laurent Aillo schijnt niet meer in de kijker te staan voor een zitje bij Chevy.

FIRE
10-11-2004, 21:12
Originally posted by Mark
According to Autosport 11-11-04 ;)

Nicola Larini is een van de beoogde kandidaten voor een zitje in een van de Chevrolets. Andere optie voor Larini is JAS Motorsport met hun "privateer Honda's"

Laurent Aillo schijnt niet meer in de kijker te staan voor een zitje bij Chevy.
Ik krijg de indruk dat de rol van Larini bij JAS enkel als tester is.

Zie deze link (http://www.kennylovrin.se/tctv2/main.asp?page=news&action=viewnews&id=119) over Larini.

Mark
22-11-2004, 20:19
De première van de Chevrolet Nubira WTCC zal plaatsvinden op de Belgian Motor Show in Luik. Geen Grensland Racing Show meer, Race&Rally is verplaatst naar het hoge noorden..........dan maar naar Luttich ;)

www.belgianmotorshow.com 28-30/01/05

Raceboy
22-11-2004, 20:35
zeker van? je moet daar Frans praten om je kaartje te kopen hoor :D

gwyllion
25-11-2004, 16:07
Ford confirms WTCC bid

Ford confirms WTCC bidFord has announced that the German Hotfiel Sport team will run two of its new Ford Focus touring cars in the revived World Touring Car Championship next year.
bron: autosport.com (http://www.autosport.com/pc_subscribe.asp?id=40938&s=34&p=1)

Prodrive eyes Honda deal

Prodrive eyes Honda dealHonda and Prodrive could link up for a new programme in the World Touring Car Championship, in the wake of the early end to the British company's management contract with BAR.
bron: autosport.com (http://www.autosport.com/pc_subscribe.asp?id=40940&s=34&p=1)

Scapa
26-11-2004, 13:04
Zou het raar vinden dat Honda JAS zo maar zou laten vallen. Langs de andere kant speelt de overname van een deel van BAR en eigenlijk het uitkopen van Prodrive bij BAR zich op het hoogste niveau af. Ook niet vergeten dat Prodrive drie jaar ofzo voor Honda heeft gewerkt in BTCC en de Accords destijds bouwde.

In ieder geval, Honda er terug bij vind ik niet erg ;)

:applaus: WTCC :applaus:

Scapa
26-11-2004, 13:10
Originally posted by Mark
De première van de Chevrolet Nubira WTCC zal plaatsvinden op de Belgian Motor Show in Luik. Geen Grensland Racing Show meer, Race&Rally is verplaatst naar het hoge noorden..........dan maar naar Luttich ;)

www.belgianmotorshow.com 28-30/01/05

De naam Vincent Radermecker kwam direct naar boven toen ik dit las...

gwyllion
26-11-2004, 18:09
Nicola Larini zou getekend hebben voor Chevrolet. Dat staat op lmsr.net zonder bronvermelding.

FIRE
26-11-2004, 20:21
Originally posted by gwyllion
Nicola Larini zou getekend hebben voor Chevrolet. Dat staat op lmsr.net zonder bronvermelding.

Staat ook op Itliaracing.net:
http://www.italiaracing.net/news_FIA%20ETCC/news.asp?id=3424

John Winter
26-11-2004, 20:37
Ook bevestigd op FIAtouringcars.com en TCT.com

Raceboy
26-11-2004, 21:06
Er gaan sterke geruchten dat het derde zitje naar Rob Huff zou gaan. Die reed dit jaar al voor RML in het BTCC.

gwyllion
27-11-2004, 15:43
Originally posted by raceboy
Er gaan sterke geruchten dat het derde zitje naar Rob Huff zou gaan. Die reed dit jaar al voor RML in het BTCC.
Om BTCC kampioen te worden, moet Seat volgend jaar eigenlijk een 3de wagen inzetten. Seat Sport UK heeft al laten vallen dat ze Huff hiervoor zouden willen gebruiken.

Maar het persbericht van Chevrolet geeft een duidelijk hit:

With such a strong driver line-up, we now plan to offer our third cockpit to a young driver who has had some initial success with front wheel driven race cars.”

Huff voldoet volledig aan de beschrijving en heeft inderdaad een goede band met RML.

Scapa
29-11-2004, 09:45
Volgens William de Braeckeleer zijn Prodrive en JAS in de running om in 2005 officiële Accords te runnen. In ieder geval dus een officieel programma van Honda :applaus:

FIRE
02-12-2004, 15:03
Rydell en Gene zijn bevestigd bij Seat. bron: www.rickardrydell.com

gwyllion
02-12-2004, 15:11
Originally posted by FIRE
Rydell en Gene zijn bevestigd bij Seat. bron: www.rickardrydell.com
Dus Frank Diefenbacher (voorlopig) nog niet.

Scapa
06-12-2004, 09:47
Autosport meldt dat Alfa dit jaar 6 officiële wagens wil inzetten :eek:

Scapa
06-12-2004, 11:39
Ondertussen is Huff ook bevestigd als 3de rijder bij Chevy. Geen plaats meer dus voor Radermecker.

gwyllion
06-12-2004, 14:21
BMW line up blijft hetzelfde:
* Dirk en Jörg Müller voor BMW Team Deutschland/Schnitzer Motorsport
* Andy Priaulx met BMW Team Great Britain/RBM
* Alessandro Zanardi en Antonio García voor het BMW Team Italy-Spain/Ravaglia Motorsport

FIRE
06-12-2004, 19:50
Originally posted by Scapa
Ondertussen is Huff ook bevestigd als 3de rijder bij Chevy. Geen plaats meer dus voor Radermecker.
Of Coronel of Bleekemolen....:(

John Winter
06-12-2004, 19:59
Originally posted by Scapa
Autosport meldt dat Alfa dit jaar 6 officiële wagens wil inzetten :eek:

Zou je een directe link naar de bron kunnen geven? Ik kan op autosport.be , autosport.nl en autosport.com niks vinden.

FIRE
06-12-2004, 20:06
Originally posted by John Winter
Zou je een directe link naar de bron kunnen geven? Ik kan op autosport.be , autosport.nl en autosport.com niks vinden.

Volgens pitstop.tv zet Alfa 4 auto's in, zie http://www.eyes-e-tools.com/customer/pitstop/nieuws/NEWshow.asp?seq=16298

EDIT Zie mijn website (http://www.xs4all.nl/%7Ewjbrand/wtcc.htm) voor overzicht coureurs en teams.

Scapa
06-12-2004, 20:17
Originally posted by John Winter
Zou je een directe link naar de bron kunnen geven? Ik kan op autosport.be , autosport.nl en autosport.com niks vinden.

Stond in de autosport-bijbel zelf, niet op het internet ;) Blijkt dat het er "maar" 4 zijn...

