PDA

View Full Version : Daikin Racing Team/met verse moed richting Racing Festival


P De Sonville
23-09-2004, 01:22
Met verse moed opnieuw ertegenaan

Ondanks de negatieve balans blijven ze bij Daikin Racing Team en Van de Velde Motors niet bij de pakken zitten. Twee resultaten op vijf wedstrijden is niet direkt iets om over naar huis te schrijven, maar er mogen wel verzachtende omstandigheden ingeroepen worden.
Zo viel het duo Alexandra Van de Velde/Vanina Ickx reeds tweemaal uit toen ze het podium in zicht hadden. Wat de Euphony 24 Uren van Zolder betreft, heeft het Daikin Racing Team de kelk tot de bodem moeten ledigen. Het liep reeds fout nog voor de etmaalrace op gang werd geschoten. Alexandra werd betrokken in een zware crash tijdens de MINI Challenge en moest voor een check up richting ziekenhuis. Op de startgrid werd een lek ontdekt in een overdrukleiding van het water, waardoor Vanina Ickx vanuit de stands moest vertrekken. Even later moest de ‘dochter van’ haar schoenveter aanwenden om die als alternatief te gebruiken voor een gebroken gaskabel. In de loop van de nacht ging de versnellingsbak stuk en toen een paar uren later de ophanging van de achterbrug begaf was het verhaal over.
Maar er viel ook nog positief nieuws te rapen. De Mini S3 is een ingewikkelde en moeilijke wagen, maar stilaan krijgen beide amazones het kleine monster onder de knie. Vanina Ickx lukte een schitterende 1’43”788 tijdens de kwalifi-caties, terwijl in wedstrijd de chrono meermaals rond de 1’45 werd ingedrukt. Misschien iets te snel tijdens een etmaalrace, maar toch een teken dat de Mini in staat is om in de kop van het TB-peloton mee te draaien. Met een nieuwe versnellingsbak en dito achterbrug staan beide Daikin-rijdsters komend weekend terug aan de start tijdens het Race Festival in Francorchamps. Voor de laatste wedstrijd komt er dan nog eens een nieuwe motor in het vooronder met andere klepstoters, waardoor de Mini zonder problemen nog hoger in toeren kan worden gejaagd.

“Twee uitslagen en evenveel podiums op vijf wedstrijden. De balans helt negatief over, maar er resten nog twee wedstrijden. De tussenstand in het kampioenschap is na het uitvallen tijdens de 24 Uren van geen belang meer. Dus gaan we er terug flink tegenaan voor een nieuwe podiumplaats”, verzekert ons een strijdvaardige Alexandra Van de Velde. “Met nog twee wedstrijden te gaan kunnen we de balans nog doen kantelen. “We moeten dit seizoen beschouwen als een leerjaar waarbij we de Mini S3 lieten evolueren en naar onze hand zetten”.

Ook uit de hoek van Vanina kwamen positieve geluiden. De snelle Waalse gaf te kennen om ook volgend seizoen samen met Alexandra in zee te willen gaan.

Wat de MINI Challenge betreft heeft Alexandra er na haar zware crash terug zin in. “Ik ben zelfs dubbel gemotiveerd. De kneuzingen aan de ribben zijn reeds vergeten en een dagelijks bezoek aan de kinesist moet mij nog van mijn rugklachten afhelpen. Ik wil nog steeds bewijzen dat ik ook mijn mannetje kan staan in het Cup-gebeuren. De wagen werd terug opgelapt en kreeg een nieuwe motor ingebouwd. Deze laatste was totaal op. Hopelijk komen we tegen komend weekend tot een goede set up, want de wagen is volledig ontmanteld geweest”.