Mark
06-12-2004, 20:44
Nog geen WTCC 2005 maar wat niet is kan nog komen ;) The Russians are coming :D

In 2006 gaan we de AutoVAZ (Good old Lada) VKS2000 op de Russische circuits zien. Zo af en toe lees je berichten dat Lada weer de west-europese markt op wil. Hoe kun je een Lada beter promoten dan op het circuit, vroeger stond een Lada Sport gelijk aan het tennisballetje op de trekhaak :D

It feels like a brick......well, it is a brick (http://www.autoreview.ru/new_site/year2001/n19/airdinamica/LUKOIL_02a.jpg) :D

Moet eerlijk dat ik mijn eerste stuurmanskunsten (op ietwat te jonge leeftijd) heb opgedaan in een Lada. Wat ik ook deed, het ding reed altijd!

Voor de motor maakt men gebruik van een Opel, versnellingsbak is van Sadev. Behalve Het Russisch Toerwagenkampioenschap is er sprake van "geselecteerde" Europese evenementen in 2006. Hoe en waar? Geen idee.......

Bron: Autosport blad 02-12-04

FIRE
06-12-2004, 20:50
Originally posted by Mark
It feels like a brick......well, it is a brick (http://www.autoreview.ru/new_site/year2001/n19/airdinamica/LUKOIL_02a.jpg) :D
Ziet er in in dit shot niet eens zo slecht uit.

Originally posted by Mark
Behalve Het Russisch Toerwagenkampioenschap is er sprake van "geselecteerde" Europese evenementen in 2006. Hoe en waar? Geen idee.......

Bron: Autosport blad 02-12-04
Europese WTCC evenementen? Kunnen ze lekker zustermerk Chevrolet op hun donder geven. :D

Scapa
09-12-2004, 12:37
RS Line verkoopt z'n twee gele focussen of verhuurt ze voor DPMW. Einde van RS Line in WTCC of stappen ze hiervoor over naar de nieuwe Focussen?

smiley
09-12-2004, 17:07
Originally posted by Scapa
RS Line verkoopt z'n twee gele focussen of verhuurt ze voor DPMW. Einde van RS Line in WTCC of stappen ze hiervoor over naar de nieuwe Focussen? nieuwe focussen.. stond een in essen denk ik
http://www.eurostc.com/2k4/default.asp?callPage=contentreadnews.asp&id=877

Scapa
09-12-2004, 20:01
Originally posted by smiley
nieuwe focussen.. stond een in essen denk ik
http://www.eurostc.com/2k4/default.asp?callPage=contentreadnews.asp&id=877

Voorlopig heeft een ander Duits team daar nog maar zekerheid over dacht ik...

FIRE
09-12-2004, 20:10
Originally posted by Scapa
Voorlopig heeft een ander Duits team daar nog maar zekerheid over dacht ik...
Hotfiel Motorsport zet volgend seizoen 2 nieuwe Focussen in. Overigens heeft Hotfiel ook de wagens ontwikkelt die dit jaar door RS Line ingezet zijn. Hotfiel heeft redelijk nauwe banden met Ford.

Scapa
10-12-2004, 14:12
JAS zet 3 Accords in in WTCC ongeacht of ze het officiële team worden. Indien Prodrive een officieel programma krijgt minimum 5 Accords volgend jaar...

Scapa
10-12-2004, 14:13
JAS zet 3 Accords in in WTCC ongeacht of ze het officiële team worden. (bron: turbo magazine) Indien Prodrive een officieel programma krijgt minimum 5 Accords volgend jaar...

FIRE
10-12-2004, 19:03
Officiele WTCC website: http://www.fiawtcc.com

laurent
12-12-2004, 13:35
Brilliance Automobile, een chinese constructeur gaat ook 3 wagens inzetten. Het gaat om de Brilliance M1.
Bron : http://www.racingworld.be/nieuws/1536/

Mark
12-12-2004, 13:38
Originally posted by laurent
Brilliance Automobile, een chinese constructeur gaat ook 3 wagens inzetten. Het gaat om de Brilliance M1.
Bron : http://www.racingworld.be/nieuws/1536/

Nou dat "nieuws" is hier al bekend vanaf 20-10-04 ;) Kijk maar eens op bladzijde 4 van deze thread.

laurent
12-12-2004, 13:41
Toen was het nog een mogelijkheid, nu ist zeker....

Bart.Vandecavey
12-12-2004, 13:42
Originally posted by Mark
Nou dat "nieuws" is hier al bekend vanaf 20-10-04 ;) Kijk maar eens op bladzijde 4 van deze thread.

Ja en...

In januari 98 verklaarde er ook een pipo aan mij: Marco Pantani wint de tour...

In dit geval, nu is er een officiële pressrelease

Brecht
12-12-2004, 13:43
Vindt die Brilliance maar een lelijke bak.

Greetzz.. Corvetteboy

John Winter
12-12-2004, 14:20
De Brilliance staat daar nog niet in racetrim. Er zit niet eens een frontsplitter op.

FIRE
12-12-2004, 16:01
Dat Brilliance mee zou gaan doen was reeds bekend, het enige nieuwe is dat ze 3 wagens inzetten ipv 2.

Overigens vind ik die Brillance er best goed uit zien.

gwyllion
13-12-2004, 12:12
Originally posted by Scapa
JAS zet 3 Accords in in WTCC ongeacht of ze het officiële team worden. (bron: turbo magazine) Indien Prodrive een officieel programma krijgt minimum 5 Accords volgend jaar...
Richards was aanwezig op de WTCC launch in Monaco. Dit is al een goede indicatie dat ze bij Prodrive van plan zijn om het fabrieksteam van Honda te worden.

gwyllion
13-12-2004, 17:34
Brillance is financieel niet zo'n hoogvlieger volgens dit artikel (http://europe.autonews.com/news.cms?newsId=7555) op de toonaangevende Automotive News site (registratie is vereist om het artikel te lezen).

Enkele quotes:
Brilliance turmoil continues with management shakeup

Reuters / December 10, 2004

HONG KONG -- Two top executives have quit their positions at Brilliance China Automotive Holdings Ltd., the joint venture partner of Germany's BMW AG, less than a month after its auditor resigned.

[knip]

The development unsettled investors already rattled by the unexplained resignation of auditor PricewaterhouseCoopers last month.

[knip]

Brilliance is China's largest maker of minivans and was the first Chinese firm to list on the New York Stock Exchange, in 1992, but its road has been rocky.

Two years ago, former Chairman Yang Rong fled to the United States after being accused of unspecified economic crimes by Beijing.

Brilliance's recent sales record has also disappointed investors.

"The business itself is not doing well," said Christopher Lee, an analyst at S&P Asian Equity Research. "I think most institutions who own it have sold down."

gwyllion
13-12-2004, 17:39
Ik heb juist eens gekeken en het aandeel van Brilliance China Automotive Holdings is sinds begin dit jaar van $60 naar $20 gezakt.
http://finance.yahoo.com/q/bc?s=CBA&t=1y

POL
15-12-2004, 14:43
nog een vraagske over ETCC, kan er iemand zeggen waar ik de rondetijden van de race in 2004 in spa kan vinden?
mvg

FIRE
15-12-2004, 19:09
Originally posted by POL
nog een vraagske over ETCC, kan er iemand zeggen waar ik de rondetijden van de race in 2004 in spa kan vinden?
mvg
Heb je hier iets aan?
http://www.fiatouringcars.com/2k4/?callpage=gare/showraces.asp#

Raceboy
15-12-2004, 19:18
http://www.spa24h.be.tf/ daar vind je ze wel.

Thomaske
15-12-2004, 19:48
Pitstop.tv meldt dat er een vijfde constructeur zal deelnemen aan het WTCC. Ze vermelden BMW, Seat, Alfa en Chevrolet. En dan als vijfde Brilliance. Maar vergeten ze hier Ford niet in te vermelden.

Bron: www.pitstop.tv

Mvg

laurent
15-12-2004, 19:50
ford kwam ni als constructeur he, maar als prive

Mark
20-12-2004, 18:45
De namen die in verband worden gebracht met de Briliance zijn:

Gabriele Tarquini, David Leslie, Tim Harvey, Anthony Reid, Vincent Radermecker en Pierre-Yves Corthals. Wie, wat, waar en hoe zullen we wel later lezen op www.turbomagazine.be ;)

Scapa
20-12-2004, 19:06
Originally posted by Mark
De namen die in verband worden gebracht met de Briliance zijn:

Gabriele Tarquini, David Leslie, Tim Harvey, Anthony Reid, Vincent Radermecker en Pierre-Yves Corthals. Wie, wat, waar en hoe zullen we wel later lezen op www.turbomagazine.be ;)

Tarquini heeft vriendelijk bedankt voor het aanbod. Rader en Pilou maken zo goed als geen kans aangezien ze niet beschikken over een goed managementbureau dat hun kan helpen bij het versieren van een zitje dixit het artikel.

Scapa
21-12-2004, 18:15
De Engelsen denken dat de kans reëel is dat we 3 Engelse rijders bij Brilliance aan het werk zullen zien volgend jaar :D

Peter Baert
21-12-2004, 20:33
Nog wat namen bij gooien: Freddy Loix, Bert Longin, Didier de Radiguès, Pierre Barba, ...

:)

Er zal nu toch wel iemand goed gegokt hebben?

Guido
21-12-2004, 22:22
Originally posted by Peter Baert
Nog wat namen bij gooien: Freddy Loix, Bert Longin, Didier de Radiguès, Pierre Barba, ...

:)

Er zal nu toch wel iemand goed gegokt hebben?

Freddy Loix denk ik niet. Tenzij hij me zaterdag iets wijsgemaakt heeft.

gwyllion
23-12-2004, 14:53
Originally posted by gwyllion
Originally posted by FIRE
Rydell en Gene zijn bevestigd bij Seat. bron: www.rickardrydell.com
Dus Frank Diefenbacher (voorlopig) nog niet.
Het was eigenlijk wel een beetje te verwachten: Diefenbacher wordt vervangen door Peter Terting.

Terting wordt al een tijdje gesteund door Audi Sport en reed vorig jaar in de Duitse SEAT Supercopa (daarvoor in DTM met Abt TT-R).

bron: autosport.com (http://www.autosport.com/pc_subscribe.asp?id=41261&s=34&p=1)

FIRE
23-12-2004, 17:25
Terting is dit jaar 2e geworden in de Duitse Seat cup. Kampioen werd Sebastiaan Stahl, beter bekend als Schumi 3 (of wel de stiefbroeer van M & R Schumacher).

Mark
06-01-2005, 16:28
Originally posted by FIRE
In 2005 zal Chevrolet deelnemen aan het WTCC met de Nubira. De Nubira wordt nu nog als Daewoo verkocht maar begin 2005 wordt de merknaam Daewoo vervangen door Chevrolet.

Nubira bleek niet race-achtig genoeg ;)

The very first Chevrolet Lacetti for the FIA World Touring Car Championship has been shaken down at the MIRA Proving Grounds in Nuneaton, Great Britain, yesterday Meer info op fiawtcc.com (http://www.fiawtcc.com/2k5/readnews.asp?id=478)

Foto's mogen gedownload worden volgens de site van fiawtcc.com :) Hi-res pics! (http://www.fiawtcc.com/2k5/GalleryV3Details.asp?nome=Chevrolet%20shake%20down&id=2#)

gwyllion
06-01-2005, 16:50
Ze hebben de schakelpook wel totaal verkeerd gezet. Lompe Engelsmannen.
http://www.fiawtcc.com/2k5/gallery/showImg.asp?sess=655556552&id=20

laurent
06-01-2005, 16:59
vinden jullie ook da die wielbogen zo leeg zijn?

FIRE
06-01-2005, 17:25
Originally posted by gwyllion
Ze hebben de schakelpook wel totaal verkeerd gezet. Lompe Engelsmannen.
http://www.fiawtcc.com/2k5/gallery/showImg.asp?sess=655556552&id=20
Wat bedoel je? (foto werkt niet)


Originally posted by laurent
vinden jullie ook da die wielbogen zo leeg zijn?
Ze zouden wel iets meer gevuld mogen zijn (grotere velgen of body iets meer over wielen laten zakken).

Scapa
06-01-2005, 17:37
Paar interessante verschillen met de andere Super 2000's.

gwyllion
06-01-2005, 18:06
Originally posted by FIRE
Wat bedoel je? (foto werkt niet)
Sorry, blijkbaar beveiligd tegen rechtstreeks linken.

http://www.fiawtcc.com/2k5/GalleryV3Details.asp?nome=Chevrolet%20shake%20down&id=2# -> 5de foto (binnenkant van de wagen)

FIRE
06-01-2005, 18:08
Originally posted by Mark
Nubira bleek niet race-achtig genoeg ;)



Foto's mogen gedownload worden volgens de site van fiawtcc.com :) Hi-res pics! (http://www.fiawtcc.com/2k5/GalleryV3Details.asp?nome=Chevrolet%20shake%20down&id=2#)
In sommige landen heet hij schijnbaar Lacetti, maar in bv Nederland en Duitsland heet hij gewoon Nubira.


Originally posted by Scapa
Paar interessante verschillen met de andere Super 2000's.
Zoals?

FIRE
06-01-2005, 18:14
Originally posted by gwyllion
Sorry, blijkbaar beveiligd tegen rechtstreeks linken.

http://www.fiawtcc.com/2k5/GalleryV3Details.asp?nome=Chevrolet%20shake%20down&id=2# -> 5de foto (binnenkant van de wagen)
Bedoel je die "remhendel"? Is die bedoeld om hem in zijn achteruit te zetten?

gwyllion
06-01-2005, 18:27
Originally posted by FIRE
Bedoel je die "remhendel"? Is die bedoeld om hem in zijn achteruit te zetten?
Gewoon het feit dat de schakelpook links staat t.o.v. de piloot, zoals in alle Engelse wagens :rolleyes:

Scapa
07-01-2005, 01:12
Originally posted by FIRE

Zoals?

De rolkooi stopt blijkbaar al achter de bestuurderszetel? Of is dit gewoo niet goed zichtbaar op de foto of zo volgens het reglement? Denk niet dat ik dit ooit al gezien heb of anders is het me nog nooit opgevallen. Paar ander dingen maar die moet ik met foto's aanduiden. Morgen misschien ;)

Bart.Vandecavey
07-01-2005, 09:56
Originally posted by gwyllion
Gewoon het feit dat de schakelpook links staat t.o.v. de piloot, zoals in alle Engelse wagens :rolleyes:

jama die pipo zit ook rechts hé...

AlainH
07-01-2005, 11:27
Originally posted by Scapa
De rolkooi stopt blijkbaar al achter de bestuurderszetel? Of is dit gewoo niet goed zichtbaar op de foto of zo volgens het reglement? Denk niet dat ik dit ooit al gezien heb of anders is het me nog nooit opgevallen. Paar ander dingen maar die moet ik met foto's aanduiden. Morgen misschien ;)

Jep, als je de foto iets lichter maakt dan zie je dat de rolkooi achter de piloot recht naar beneden loopt... Vind ik wel straf :confused:

http://www.alainh.easynet.be/ChevyWTCC.jpg

POL
07-01-2005, 12:18
Op foto nr 3 zie je wel dat er nog een deel van de rolkooi naar achteren gaat, maar dit is idd niet te zien op de bovenstaande foto...
Zou mij verbaast hebben dat er niets naar de achterste wielen ging, ivm stijfheid e.d.

Mark
16-01-2005, 12:39
Op Racingworld.it (http://www.racingworld.it/etcc/notizia2.php?idtitolo=0867) staat een verhaaltje over het Italiaanse privateers team Proteam Motorsport. Ze bevestigen de deelname van Stefano d'Aste maar een tweede wagen behoord tot de mogelijkheden........is nog niet zeker

FIRE
16-01-2005, 14:39
Originally posted by Mark
Op Racingworld.it (http://www.racingworld.it/etcc/notizia2.php?idtitolo=0867) staat een verhaaltje over het Italiaanse privateers team Proteam Motorsport. Ze bevestigen de deelname van Stefano d'Aste maar een tweede wagen behoord tot de mogelijkheden........is nog niet zeker
Klopt, stond een hele tijd geleden al op die andere Italiaanse "Cowboy" site.

FIRE
18-01-2005, 19:41
Op www.fiawtcc.com staat nu een stukje over Proteam Motorsport, echter hier wordt Luca Rangoni als grootste kandidaat gezien voor de 1e wagen. Stefano d'Aste is 1 van de kandidaten voor de 2e wagen.

Zie: http://www.fiawtcc.com/2k5/readnews.asp?id=484

De nieuwe Ford Focus van Hotfiel (semi-fabrieksteam) heeft ook z'n eerste kilometers gemaakt.

Zie: http://www.racing1.de/web/tw_em/artikel.php?newsID=7848&sid=

Mark
25-01-2005, 19:22
Originally posted by Mark
Op Racingworld.it (http://www.racingworld.it/etcc/notizia2.php?idtitolo=0867) staat een verhaaltje over het Italiaanse privateers team Proteam Motorsport. Ze bevestigen de deelname van Stefano d'Aste maar een tweede wagen behoord tot de mogelijkheden........is nog niet zeker

Tweede wagen is volgens italiaracing voor de Italiaanse Clio kampioen Giuseppe Cirò. Geen klinkende naam zoals de verwachting was.........

Volgens die andere Italiaanse site, www.racingworld.it, mogen we één privateerteam minder verwachten. Het Oregon Team zullen we niet zien in het WTCC 2005.

Mark
26-01-2005, 19:15
Pugs in het WTCC. Het Deense Peugeot Sport Engineering is bezig met de bouw van een 407 WTCC spec wagen. Ze zijn van plan om aan 10 races deel te nemen met minimaal één wagen. Bij de ontwikkeling van de wagen kan men rekenen op de ondersteuning van Peugeot Sport France. De gereuchten voor een officiële deelname van Peugeot 2006 zwellen op deze manier aan.

According to Autosport 27-01-05

FIRE
26-01-2005, 19:22
Originally posted by Mark
Pugs in het WTCC. Het Deense Peugeot Sport Engineering is bezig met de bouw van een 407 WTCC spec wagen. Ze zijn van plan om aan 10 races deel te nemen met minimaal één wagen. Bij de ontwikkeling van de wagen kan men rekenen op de ondersteuning van Peugeot Sport France. De gereuchten voor een officiële deelname van Peugeot 2006 zwellen op deze manier aan.

According to Autosport 27-01-05
Die Denen blijven ook veranderen van wagen. Als ik me niet vergis zijn ze afgelopen seizoen gestart met het 3-deurs model van de 307, daarna het 5-deurs model en nu stappen ze al weer over op de 407. :rolleyes:

Wel slim van Peugeot Sport om eerst via de Denen deel te gaan nemen aan het WTCC.

John Winter
28-01-2005, 02:28
Originally posted by Mark
De gereuchten voor een officiële deelname van Peugeot 2006 zwellen op deze manier aan.

According to Autosport 27-01-05

Een tijd geleden berichtte Motorsport Aktuell dat Laurent Aiello een contract met Peugeot had getekend voor 2006 om in het WTCC uit te komen.

Scapa
28-01-2005, 18:54
Originally posted by FIRE
Die Denen blijven ook veranderen van wagen. Als ik me niet vergis zijn ze afgelopen seizoen gestart met het 3-deurs model van de 307, daarna het 5-deurs model en nu stappen ze al weer over op de 407. :rolleyes:

Wel slim van Peugeot Sport om eerst via de Denen deel te gaan nemen aan het WTCC.

Toch geen probleem als je die auto's kan verkopen aan een mooie prijs. Gezien de resultaten die ze neerzetten in STCC zullen ze hun broek er niet aan scheuren vermoed ik. Anders zouden ze ook zo niet kunnen blijven voortdoen ;)

FIRE
28-01-2005, 19:02
Daar had ik nog niet aan gedacht.

gwyllion
03-02-2005, 02:08
Waarschijnlijk geen Mollekens in WTCC: WTCC: Tijd dringt voor Kurt Mollekens (http://www.autosport.be/shownews.awm?id=4585) (autosport.be)

Een leuk detail:
"Dat RBM met Anthony Reid en BMW Engeland aan een gezamenlijk WTCC-project zouden werken zoals hier en daar wordt geopperd, lijkt me wishfull thinking".

Bugalfa
05-02-2005, 01:35
En Oregon team denkt aan Renault Mégane, als dat zo is wie wordt dan satteliet-team van Alfa ? Conrero, Bigazzi(hebben 1 156 gekocht voor...italiaans ST), Clever-Cats R&M, Leone Motorsport ? Had Alfa geen 6 auto's beloofd : hoe gaan ze anders de merkentitel heroveren outnumbered by BMW . Als ze nog 2 Autodelta 156 bij inzetten is dat OK uiteraard : Tavano was aanvankelijk aangekondigd bij Autodelta (Giovanardi zou Maserati Fia-GT gaan rijden maar da's herroepen . Van mij mogen ze Kurt in nen Alfa droppen als er geen 2e RBM-W komt . Rijderstitel gaat dit jaar naar Alfarijder (tenzij ze'r mekaar weer afrijden) let maar op : Grotere remmen dit jaar (bij Alfa zijn dat brembo's ; bij BMW, Seat...niet) .

gwyllion
05-02-2005, 14:34
Originally posted by Bugalfa
Rijderstitel gaat dit jaar naar Alfarijder (tenzij ze'r mekaar weer afrijden) let maar op : Grotere remmen dit jaar (bij Alfa zijn dat brembo's ; bij BMW, Seat...niet) .
Er zijn ook andere fabrikanten die goeie remmen maken, bv. AP Racing.

Raceboy
05-02-2005, 21:12
plato zou enkele races met seat komen meerijden.

pipo
05-02-2005, 21:17
Originally posted by gwyllion
Er zijn ook andere fabrikanten die goeie remmen maken, bv. AP Racing.

Inderdaad, dat opgekocht is door Brembo.

FIRE
09-02-2005, 20:41
- BTCC coureur Jason Plato zal ook enkele WTCC races voor Seat rijden. Zie: http://www.kennylovrin.se/tctv2/main.asp?page=news&action=viewnews&id=224

- Voormalig Seat ETCC coureur Frank Diefenbacher is in de race voor een stoeltje bij het Hotfiel Ford team (semi-fabrieksteam). Andere kandidaat is voormalig DTM coureur Thomas Jaeger. Zie: http://www.kennylovrin.se/tctv2/main.asp?page=news&action=viewnews&id=225

Zie mijn website (http://www.xs4all.nl/~wjbrand/wtcc.htm) voor overzicht coureurs en teams.

Raceboy
09-02-2005, 20:52
in dat artikel van plato: wat is een " pooprtunity" ? :+

Mark
12-02-2005, 13:35
Het rommelt bij Brilliance..........de eerste wedstrijd(en) zullen we niet aan de start zien. De samenwerking tussen de Chinezen en John Batchelor en Vic Lee Racing verloopt niet zoals gehoopt.

Volgens een bericht op www.racingworld.it zouden de Engelse partners in dit project niet dat hebben kunnen brengen of leveren wat ze beloofd hebben. Vandaar dat de Chinezen nu verder gaan met Menard Engineering Limited (voor de kenners, de restanten van het TWR-imperium). Menard gaat de wagen nu ontwikkelen en bouwen. Of die Chinezen nu helemaal eerlijk zijn is nog maar de vraag..........moeilijk volk om zaken mee te doen ;)

Voor John Batchelor en Vic Lee Racing zou er overigens wel nog ruimte zijn in het raceprogramma voor de Brilliance M1. Hoe en wat? Die details krijgen we nog te horen.................

Mark
22-02-2005, 17:17
"Definitief" geen Carly Motors in het WTCC, misschien richting het Duitse kampioenschap. Afhankelijk van budget en coureur. Toch sterk dat de privateer kampioen van 2003 en 2004 geen budget heeft in 2005. bron: Racingworld.it (http://www.racingworld.it/etcc/notizia2.php?idtitolo=0933)

gwyllion
22-02-2005, 17:27
Verplaatsingen buiten Europa zullen niet de kosten opdrijven.

Scapa
24-02-2005, 01:41
Een heel nieuwe aerodynamische kit voor de Honda Accord made by JAS:
http://image36.webshots.com/37/6/37/71/280963771ySaaAN_ph.jpg

Van een officieel Honda team is blijkbaar geen sprake meer. Misschien iets voor volgend jaar als oa Peugeot officieel bij in de dans springt ;)

gwyllion
24-02-2005, 17:22
Originally posted by Mark
Het rommelt bij Brilliance..........de eerste wedstrijd(en) zullen we niet aan de start zien. De samenwerking tussen de Chinezen en John Batchelor en Vic Lee Racing verloopt niet zoals gehoopt.
Vic Lee blijkt ondertussen gisteren gearresteerd te zijn (voor drugssmokkel naar het schijnt) :confused:

Cirtek Motorsport heeft activiteiten van VLR overgenomen :eek:

FIRE
24-02-2005, 18:47
Originally posted by gwyllion
Vic Lee blijkt ondertussen gisteren gearresteerd te zijn (voor drugssmokkel naar het schijnt) :confused:

Cirtek Motorsport heeft activiteiten van VLR overgenomen :eek:
Vic Lee schijnt in '92 ook als eens gepakt te zijn voor het smokkelen van drugs.

Meer info op Ten-tenths (http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?t=65870)

Het Brilliance project had al problemen, welke nu alleen nog maar groter zijn geworden.

Mark
26-02-2005, 03:35
RBM gaat a.s. donderdag 3 maart 2005 testen op Zolder met Andy Priaulx. E.e.a. volgens www.turbomagazine.be

FIRE
26-02-2005, 14:26
Roberto Colciago en Adriano De Micheli gaan waarschijnlijk uitkomen voor JAS in het WTCC.
http://www.fiawtcc.com/2k5/readNews.asp?id=498

gwyllion
09-03-2005, 19:25
Enkel foto's van WTCC (en BTCC Seats) in Silverstone: http://www.redshoes-archive.com/2005/2005-03-09_Silverstone/

Bugalfa
09-03-2005, 22:19
2006 wordt nog plezanter : Nieuwe Alfa ; 159, nieuwe BMW 3 dus dit seizoen(gedeeltelijk) rijden ze met modellen die al niet meer in de showrooms staan... Alfa 159 komt juni Backstage & nwe 3 nog eerder vermoed ik . Waar gaan de privé-teams in 2006 mee rijden ?

gwyllion
10-03-2005, 00:05
Originally posted by Bugalfa
2006 wordt nog plezanter : Nieuwe Alfa ; 159, nieuwe BMW 3
En Seat Leon natuurlijk (met betere volledig onafhankelijke multilink achteras).

FIRE
10-03-2005, 20:35
Ik vind de huidige Seat mooier als toerwagen.

FIRE
15-03-2005, 19:51
Thomas Jaeger en Thomas Klenke rijden in 2005 voor Hotfiel.

http://www.fiawtcc.com/2k5/readnews.asp?id=510

Juha
15-03-2005, 20:22
Originally posted by FIRE
Thomas Jaeger en Thomas Klenke rijden in 2006 voor Hotfiel.

http://www.fiawtcc.com/2k5/readnews.asp?id=510
2006? ;)


German drivers Thomas Klenke and Thomas Jäger have been selected by Ford Hotfiel Sport for driving the team’s two Ford Focus cars in their 2005 campaign in the FIA World Touring Car Championship. The final selection has been made after the team’s latest testing session in Silverstone last week, where Jäger and Marc Hennerici have been evaluated for joining Klenke.

FIRE
15-03-2005, 20:26
Originally posted by Juha
2006? ;)
2006 waar lees je dat. :D :D

Juha
15-03-2005, 21:22
Originally posted by FIRE
2006 waar lees je dat. :D :D

Last edited by FIRE on 15-03-2005 at 19:25
Geniepigaard. :+

FIRE
29-03-2005, 21:10
Toch Nederlanders in het WTCC:


CORONEL WITH SEAT SPORT HOLLAND
A regular competitor in the FIA European Touring Car Championship, Tom Coronel will follow the championship in its new World Championship Status. The Dutch driver, who claimed last year the FIA ETCC Michelin Independents Trophy, will drive a SEAT Toledo Cupra car entered by SEAT Sport Holland.
Two cars are currently being prepared at SEAT Sport’s workshop in Spain; they will be delivered on Thursday, 7th April in Monza to the UK-based GR Asia team, that will run the programme on behalf of SEAT Sport Holland.


Volledige artikel op http://www.fiawtcc.com/2k5/readnews.asp?id=526

Wie zou die tweede wagen gaan besturen?

John Winter
29-03-2005, 21:29
Originally posted by FIRE
Wie zou die tweede wagen gaan besturen?

Je raad nooit wie ik hoop dat het tweede stoeltje krijgt :)

FIRE
29-03-2005, 21:32
Originally posted by John Winter
Je raad nooit wie ik hoop dat het tweede stoeltje krijgt :)

:D

gwyllion
29-03-2005, 22:57
Originally posted by FIRE
Toch Nederlanders in het WTCC:
Wow, goed nieuws voor Coronel. Kan het zijn dat dit bericht niet op de FIA WTCC site staat?

John Winter
29-03-2005, 23:17
Is inmiddels al weer verwijdert op FIA WTCC site. Onduidelijk waarom, maar ze hadden afgelopen week ook al een misser met de entrylist die te vroeg vrijgegeven werd.

Scapa
31-03-2005, 18:07
Het bericht staat ondertussen terug op de site.

3 officiële Seat Sport auto's, 2 Seat Sport Holland Cupra's, 1 van Seat Team Spain voor Balzan en dan nog Plato die drie meetings meedoet: 7 Seats dan :eek:

gwyllion
31-03-2005, 22:48
Originally posted by Scapa
3 officiële Seat Sport auto's, 2 Seat Sport Holland Cupra's, 1 van Seat Team Spain voor Balzan en dan nog Plato die drie meetings meedoet: 7 Seats dan :eek:
Seat Team Italie (Scuderia del Girasole) voor Balzan bedoel je ;) Op de entry list staat dat Seat Sport Holland en Scuderia del Girasole deelnemen aan het Independents trophy.

Jason Platon wordt ingezet om de Seat Toledo Cupra verder te ontwikkelen.

Wow, Seat gaat serieus de aanval inzetten tegen Alfa en BMW :gas:

Maarten
01-04-2005, 00:29
Originally posted by gwyllion
Seat Team Italie (Scuderia del Girasole) voor Balzan bedoel je ;) Op de entry list staat dat Seat Sport Holland en Scuderia del Girasole deelnemen aan het Independents trophy.

Jason Platon wordt ingezet om de Seat Toledo Cupra verder te ontwikkelen.

Wow, Seat gaat serieus de aanval inzetten tegen Alfa en BMW :gas:

scuderia del girasole
die naam komt me heel bekend voor, ik denk zelfs van italiaanse fun cup, dat zou toch een ferme stap voorwaarts zijn of ben ik hier dingen door mekaar aan het slaan?

FIRE
01-04-2005, 20:29
De Fin Valle Mäkelä is de 2e coureur van het SEAT Sport Holland/GR Asia team.
Bron: www.fiawtcc.com

Scapa
01-04-2005, 20:50
Beetje rare keuze voor Seat Team Hollanda...

John Winter
02-04-2005, 01:07
Een beetje? Een hele rare keuze als je het mij vraagt.

FIRE
02-04-2005, 13:31
Een beetje? Een hele rare keuze als je het mij vraagt.
Volgens mij is er niet zoveel Hollands aan dit team. Ik heb in de persberichten nergens gelezen dat het team officieel ondersteunt wordt door Seat Nederland/Pon (als dit wel is moeten ze dan niet uitkomen als fabrieksteam?). Op de entrylist (zie www.fiawtcc.com) staat het team gewoon ingeschreven als GR Asia.

Mark
29-04-2005, 19:03
Geen Belgische BMW voor Kurt Mollekens in 2005. Ze kregen het budget niet rond, BMW België gaat wel verder met Maxime Soulet in de F BMW in de VS.
Meer op: http://www.turbomagazine.be/des_infos.asp?id=1642&back=1

Met betrekking tot het Chinese Brilliance..........geen races in 2005, alleen wat testwerk in de tweede helft van het jaar. Ook het beoogde model is veranderd, de M2 i.p.v. de M1, waar ze mee willen gaan racen in 2006
Meer op: http://www.racingworld.it/etcc/notizia2.php?idtitolo=1068

ICEMAN
01-05-2005, 22:11
Manifique crash van Dirk Müller na het afvlaggen van race 2. Hy zat nog met de bibber tydens de persconferentie. Komt zoiets tegen. :confused:

FIRE
05-05-2005, 13:43
Flying Dutchman op www.sportscarpros.com (http://www.sportscarpros.com/images/0158/lap-2-and-th-1.jpg) :gas: :cool:

Raceboy
05-05-2005, 20:13
de nieuwe seat:

http://www.autosport-atlas.com/images/ULImages/514_1.jpg

foto: autosport

en de achterkant:

http://www.crash.net/pictures/view/143570.jpg

foto: crash.net

FIRE
05-05-2005, 20:59
Meer foto's (http://media.seat.com/en/view_manager.html?root=1236,1270,1285,1647)


(...)
Five months have passed since Jordi Gené first track-tested the handling of the chassis and the mechanical assemblies in a modified Altea last December. In this time, the engineers from SEAT Sport and Audi Sport have defined all of the remaining components for the León, undertaking an exhaustive aerodynamic study in the process. Official track testing will now commence within the next few weeks, marking the start of a fine-tuning process which should see the car making its debut before the end of the current season. Such rapid progress has been made possible by the ambitious work schedule begun by SEAT Sport a few months ago, involving 140 of the company's own personnel, R&D specialists from the SEAT Technical Centre and engineers from Audi Sport, who provided invaluable support when it came to streamlining the new model's aerodynamics in its wind tunnel. This co-operation with the German engineers will in future be extended to engine development.
(...)
Volledig artikel (http://www.fiawtcc.com/2k5/readnews.asp?id=567)

smiley
06-05-2005, 09:42
zeer mooi wagentje !!! te hope kan hijmeedoen om te winnen :gas:

gwyllion
06-05-2005, 11:09
Mooie wagen, maar spijtig dat het een hatchback is; dus geen "echte" toeringwagen en aerodynamisch een nadeel. Seat heeft echter geen saloon wagen meer waarmee ze kunnen racen: Altea is monovolume en Toledo is een specialeke (in elk geval geen saloon).

Een foto genomen op het autosalon van Barcelona:
http://www.speedarena.com/news/uploads/touring_cars/004_031.jpg

Scapa
06-05-2005, 11:30
Ik vind ook dat Hatchbacks niet thuishoren in ETCC. Alternatieven genoeg binnen de VW-Audi groep nochtans...

gwyllion
06-05-2005, 16:32
Ik vind ook dat Hatchbacks niet thuishoren in ETCC. Alternatieven genoeg binnen de VW-Audi groep nochtans...
:confused: Wat moeten ze doen? Een VW Bora maken en er in het groot Seat op schrijven? :crazy: Het is de bedoeling om het merk Seat te promoten als sportief merk :o

FIRE
06-05-2005, 18:27
:confused: Wat moeten ze doen? Een VW Bora maken en er in het groot Seat op schrijven? :crazy: Het is de bedoeling om het merk Seat te promoten als sportief merk :o
Een VW met een SEAT logo is natuurlijk niet de weg, maar ze hebben toch ook nog de Cordoba?

The Leader
06-05-2005, 19:31
Ja ik vind de wagen ook niet echt geslaagd, hopelijk is hij sneller dan zijn look, want zo een monovolume achtige racer dat staat niet.

FIRE
13-06-2005, 19:25
Jeroen Bleekemolen en Carly Motors in WTCC?

Zie 3e foto http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=1968

gwyllion
22-06-2005, 10:41
Mooie wagen, maar spijtig dat het een hatchback is; dus geen "echte" toeringwagen en aerodynamisch een nadeel.
De Seat Leon WTCC heeft zijn eerste tests achter de rug en zal voor het eerst racen in Oschersleben.

Aerodynamisch is het blijkbaar nog niet in orde. Bij Seat formuleren ze het als volgt:
Mainly due to the shape of the bodywork - 'hatch' type - there is still a lot of work to be done on the aerodynamics field. But, although no direct comparison were already performed, our simulations at this stage of the development point already to significant better results of the new car in circuits with long corners and short straight lines.
De huidige Seat Toledo kon de Alfas en BMWs redelijk moeilijk volgen op lange rechte stukken. Dat zal nu zeker het geval zijn. De wagen is natuurlijk wel sneller in de bochten (wegen meer downforce).

Foto's en heel het persbericht: hier (http://car.kak.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=4419&mode=thread&order=0&thold=0)

Scapa
23-06-2005, 16:24
Foto's van Seat Sport. Strange looking car indeed ;)

http://img258.echo.cx/img258/9708/10253bis2qb.jpg

gwyllion
23-06-2005, 17:02
Voor veel meer foto's (20 tal) gelieve op URL onderaan mijn berichtje te klikken.

Scapa
23-06-2005, 17:15
Voor veel meer foto's (20 tal) gelieve op URL onderaan mijn berichtje te klikken.

Sorry, didn't see that :o

Testen met een jeans en t-shirt met korte mouwen als "racepak" :no: Niet echt professioneel als je het mij vraagt.

Volgens mij wordt die Leon een flop van formaat, het kleinste kind weet dat je met een handicap vertrekt als je voor een hatchback kiest. Nève heeft er bij Chevrolet op gehamerd dat ze voor een Saloon moesten kiezen indien ze ooit willen winnen. Marketinggewijs had dat veel beter geweest op het eerste zicht maar als je niet wint is er ook niet veel om over te stoefen natuurlijk...

gwyllion
23-06-2005, 17:44
Zoals reeds gezegd hadden ze bij Seat geen keuze. Ze moesten kiezen uit de 3 nieuwe Seats die op het Golf V platform gebouwd zijn: Altea, Toledo en Leon.

Ik ben benieuwd of ze dat topsnelheid kunnen oplossen. De 20 klepper in de huidige Seat Toledo leverde al een stuk minder vermogen dan de Alfa en BMW; volgens fiawtcc.com:
* Alfa: 275 hp @ 8450 tpm en 260 Nm @ 7000 tpm
* BMW: 275 hp @ 8800 tpm en 230 Nm @ 7000 tpm
* Chevrolet: 270 hp @ 8500 tpm en 267 Nm @ 5800 tpm (dit kan ik moeilijk geloven)
* Seat: 260 pk @ 8500 tpm en 250 Nm @ 7000 tpm

Nu zitten zo nog eens met een groot drag probleem daarbovenop; hogere downforce helpt natuurlijk in de bochten, maar daar kan je het verschil niet maken (dat doe je vooral bij het uitremmen na een recht stuk).

Scapa
23-06-2005, 18:08
Daar moeten ze dan maar rekening mee houden als ze hun modellen ontwerpen :)

JPMontoya
23-06-2005, 21:28
Wat ne mottige auto. Gewoon racen in een jeans. Dit moest gesanctioneerd worden...

gwyllion
23-06-2005, 22:03
Wat ne mottige auto.
Mottig zou het nu niet noemen. Gewoon geen mooie touring race wagen. Doe die spoiler achteraan weg en je hebt een vette wagen...
Gewoon racen in een jeans. Dit moest gesanctioneerd worden...
Die mannen van Seat doen toch wat ze willen? In Formule 1 trainen ze soms toch ook pitstops met een korte broek aan.

smiley
23-06-2005, 22:52
ik vind het eigelijk wel een schoon model.. ik weet dat er veel tegen de hatchback zijn.. maar ik vind ze juist redelijk appart.. de honda civic,peugot 307 van de btcc vond ik ook altijd wel wat hebbe.. en nu heeft vauxhall zelf ook een hatchback..
maarja nu terug over de seat.. ok hij zal wel wat raar lijke tusse de bmw's ,alfa's en binnekort ook chevy's :+ ,maar toch heeft hij wel wat..
en over dat racen in t-shirt.. tja het zal daar ook wel warm zijn hé... :rolleyes:

gwyllion
23-06-2005, 23:48
en over dat racen in t-shirt.. tja het zal daar ook wel warm zijn hé... :rolleyes:
Het zag er inderdaad hot uit: http://car.kak.net/bilder/seat.sport/seat_leon_wtcc_test_car15s.jpg

En waarschijnlijk hebben ze bij Seat geen airco in hun helm en gekoelde overall (zoals vorig weekend).

Mark
01-07-2005, 22:48
Ik vind ook dat Hatchbacks niet thuishoren in ETCC. Alternatieven genoeg binnen de VW-Audi groep nochtans...

Begin maar een liefhebber te worden van de soort Hatchback ;) :D

Het Alfa Romeo Racing Team onder leiding van Monica Sipsz zal in 2006 de switch maken van de 156 naar de 147 volgens de Autosport van 30-06-05. De reden? De fabriek wil niet dat de 159 een sportief imago krijgt :confused: Wellicht is mijn vertaling van dat stukje tekst slecht maar zo snap ik die zin in het befaamde blaadje. Ook Sipzs geeft aan dat men vanuit de fabriek geen toestemming krijgt om een WTCC 159 te ontwikkelen. Er is nog niks definitief........maar de 147 lijkt de meest reële optie.

Daarnaast zou men in tijdnood komen indien men een 159 op WTCC poten moet zetten. Voor de 147 kunnen ze veel onderdelen overnemen van de 156.

Op dezelfde pagina lezen we ook dat een BMW E90 4-cylinder in WTCC jas zijn eerste testkilometers erop heeft zitten. Plaats van handeling was Miramar in Zuid-Frankrijk. Er worden geen data, foto's of komende testdatums vrijgegeven. We zullen moeten wachten tot de motorshow van Frankfurt in September.

De Seat Leon zou zijn debuut maken in Ossi'sleben, de tijden van de test waren binnen één seconde van de bestaande Toledo. Het was de eerste volwaardige test van de Leon. Het Almeria circuit zou wel in het voordeel kunnen werken van de Leon tegenover de Toledo. Na de test op Jarama is er een beter zicht op de prestaties van de Leon

Integra
02-07-2005, 09:12
ik vind het eigelijk wel een schoon model.. ik weet dat er veel tegen de hatchback zijn.. maar ik vind ze juist redelijk appart.. de honda civic,peugot 307 van de btcc vond ik ook altijd wel wat hebbe.. en nu heeft vauxhall zelf ook een hatchback..
maarja nu terug over de seat.. ok hij zal wel wat raar lijke tusse de bmw's ,alfa's en binnekort ook chevy's :+ ,maar toch heeft hij wel wat..
en over dat racen in t-shirt.. tja het zal daar ook wel warm zijn hé... :rolleyes:
Ik vind het ook wel een knappe auto.
Zeker tegenover die BMW's, dat zijn precies schoendozen.

FIRE
02-07-2005, 14:24
Jammer dat bijna elke fabrikant overstapt naar een hatchback. Dit is uit commercieel oogpunt enigzins te begrijpen maar naar mijn mening hoort een toerwagen een sedan te zijn. BMW dan ook maar een 1-Serie? ;)

smiley
13-07-2005, 20:32
PEUGEOT JOIN FIA WTCC IN THE FIVE LAST EVENTS

(fiawtcc.com)

Raceboy
13-07-2005, 20:39
PEUGEOT JOIN FIA WTCC IN THE FIVE LAST EVENTS

(fiawtcc.com)

www.depaddock.eu stond dat ook al ;)

smiley
13-07-2005, 20:40
www.depaddock.eu stond dat ook al ;)oei kzal wa beter oplette in het vervolg

Bugalfa
13-07-2005, 23:54
[QUOTE=Mark]Begin maar een liefhebber te worden van de soort Hatchback ;) :D

Het Alfa Romeo Racing Team onder leiding van Monica Sipsz zal in 2006 de switch maken van de 156 naar de 147 volgens de Autosport van 30-06-05. De reden? De fabriek wil niet dat de 159 een sportief imago krijgt :confused: Wellicht is mijn vertaling van dat stukje tekst slecht maar zo snap ik die zin in het befaamde blaadje. Ook Sipzs geeft aan dat men vanuit de fabriek geen toestemming krijgt om een WTCC 159 te ontwikkelen. Er is nog niks definitief........maar de 147 lijkt de meest reële optie.

Nochtans stond er in München een "muletto" : een 159 in oorlogskleuren en met rolkooi en 17" ... 147 is in groep N versie trager gebleken dan de 156 owv de kortere wielbasis ...de 159 heeft dan weer een langere wielbasis (te lang ?) en een super-ophanging . In Balocco tijdens onze proefritten met de 159 straatversie reed er op 't snelheidscircuit gedeelte een gecamoufleerd geval rond met een wtcc-achtige kofferspoiler en frontlip en die ging beestig hard...

smiley
14-07-2005, 12:00
14.07. WTCC

Jäger verlässt Ford

Thomas Jäger verlässt aus persönlichen Gründen das Team Ford Hotfiel Sport. Seinen Platz für die nächsten Rennen der Tourenwagen-WM, beginnend mit den beiden Läufen Ende Juli in Spa-Francorchamps, wird Michael Funke einnehmen.

Die Beendigung der Zusammenarbeit verlief freundschaftlich. Das Team dankte Jäger für sein Engagement bei der Weiterentwicklung des Ford Focus. Der Deutsche konnte die bisher einzigen Punkte für Ford in der WTCC-Herstellerwertung einfahren.

stond op racing1.de

FIRE
14-07-2005, 13:05
Met die Ford is op dit moment ook geen eer te behalen. Dan kun je beter een BMW van Carly huren.

FIRE
23-07-2005, 18:53
Vic Lee blijkt ondertussen gisteren gearresteerd te zijn (voor drugssmokkel naar het schijnt) :confused:

Cirtek Motorsport heeft activiteiten van VLR overgenomen :eek:
Vic Lee is veroordeelt tot 12 jaar gevangenisstraf: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=9204

Mark
10-01-2010, 14:28
Zegt de naam Brilliance jullie nog iets? Een Chinese fabrikant die ging deelnemen aan het WTCC, onder leiding van een voormalig BTCC teameigenaar John Batchelor (Team Varta).

Uiteindelijk nooit meer iets van vernomen, behalve dan de veroordeling van die Batchelor enkele jaren later http://www.yorkpress.co.uk/news/4820272.Former_York_City_owner_John_Batchelor_gets _directorship_ban/